Elektromobil Tesla Model 3 se nejspíš brzy dočká zásadních vylepšení v podobě tepelného čerpadla, elektricky ovládaného zavírání kufru a dalších.
foto: InsideEVs
Tesla Model Y je jen o pár let mladší, než Tesla Model 3, ale rozhodně jde po všech stránkách o vyspělejší elektromobil. Nyní by se těchto vylepšení měla dočkat také „trojka“.
Mluví o tom alespoň anonymní čínský zdroj, který často publikuje novinky o výrobě elektromobilů Tesla dřív, než je samotná Tesla oznámí. Podle něj jde o úpravy výroby v čínské Tesla továrně v Šanghaji, ale hádáme, že to samé bude platit i pro výrobu Modelu 3 ve Fremontu.
Model 3 by se tak měl dočkat nového volantu, středové konzole v2.0, nových předních světlometů a zadních světel, elektricky ovládaného kufru, nechromovaného lemu oken. Přibude také octovalve a tepelné čerpadlo a nová okna s dvojitým sklem pro lepší izolaci.
Zatím jde pouze o spekulace, ale vzhledem k tomu, že Model Y už řadu těchto vylepšení má, je Model 3 na řadě. Navíc aktuálně Bloomberg přinesl zprávu, že v Číně vyráběné Modely 3 by brzy mohly zamířit do světa.
Podle některých informací je tamní výrobní kvalita výrazně vyšší, než kvalita ve Fremontu v USA vyrobených Modelů 3. Výroba exportních elektromobilů Tesla Model 3 v Šanghaji má začít ve čtvrtém čtvrtletí.
Auto zamíří do některých dalších asijských zemí, Austrálie, Nový Zéland, ale primárně do Evropy! Velmi pravděpodobně půjde právě o verzi vylepšenou o výše uvedené upgrady.
off
Čína nakopla budování větrnejch parků a je nebo bude
off
Čína nakopla budování větrnejch parků a je nebo bude na špici v jejich budování.
China is rapidly building a world-beating wind energy revolution
https://www.wired.co.uk/article/china-wind-farms-climate-crisis
cc to se jim to buduje s 1,5 milijardovu armádou votroků a
cc to se jim to buduje s 1,5 milijardovu armádou votroků a komoušskou diktatůrou, to přeci není žádný vzor ale žlutej děs
https://www.windy.com/cs/-Zobrazit—p%C5%99idat-vrstvy/overlays?cosc,29.260,125.033,4
Může mi sem někdo hodit okaz na to, co je octovalve? Znám
Může mi sem někdo hodit okaz na to, co je octovalve? Znám jen octopus, to je, pokud vím, chobotnice s osmi chapadly. 🙂
Z tuny odkazu jsem nahodne vybral
Z tuny odkazu jsem nahodne vybral tento.
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/deep-looks-into-tesla-model-y-s-octovalve
jaký je Utahovací moment (N.m) matic TM3 na hliníkových
jaký je Utahovací moment (N.m) matic TM3 na hliníkových kolách?
https://youtu.be/NZQNkUWacoo?t=323
OK. Osmiventilová jednotka zajišťující komplexně
OK. Osmiventilová jednotka zajišťující komplexně tepelný management auta. Baterie, motory, elektronika, interiér.
Tak to koukám, ty jsi nástup Y kompletně prospal pod
Tak to koukám, ty jsi nástup Y kompletně prospal pod kamenem. 😀
Nemusím všechno vědět… hned. Ale rád se poučím. 🙂
Nemusím všechno vědět… hned. Ale rád se poučím. 🙂
To je tepelnej režim u M3 dosud nedostatečnej že tam musej
To je tepelnej režim u M3 dosud nedostatečnej že tam musej dávat tepelný čerpadlo?
Jako u ostatnich EV. Neni to specificke pro Teslu. To je, jako
Jako u ostatnich EV. Neni to specificke pro Teslu. To je, jako byste se ptal, proc davaji cyklovace steracu.
To mi ale neodpovídá na mojí otázku jelikož všechny
To mi ale neodpovídá na mojí otázku jelikož všechny Tesly se až do modelu Y bez TČ obešli a prodalo se jich statisíce.
tedy ještě jednou „byl tepelnej režim u M3 dosud nedostatečnej“ nebo to málo topilo / chladilo kabinu?
