Tesla Model 3 se dočká tepelného čerpadla a dalších vylepšení; čínská verze do Evropy?

Elektromobil Tesla Model 3 se nejspíš brzy dočká zásadních vylepšení v podobě tepelného čerpadla, elektricky ovládaného zavírání kufru a dalších.

Elektromobily Tesla Model 3 vyrobené v Číně se překvapivě mohou chlubit lepší výrobní kvalitou než ty z USA. Tesla je proto chce exportovat do Evropy.
foto: InsideEVs

Tesla Model Y je jen o pár let mladší, než Tesla Model 3, ale rozhodně jde po všech stránkách o vyspělejší elektromobil. Nyní by se těchto vylepšení měla dočkat také „trojka“.

Mluví o tom alespoň anonymní čínský zdroj, který často publikuje novinky o výrobě elektromobilů Tesla dřív, než je samotná Tesla oznámí. Podle něj jde o úpravy výroby v čínské Tesla továrně v Šanghaji, ale hádáme, že to samé bude platit i pro výrobu Modelu 3 ve Fremontu.

Model 3 by se tak měl dočkat nového volantu, středové konzole v2.0, nových předních světlometů a zadních světel, elektricky ovládaného kufru, nechromovaného lemu oken. Přibude také octovalve a tepelné čerpadlo a nová okna s dvojitým sklem pro lepší izolaci.

Zatím jde pouze o spekulace, ale vzhledem k tomu, že Model Y už řadu těchto vylepšení má, je Model 3 na řadě. Navíc aktuálně Bloomberg přinesl zprávu, že v Číně vyráběné Modely 3 by brzy mohly zamířit do světa.

Podle některých informací je tamní výrobní kvalita výrazně vyšší, než kvalita ve Fremontu v USA vyrobených Modelů 3. Výroba exportních elektromobilů Tesla Model 3 v Šanghaji má začít ve čtvrtém čtvrtletí.

Auto zamíří do některých dalších asijských zemí, Austrálie, Nový Zéland, ale primárně do Evropy! Velmi pravděpodobně půjde právě o verzi vylepšenou o výše uvedené upgrady.

56 Comments on “Tesla Model 3 se dočká tepelného čerpadla a dalších vylepšení; čínská verze do Evropy?”

        1. Tepelné čerpadlo je energeticky 3-4x účinnější než
          Tepelné čerpadlo je energeticky 3-4x účinnější než topné těleso a proto méně spotřebovává energii. Proč ho teda Tesla dosud nepoužívala? Proto že jako u všeho, je to za cenu několik kompromisů. Nejenom že je dražší, způsobuje vybrace a hluk a to se musí řešit, ale hlavně jeho účinnost klesá se snižující se teplotou okolí. Čím je venku větší zima, tím hůře topí. Běžná tepelná čerpadla mají problém už kolem -10C. A tedy pokud chceš prodávat ve skandinávii tak je to problém.

          Tesla kvůli toho musela vyvinout nějaký speciální systém, který umožní kabinu vyhřát i za velmi nízkých teplot.

          1. Mozna ze Tesla byla puvodne navrzena pro Kalifornii, kde TČ
            Mozna ze Tesla byla puvodne navrzena pro Kalifornii, kde TČ moc nevyuzijete. Ale casem se asi ukazalo, ze Tesly jezdi i z Kalifornie na hory kde mrzne az praska a samozrejme ze Tesla dobyva cely svet. Tak je logicke upravit vybavu i pro studene oblasti. Ale k cemu bude ridicum ciste jen v Kalifornii to nevim. Mozna by bylo lepsi to delat za priplatek.

            1. No právě že tepelná čerpadla mají problém ve velmi
              No právě že tepelná čerpadla mají problém ve velmi nízkých teplotách a to je asi ten hlavní důvod proč ho nemontovali. Než přišli s octovalve a tím short circuit systémem pro TČ.

              TČ odebírají teplo z okolí a čím je teplota okolí nižší, tím míň tepla se dá odebrat. Při -10C už ta účinnost a tedy ohřívání není nic moc. Při cca -20C je účinnost stejná jako u rezistoru s tou nevýhodou, že systém na to není narozdíl od rezistoru stavěný, takže se kabina zahřívá pomaleju. Pod -20C je účinnost ještě horší ež u rezistoru.

              Naštěstí většina lidí nežije za polárním kruhem.
              I v Kalifornii může být zájem v zimě si přitopit.

