Elon Musk minulý týden ohlásil, že Tesla hledá ve střední části USA místo pro novou továrnu. Chce tam vyrábět Tesla Cybertruck.
foto: Tesla
Koronavirus dočasně přerušil výrobu aut téměř v celé Evropě, ale také v továrně Tesla ve Fremontu. To ale neznamená, že by firma celá stála.
NEPŘEHLÉDNĚTE Zvládne Tesla postavit Gigatovárnu 4 u Berlína? V připomínkovém řízení se kupí stížnosti
Podle všeho Tesla pauzu využije k upgradům továrny a rozšíření výrobní kapacity. Kromě toho Elon Musk podle všeho hledá místo pro další továrnu doma v USA.
Hledá hlavně v centrální části Spojených států, nejlépe nějakou hustě osídlenou hranici tří amerických států. Mluvilo se o Texasu, ale zájem má i řada dalších států.
Missouri se snaží přilákat Teslu výhodnými pobídkami. V případě Texasu může být problém, že tento stát zatím zakazuje prodej elektromobilů Tesla.
Elon Musk na Twitteru aktuálně potvrdil, že nová továrna bude kromě Tesla Cybertruck vyrábět také Tesla Model Y pro východní pobřeží USA.
Tento rok přibude
Rychlo nabijecí stanice Tesla
Tento rok přibude
Rychlo nabijecí stanice Tesla Supercharger
České Budějovice a Ústí nad Labem
https://www.tesla.com/cs_CZ/supercharger
https://www.tesla.com/cs_CZ/findus?bounds=51.49617704389583%2C20.57665177014664%2C48.137958985762715%2C10.095694738896638&zoom=8&filters=store%2Cservice%2Csupercharger
Cybertruck nedává ekologicky smysl. Leda tak v Norsku.
Cybertruck nedává ekologicky smysl. Leda tak v Norsku.
A proto si palte ropu pod čumákem.
A proto si palte ropu pod čumákem.
Já myslím, příteli, že nám přeci jde o co nejnižší
Já myslím, příteli, že nám přeci jde o co nejnižší emise CO2, ať už je pohon jakýkoliv. Je spočítáno, že například při pohonu na CNG nebo ještě lepe CNG s bioplynem budou emise vozu za jeho zivotnost výrazně nižší než na elektřinu a to i s energetickým mixem, jaký bude při naplnění optimistického zcenáře v SRN za 20let. Nehledě na chudší země.
Nám jde hlavně o minimální nebo nulové přímé toxické
Nám jde hlavně o minimální nebo nulové přímé toxické výfukové emise. CO2 je jen zástupná signalizační složka, s kterou poněkud nesmyslně licitují automobilky, ale je důležitá hlavně pro klimatology. Nás teď a tady zabíjí jedy a ne CO2. Od začátku roku na následky emisí zemřelo už asi 1 milon lidí. CO2 v atmosféře nás zabije později.
Rozumím, ale CNG nemá prakticky žádné emise síranu,
Rozumím, ale CNG nemá prakticky žádné emise síranu, dusičnanů ATP. Spálením metanu vznikne prakticky pouze voda a CO2. Ale jinak, jsem energetik a fandím OZE, ale bez akumulace power to H2 nebo power to gas to v budoucnu nepůjde. Nejak tu soustavu řídit musíme. A potom bude daleko lepší využívat plyn nebo vodík přímo v autě, než vyrábět proud a honit jim BEVy.
Jako energetik byste měl vědět, že důležitá je
Jako energetik byste měl vědět, že důležitá je samovýroba v místě spotřeby, sladění těchto dvou a soběstačnost, protože to klade snížené nároky na distribuční soustavu. Takže za mne bohužel Vaše příspěvky odpovídají nicku – pako.
Samovýrova v místě spotřeby byla v počátku elektrifikace
Samovýrova v místě spotřeby byla v počátku elektrifikace a moc výhodné to nebylo. Každé zapnutí spotřebiče znamenalo skokovou změnu zatížení generátoru. Když máte propojenou celou síť, tak se vám ty odběry statisticky proloží a výsledkem je plynulá změna zatížení sítě na kterou lze mnohem lépe reagovat.
Protože nebyla v místě výroby a spotřeby akumulace.
Protože nebyla v místě výroby a spotřeby akumulace. Která to dnes dokáže vyhladit.
To nemůže být energetik ani vzdáleně. To by totiž jednak
To nemůže být energetik ani vzdáleně. To by totiž jednak musel vědět, že při spalování vznikají oxidy dusíku (plyn), ne dusičnany (soli kyseliny dusičné).
