Tesla Model X na off-road výletě v Milovicích

Ondřej Hunčovský, Tesla nadšenec a postupně majitel elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X, vzal svoje nové Xko do Milovic, kde ho protáhl drsným off-roadem.

Tesla Model X sice na off-road konstruovaná není, ale zvládá ho slušně!
foto: Teslicka.cz

Ondřej Hunčovský dva a půl roku provozoval elektromobil Tesla Model S P85+, se kterým najel 160 000 km především v rámci zážitkových jízd. Bohužel, nedávná nehoda znamenala pro celkově pětileté auto totální škodu.

Nyní provozuje Tesla Model X 100D v plné výbavě, se kterým poskytuje svatební odvozy, zážitkové jízdy, pronájem např. na firemní eventy a další služby. A nejnověji jsou to také off-road jízdy.

vlastní

61 Comments on “Tesla Model X na off-road výletě v Milovicích”

  1. Perfektní video!!! Podle mě je super, že jste jeli na
    Perfektní video!!! Podle mě je super, že jste jeli na normálních pneumatikách. Není umění machrovat v terénu na speciálních pneu. Ale ukázat co auto zvládne za normálních okolností. Tak aspoň vím co auto dokáže při nenadálé situaci, když to potřebuju.
    Těším se na video na sněhu. Kdyby jste nevěděl kde je sníh tak přijeďte do Beskyd

    1. Brodivost se nejspíš nikde neuvádí (proč by se u
      Brodivost se nejspíš nikde neuvádí (proč by se u takového auta vůbec uváděla?) a je to velká neznámá. Teoreticky projede Tesla vodou celá ponořená, ale je otázka, jakou elektroniku to pak (třeba časem) oddělá.. Battery pack je utěsněný dobře a do něj se voda na 99% nedostane.

    1. Na tom vašem nicku něco bude.. 😉
      To, že mám Teslu a

      Na tom vašem nicku něco bude.. 😉
      To, že mám Teslu a dovolim si jí trochu ušpinit snad ještě neznamená, že mám peněz na rozhazování..
      Náhodou, na tom autě má finanční podíl nejen mé široké příbuzenstvo, kterému to taky musím někdy vrátit… Takovou já mám odvahu (nebo snad drzost?) 😛
      3 míče jsem v kapse ani na účtě nikdy neměl.. 🙂

            1. Připadá Vám rozumné pořizovat kvůli jednomu videu celou
              Připadá Vám rozumné pořizovat kvůli jednomu videu celou sadu A/T pneumatik, které jsou použitelné jen v terénu?
              Že jste to Vy, Anonyme, uploadnul jsem přímo pro Vás daný úryvek videa na youtube 😉
              https://youtu.be/bOFYNKidKs4
              Na ten rozblácený kopeček jsme vyjeli až na druhý pokus, ale na ten nevyjela ani spousta místních offroadových speciálů, takže to zas tak trapné nebylo 😉

                1. Kdybychom to obuli do offroadových gum, tak tu zas budeme
                  Kdybychom to obuli do offroadových gum, tak tu zas budeme hejtovaní za to, že to vůbec nevypovídá o skutečných schopnostech auta, nebo že by to se stejnými pneu zvládl každý i s Feldou atp.. 😉

                2. Kdokoliv u nás udělá cokoliv, musí být musí být
                  Kdokoliv u nás udělá cokoliv, musí být musí být připraven na zdrcující kritiku 🙁

                3. To je úděl tvůrců …..
                  To je úděl tvůrců …..

                4. ..abych nezapomněl, ve videu v čase 2:23 je záběr, jak
                  ..abych nezapomněl, ve videu v čase 2:23 je záběr, jak jsme ten kopec vyjeli.
                  Poprvý klouzalo auto k levý straně, kde byl asi 20 cm vysoký šutr, tak jsme to zkusili pod trochu jiným úhlem..

  2. OT: Právě registrováno 1078 nových VIN na TM3 pro Evropu.
    OT: Právě registrováno 1078 nových VIN na TM3 pro Evropu. Už se to blíží 🙂
    OT2: Ode dneška jsou v USA o $2000 nižší ceny napříč všemi modely (TM3, TMS i TMX). Nejlevnější TM3 MR+PUP za $44000. Evropské ceny zůstávají.
    OT3: Za 4Q vyrobeno 86555 aut (80142 ve 3Q), z toho 63150 TM3 (55840 za 3Q).
    Příští rok by to mohlo být po čtvrtletích 70+80+90+100 = 340 tisíc TM3.

  3. Slušné!
    Já a má paní jezdíme denně ani ne tak

    Slušné!
    Já a má paní jezdíme denně ani ne tak terén,než stoupání po zpevněné cestě do kopečka.Bydlíme v Beskydech,Lhotka pod Ondřejníkem a je to asi 1,5 km od vesnice právě směrem na Ondřejník.
    Cesta je dost stoupavá a má dvě ostré zatáčky.Za ta léta jsme si zkusili led,závěje i rozbředlý sníh a platí pravidlo,že těžké auto je oproti lehkému mnohem méně účinné až na hluboký sníh.
    Ideál je Suzuki Ignis 4×4 nebo jemu podobné malé lehké autíčko,snad jednou bude něco v nabídce i elektro.

