Tesla hledá v USA místo pro další továrnu, bude tam vyrábět Cybertruck a Model Y

Elon Musk minulý týden ohlásil, že Tesla hledá ve střední části místo pro novou továrnu. Chce tam vyrábět Tesla Cybertruck.

Při svém představení světu Tesla Cybertruck doslova vyrazil dech. Auto má umět ujet až 800 km, zrychlit 0-100 km/h během tří sekund a navíc uvézt náklad až 1600 kg a utáhnout až 6350 kg.
foto: Tesla

Koronavirus dočasně přerušil výrobu aut téměř v celé Evropě, ale také v továrně Tesla ve Fremontu. To ale neznamená, že by firma celá stála.

Podle všeho Tesla pauzu využije k upgradům továrny a rozšíření výrobní kapacity. Kromě toho Elon Musk podle všeho hledá místo pro další továrnu doma v USA.

Hledá hlavně v centrální části Spojených států, nejlépe nějakou hustě osídlenou hranici tří amerických států. Mluvilo se o Texasu, ale zájem má i řada dalších států.

Missouri se snaží přilákat Teslu výhodnými pobídkami. V případě Texasu může být problém, že tento stát zatím zakazuje prodej elektromobilů Tesla.

Elon Musk na Twitteru aktuálně potvrdil, že nová továrna bude kromě Tesla Cybertruck vyrábět také Tesla Model Y pro východní pobřeží USA.

46 Comments on “Tesla hledá v USA místo pro další továrnu, bude tam vyrábět Cybertruck a Model Y”

      1. Já myslím, příteli, že nám přeci jde o co nejnižší
        Já myslím, příteli, že nám přeci jde o co nejnižší emise CO2, ať už je pohon jakýkoliv. Je spočítáno, že například při pohonu na CNG nebo ještě lepe CNG s bioplynem budou emise vozu za jeho zivotnost výrazně nižší než na elektřinu a to i s energetickým mixem, jaký bude při naplnění optimistického zcenáře v SRN za 20let. Nehledě na chudší země.

        1. Nám jde hlavně o minimální nebo nulové přímé toxické
          Nám jde hlavně o minimální nebo nulové přímé toxické výfukové emise. CO2 je jen zástupná signalizační složka, s kterou poněkud nesmyslně licitují automobilky, ale je důležitá hlavně pro klimatology. Nás teď a tady zabíjí jedy a ne CO2. Od začátku roku na následky emisí zemřelo už asi 1 milon lidí. CO2 v atmosféře nás zabije později.

          1. Rozumím, ale CNG nemá prakticky žádné emise síranu,
            Rozumím, ale CNG nemá prakticky žádné emise síranu, dusičnanů ATP. Spálením metanu vznikne prakticky pouze voda a CO2. Ale jinak, jsem energetik a fandím OZE, ale bez akumulace power to H2 nebo power to gas to v budoucnu nepůjde. Nejak tu soustavu řídit musíme. A potom bude daleko lepší využívat plyn nebo vodík přímo v autě, než vyrábět proud a honit jim BEVy.

            1. Jako energetik byste měl vědět, že důležitá je
              Jako energetik byste měl vědět, že důležitá je samovýroba v místě spotřeby, sladění těchto dvou a soběstačnost, protože to klade snížené nároky na distribuční soustavu. Takže za mne bohužel Vaše příspěvky odpovídají nicku – pako.

              1. Samovýrova v místě spotřeby byla v počátku elektrifikace
                Samovýrova v místě spotřeby byla v počátku elektrifikace a moc výhodné to nebylo. Každé zapnutí spotřebiče znamenalo skokovou změnu zatížení generátoru. Když máte propojenou celou síť, tak se vám ty odběry statisticky proloží a výsledkem je plynulá změna zatížení sítě na kterou lze mnohem lépe reagovat.

                1. Protože nebyla v místě výroby a spotřeby akumulace.
                  Protože nebyla v místě výroby a spotřeby akumulace. Která to dnes dokáže vyhladit.

            2. CNG nemá prakticky žádné emise dusičnanů? To jako vazne?
              CNG nemá prakticky žádné emise dusičnanů? To jako vazne? CNG produkuje asi o padesat procent mene oxidu dusíku nez diesel ale rozhodne ne zadne jak pisete. Motor nasava vzduch jez je tvoren 78 procenty dusiku v kombinaci s kyslikem, vysokou teplotou a tlakem ve spalovaci komore motoru vznikaji oxidy dusíku.

