Uhelná elektrárna

Evropa se vrací k uhlí

Přestože se klimatologové shodují, že emise z uhelných elektráren výrazně přispívají ke globálnímu oteplování, v mnoha zemích se schyluje ke stavbě nových uhelných elektráren.

Ve svém článku na to upozornil deník The New York Times. Jako příklad uvádí americký deník Itálii, kde se v příštích pěti letech zvýší podíl energie získané v uhelných elektrárnách ze 14 na 33 procent.

Fiat 500 Aria

Nejnižší emise v Evropě má Fiat

Britská společnost JATO zabývající se statistikami v automobilovém průmyslu sestavila zajímavý žebříček evropských automobilek. Jediným kritériem rozhodujícím o umístění té či oné značky je průměr emisí vozů prodaných v roce 2007.

Jako první se umístil Fiat s průměrem 137,3 gramů CO2 na kilometr následován Peugeotem (141,9 g/km) a Citroenem (142,2 g/km). Italská automobilka zvítězila díky výrobě menších vozů, které pohání většinou dieselový motor.

Zařízení na zachytávání CO2 ve Španělsku

V roce 2009 byl mělo na severozápadě Španělska vyrůst zařízení na zachytávání CO2. Experiment bude stát blízko elektrárny Cubillos del Sil a bude zachytávat oxid uhličitý z atmosféry. Celý projekt je prvním krokem k praktickému využití technologie zachytávání CO2 z atmosféry a měl by vyjít na 70 milionů Euro. Do roku 2015 EU plánuje 12 takových zařízení.

Poučná hra od Volva

Volvo na svých stránkách uveřejnilo hru, která má za cíl porovnat emise oxidu uhličitého u 18 různých technologií pohonu. Vyberte až 7 autíček a tipněte na vítěze. Vyhrává ten, kdo dojede nejdál po vypuštění 10 kg CO2.

Nový Opel CO2RSA s nižšími emisemi

Opel (v Anglii Vauxhall) začal na britských ostrovech prodávat nový model vozu , totiž CO2RSA 1.3CDTi. Má nižší emise oxidu uhličitého – z 124g/km na 119g/km. Výkon zůstává stejný, ale díky nižším emisím může být vůz zařazen do skupiny B, kdy se za něj platí nižší roční daň. Třídveřový model Corsa 1.3 CDTi stojí £9 810, tedy asi 400 000 Kč.

Podrobnosti o Hummer O2

Autosalon v Los Angeles je v plném proudu, objevují se stále nové informace a modely. V rámci soutěže Design Challenge se objevily také podrobnější informace o koncepčním vozu Hummer O2, o kterém jsme již nedávno informovali.
Jedná se o studii z dílny General Motors Advanced Design, California. Hummer O2 je poháněn palivovými články na vodík a zároveň dokáže „dýchat“ skrze revoluční fototropní „krunýř“, který produkuje čistý kyslík pomocí fotosyntézy. Panely tohoto krunýře jsou nasyceny zelenými řasami, které přeměňují oxid uhličitý na kyslík a vypuštějí jej zpět do okolního prostředí. Konstrukce nového Hummeru O2 je 100% ekologická, skládá se převážně z hliníku.