Je to jednoduché. S tepelným čerpadlem bude mít delší
Je to jednoduché. S tepelným čerpadlem bude mít delší dojezd. Dřív se taky prodávala auta bez posilovače řízení a prodaly se jich miliony. Vylepšení. A dotažení konkurence. TČ má i Leaf.
EGolf byl v DE v zakladu bez TČ a za priplatek ho montovali.
EGolf byl v DE v zakladu bez TČ a za priplatek ho montovali. To mate zase hloupe kecy.
Tepelné čerpadlo je energeticky 3-4x účinnější než
Tepelné čerpadlo je energeticky 3-4x účinnější než topné těleso a proto méně spotřebovává energii. Proč ho teda Tesla dosud nepoužívala? Proto že jako u všeho, je to za cenu několik kompromisů. Nejenom že je dražší, způsobuje vybrace a hluk a to se musí řešit, ale hlavně jeho účinnost klesá se snižující se teplotou okolí. Čím je venku větší zima, tím hůře topí. Běžná tepelná čerpadla mají problém už kolem -10C. A tedy pokud chceš prodávat ve skandinávii tak je to problém.
Tesla kvůli toho musela vyvinout nějaký speciální systém, který umožní kabinu vyhřát i za velmi nízkých teplot.
Mozna ze Tesla byla puvodne navrzena pro Kalifornii, kde TČ
Mozna ze Tesla byla puvodne navrzena pro Kalifornii, kde TČ moc nevyuzijete. Ale casem se asi ukazalo, ze Tesly jezdi i z Kalifornie na hory kde mrzne az praska a samozrejme ze Tesla dobyva cely svet. Tak je logicke upravit vybavu i pro studene oblasti. Ale k cemu bude ridicum ciste jen v Kalifornii to nevim. Mozna by bylo lepsi to delat za priplatek.
No právě že tepelná čerpadla mají problém ve velmi
No právě že tepelná čerpadla mají problém ve velmi nízkých teplotách a to je asi ten hlavní důvod proč ho nemontovali. Než přišli s octovalve a tím short circuit systémem pro TČ.
TČ odebírají teplo z okolí a čím je teplota okolí nižší, tím míň tepla se dá odebrat. Při -10C už ta účinnost a tedy ohřívání není nic moc. Při cca -20C je účinnost stejná jako u rezistoru s tou nevýhodou, že systém na to není narozdíl od rezistoru stavěný, takže se kabina zahřívá pomaleju. Pod -20C je účinnost ještě horší ež u rezistoru.
Naštěstí většina lidí nežije za polárním kruhem.
I v Kalifornii může být zájem v zimě si přitopit.
Kolik tak chladnych dnu v roce je a to je omezene jen na par
Kolik tak chladnych dnu v roce je a to je omezene jen na par nocnich hodin, kdy malokdo jezdi. Za polarnim kruhem maji i u EV predehrev ze site a casto i pridavna topeni na plyn nebo kapalne palivo. Pro drtivou vetsinu jizd je TČ naprosto dostacujici. Navic ne nutne nasava TČ ciste venkovni vzduch. Z kabiny proudi ohraty vzduch, ktery se primicha k venkovnimu a tim se vyuziva tepelna rekuperace. To same pokud je baterka a motor s menicem zahraty nad urcitou hodnotu.
TČ je jako myčka. Bez myčky se dá žít, s myčkou je to
TČ je jako myčka. Bez myčky se dá žít, s myčkou je to je to výrazně lepší a už nechcete zpět.
Já TČ uvítám, protože funguje perfektně v chladných dnech, kterých je tady v našich podmínkách mnohem víc než mrazivých (kde se výhoda TČ moc neužije).
Rozdíl vidím na dvou i3, jedno bez TČ a to druhé s TČ.
Zrovna u BEV bych to neřekl, tam je pro mě TČ podmínka
Zrovna u BEV bych to neřekl, tam je pro mě TČ podmínka nutná a nikoli postačující. Dojezd omezený, tankování pomalé (sorry, ale jediné jakés takés tankování je nabíjení 50kW+, jinak je to, když je čas – jako fajn, ale..) proč plýtvat energií tahle blbě…
Tak já bych si BEV bez TČ také nekoupil. Ale 100 lidí, 100
Tak já bych si BEV bez TČ také nekoupil. Ale 100 lidí, 100 chutí. Také to bez TČ jezdí a svůj účel plní.