    1. Zatím bude asi lepší přes FB skupina „3D tiskem proti
      Zatím bude asi lepší přes FB skupina „3D tiskem proti COVID-19“. Stránky jsou zatím ve výstavbě a moc toho tam zatím není, do budoucna ale určitě lepší přes web (všechny informace přehledně na jednom místě) než FB (milion opakujících se dotazů a druhý milion různých odpovědí u každého příspěvku).

      1. Můžete pomáhat napřímo a dodávat třeba průša štíty
        Můžete pomáhat napřímo a dodávat třeba průša štíty firmám a řemeslníkům v okolí – jasně není to přímo do zdravotnictví, ale i tak to radosti udělá moře…

        Myslím, že doktoři nejvíce ocení to, pokud my ostatní dokážeme, aby se co nějméně lidí dostalo k nim a pokud možno v co největším časovým rozptylu..

    1. Zřejmě jim v anglické verzi Světa motorů dodatečně
      Zřejmě jim v anglické verzi Světa motorů dodatečně vysvětlili, že elektromobily jsou svinstvo… Pánové koupil jsem si zase po nějaké době tento plátek, ukončovali tam v lednu první dlouhodobý test EV v jejich redakci – Renault Zoe – a nyní převzali na dlouhodobý test KONA EV … chvíli jsem si říkal, že jim tam neutrálně napíšu, protože neutrálních chyb k e-pohonu a baterii tam mají hafol, ale je to tak mezi řádky i přímo slovně nasáklé nenávistí a chytráčkovstvím a VW-do-zadku-lezectvím, že bych to nedal 🙁

      A Jan Werich říkal, nehádat se s volem, po chvíli není poznat, kdo je vůl.

      1. Na druhou stranu, když člověk vidí rencenzi od
        Na druhou stranu, když člověk vidí rencenzi od zapáleného elekromobilisty a ten se tam snaží dělat srovnání se spalovákem, tak je to obvykle nemlich to samé jen opačně…takže v sumarizaci většina elektromotoristických i motoristických novinářů a recenzentů má abíčkovské znalosti o svém oboru (hlubších vlastností nevidno) a naprostou neznalost o tom druhém.

        1. Chápu, že chcete být vyvážený, ale nedovedu si moc
          Chápu, že chcete být vyvážený, ale nedovedu si moc představit, že by někdo dnes neřídil vůz se spalovacím motorem a neuměl je srovnat? Dovedu si představit, že je problém udělat objektivní recenzi jako takovou + že to chce mít buňky poutavě psát. Ale ne to, že by někdo řídil v životě jen elektromobily a nyní psal nesmysly o spalovácích?

          1. Jenže je rozdíl umět sedět za volantem a psát pocity a
            Jenže je rozdíl umět sedět za volantem a psát pocity a dojmy na jedné straně a na druhé straně tomu hluboce rozumět tomu co se v tom autě děje.
            A postrádám tuhle znalost u odborných novinářů, co recenzují spalovací auta – nemají často ani znalosti o autech domácích kutilů před 30 lety. A aby někdo dal dohromady odborný článek Světa motorů před 50 a více lety ani omylem.

            Na druhou stranu ani mezi elektromobilisty není příliš odborníků a většina vyjádření je řekněme abíčkovský průměr.. do odborného časopisu nebo na konferenci nepatřící.

            Přitom pro obě strany – fyzika vnějších vlastností vozidla funguje zcela stejně a až na pohon jsou ta auta stejná – tedy mechanika podvozku, mechanika karoserie, elektronika komfortních systémů – vše to je stejné… a když se zeptám velmi obecně, který z recenzentů by uměl vysvětlit princip funkce elektrického motoru – magnetické toky, nebo způsob regulace měniče – spínání prvků a který by uměl vysvětlit cykly spalovacího motoru? Nebo vysvětlit pirncip vstřikování či karburátoru?

            Stačí se podívat na termín – nejisté jízdní vlastnosti – kolik lidí dokáže vyhodnotit že to je tím: mají blbou techniku jízdy – blbě najíždí zatáčky, nebo jsou podhuštěné gumy, či jsou špatně zvolené, nebo je to na tlumičích, nebo je to neoptimální geometrie podvozku…či ještě lapidárněji – mají to blbě naložené?

