Tesla kupuje krachující firmu na bateriové výrobní linky v Německu

Podle zpráv z německých magazínů kupuje Tesla tamní krachující společnost ATW Assembly & Test — Europe GmbH. Ta se zabývá se návrhem výrobních linek pro bateriové články.

Pro Teslu dává nákup nové německé strojírenské společnosti velký smysl. Přichází v okamžiku, kdy se automobilový průmysl potýká s hlubokou krizí a firmy jsou k mání „za hubičku“. Navíc se Tesla masivně připravuje na rozjezd své vlastní výroby baterií.
foto: Tesla

Společnost ATW se až dosud zabývala návrhem a výrobou výrobních linek pro baterie a převodovky pro hlavní německé automobilky jako BMW a Mercedes. Epidemie koronaviru ji však, stejně jako mnoho dalších dodavatelů, dostala blízko finančnímu krachu.

V ten okamžik se do hry vložila Tesla, která údajně firmu s 210 zaměstnanci zcela pohltila a tím i zachránila. Podobně jako předtím např. jinou německou strojírenskou společnost Grohmann Engineering.

Není nejspíš náhoda, že Neuwied, kde ATW sídlí, je jen hodinu cesty od města Prüm, kde zase sídlí Tesla Grohmann Automation. Pro Teslu jde o velmi logický krok v okamžiku, kdy u Berlína staví novou Gigatovárnu.

Tesla tím znovu ukazuje, jak skvěle se dá využít krize. V samotných počátcích Tesla velmi výhodně koupila od GM továrnu NUMMI ve Fremontu, kterou postupně přebudovala na svůj hlavní výrobní závod.

50 Comments on “Tesla kupuje krachující firmu na bateriové výrobní linky v Německu”

                1. Podle jeho jmena pobiha 42 cehosi/cehosi.
                  Podle jeho jmena pobiha 42 cehosi/cehosi.

                2. Jednoho elektromobilistu jsem zranil, dva zhmoždil a 42
                  Jednoho elektromobilistu jsem zranil, dva zhmoždil a 42 zesměšnil 😉

                3. Především jste se sám zesměšnil vaším odhadem vývoje
                  Především jste se sám zesměšnil vaším odhadem vývoje akcií a krachu tesly ,že?

                4. Kdby jen vyvojem krachu tesly. Ten zlodej jeste dlouho pred
                  Kdby jen vyvojem krachu tesly. Ten zlodej jeste dlouho pred tim predvidal jak Tesla nezacne ani vyrabet TM3, kdyz zacala tak hejkal jak nespusti masovou vyrobu ze je to jen past na investory 🙂 Proste rady nad zlato 🙂

            1. škoda 105 měla 33kW a jezdilo s ní dost lidí, i do té
              škoda 105 měla 33kW a jezdilo s ní dost lidí, i do té jugošky.Ta Dacia je prezentovaná jako městské auto a ten krouťák bude jinde, než u té 105, takže pro lidi co jezdí couračky naprosto v pohodě, a pokud nasadí slušnou cenu, tak nebudou mít s prodejem problém.

              1. Kdysi hodne davno jsem mel Skodu 110R coupe s 52 PS. To byla
                Kdysi hodne davno jsem mel Skodu 110R coupe s 52 PS. To byla raketa. Sice byla poruchova, ale kdyz byl dobry den, tak jela 165 km/h. Otacky byly daleko v cervenem poli, ale zato to byl zvuk jako turbina, i pro usi dost hlucne. Bohuzel se casto upalila elektroda u svicek.

                1. Akorát jste se sekl o 10 PS – 110R měla 62, ale jinak
                  Akorát jste se sekl o 10 PS – 110R měla 62, ale jinak souhlas Erko jezdilo hezky a s tou řadou motorů se dala dělat kouzla. I s tím rambajzem – ten senomet, co byl na chladiči byl úděsnej

                2. Udaj 62 ks nebyl ale podle bezne normy DIN, ale SAE. To je
                  Udaj 62 ks nebyl ale podle bezne normy DIN, ale SAE. To je vykon motoru bez vedlejsich agregatu alternatoru, chladici vrtule atd. Podle DIN mel jen 38kW/52 PS.