CNG nemá prakticky žádné emise dusičnanů? To jako vazne?
CNG nemá prakticky žádné emise dusičnanů? To jako vazne? CNG produkuje asi o padesat procent mene oxidu dusíku nez diesel ale rozhodne ne zadne jak pisete. Motor nasava vzduch jez je tvoren 78 procenty dusiku v kombinaci s kyslikem, vysokou teplotou a tlakem ve spalovaci komore motoru vznikaji oxidy dusíku.
Hodne by me zajimal ten vypocet, date odkaz nebo zkusite sam
Hodne by me zajimal ten vypocet, date odkaz nebo zkusite sam nastinit (za to byh byl mnohem radeji).
off
COVID-19 VÝZVA
Kdo chcete pomoct s 3D tiskem pomůcek
off
COVID-19 VÝZVA
Kdo chcete pomoct s 3D tiskem pomůcek proti šíření koronaviru, nebo rozvozem po republice svými EV nebo i jinak, připojte se k dobrovolníkům na
https://www.anticovid19.cz/
Pro rovoz EV se podařila domluvit podpora od EONu.
Zatím bude asi lepší přes FB skupina „3D tiskem proti
Zatím bude asi lepší přes FB skupina „3D tiskem proti COVID-19“. Stránky jsou zatím ve výstavbě a moc toho tam zatím není, do budoucna ale určitě lepší přes web (všechny informace přehledně na jednom místě) než FB (milion opakujících se dotazů a druhý milion různých odpovědí u každého příspěvku).
Můžete pomáhat napřímo a dodávat třeba průša štíty
Můžete pomáhat napřímo a dodávat třeba průša štíty firmám a řemeslníkům v okolí – jasně není to přímo do zdravotnictví, ale i tak to radosti udělá moře…
Myslím, že doktoři nejvíce ocení to, pokud my ostatní dokážeme, aby se co nějméně lidí dostalo k nim a pokud možno v co největším časovým rozptylu..
Jaky je duvod toho, ze Texas zakazuje prodeje Tesly? A plati
Jaky je duvod toho, ze Texas zakazuje prodeje Tesly? A plati tento zakaz obecne pro vsechna BEV nebo jen nektra (prip. pouze pro Teslu)?
Zřejmě jim v anglické verzi Světa motorů dodatečně
Zřejmě jim v anglické verzi Světa motorů dodatečně vysvětlili, že elektromobily jsou svinstvo… Pánové koupil jsem si zase po nějaké době tento plátek, ukončovali tam v lednu první dlouhodobý test EV v jejich redakci – Renault Zoe – a nyní převzali na dlouhodobý test KONA EV … chvíli jsem si říkal, že jim tam neutrálně napíšu, protože neutrálních chyb k e-pohonu a baterii tam mají hafol, ale je to tak mezi řádky i přímo slovně nasáklé nenávistí a chytráčkovstvím a VW-do-zadku-lezectvím, že bych to nedal 🙁
A Jan Werich říkal, nehádat se s volem, po chvíli není poznat, kdo je vůl.
Jen jim to věcně a vtipně vosol, zasloužej si to. 😉
Jen jim to věcně a vtipně vosol, zasloužej si to. 😉
Na druhou stranu, když člověk vidí rencenzi od
Na druhou stranu, když člověk vidí rencenzi od zapáleného elekromobilisty a ten se tam snaží dělat srovnání se spalovákem, tak je to obvykle nemlich to samé jen opačně…takže v sumarizaci většina elektromotoristických i motoristických novinářů a recenzentů má abíčkovské znalosti o svém oboru (hlubších vlastností nevidno) a naprostou neznalost o tom druhém.
Asi jako když se člověk v testu EV dozví, jak je to
Asi jako když se člověk v testu EV dozví, jak je to skvělé, že v tom autě není potřeba řadit 🙂
Chápu, že chcete být vyvážený, ale nedovedu si moc
Chápu, že chcete být vyvážený, ale nedovedu si moc představit, že by někdo dnes neřídil vůz se spalovacím motorem a neuměl je srovnat? Dovedu si představit, že je problém udělat objektivní recenzi jako takovou + že to chce mít buňky poutavě psát. Ale ne to, že by někdo řídil v životě jen elektromobily a nyní psal nesmysly o spalovácích?
Jenže je rozdíl umět sedět za volantem a psát pocity a
Jenže je rozdíl umět sedět za volantem a psát pocity a dojmy na jedné straně a na druhé straně tomu hluboce rozumět tomu co se v tom autě děje.