            1. Vaše kritika je konkrétní, pravdivá, ale není
              Vaše kritika je konkrétní, pravdivá, ale není konstruktivní 🙂
              Takže buď to udělejte sám a lépe, nebo tady nekafrejte. Onehdá jsem slyšel, že kritik je ten, který by to udělal lépe, jen kdyby to uměl. Tož tak.

              Já jsem rád, že o EV píše aspoň někdo. A pokud dodá vlastní zkušenosti, tím lépe. Nejsem odborník, takže je dost pravděpodobné, že po koupi EV budu mít pocity stejné jako recenzent. A že neznám optimální geometrii podvozku? No a co? Vy taky používáte počítače a o kvantových jevech v polovodičích víte to samé co já o té geometrii 😉

    2. A není to spíš tak, že v některých státech se musí
      A není to spíš tak, že v některých státech se musí auta prodávat přes dealera a ne přímo, jak to dělá Tesla? To by pak znamenalo, že Tesla tam prodávat nesmí, protože nemá dealery. Já nevím, někde jsem to četl. Ale redakce by to vědět měla, tak by bylo dobré to vysvětlit, jak to je.

    3. Nejenom Texas, důvod je že v některých státech je
      Nejenom Texas, důvod je že v některých státech je místní úpravou zákona automobilkám zakázáno prodávat auta přímo a musí prodávat přes místního „nezávislého“ prodejce. To Tesla odmítá. Auta si vyrábí a prodává sama a nic na tom kvůli Texasu a myslím i pár jiným státům měnit nebude. Pro Texasana to ale v podstatě znamená pouze to, že si Teslu koupí v jiném státu a stojí ho to o pár dolarů víc. S výhodností místa pro umístění továrny to potom nemá společného nic.

      PS než jsem dopsal správně odpověděli další dva 🙂

        1. Ještě jen, myslím že průměrný Texasan tento zákaz
          Ještě jen, myslím že průměrný Texasan tento zákaz vůbec neregistruje. Nákup uskuteční v některém Tesla Showroom které samozřejmě v Texasu jsou a že asi formálně nakupuje v jiném státu je mu nejspíš jedno.

          PS- A pro ty nejzvídavější o tom jak to chodí v Texasu odkaz: https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/47s0i1/process_of_buying_a_tesla_in_texas/

    4. Nezakazuje prodeje Tesly jako takové, jen zakazuje prodeje
      Nezakazuje prodeje Tesly jako takové, jen zakazuje prodeje přímo výrobcem protože dýlerská lobby si vynucuje prodej aut jen přes dýlery, což he banda těch nejhorších vexláků a šmejdů, který v Americe všichni nesnášej a proto jim říkají stealeři. Nákup auta od stealerů je v Americe velmi stresová záležitost a přesně proti tomu Tesla bojuje se svými prodejnamy a galeriemi. Kkoti v Michiganu, domově většiny automobilek, dokonce zakázali i servisy a neprodejní Tesla galerie. Banda zoufalců.

      1. vesmes se docela divim ze to Tesla neobesla celkem jednoduchym
        vesmes se docela divim ze to Tesla neobesla celkem jednoduchym trikem ktery pouziva treba Apple v urcitych krajinach, ze si zalozi v danem state novou spolecnost ktera jim patri, a dane spolecnosti za $1 pronajimaji moznost pouzivat stejne PR a loga, takze si pak muze prodavat vesele dal ikdy se jedna o jinou spolecnost, Tesla nebo spise Musk aby tak mohla zalozit v Texasu a nekterych dalsich statech proste sit dealerstvi ktere by patrili Tesle nebo Muskovi, jmenovalo by se to trosku jinak, treba „Tesla Shop“, nebo tak neco a vyhradnim dodavatelem by byla prave Tesla, ale je mozne ze v Texasu to maj nejak podchycene jeste vic v tech zakonech

        1. Tesla už sa snažila mať „dílerskú“ licenciu, ale im to
          Tesla už sa snažila mať „dílerskú“ licenciu, ale im to nakoniec neprešlo (ktorý štát a ostatné detaily si nevybavujem).
          Problém je, že aj keby si spravili dcérsku spoločnosť, tak by ju na 100% vlastnili a neboli by samostatná entita. Takže zas nič.

Napsat komentář