Dá se bez TČ žít, ale já už bych to nechtěl. Takže kvituji s povděkem, že Tesla už začíná montovat TČ do svých aut a mohu si zařadit Teslu 3/Y do svého portfolia výběru, až budu prodávat stávající BEV.
Skandinávie byl trochu důležitější trh než ČR.
Skandinávie byl trochu důležitější trh než ČR.
Uprimne, kolikrat ze v Cesku v posledni dobe, krome horskych
Uprimne, kolikrat ze v Cesku v posledni dobe, krome horskych oblasti -10 a min?
Jenomže oni to neprodávají jenom v Česku. Takové Norsko
Jenomže oni to neprodávají jenom v Česku. Takové Norsko mělo trochu větší prioritu.
Tepelné čerpadlo má lepší účinnost než systém který
Tepelné čerpadlo má lepší účinnost než systém který používají nyní.
Nejde o to, jestli dostatečněj nebo ne, v tom problém
Nejde o to, jestli dostatečněj nebo ne, v tom problém není, ale jde o úsporu energie na vytápění, protože spotřeba energie není u 3ky zimě nijak lichotivá. Resp. všechna EV bez TČ mají vysokou spotřebu energie v zimním období, pokud tedy posádka nejezdí jen na vytápěnou sedačku.
Navíc Tesla často předehřívá baterii před nabíjením, a to bude další úspora energie.
TČ je reversibilní klimatizace, na stlačení media je využíván stejný kompresor a je to jen pár ventilů, trubek a výměníků navíc.
Je to ostuda, že Tesla do teď TČ nenabízela.
Zatim jen nepotvrzené dohady.
Zatim jen nepotvrzené dohady.
Konečně obě funkčnosti, které mi koupi TM3 stále
Konečně obě funkčnosti, které mi koupi TM3 stále blokovaly – TČ a el.víko kufru. Pokud by byly ještě adaptivní fullLED světla, tak snad již neváhám…Zřejmě bude potvrzeno na Battery day, už se těším jako malý kluk:)
Nejvic mi u TM3 chybi velke viko kufru jako to maji evropska
Nejvic mi u TM3 chybi velke viko kufru jako to maji evropska auta. TČ je take dobry benefit. To ostatni me netrapi.
Evropska TM3 ma dostat prave to zadni viko jako TMY.
adaptivní světla mi pěkně leží v žaludku. Už
adaptivní světla mi pěkně leží v žaludku. Už několikrát mě auto díky tomu oslňovalo, protože to prostě za všech situací nefunguje.
V zákoně je jasně napsáno, kdy má řidič přepnout na potkávací.
A jak vite ze nezapomel ridic prepnout? U TM3 mam asistenta
A jak vite ze nezapomel ridic prepnout? U TM3 mam asistenta dalkovych, ale vetsinou to mam prepnute na rucni ovladani. Ale vy mate asi nejaky detektor, nebo jen placate. Jinak adaptivni je neco vic nez dalkove/potkavacky.
Nedávno mě kamarádi vezli Kodiaqem a tam to prostě
Nedávno mě kamarádi vezli Kodiaqem a tam to prostě nefungovalo. Jednou se podařilo docílit, že auto samo zhaslo dálková, když jsme dojeli auto před námi, jinak to prostě nepřepínalo. Takže věřím, že s tím můžou být problémy.
U Tesly to funguje docela dobre, ale kdyz jsou nejake velke
U Tesly to funguje docela dobre, ale kdyz jsou nejake velke odrazive znacky, tak prepina na tlumene. Manualne to take nekdy delam kdyz to oslnuje me samotneho. Ale kdyz je automat, tak nekdy bych to nechal a on prepne. Proto vetsinou prepinam sam a autopilota take pouzivam jen obcas. Rad ridim, tak se nenecham vozit.
Tak ono je něco jiného adaptivní světlomety a asistent
Tak ono je něco jiného adaptivní světlomety a asistent dálkových.