                3. Máte pravdu, zvedl jsem své líné tělo, došel do knihovny
                  Máte pravdu, zvedl jsem své líné tělo, došel do knihovny pro papíry k 110R a je to tak:
                  dle SAE 45,6kW při 5250 RPM
                  dle ČSN 38,25 kW při 4650 RPM

            1. Bohatě to stačí znamená, že v rychlostech do 60 km/h se
              Bohatě to stačí znamená, že v rychlostech do 60 km/h se chová co se akcelerace týče stejně jako běžná městská spalovací auta.

              A kdo by po něm toužil?
              No při tomto svém výkonovém požadavku se průměrně pohybuje se spotřebou okolo 7 kWh/100 km, takže se svou baterií 18 kWh se (pravda za ideálních podmínek) dostávám na dojezd 250 km / nabití. Za nejhorších podmínek (zima, topení apod.) je dojezd 200 km. Nabít 18 kWh přes noc doma stojí pod 50,- Kč ergo – cena provozu cca 25,- (a méně) kč / 100 km.
              Fakt si myslíte, že lidé co jen dojíždí do práce, na nákupy, na návštěvy tzv. kolem komína by to nebrali?

                1. Trabant ovšem vážil 600 kg, že…
                  Trabant ovšem vážil 600 kg, že…

                2. To Zhi-Do má vážit 720kg (+ posádka). Na to těch 30kW
                  To Zhi-Do má vážit 720kg (+ posádka). Na to těch 30kW dostupných hned ve městě opravdu nemusí být problém. Maximálka nic moc, ale zrychlení na 50-60km/h může být slušné, na to těch cca 30s povoleného maximáního výkonu bude bez problémů stačit.

                3. Tzn. Žid 15kW (čínským pohádkám o přetěžování
                  Tzn. Žid 15kW (čínským pohádkám o přetěžování opravdu nevěřím) na 800kg pohotovostní vs. Tráboš 19kW na 600kg pohotovostní…

                  😀 To je teda střep. To snad není auto, ne? Nějaká rikša?

                4. Elektromotor má výkon daný v podstatě pouze chlazením,
                  Elektromotor má výkon daný v podstatě pouze chlazením, takže krákodobě nominálně přetížit elektromotor není žádný technický problém. Zda ten potřebný proud dají baterky je samozřejmě druhá otázka. Ale vzhledem k tomu, že existují elektromotory pro mild hybridy které dají 30 kW ze 48V (tedy stěží uvěřitelných 625A), tak těch 30kW krátkodobě opravdu mohou dát. A z pohledu zrychlení je důležitý krátkodobý výkon ne trvalý. Nicméně nejel jsem s tím, tak netuší jaké je realita, ale nevidím tam žádné principiální omezení proč by to ve městě nemohlo jezdit lépe než trabant (co se týká zrychlení).

                5. Přetížení o 100% nominálního výkonu? Tak určitě,
                  Přetížení o 100% nominálního výkonu? Tak určitě, vůbec se to nezačne tavit, pohoda…

                6. Nominální je jakej výkon?
                  Podívejte se na to tak – Tesla S

                  Nominální je jakej výkon?
                  Podívejte se na to tak – Tesla S měla v roce 2015 tuším S1 výkon 69kW což je nějakejch 94 koní, ale disponovala výkonem něco mezi 300-400 koní, aby dosáhla toho zrychlení takže přetěžovala něco mezi 3x a 4x – taková přetížitelnost je samozřejmě na max 5-10s, ale prostě u toho elektromotoru je.

                7. Nominální je udávaný, u asynchronních elektromotorů na
                  Nominální je udávaný, u asynchronních elektromotorů na cca 70% maxima.