A postrádám tuhle znalost u odborných novinářů, co recenzují spalovací auta – nemají často ani znalosti o autech domácích kutilů před 30 lety. A aby někdo dal dohromady odborný článek Světa motorů před 50 a více lety ani omylem.
Na druhou stranu ani mezi elektromobilisty není příliš odborníků a většina vyjádření je řekněme abíčkovský průměr.. do odborného časopisu nebo na konferenci nepatřící.
Přitom pro obě strany – fyzika vnějších vlastností vozidla funguje zcela stejně a až na pohon jsou ta auta stejná – tedy mechanika podvozku, mechanika karoserie, elektronika komfortních systémů – vše to je stejné… a když se zeptám velmi obecně, který z recenzentů by uměl vysvětlit princip funkce elektrického motoru – magnetické toky, nebo způsob regulace měniče – spínání prvků a který by uměl vysvětlit cykly spalovacího motoru? Nebo vysvětlit pirncip vstřikování či karburátoru?
Stačí se podívat na termín – nejisté jízdní vlastnosti – kolik lidí dokáže vyhodnotit že to je tím: mají blbou techniku jízdy – blbě najíždí zatáčky, nebo jsou podhuštěné gumy, či jsou špatně zvolené, nebo je to na tlumičích, nebo je to neoptimální geometrie podvozku…či ještě lapidárněji – mají to blbě naložené?
Vaše kritika je konkrétní, pravdivá, ale není
Vaše kritika je konkrétní, pravdivá, ale není konstruktivní 🙂
Takže buď to udělejte sám a lépe, nebo tady nekafrejte. Onehdá jsem slyšel, že kritik je ten, který by to udělal lépe, jen kdyby to uměl. Tož tak.
Já jsem rád, že o EV píše aspoň někdo. A pokud dodá vlastní zkušenosti, tím lépe. Nejsem odborník, takže je dost pravděpodobné, že po koupi EV budu mít pocity stejné jako recenzent. A že neznám optimální geometrii podvozku? No a co? Vy taky používáte počítače a o kvantových jevech v polovodičích víte to samé co já o té geometrii 😉
jenze v tom se mylite. neco malo o pocitacich vim, i o tom, co
jenze v tom se mylite. neco malo o pocitacich vim, i o tom, co kde se tam deje a jak sw funguje…ale ano o autech vim mnohem vic
Myslim, ze to souvisi s nejakym jejich starsim zakonem, ze
Myslim, ze to souvisi s nejakym jejich starsim zakonem, ze automobily nesmi prodavat primo automobilka, ale nezavisla dealerstvi. A jelikoz Tesla nechce pristoupit na tuto politiku, tak si Texasane musi kupovat Tesly v okolnich statech…
A není to spíš tak, že v některých státech se musí
A není to spíš tak, že v některých státech se musí auta prodávat přes dealera a ne přímo, jak to dělá Tesla? To by pak znamenalo, že Tesla tam prodávat nesmí, protože nemá dealery. Já nevím, někde jsem to četl. Ale redakce by to vědět měla, tak by bylo dobré to vysvětlit, jak to je.
Nejenom Texas, důvod je že v některých státech je
Nejenom Texas, důvod je že v některých státech je místní úpravou zákona automobilkám zakázáno prodávat auta přímo a musí prodávat přes místního „nezávislého“ prodejce. To Tesla odmítá. Auta si vyrábí a prodává sama a nic na tom kvůli Texasu a myslím i pár jiným státům měnit nebude. Pro Texasana to ale v podstatě znamená pouze to, že si Teslu koupí v jiném státu a stojí ho to o pár dolarů víc. S výhodností místa pro umístění továrny to potom nemá společného nic.
PS než jsem dopsal správně odpověděli další dva 🙂
Myslel jsem si to. Potom ale toto tvrzení je minimálně
Myslel jsem si to. Potom ale toto tvrzení je minimálně nepřesné a seriózní redakce by takto bulvárně psát neměla 🙂
„V případě Texasu může být problém, že tento stát zatím zakazuje prodej elektromobilů Tesla.“
Ještě jen, myslím že průměrný Texasan tento zákaz
Ještě jen, myslím že průměrný Texasan tento zákaz vůbec neregistruje. Nákup uskuteční v některém Tesla Showroom které samozřejmě v Texasu jsou a že asi formálně nakupuje v jiném státu je mu nejspíš jedno.