              1. Kolik tak chladnych dnu v roce je a to je omezene jen na par
                Kolik tak chladnych dnu v roce je a to je omezene jen na par nocnich hodin, kdy malokdo jezdi. Za polarnim kruhem maji i u EV predehrev ze site a casto i pridavna topeni na plyn nebo kapalne palivo. Pro drtivou vetsinu jizd je TČ naprosto dostacujici. Navic ne nutne nasava TČ ciste venkovni vzduch. Z kabiny proudi ohraty vzduch, ktery se primicha k venkovnimu a tim se vyuziva tepelna rekuperace. To same pokud je baterka a motor s menicem zahraty nad urcitou hodnotu.

                1. TČ je jako myčka. Bez myčky se dá žít, s myčkou je to
                  TČ je jako myčka. Bez myčky se dá žít, s myčkou je to je to výrazně lepší a už nechcete zpět.
                  Já TČ uvítám, protože funguje perfektně v chladných dnech, kterých je tady v našich podmínkách mnohem víc než mrazivých (kde se výhoda TČ moc neužije).
                  Rozdíl vidím na dvou i3, jedno bez TČ a to druhé s TČ.

                2. Zrovna u BEV bych to neřekl, tam je pro mě TČ podmínka
                  Zrovna u BEV bych to neřekl, tam je pro mě TČ podmínka nutná a nikoli postačující. Dojezd omezený, tankování pomalé (sorry, ale jediné jakés takés tankování je nabíjení 50kW+, jinak je to, když je čas – jako fajn, ale..) proč plýtvat energií tahle blbě…

                3. Tak já bych si BEV bez TČ také nekoupil. Ale 100 lidí, 100
                  Tak já bych si BEV bez TČ také nekoupil. Ale 100 lidí, 100 chutí. Také to bez TČ jezdí a svůj účel plní.
                  Dá se bez TČ žít, ale já už bych to nechtěl. Takže kvituji s povděkem, že Tesla už začíná montovat TČ do svých aut a mohu si zařadit Teslu 3/Y do svého portfolia výběru, až budu prodávat stávající BEV.

                4. Skandinávie byl trochu důležitější trh než ČR.
                  Skandinávie byl trochu důležitější trh než ČR.

                1. Jenomže oni to neprodávají jenom v Česku. Takové Norsko
                  Jenomže oni to neprodávají jenom v Česku. Takové Norsko mělo trochu větší prioritu.

    1. Nejde o to, jestli dostatečněj nebo ne, v tom problém
      Nejde o to, jestli dostatečněj nebo ne, v tom problém není, ale jde o úsporu energie na vytápění, protože spotřeba energie není u 3ky zimě nijak lichotivá. Resp. všechna EV bez TČ mají vysokou spotřebu energie v zimním období, pokud tedy posádka nejezdí jen na vytápěnou sedačku.
      Navíc Tesla často předehřívá baterii před nabíjením, a to bude další úspora energie.
      TČ je reversibilní klimatizace, na stlačení media je využíván stejný kompresor a je to jen pár ventilů, trubek a výměníků navíc.
      Je to ostuda, že Tesla do teď TČ nenabízela.

  1. Konečně obě funkčnosti, které mi koupi TM3 stále
    Konečně obě funkčnosti, které mi koupi TM3 stále blokovaly – TČ a el.víko kufru. Pokud by byly ještě adaptivní fullLED světla, tak snad již neváhám…Zřejmě bude potvrzeno na Battery day, už se těším jako malý kluk:)

        1. Nedávno mě kamarádi vezli Kodiaqem a tam to prostě
          Nedávno mě kamarádi vezli Kodiaqem a tam to prostě nefungovalo. Jednou se podařilo docílit, že auto samo zhaslo dálková, když jsme dojeli auto před námi, jinak to prostě nepřepínalo. Takže věřím, že s tím můžou být problémy.

          1. U Tesly to funguje docela dobre, ale kdyz jsou nejake velke
            U Tesly to funguje docela dobre, ale kdyz jsou nejake velke odrazive znacky, tak prepina na tlumene. Manualne to take nekdy delam kdyz to oslnuje me samotneho. Ale kdyz je automat, tak nekdy bych to nechal a on prepne. Proto vetsinou prepinam sam a autopilota take pouzivam jen obcas. Rad ridim, tak se nenecham vozit.

        2. Tak ono je něco jiného adaptivní světlomety a asistent
          Tak ono je něco jiného adaptivní světlomety a asistent dálkových.
          Třeba když za mnou jede auto a pere mi to do středového zrcátka dálkovejma, ale do bočních zrcátek ne, tak ten systém evidentně nefunguje i když se částečně snaží.
          Těch příhod, kdy to nefungovalo jak mělo a oslňovalo mám více. Hlavně pokud je přítomno více aut, tak to zlobí.