    1. Stoupavá znamená že na ledovce bez řetězů dáte
      Stoupavá znamená že na ledovce bez řetězů dáte ručku,stojíte na brzdě a stejně rychlujete směrem dolů?? Tomu se dá říct stoupavá cesta, takovou mám u Hanušovic na chatě. Ostatní není ani moc stoupání,pokud to nejede s brzdou samo:).

      1. Jak to přimrzne,tak to klouže dozadu i při plném záběru
        Jak to přimrzne,tak to klouže dozadu i při plném záběru všech 4 kol
        a sjíždíme dvěma koly mimo cestu!Manželka v snaze vyjet,zapomněla při výjezdu do kopce ubrat v zatáčce a sundala stromek,syn jí pak dlouho odmítal dělat spolujezdce 🙂

  4. Jeden z fenoménů dnešního světa je, že lidi, kteří
    Jeden z fenoménů dnešního světa je, že lidi, kteří nemají žádné výjimečné schopnosti a vlastnosti vydělávají výjimečné peníze, které vyhazují do vzduchu za hovadiny.
    Druhý fenomén je, že se dají vydělat velké peníze natáčením naprostých 3,14čovin, na které z nějakého důvodu někteří jedinci mají potřebu čumět.

  5. nj TMX není vůbec ofroad. Sotva Plazila se tam ftěch
    nj TMX není vůbec ofroad. Sotva Plazila se tam ftěch sračkách jak největší lemra div že nezapadla :)))) Zaprvý neměl pořádný drapáky do sraček a zadruhý je těžká jak kráva no hrůza pohledět.

    Lepší by to bylo Na sněhu ;))

    youtube.com/watch?v=svWC0Gk9Oxk

    1. Gumy jsou do terénu samozřejmě základ a tady jsme jeli jen
      Gumy jsou do terénu samozřejmě základ a tady jsme jeli jen na běžných zimákách.. Máme vyhlídlé A/Tčka gumy do terénu, tak pokud nás tyhle blbiny neomrzí, tak třeba ještě postneme nějaký další díl.. 😉
      Klidně natočíme i nějaké video na sněhu, třeba až trochu nasněží – troufám si říct, že by bylo záživnější než to Vámi zmíněné 😛

    1. No.. 😀 vyklepávejte ten hliník.. 🙂
      Pojišťovna to

      No.. 😀 vyklepávejte ten hliník.. 🙂
      Pojišťovna to vyhodnotila jako totálku a upřímně – pokud by se to opravovalo autorizovaně v Tesle (jediný ofic. možný způsob, jak neztratit záruku, Superchargery atp..), tak by to byla oprava za 1mil+ Kč, takže není divu, že to tak dopadlo..
      Jenom ty pytle jsou za 100k+, kapota/blatník 100k+, světlo/mlhovka, čelní sklo, nosník, příčník, nárazník, chladič, různý trubky, roztrhaná palubka, patrony v pásech, zarvaný kolo do podběhu atd.. hodinovka v Tesle je 145€ bez daně a na tomhle by dělali tak půl roku.. 😉

      1. hmm to je solidní přepal $145*25= 3.600Kč/hodinu… u nás
        hmm to je solidní přepal $145*25= 3.600Kč/hodinu… u nás na venkově dělají chlapi na dílně za 360/ hodinu je fakt že u toho natahují hodiny jak se dá takže průměrně za 550 čistá ruka by to myslím do měsíce zmákli a bez érbegů by to jezdilo taky 😉 otázkou je ta zbytková hodnota no… No a když to pojištovna vyhodnotila na totálku tak co se bude dál dít s Teslou? To jako vážně na autovrakoviště na papír o likvidaci a vyřazení z evidence za 1000Kč bo co?? 🙂

        1. Bohužel (pro nás), jsou všude po Evropě u Tesly stejný
          Bohužel (pro nás), jsou všude po Evropě u Tesly stejný sazby, takže třeba pro nory je to celkem normální sazba, kdežto tady (východ?) je to docela masakr..
          Pojišťovna nechala vydražit „zbytky“ auta a o tu vydraženou částku mi ponížili výplatu škody. Já to pak mohl za vydraženou cenu prodat výherci aukce nebo si auto nechat (prodal jsem ho za stejnou cenu známému). Standardní postup při totální škodě.

          1. že „Pojišťovna nechala vydražit „zbytky“ auta“ ?? to jsou
            že „Pojišťovna nechala vydražit „zbytky“ auta“ ?? to jsou mě věci, dražba by měla být veřejná že? A kde že se to tedy draží/vydražilo?? To je někde na webu? A ten známí výherce co s tím bude dělat? jako opravovat??