PS- A pro ty nejzvídavější o tom jak to chodí v Texasu odkaz: https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/47s0i1/process_of_buying_a_tesla_in_texas/
Aha… tak showroom tam mít může, ale nesmí prodávat. A
Aha… tak showroom tam mít může, ale nesmí prodávat. A když někdo objedná, jde to ze sousedního státu, kde ty restrikce na přímý prodej nejsou? To je dobrý kocourkov 🙂
Tu je mapka ako ak de sa môže priamo
Tu je mapka ako ak de sa môže priamo predávať/servisovať
https://cleantechnica.com/2019/08/03/where-tesla-can-sell-cars-map/
Je platné v lete 2019 a ak si vybavujem kdesi už nejaké zmeny prešli. Alebo teda aspoň boli pred schválením. Ale nakoľko v USA auto nekupujem, detailne to nesleduje. Len keď to niekde zahliadnem.
Nezakazuje prodeje Tesly jako takové, jen zakazuje prodeje
Nezakazuje prodeje Tesly jako takové, jen zakazuje prodeje přímo výrobcem protože dýlerská lobby si vynucuje prodej aut jen přes dýlery, což he banda těch nejhorších vexláků a šmejdů, který v Americe všichni nesnášej a proto jim říkají stealeři. Nákup auta od stealerů je v Americe velmi stresová záležitost a přesně proti tomu Tesla bojuje se svými prodejnamy a galeriemi. Kkoti v Michiganu, domově většiny automobilek, dokonce zakázali i servisy a neprodejní Tesla galerie. Banda zoufalců.
vesmes se docela divim ze to Tesla neobesla celkem jednoduchym
vesmes se docela divim ze to Tesla neobesla celkem jednoduchym trikem ktery pouziva treba Apple v urcitych krajinach, ze si zalozi v danem state novou spolecnost ktera jim patri, a dane spolecnosti za $1 pronajimaji moznost pouzivat stejne PR a loga, takze si pak muze prodavat vesele dal ikdy se jedna o jinou spolecnost, Tesla nebo spise Musk aby tak mohla zalozit v Texasu a nekterych dalsich statech proste sit dealerstvi ktere by patrili Tesle nebo Muskovi, jmenovalo by se to trosku jinak, treba „Tesla Shop“, nebo tak neco a vyhradnim dodavatelem by byla prave Tesla, ale je mozne ze v Texasu to maj nejak podchycene jeste vic v tech zakonech
A kde přesně to tak Apple provozuje?
Tesla se zatím soudí.
A kde přesně to tak Apple provozuje?
Tesla se zatím soudí. Už udělala nějaké průlomy i v tom nejzatvrzelejším Michiganu.
nevim, ja to nekde cetl kde se to prave resilo ohledne Apple
nevim, ja to nekde cetl kde se to prave resilo ohledne Apple
🙂
🙂
Takže neověřená informace.
Takže neověřená informace.
Tesla už sa snažila mať „dílerskú“ licenciu, ale im to
Tesla už sa snažila mať „dílerskú“ licenciu, ale im to nakoniec neprešlo (ktorý štát a ostatné detaily si nevybavujem).
Problém je, že aj keby si spravili dcérsku spoločnosť, tak by ju na 100% vlastnili a neboli by samostatná entita. Takže zas nič.
Jo a taky nesmí být ve výkonné funkci nebo boardu výrobce
Jo a taky nesmí být ve výkonné funkci nebo boardu výrobce aut černoch, to Texas nedává 🙂
Správný texasan má i na to řešení. Jako na vše
Správný texasan má i na to řešení. Jako na vše ostatní. Výrobek Samuela Colta 🙂
To je tak když se potká xenofob s militanatem.
To je tak když se potká xenofob s militanatem.
🙂
🙂
Hrdý Texasan má svůj osmilitrový Buick a nebude se
Hrdý Texasan má svůj osmilitrový Buick a nebude se zahazovat s nějakým yenkýjovským elektrickým křápem. 🙂
V roce 2016 měl Texas 3. největší prodeje Tesel v USA.
V roce 2016 měl Texas 3. největší prodeje Tesel v USA. Novější data nemám. Boháčů je tam dost.
Jak budou ostatní už za křižovatkou a mu se tam nestihla
Jak budou ostatní už za křižovatkou a mu se tam nestihla nakvedlat ani jednička, bude po hrdosti. O těch kecech v baru ani nemluvě… 😉
Sem se koukal na ty Buicky, poslední model, už je taky
Sem se koukal na ty Buicky, poslední model, už je taky hybrid, ale v Texasu jezdí asi nejspíš všichni s modelem z roku 1956, to byl pořádnej koráb. 🙂