    1. Tesla mění průběžně konfigurace. V Modelu 3 už
      Tesla mění průběžně konfigurace. V Modelu 3 už nenajdeš:
      – samozatmívací venkovní zrcátka
      – kožený volant – už je také jen z koženky jako sedadla

      Naproti tomu změnila 3 USB-A na USB-C s PowerDelivery 27W a přidala bezdrátovou Qi nabíječku.

      Elektrické víko kufru je možné si nechat dodělat za cca 20 000,-. Jinak kup Model 3, pohodlnost používání, rychlost nabíjeni a celkový dojem je rozhodně lepší než u jiných elektro aut. Adaptivní světla nikdy Tesla Model 3 ani Y nedostanou. Celkově ale nesvítí špatně a stejně budeš pořád jezdit s autopilotem.

      1. Tak to jsi mě zase vrátil na zem neb „samozatmívací
        Tak to jsi mě zase vrátil na zem neb „samozatmívací venkovní zrcátka“ jsou opravdu super. Mám dnes na obou autech vždy s adaptivními LEDky (něco jako matrix LED od VW – 6 kuželů světla stále putují po krajině) a samozatmíváním všech zrcátek. Opravdu radost jezdit ve tmě a děsně si to užívám (fascinuje mě jak to fakt funguje dohromady všechno). A nepamatuji, že by mě někdy někdo vyblikal, že oslňuji (samozřejmě přepínání dálka/tlumený automaticky). Na dálnici si to ale řídím sám, pravda.

        ad koupě MX-30 – stojí v opravdu pěkné výbavě cca 900-940tis (oproti 1,5mio CZK TM3 dualmotor) a 95% cest mám do 140km denně. A design a zpracování je v mazdě opravdu na vysoké úrovni.

        1. Tak obě auta jsou úplně z jiných segmentů 🙂 Mazda má
          Tak obě auta jsou úplně z jiných segmentů 🙂 Mazda má méně než poloviční baterii, celkově je to slabé auto (ve srovnání s Teslou), jen přední náhon. Jasně, nějakou výbavu má lepší než Tesla, ale tak je to vždy s výběrem auta – je potřeba srovnávat to, co člověk bezpodmínečně chce. Někdo potřebuje tažné, někdo rychlé nabíjení.

          I u běžných aut je člověk hned u 4×4 a nejsilnější motorizace hned o 200-500k výše než u základního motoru s náhonem předních kol. Takže ten rozdíl by mohl být menší, ale není to úplně mimo, že Tesla stojí o polovinu více.

          Navíc je potřeba vybírat podle cest – pokud jsou většinou krátké tak vzít to, co na to bude dostačovat a za 2-3 roky třeba vyměnit. Ten trh se dost změní.

          1. Tak stejný dotaz může znít takto: je TM3 lepší o
            Tak stejný dotaz může znít takto: je TM3 lepší o 550-600tis czk než MX-30? Navíc jde i o vyšší hav.pojisteni (cca o 20tis ročně, to již vím).
            V principu mi totiž Mazda již plní základní potřeby, ale chápu, že Tesla přidává experience až adrenalin faktor a zřejmě i s lepší prodejnosti jako ojetina (minimálně baterka a dojezd budou stále v kondici).
            No uvidíme, sjizdim YouTube a recenze a plánuji i osobní svezení, to zřejmě rozhodne… Jsem si říkal, že každý názor se může hodit (až na Dlazdice, viz jeho komentář )

                1. Tomáša by som na úroveň dlaždička nedával. Jemu
                  Tomáša by som na úroveň dlaždička nedával. Jemu (dlaždičkovi) sa len tak niekto nevyrovná.

    1. BMW i VW budou dovazet auta z Ciny a spousta automobilek
      BMW i VW budou dovazet auta z Ciny a spousta automobilek presouva vyvojova centra do Ciny. Mate pravdu, nebudeme kupovat auta od bmw a celeho VW koncernu. I Skoda vyviji v Cine, mejte to v pameti, kdyz se budou tady rusit mista a bude se tvrdit, ze to je kvuli elektromobilite.

            1. Mam asistencni sluzbu. Mel jsem pichlou gumu na dalnici v DE u
              Mam asistencni sluzbu. Mel jsem pichlou gumu na dalnici v DE u Passatu. Zavolal jsem ADAC, prijeli, vymenili a jel jsem dal. Mel dobrou vybavu a netusim jakym momentem to utahnul. Je fakt ze mi jindy u Passatu upadlo zadni leve kolo, ale to bylo po vymene po zime. Shodou okolnosti take v DE. A tam sli dva mladi lide a kolo mi nasadili a nasroubovali 3 srouby a dojel jsem do servisu. Dva srouby to odnesly, nebo jsem je ztratil, to uz nepamatuji.

Napsat komentář