            1. Jedná se o veřejnou aukci, ke které mají přístup jen
              Jedná se o veřejnou aukci, ke které mají přístup jen „větší hráči“ (autobazary, servisy atp..)
              Výherce aukce má povinnost to odkoupit v případě, že o to budu jakožto majitel auta mít zájem. Pokud ne, můžu si s autem dělat, co uznám za vhodné – a já to prodal jednomu mému známému..
              http://as.totalcar.cz/www/login/car/show/212950/0f3a1cfbade5097ad48f821b28f60285

    1. Bjorn jí dal narozdíl od nás opravdu za uši 😉
      A teď

      Bjorn jí dal narozdíl od nás opravdu za uši 😉
      A teď upřímně, čím jsme to auto tak moc potrápili?
      Pálili jsme spojku, kterou to auto nemá? Ničili jsme převodovku, kterou to nemá? Urvali jsme něco na podvozku, který je jedna velká titanová placka? Trápili jsme elektromotory jízdou na 10% výkonu?
      Ano, pěkně jsme to auto zasvinili, ale to wapka vyřešila.. 😉
      A že nemá terénní schopnosti? Není to auto na offroad, ale jaké srovnatelné auto je na tom lépe? 😉

      1. Tak třeba Touareg projede neuvěřitelný věci a v běžném
        Tak třeba Touareg projede neuvěřitelný věci a v běžném provozu má stejné užitné vlastnosti jako X.
        Na X je vidět, jak ta baterie zpevnila karoserii a ty kola se dost často při průjezdu nerovností odlepují od povrchu. Super na silnici, špatně do terénu.
        Ale chápu, že potřebujete trochu propagace, větší smysl jsem v tom nenašel.
        Nic proti vám nemám, v podstatě vám fandím, taky děláte osvětu, vlastním způsobem.
        Když jsem viděl na Autožurnálu jak jezdili v Emirátech s e-tronem, auto se chovalo stejně.
        A dojezd a spotřeba, to je špatný vtip z Ingolstadu.

          1. Podvozek má Xko stejně jako Sko vzduchový a nastavitelný
            Podvozek má Xko stejně jako Sko vzduchový a nastavitelný (Xko v 5-ti různých výškách a Sko ve čtyřech). Nejvyšší „Very high“ dovolí do 56km/h, „High“ do 73km/h, „standard, Low a Very Low“ v jakékoliv rychlosti..
            Při „Very high“ má Xko světlou výšku okolo 22-23cm, což je víc než slušný..
            Pokud někdo sežene Touarega, nemám problém zinscenovat challenge.. 😉

            1. Ondro, mohl by ses s námi podělit, jak se chová pohon Xka
              Ondro, mohl by ses s námi podělit, jak se chová pohon Xka při malých rychlostech? Má dostatek síly např. při pomalé jízdě do prudkého stoupání? Přece jen motor zabírá na stejný převod jako třeba při 200 km/hod. U spalováku (do terénu) je převod při pomalé jízdě řekněme 6x větší než při rychlé jízdě.

                1. Mohu poprosit ještě o jednu odpověď? Modelová situace:
                  Mohu poprosit ještě o jednu odpověď? Modelová situace: rozbitá asfaltka někde v horách, prudké dlouhé stoupání. Sucho, trakce dobrá. Pro běžný spalovák se slabším motorem dost problém, i na jedničku je moc rychlý. Musíme si pomáhat spojkou a plynem. Jak to zvládá Tesla?

                2. U elektromobilu máte jednostupňovou převodovku bez spojky a
                  U elektromobilu máte jednostupňovou převodovku bez spojky a Tesla má doslova přebytek síly v jakýchkoliv (zvlášť nízkých) otáčkách. Plynovým pedálem se to dá krásně dávkovat (na rozdíl třeba od i-pace je i příjemně progresivní).

            2. Touareg jsem měl půjčený na testovací trati v areálu VW
              Touareg jsem měl půjčený na testovací trati v areálu VW v Bratislavě a co tam jsou za překážky, věřte mi, že tam byste tu Teslu nechtěl projet. Touarega mi bylo líto, ale instruktor trval na tom, že všechno zvládne a můžeme jezdit bez obav. Offroad Parcours Bratislava.

      2. Technicka, toho titanu tam rozhodne neni „jedna velka placka“,
        Technicka, toho titanu tam rozhodne neni „jedna velka placka“, ale asi 10cm siroky prouzek pred predni hranou baterie.
        Ale v blate je to sumak a na kamenne pole by se s tim snad nikdo soudny nepoustel.

        EDIT: Tady je to pekne videt, je to ta cerna vec.
        https://www.edmunds.com/tesla/model-s/2013/long-term-road-test/2013-tesla-model-s-underbody-battery-shield-kit-installed.html

Napsat komentář