sdílení aut v roce 2009 - Apple a Zipcar spolupracují, jednoduchá aplikace pro iPhone vám pomůže snadno najít a rezervovat vůz

Zipcar představuje jednoduché sdílení aut s pomocí iPhone

V uplynulých dnech proběhla v pravidelná konference společnosti Apple. Ta tam představila kromě mnoha jiného také novou verzi svého označenou jako . Prezentovali se také vývojáři aplikací pro tento mobilní telefon, kterým dnes může být prakticky kdokoliv. Vzhledem k tomu, že nová verze mobilu má integrované GPS a navíc i digitální kompas, jsou možnosti využití v kombinaci s aplikací takřka neomezené. Půjčovna automobilů připravila pro své zákazníky službu, s jejíž pomocí budete moct najít nejbližší auto, které je k dispozici a rovnou si ho rezervovat. Na displeji svého mobilu pak rovnou uvidíte cenu a různá upozornění týkající se auta. Mimochodem, Scott Griffith, ředitel díky těžkým v USA stále populárnějšího Zipcaru, se nedávno v rozhovoru pro stanici CNBC vyjádřil v tom smylu, že když se svých zákazníků ptali jaká auta by si u nich chtěli půjčovat, nikdy je nikdo nežádal o auta od nebo . A to byl průzkum mezi 300 000 zákazníky během šesti měsíců. Není divu, že ty dva molochy krachují, vždyť v nich něchtějí jezdit ani samotní Američané. Zipcar dnes patří mezi největší společností pro sdílení aut na světě, v dosahu jeho služeb je zhruba 15 mil. potenciálních uživatelů (včetně měst jako je Londýn, Vancouver nebo Toronto). využívá po celém světě asi 25 mil. lidí. „Je to synergie dvou značek,“ řekl magazínu Luke Schneider, hlavní technolog Zipcaru. „Obě společnosti cílí své produkty na vysoce vzdělanou klientelu,“ dodal s tím, že v následujících měsících budou služby dostupnosti ještě dále vylepšovat.

Fisker Karma plug-in hybrid

Fisker chystá levný plug-in hybrid

Henrik Fisker, zakladatel společnosti Fisker Automotive, si myslí, že teď nastává doba, kdy dostanou malé automobilky po 40 letech „utlačování“ konečně šanci. „To co dnes vidíte je, že začínají společnosti jako Fisker Automotive mají více zkušeností a zajímavější technologie, než velcí hráči,“ řekl novinám Oakland Press. „Můžete to srovnávat s lidmi, kteří založili Google, nebo Apple s jeho iPhone. Tyhle věci se dějí, pokud máte důležitou novou technologii. Zjistíte, že lidé jsou ochotni vyzkoušet nové technologie a přístupy,“ dodal Fisker ambiciózně. Už příští rok hodlá představit světu svůj čtyřdveřový plug-in hybrid Fisker Karma, později také ve verzi kabrio. To ale zdaleka nejsou všechny plány. Jeho sportovní plug-in hybrid má cenu nasazenou vysoko nad segment běžných „spotřebních“ automobilů. Fisker však ví, že právě tam se ukrývá budoucnost. „První přijde na řadu čtyřdveřový vůz, pak kabriolet a pak plánujeme ještě jeden vůz odvozený od Karma hybridu. Pak navíc přemýšlíme o levnějším vozidle vyráběném ve větším množství,“ vysvětlil své budoucí plány. Přiznal, že zažádali o půjčku u amerického Ministerstva energetiky a pokud ji získají, mohou mít tenhle malý levný plug-in hybrid na silnici už během 29 měsíců. Při jeho konstrukci využijí všechno co se naučili při stavbě Karma plug-inu, nicméně půjde o úplně odlišný typ vozu. Právě minulý měsíc získala firma dalších 85 milionů investičního kapitálu, tedy důležitou injekci v době . Je vidět, že investoři Fiskerovi věří.