Když vezmete běžné spotřební sériové auto na dynamometr (siloměr), obvykle se stane, že jste zklamáni z nižšího výkonu, než jaký uvádí výrobce. Opak je pravdou v případě elektromobilu Tesla Model S.
foto: Emmanuel Chang
Elektromobil Tesla Model S P85+ má mít podle oficiálních specifikací výkon 416 koní. Na siloměru ovšem jeden nadšenec naměřil 436 koní, tedy o 5 % vyšší výkon. To znamená, že Model S je výkonnější než legendární muscle-cars typu Ford Mustang GT nebo Dodge Challenger R/T.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Zkušenosti: Tesla Model S po měsíci provozu
VIDEO: elektromobil Tesla Model S prohrál proti elektrické přestavbě Mazdy Miata
To vše při 80 % nabití baterie, venkovní teplotě 26 ºC, 24% vlhkosti vzduchu a nadmořské výšce 1157 m.n.m. (nadmořská výška je nicméně elektromobilům docela šumák). To jen tak pro zajímavost.
TESLA versus
TESLA versus Mustang.
24.května, když jsme se během absolvování http://www.etoureurope.eu/route/ zastavili v Praze, vyjednal jsem na http://www.sprinty.mustangridersclub.cz/ pro pana Kubiše jednu jízdu, proti komukoli. Pořadatelé souhlasili, ale nakonec jsme dostali jízdy dvě, protože ta první se „nějak“ nepodařila. Pan Kubiš to tomu nejrychlejšímu Mustangovi nandal i podruhé.
Jaké asi byly pocity diváků těžko odhadnout. „konec jedné éry“
http://www.elektromobily-os.cz
Presne. Udavany vykon u
Presne. Udavany vykon u spalovakov je v podstate minimum co vam garantuje vyrobca ked je auto zabehnute. VW group ma tie rozdieli asi najvacsie. Japonci naopak najmensie. Je to v podstate prejav „nekvality“ ze nevedia garantovat napr. 110kw a tak to vyrabaju aj o 10% viac aby im nepodarky tiez splnali vykon. plati ale aj to, ze casom vykon klesa a 8rocne uz je pravdepodobne pod udavanyn vykonom. Sa cudujem ze toto nevie siroka verejnost.
Řekl bych, že nemáte
Řekl bych, že nemáte pravdu. Motor je extrémně namáhané zařízení a musí být natolik precizně vyroben, že nějaké „nepodarky“ vůbec nemůžou jít do provozu. Spíš jde o to, že si tam VW nechává větší rezervu právě pro případ toho snižování výkonu vlivem opotřebování a pod.
A stejná rezerva je při
A stejná rezerva je při výrobě Li článků a jejich max. kapacity – většinou je vždy na 110% nominálu, aby při jejich provozním opotřebení to tak nebylo rychle poznat.
A protože článek s vyšší kapacitou má na svorkách při stejném zatížení vyšší napětí než článek s nižší kapacitou, pak i výkon motoru musí být měřitelně vyšší.
Takže zase žádný zázrak u elektromotoru, jen obyčejná fyzika.
Mám dojem, že u Tesly
Mám dojem, že u Tesly nehraje napětí na svorkách akumulátoru moc velkou roli. To napětí se totiž ještě transformuje. Takže ano, novější články budou lepší, ale auto bude mít stejný výkon, akorát kratší dobu. Motor v Tesle je střídavý…
Např. Svět motorů dává
Např. Svět motorů dává testovaná auta běžně na brzdu a alespoň u aut skupiny VW platí, že naměřený výkon motoru je vyšší o desítky procent, než co je uvedeno v techničáku. Týká se to i Škodovek. Proto mě zarazily hned první řádky pod nadpisem článku. Je to přesně naopak.
Jinou otázkou je, jaký výkon bude mít auto po 5-10 letech a běžně nepravidelném servisu. Zde jdou do kytek výkony i emise. Naopak v této kategorii vidím velké plus EV – přinejmenším emise zůstávají stejné, ne-li lepší, jak se čistí energetický mix dané země!
o desiatky percent ????? 😀
o desiatky percent ????? 😀 😀 D: videl som vacsinu tych merani ale vzdy slo o cisla +/- v jednotkach %
No nevím. Naíc u
No nevím. Naíc u spalováku časem jde výkon dolů a to někdy dost znatelně. Co u elektromotoru? Řekl bych, že tam se s časem výkon téměř nemění.
Motoru ne, ale postupem
Motoru ne, ale postupem času odcházejí baterky. Mohou být „měkčí“ a bude také klesat jejich kapacita. Ale to se projeví až za relativně dlouho a je otázka jestli majitelé vozů typu Tesla je už v té době dávno nevymění za nějaký nový typ 🙂
Ještě by to chtělo
Ještě by to chtělo měření jaký výkon dá motor (respektive baterky) pokud by auto stálo třeba celou noc na mrazu v -20 stupních. To by pak s Mustangem asi prohrál.
Pro odpověď stačí najít
Pro odpověď stačí najít video reálného uživatele z průjezdu zimním Norskem s dobíjením v superchargerech, anglickým výkladem šťastným majitelem a předváděním funkcí vozu https://www.youtube.com/watch?v=aZNlG4V4Pl8&index=96&list=PL163j-BpIxjG6f5p9GTy3ULV5PdJBGSJh
v mrazu narozdíl od vedra
v mrazu narozdíl od vedra by zase splovák moc – než by se zahřál nejel – to je jasný; zase elektromobil má nízký výkon v teple – vyšší teplota → vyšší el. odpor … takže lze říci, že je nejvýkonější hned při startu – než se el.motor zahřeje
5% nieje tak vela. Mnoho
5% nieje tak vela. Mnoho spalovacich motorov ma podstatne vyysie rozdiely ako 5%. Clanok mi pride trochu tendencny. Ale fandim Tesle veeeeelmi, tak Vam to odpustam 🙂
Jako že spalovák má
Jako že spalovák má mnohem vyšší výkon, než oficiálně udávaný? To je jako fór? 😉
Říká se tomu výrobní
Říká se tomu výrobní tolerance, v běžné výrobě prostě nelze vyrobit motory tak aby měly všechny zcela stejný výkon.
Navíc výkon spalováku záleží také na tom jak byl motor zajetý a jakou má údržbu. Takže papírové hodnoty jsou orientační, a měly by se brát spíš ve smyslu „motor by měl mít nejméně XXX kW“.
Tohle většinou platí u
Tohle většinou platí u běžných motorů v běžných autech, ale ne v autech typu Ferrari nebo Lambo. Stejně tak to neplatí ani v Mustangu apod. Ty motory mají dost co dělat samy se sebou… A jakmile nejsou ideální podmínky, tak výkon klesá.