Volvo golfový vozík

Volvo představilo první elektromobil – pro golfisty!

První elektromobil, který ponese značku Volvo, má čtyři kola. Ale to je vše, čím se běžným autům podobá. Jde totiž o golfový elektrický vozík nazvaný prostě a jednoduše Volvo Golf Cart. Přední maska sice vzdáleně připomíná model Volvo C70, ale je to skutečně jen zdání. O vývoj se postarala společnost Pro Green Nordic.

Golfový vozík je určen pro jednu osobu a jeden bag (což, golfisté uznají, není mnoho). Napájejí ho tři 12V baterie, max. rychlost je 15 km/h a dojezd poměrně velmi slušných 60 km! Pro dlouhé dny na greenu jako dělaný. Cena kolem 8000 dolarů tak nějak odpovídá „golfové etiketě“. Oficiálního představení vozítka se dočkáme koncem října.
Volvo golfový vozík

Volkswagen Golf elektromobil

200x elektrický Volkswagen Golf pro Nizozemsko

Holandská společnost ECE (Electric Cars Europe) se již léta zabývá konverzemi automobilů na elektromobily. Aktuálně si u ní nizozemská energetická společnost Essent objednala přeměnu 200 vozů Volkswagen Golf na elektromobily. Právě Golf je jedním z nejoblíbenějších „cílů“ elektromobilistů, jak jste si mohli přečíst například v rozhovoru s Petrem Dvořákem, majitelem elektrického vozu VW Golf City STROMer. Původně si Essent objednal pouze pět exemplářů elektromobilu, ale toto číslo bylo postupně navýšeno až na 200. Volkswagen Golf vybavený novým elektrickým pohonným systémem doplněným lithium-iontovými bateriemi by měl mít dojezd až 300 km.

Volkswagen Golf CitySTROMER

Rozhovor: Petr Dvořák – zkušenosti s provozem elektromobilu

Jsou podle vás stále ještě hudbou budoucnosti? Pro některé nikoliv. Petr Dvořák, mimo jiné člen Českého klubu elektromobilistů, je spokojeným uživatelem už dva roky. Neváhali jsme a požádali ho o rozhovor, ve kterém se můžete dozvědět jak se ke svému elektrickému vozu dostal a jakou jim předvídá budoucnost.

Jakým typem elektromobilu jezdíte, jak dlouho už a jakým způsobem, tj. například denně do práce, víkendové vyjížďky?

Petr Dvořák: Jedná se o Volkswagen Golf III. Vlastním jej už dva roky, dojíždím denně do zaměstnání, nabíjení u zaměstnavatele povoleno.

Jde se o „vlastní výrobu“ nebo sériovou? Jak jste se vlastně k téhle problematice a posléze i vlastnímu elektromobilu dostal?

Seriová výroba, původně jsem si chtěl přestavět Škodu Felicii na , následně jsem se dostal k Českému klubu elektromobilů a tam jsem zjistil, že se elektromobily již dávno (cca od roku 1990) vyrábějí seriově jen se o tom moc neví. Řekl jsem si proč pracně vyrábět již vyrobené? Pořídil jsem si tedy profesionálně vyrobený elektromobil od .  

Volkswagen Golf TwinDrive

Volkswagen Golf TwinDrive – konkurence pro Chevy Volt?

Podle informací magazínu Motor Trend chystá německá automobilka Volkswagen na rok 2011 novou verzi Golfu. Půjde o Volkswagen Golf TwinDrive, plug-in hybrid, který by mohl dost dobře posloužit jako hlavní konkurence pro Chevy Volt. Aktuální prototyp je údajně vybaven dieselovým motorem, nicméně produkční verze už bude obsahovat benzinový motor. Pouze na baterie má nový Golf ujet až 50 km. Řešení nového hybridu od Volkswagenu bude odlišné než v případě Chevy Voltu, kde je benzinový motor využit čistě jako generátor. Jak už název napovídá, Volkswagen Golf TwinDrive může jet buďto na baterie, nebo právě na benzinový motor. Elektromotor rozjede hybrid zhruba na 50 km/h a pak teprve naskočí benzin. V oblastech, kde chcete jezdit pouze na baterie je možné zapnout tzv. „e-mode“, který benzinový motor kompletně vypne. Jako baterie poslouží li-ion značky Sanyo, které jsou umístěny naspodu kufru.

Volkswagen Golf TwinDrive

Volkswagen chystá útok na spotřebu

Německý se chystá ještě více angažovat v bolasti vozů s nízkou spotřebou. Kromě toho, že připravuje přímou konkurenci pro Smart ForTwo, chystá také následníka modelu Fox, který má být malým ekonomickým automobilem se spotřebou kolem tří litrů na 100 km. Do výroby se měl dostat během následujících 30 měsíců. Kromě toho se proslýchá, že VW začne také s výrobou modelů a .

Solární vozítko Sunray má první cenu

Na první pohled vypadá jako klasické golfové autíčko. Ve skutečnosti je Sunray plnohodnotný elektromobil schopný provozu na amerických silnicích. Vyrábí jej firma Cruise Car. Sunray můžete jet rychlostí až 30 km/h a je 100 km. Verze bez na střeše zvaná Classic Golf má dojezd mezi 60 a 85 km a stojí 5 500 dolarů, zatímco Sunray stojí 7000 dolarů. Firma Cruise Car schystá brzy uvést také rychlejší verzi Sunray nazvanou Sunray Kudo, která se bude prodávat za 9000 dolarů. Elektromobil Sunray získal první cenu na konferenci Solar Power 2006, která se nedávno konala v kalifornském San José za účasti guvernéra Arnolda Schwarzeneggera. Oficiální stránky společnosti Cruise Car spolu s kompletní nabídkou vozítek hledejte na adrese www.cruisecarinc.com.