Třeba když za mnou jede auto a pere mi to do středového zrcátka dálkovejma, ale do bočních zrcátek ne, tak ten systém evidentně nefunguje i když se částečně snaží.
Těch příhod, kdy to nefungovalo jak mělo a oslňovalo mám více. Hlavně pokud je přítomno více aut, tak to zlobí.
Vase auto je detekovano jako celek a nikoli ze si vybere jen
Vase auto je detekovano jako celek a nikoli ze si vybere jen vase zrcatka. Kdyz vas venkovni neoslnovala a vnitrni ano, tak to asi s adaptivnim svetlem moc nesouvisi.
A s čím by to mělo souvist?
Za mě je příčina jasná.
A s čím by to mělo souvist?
Za mě je příčina jasná. Špatná funkce adaptivních světlometů. Jeli jsme za sebou docela dlouho a oslňoval pořád. Takže to nějakým špatným úhlem být nemohlo.
Asi to bylo ridicem a jednoduse zapomel prepnout. To se stava.
Asi to bylo ridicem a jednoduse zapomel prepnout. To se stava.
Tesla mění průběžně konfigurace. V Modelu 3 už
Tesla mění průběžně konfigurace. V Modelu 3 už nenajdeš:
– samozatmívací venkovní zrcátka
– kožený volant – už je také jen z koženky jako sedadla
Naproti tomu změnila 3 USB-A na USB-C s PowerDelivery 27W a přidala bezdrátovou Qi nabíječku.
Elektrické víko kufru je možné si nechat dodělat za cca 20 000,-. Jinak kup Model 3, pohodlnost používání, rychlost nabíjeni a celkový dojem je rozhodně lepší než u jiných elektro aut. Adaptivní světla nikdy Tesla Model 3 ani Y nedostanou. Celkově ale nesvítí špatně a stejně budeš pořád jezdit s autopilotem.
Tak to jsi mě zase vrátil na zem neb „samozatmívací
Tak to jsi mě zase vrátil na zem neb „samozatmívací venkovní zrcátka“ jsou opravdu super. Mám dnes na obou autech vždy s adaptivními LEDky (něco jako matrix LED od VW – 6 kuželů světla stále putují po krajině) a samozatmíváním všech zrcátek. Opravdu radost jezdit ve tmě a děsně si to užívám (fascinuje mě jak to fakt funguje dohromady všechno). A nepamatuji, že by mě někdy někdo vyblikal, že oslňuji (samozřejmě přepínání dálka/tlumený automaticky). Na dálnici si to ale řídím sám, pravda.
ad koupě MX-30 – stojí v opravdu pěkné výbavě cca 900-940tis (oproti 1,5mio CZK TM3 dualmotor) a 95% cest mám do 140km denně. A design a zpracování je v mazdě opravdu na vysoké úrovni.
Tak obě auta jsou úplně z jiných segmentů 🙂 Mazda má
Tak obě auta jsou úplně z jiných segmentů 🙂 Mazda má méně než poloviční baterii, celkově je to slabé auto (ve srovnání s Teslou), jen přední náhon. Jasně, nějakou výbavu má lepší než Tesla, ale tak je to vždy s výběrem auta – je potřeba srovnávat to, co člověk bezpodmínečně chce. Někdo potřebuje tažné, někdo rychlé nabíjení.
I u běžných aut je člověk hned u 4×4 a nejsilnější motorizace hned o 200-500k výše než u základního motoru s náhonem předních kol. Takže ten rozdíl by mohl být menší, ale není to úplně mimo, že Tesla stojí o polovinu více.
Navíc je potřeba vybírat podle cest – pokud jsou většinou krátké tak vzít to, co na to bude dostačovat a za 2-3 roky třeba vyměnit. Ten trh se dost změní.
Tak stejný dotaz může znít takto: je TM3 lepší o
Tak stejný dotaz může znít takto: je TM3 lepší o 550-600tis czk než MX-30? Navíc jde i o vyšší hav.pojisteni (cca o 20tis ročně, to již vím).
V principu mi totiž Mazda již plní základní potřeby, ale chápu, že Tesla přidává experience až adrenalin faktor a zřejmě i s lepší prodejnosti jako ojetina (minimálně baterka a dojezd budou stále v kondici).
