alternativní paliva v USA

V USA prodáno 1,8 mil. aut na alternativní paliva

Podle výsledků americké Aliance automobilových výrobků, které byly aktuálně oznámeny skrze internetové stránky www.discoveralternatives.com, se v roce 2007 jen v USA prodalo 1,8 mil. vozidel využívajících nějakou formu alternativního paliva, počítaje v to hybridy, flex-fuel i v USA se teprve rozmáhající diesely. To je proti roku 2006 nárůst o 250 000 kusů a v roce 2008 už má tento počet překročit 2 miliony automobilů. V USA je přitom v prodeji přes 70 modelů s alternativním typem pohonu a v letošním roce jich desítky přibudou. Problémy s rozšiřováním alternativ jsou prozatím v USA například ve vysoké ceně dieselů a nedostatku čerpacích stanic na E85 (bioethanol). Spojené státy výrazně snižují svou závislost na ropě nejen v oblasti automobilové dopravy, ale také energetiky. V zemi rostou celé lány a .

DHL

DHL přepravuje CO2 neutrálně

Smysl balíkových služeb je přepravit zásilku z místa A do místa B s co nejnižšími náklady. Právě proto je pozoruhodné, že společnost DHL začala nabízet možnost přepravy za vyšší ceny a ještě takovou službu hrdě propaguje. Navýšení totiž prý vykompenzuje emise CO2.

Toyota Yaris

Londýnští elektromobilisté se zlobí

Poplatky za vjezd do centra Londýna jejichž výše je závislá na emisích CO2 jsou známé již po celém světě. Takový systém nahrával hlavně elektromobilistům, kteří byly od poplatků osvobozeni.
Elektromobilům a ostatním alternativám, které neprodukují více než 120 g CO2/km, sice výhoda zůstala, ale přibudou k nim i všechny ostatní konvenční automobily splňující onu hraniční hodnotu emisí oxidu uhličitého.

Využití alternativních paliv v dopravě

TISKOVÁ ZPRÁVA – Celosvětová palivová politika doznává značných změn. Důvodem jsou především ztenčující se zásoby ropy a nárůst její ceny. Tyto změny budou čím dál naléhavěji vyžadovat reakce ze strany automobilových producentů. Ti budou, ať se jim to líbí nebo ne, muset přijít s novou strategií.

International DuraStar Hybrid

Navistar bude vyrábět hybridní náklaďáky

V oblasti nákladních aut se toho v souvislosti s alternativními palivy zatím děje pomálu, alespoň ve srovnání s osobními vozy a hromadnou dopravou. O to více musíme ocenit tiskovou zprávu společnosti Navistar, která oznámila začátek linkové výroby diesel-hybridních nákladních automobilů. International DuraStar Hybrid je prvním elektrickým nákladním diesel-hybridem. Ušetří 30-40% paliva v běžném provozu ve městě, nicméně motor může být i zcela vypnut a vůz může pracovat pouze na elektřinu. V Nizozemsku i jinde už ale jezdí nákladní elektromobily.

Nissan

Nissan zavede v autech ekologické poradce

Japonská automobilka Nissan vymýšlí spoustu zajímavých technologií a systémů určených ke snižování dopadu provozu automobilů na životní prostředí. Kromě snížení emisí se ale zabývá například také bezpečností provozu. Už dříve jsme informovali o inteligentním dopravním systému nebo měřičích spotřeby.
Nyní chystá Nissan podstatným způsobem využít navigační systémy automobilů, které se pomalu stávají standardem napříč automobilovým průmyslem.

Francie plánuje ekomýtné

Přestože jsou francouzské dálnice zpoplatněné, trpí přetížením nákladními vozy. Následný dopad na životní prostředí se nelíbí tamní vládě, která chce zavést další poplatek – ekomýtné. Pokud by poplatky byly vybírány spravedlivě dle míry negativního dopadu a vybrané peníze správně použity, jednalo by se o vcelku zajímavý nápad.

Paříž nabídne 20 000 kol

Jaký je nejrychlejší způsob dopravy po velkoměstech současnosti? No přeci kolo! Systém veřejných výpůjček kol se osvědčil už v Lyonu, a tak se pařížská radnice rozhodla k podobnému kroku. Do konce letošního roku nabídne obyvatelům více než 20 000 kol ve 1450 výpůjčních stanicích. Zrychlí se tím doprava po městě, sníží emise, hlučnost a navíc se lidé protáhnou. Odhodlá se někdy k něčemu podobnému ? Vždyť jí by stačilo takových stanic jen pár, aby se alespoň centrum zbavilo závalu automobilů.

Nissan testuje inteligentní dopravní systém

Kromě známého „zeleného programu 2010“ připravuje automobilka ještě spoustu dalších zajímavých projektů. Kromě jiného je to také příprava inteligentního dopravního systému. Ten má koordinovat jízdu automobilů a práci semaforů. Cíl je prostý: zredukovat nehody, zvýšit bezpečnost chodců, snížit spotřebu díky odbourání zácp a dlouhého stání.
Testování nového systému probíhá v Japonsku v technickém centru Nissan za pomoci vozů zaměstnanců. V další fázi projektu je cílem vývoje optimizovat komunikaci mezi automobily a semafory tak, aby byl vytvořen pokročilý dopravní systém, ve kterém semafory spolupracují s dopravu, a nikoliv ji brzdí nebo pracují proti ní. Jednoduše řečeno, pracují v závislosti na stavu a hustotě dopravy.

auta budoucnosti

Rok 2030: auta řízená roboty

V roce 2030 má vypadat městská doprava úplně jinak než dnes. Myslí si to alespoň vědci, kteří představili svou koncepci dopravy budoucnosti na nedávném setkání Americké asociace pro pokroky ve vědě v San Franciscu.

Auta budoucnosti budou podle nich řízena inteligentními roboty, kteří dopraví pasažéry kamkoliv, rychle, bezpečně. Podobné stroje se však budou využívat už o mnoho dříve například na bojištích, a to kolem roku 2015. Ostatně, už dnes pronikají do luxusních modelů automobilů systémy, které alespoň zčásti automatizují řízení nebo řidičům alespoň pomáhají – například s parkováním. Plně robotické systémy budou nutně následovat zanedlouho.

auta budoucnosti

V Sao Paulu budou jezdit autobusy na vodík

Brazilské ministerstvo těžby a energetiky a Metropolitní společnost veřejné dopravy v Sao Paulu se upsali k novému ekologickému programu. Ten má v gigantické metropoli s více než 30 000 aktivních dieselových prosadit nasazení . Prvním takovým bude 12 metrů dlouhý autobus pro 90 pasažérů s na a z . má být téměř 300 km. Prvotní investice do projektu je 16 milionů dolarů, za které se nakoupí pět těchto autobusů. V Sao Paulu dnes operuje největší „autobusová flotila“ na světě.