                8. Iba 100% ? Moja Tesla preťažuje motory o 480% nominálneho
                  Iba 100% ? Moja Tesla preťažuje motory o 480% nominálneho výkonu a ešte sa mi nezačali tavit.
                  Pozeráte sa na to optikou spalováku – zastaralej technológie, odsúdenej na zánik. Ale to je elektrina – moderná to vec.

                9. Ale o tom se tu celou dobu bavíme Plho.
                  Trvalý výkon je

                  Ale o tom se tu celou dobu bavíme Plho.

                  Trvalý výkon je takový který dokážeme trvale uchladit. Tedy ten samý elektromotor provozovaný v tropech bude mít menší povolený a deklarovaný trvalý výkon než ten samý motor provozovaný za polárním kruhem. A protože tepelná kapacita elektromotoru není nulová, lze ho i výrazně přetěžovat nad nominální výkon do doby než se ohřeje na maximální povolenou teplotu. Samozřejmně čím vice ho budeme přetěžovat, tím kratší dobu to můžeme dělat.

                10. Ano, lze ho výrazně přetěžovat nad nominální výkon,
                  Ano, lze ho výrazně přetěžovat nad nominální výkon, který je na cca 70% maxima. Přetěžovat ho na 100% nominálního výkonu, desítky sekund potřebných k dosažení devadesátky… To je nesmysl.

                11. „…Vícefázové motory se jmenovitými výkony do 315 kW a
                  „…Vícefázové motory se jmenovitými výkony do 315 kW a jmenovitými napětími do 1 kV musí být schopné vydržet: proud rovný 1,5násobku jmenovitého proudu nejméně po dobu 2 minut….

                  Komutátorový stroj musí být schopen po dobu 60 s vydržet 1,5násobek jmenovitého proudu …“

                  https://www.elektroprumysl.cz/energetika/pretizeni-tocivych-elektrickych-stroju

                  Pokud musí motory vydržet přetížení o 50% po dobu nejméně 1 nebo dvou minut, proč by nemohli vydržet přetížení o 100% po dobu poloviční nebo i jen čtvrtinovou (dle typu motoru). Pokud si jak výrobce celku (=auta) otestujete že to ten celek vydrží, můžete klidně jít nad těch garantovaných +50%, jen logicky po kratší dobu. A 30s je kratší doba než 60s nebo 120s.

                12. Je to ještě lepší. Když vydrží 1,5 násobek proudu tak
                  Je to ještě lepší. Když vydrží 1,5 násobek proudu tak je to 2,25 násobek výkonu. (Výkon vzrůstá s mocninou proudu).

            2. nesledujem čo píšete o sebe/pôvode/majetku, ale keď
              nesledujem čo píšete o sebe/pôvode/majetku, ale keď zájdem do svojej staropamäte,tak 1956-60, taká gaz m21 mala 50konských síl a s prehľadom zanechávala za sebou ostatné vozidlá. neskôr s príchodom áut, ktoré zvládali trvalú diaľničnú rýchlosť (prvý ford anglia) a neuvarili … už nebola kráľom ciest.

                1. Ok, ovšem i tak je to výkonem na tunu proti tomu Židovi
                  Ok, ovšem i tak je to výkonem na tunu proti tomu Židovi úplná raketa.

              1. Jen drobnost: GAZ m21 měl napřed 48 kW SV motor a ve
                Jen drobnost: GAZ m21 měl napřed 48 kW SV motor a ve výsledku na konci 2,4 litr s OHV a 52kW
                50koní měla na našem socialistickém trhu nedostatková Felicia 1089ccm super měla 55koní (1221ccm) a ještě nedostatkovější Octavia Touring sport, protože to mělo motor z Felicie
                Silnější auto byla jedině T603 ta měla myslím u jednotky 90 koní a pak ve dvojce 100 koní

                Carevna byla královna cest především pro pohodlí, vše ostatní krom Pobědy a T603 byly ve srovnání s ní takové tratárky

Napsat komentář