Návštěvníci kolínského hypermarketu Tesco mohou na parkovišti během nakupování dobíjet svůj elektromobil.
Maloobchodní řetězec Tesco umožní zákazníkům z řad řidičů elektromobilů rychlé doplnění energie při cestách napříč republikou. Díky spolupráci se Skupinou ČEZ vybaví vybraná parkoviště svých areálů jen v letošním roce přibližně 30 veřejnými dobíjecími stanicemi.
První dvě stanice již nabízejí bezemisní elektřinu u prodejny Tesco ve středočeském Kolíně. Provozovatel největší a nejvýkonnější české sítě veřejných dobíječek chce i v lokalitách Tesco stavět ultrarychlé stojany a dobíjecí huby se třemi a více stanicemi, které zkracují dobu dobíjení i čekání na něj. Dobíjecí stanice u prodejen Tesco vzniknou i díky grantu z Operačního programu Doprava.
Během nákupu v prodejně Tesco může řidič díky stojanu o výkonu 50 kW doplnit většinu kapacity baterií svého auta zhruba za půlhodiny. Každá stanice nabízí dobíjecí konektory vhodné pro dobíjení všech značek a typů elektroaut.
Zákazníci prodejen Tesco z řad řidičů elektromobilů platí za dobíjení u veřejných dobíjecích stojanů ČEZ v závislosti na typu stanice a rychlosti nabíjení, a to podle podmínek platného ceníku Smlouvy, ceník a OPSE | Futurego.cz.
Při zastavení k nabíjení se uživatel identifikuje pomocí zákaznické RFID karty nebo prostřednictvím aplikace FUTUR/E/GO, která spolu s webovým rozhraním (tzv. Driver portál) umožňuje pohodlnou správu jejich účtů. FUTUR/E/GO zefektivňuje dobíjení díky spárování mobilního telefonu s dobíjecí stanicí, umí vyhledat nejbližší dobíjecí místo včetně aktuální doby dojezdu a aktuální obsazenosti stojanů.
ČEZ si v rámci vize Čistá Energie Zítřka vytyčil do roku 2025 dosažení hranice 800 provozovaných stojanů pro dobíjení elektromobilů a znásobení jejich výkonu. Poptávku po zkrácení časů dobíjení chce uspokojovat výstavbou stanic pro ultrarychlé dobíjení i rozšiřováním počtu stojanů v tzv. hubech ve vytížených lokalitách u hlavních tahů a ve městech.
Tato řešení výrazně zkracují dobu pro doplnění energie a šetří čas řidičů i při čekání na volný dobíjecí konektor. V následujících měsících postaví ve spolupráci s Tesco desítky nových dobíjecích stojanů napříč celou Českou republikou.
zdroj: tisková zpráva
Pokud nebude Tesco nabíjení dotovat a nechá ceny ČEZ, který je ze všech našich nejdražší, tak žádnou díru do světa s tím neudělá….
Strategie CEZu a obchodnich retezcu je trochu zmatena. Na jednu stranu nabije na 50kW nabijecce vetsina aut za 20-30 minut a ukonci nabijeni. Na druhou stranu se uctuji docela drsne 2 kc/min za obsazeni stanice. Tudiz nebude nikdo nabijet a nakupovat soucasne, nebo posle manzelku na nakup a muz bude hlidat nabijeni. Ale pak se po nabijeni zacne nudit a bude nadavat na manzelku, proc tam byla tak dlouho. Tudiz rychlonabijecky budou tendencne zkracovat pobyt zakazniku v prodejnach. To urcite neni umysl obchodniku. Rychlonabijecky maji byt prednostne umisteny na hlavnich tazich a v nakupnich centrech AC nabijecky ale v mnohem vetsim poctu. Tim se nabijeni a nakup prodlouzi a muze se nabijet vic aut soucasne za stejne investice. Dodnes je v CR mnoho hlavnich tahu, kde se neda nabijet a musi se zajet do mesta k hypermarketu. To dokaze vymyslet jen dutohlav.
Vubec nechapu ty ony suprmarkety! Proc namisto jednoho 100yanu nedaji 3+ AC dvojsloupky s menekesy za rozumnou cenu kWh. Takhle neni motivace do kseftu vubec zalezt bo 10..20 minut bezne stravenych pri DC nabijeni tam zlatak nigdo neutrati.
protoze dotace a CEZ, proste jim CEZ nabidnul ze jim ta doda stare stojany a kdyz management toho retezce obchodaku vidi ze je neco „zadarmo“ tak kejvne, v PR to oznaci za neco uzasneho a v nevedomosti ze elektromobilistum je to u zadele
na spravne umistovani spravnych nabijecich bodu si musime pockat do doby kdy EV bude tak nejak beznou soucasti, tou dobou totiz bude i verejne znamo i plebsu co to obnasi a co je pro elektromobilitu a business v dane lokalite nejlepsi
mel jsem o tomto primej rozhovor na schuzce se zastupcem Schwarz-Gruppe ktery ma nastarosti prave OZE a elektromobilitu okolo jejich pobocek, a ten clovek o tom nevi naprosto nic, 60 letej chlap co si pletl fotovoltaicky panel s termickym panelem, bohuzel
Tesla na Slovensku začíná na 35000 euro. to už je zajímavý rozdíl vůči cz ceně. máte někdo zkušenost s dovozem Tesly z SK?
35490 € * 23,5 = 834 tisíc vs. 850 tisíc u nás. To je mizivý rozdíl, který navíc související poplatky smáznou prakticky na nulu.
že by na Slovensku uváděla Tesla ceny bez daně? 😂 zdálo se mi to akosi lacne
Slovensko je totiž zatím pro Teslu v „other Europe“, proto bez daně. Ještě jim ani nepřeložili stránky.
Tak jsem zase zadnou diru na trhu neobjevil 🙂