No uvidíme, sjizdim YouTube a recenze a plánuji i osobní svezení, to zřejmě rozhodne… Jsem si říkal, že každý názor se může hodit (až na Dlazdice, viz jeho komentář )
Dlazdic je profesionalni prudic kterej mel bejt uz davno
Dlazdic je profesionalni prudic kterej mel bejt uz davno zabanovanej.
Dohromady s tebou.
Dohromady s tebou.
Tomáša by som na úroveň dlaždička nedával. Jemu
Tomáša by som na úroveň dlaždička nedával. Jemu (dlaždičkovi) sa len tak niekto nevyrovná.
Kde je množírna na takové vyplatlance jako seš Ty?
Kde je množírna na takové vyplatlance jako seš Ty?
Dlazdic: skvělý dotaz popisující tvůj nick… Uvažuj o
Dlazdic: skvělý dotaz popisující tvůj nick… Uvažuj o tvrzení „děkuji Bohu za nevyrcene věty“. Nerozumím čemu jsi v diskuzi přispěl 🙁
Vypatlanci se množili jen u vás ve chlívku. Teď už
Vypatlanci se množili jen u vás ve chlívku. Teď už množíš jen bláboly.
to néni dobrá zpráva pro evropský auto*ebilky že
to néni dobrá zpráva pro evropský auto*ebilky že přijedou americký auta navíc vyrobený v pevninsklé lidové komunistické číně 🙂
https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/clanek/necestuje-do-ceska-varovala-cina-sve-obcany-40336213
recipročně vyzvat nekupujme jejich auta 😉
BMW i VW budou dovazet auta z Ciny a spousta automobilek
BMW i VW budou dovazet auta z Ciny a spousta automobilek presouva vyvojova centra do Ciny. Mate pravdu, nebudeme kupovat auta od bmw a celeho VW koncernu. I Skoda vyviji v Cine, mejte to v pameti, kdyz se budou tady rusit mista a bude se tvrdit, ze to je kvuli elektromobilite.
a už zase blouzníš v nevědomostech tak rači naval kolika
a už zase blouzníš v nevědomostech tak rači naval kolika (N.m) utahuješ matice TM3 když tu káru kočíruješ, to bys mohl vědět coo?
https://youtu.be/NZQNkUWacoo?t=323
nebo se z bleklistu jen tak nevykoupíš když si nadále budeš bubny cucat z kotoučů :))
Nevim a ani me nezajima. Nechavam to delat. A zimni u Tesly
Nevim a ani me nezajima. Nechavam to delat. A zimni u Tesly nemam. Kdyz napadne mozna nekdy snih, pojedu Leafem. Tam take neznam utahovaci moment. Akorat vim, jaky by byl moment, kdybych musel nekomu jednu natahnout.
https://www.auto.cz/vymena-kola-svepomoci-zadnou-pistoli-radsi-
https://www.auto.cz/vymena-kola-svepomoci-zadnou-pistoli-radsi-momentak-90315
Mam asistencni sluzbu. Mel jsem pichlou gumu na dalnici v DE u
Mam asistencni sluzbu. Mel jsem pichlou gumu na dalnici v DE u Passatu. Zavolal jsem ADAC, prijeli, vymenili a jel jsem dal. Mel dobrou vybavu a netusim jakym momentem to utahnul. Je fakt ze mi jindy u Passatu upadlo zadni leve kolo, ale to bylo po vymene po zime. Shodou okolnosti take v DE. A tam sli dva mladi lide a kolo mi nasadili a nasroubovali 3 srouby a dojel jsem do servisu. Dva srouby to odnesly, nebo jsem je ztratil, to uz nepamatuji.
Až se dostaví továrna v Německu, tak se přestanou vozit z
Až se dostaví továrna v Německu, tak se přestanou vozit z Číny.
Vyšší kvalitě sestavení auta v Číně se nedivím. Dovedu si představit nekompetentnost hispánců a černochů v Fremontu.
Žádný auta z Číny se ještě nevozej tak nemel nesmysly.
Žádný auta z Číny se ještě nevozej tak nemel nesmysly.
chromovaný lemu oken už má, naopak zahraniční zpráva
chromovaný lemu oken už má, naopak zahraniční zpráva uvádí chrome delete 🙂
Díky, spravili jsme.
Díky, spravili jsme.