Švýcarská policie jezdí s flotilou 13 elektromobilů Hyundai Kona Electric

Stejně jako Bob Dylan v 60. letech 20. století přechází nyní na „elektřinu“ také kantonální policie St. Gallenu ve Švýcarsku, která do svého vozového parku zařadila 13 zcela nových elektromobilů Hyundai Kona Electric a okamžitě je uvedla do provozu.

Policie kantonu St. Gallen ve Švýcarsku rozšířila svůj vozový park o 13 zcela nových elektromobilů KONA Electric
foto: Hyundai

Pět kompaktních SUV Hyundai s elektrickým pohonem slouží v policejních barvách, zatímco osm elektromobilů je provozováno jako „civilní“ vozy. Elektromobil Hyundai Kona Electric byl v rámci výběrového řízení jediným elektromobilem, který splňoval vysoké požadavky v podobě výkonu více než 100 kW, dojezdu více než 400 km, pořizovací ceny méně než 50 000 švýcarských franků a – samozřejmě – dostupnosti. Vozidla byla oficiálně předána v polovině května 2019.

Kantonální policie St. Gallenu samozřejmě také zkoumala, zda bude výhradně elektricky poháněné vozidlo schopno náročného každodenního provozu. Útvar pro nákup vozidel byl po přísných testech spokojen, protože Kona Electric splňuje požadované standardy.

Elektromobil Hyundai Kona Electric jako policejní auto.

Elektromobil Hyundai Kona Electric jako policejní auto.
foto: Hyundai

Hanspeter Krüsi, vedoucí komunikace kantonální policie St. Gallenu, k tomu říká: „Používáním elektromobilů splňujeme kantonální a politická nařízení, která se týkají především snižování emisí hluku a výfukových plynů. Uvážíme-li pokrok, který tato technologie v poslední době učinila, hovoří pro tento nákup mnohem více argumentů. Kona Electric splňuje veškeré požadavky kantonální policie St. Gallenu, a to díky výkonu více než 100 kW, dojezdu více než 400 km, pětimístnému interiéru a velkému zavazadlovému prostoru pro naše vybavení.“

Hanspeter Krüsi na dotaz ohledně nákladů odpověděl: „V porovnání s konvenčními vozidly je pořizovací cena o trochu vyšší. To však vyvažují nižší náklady na údržbu a celkové provozní náklady modelu Kona Electric. V konečném efektu to znamená, že jezdíme 100% elektricky a přesto nákladově výhodně.“

Hyundai Kona Electric

Hyundai Kona Electric
foto: Hyundai

Elektromobily Hyundai Kona Electric, používané kantonální policií St. Gallenu, mají řadu specifických prvků výbavy. Hyundai je prvním výrobcem automobilů, který s Kona Electric nabízí v segmentu B-SUV velkosériově vyráběné kompaktní SUV se 100% elektrickým pohonem. Kona Electric kombinuje dva trendy v automobilovém průmyslu, které patří mezi nejdůležitější: SUV a elektrický pohon s nulovými emisemi.

Výkonnější verze elektromobilu Kona Electric poskytuje nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a umožňuje maximální dojezd 449 km (podle metodiky WLTP).

Elektromobil Hyundai Kona Electric

Elektromobil Hyundai Kona Electric
foto: Hyundai

Vysokou úroveň užitných vlastností pro každodenní provoz umocňuje zavazadlový prostor o objemu 332 litrů, který lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1 114 litrů. Hyundai nabízí Kona Electric potenciálním zákazníkům za atraktivní cenu (již od 46 990 CHF).

tisková zpráva

75 Comments on “Švýcarská policie jezdí s flotilou 13 elektromobilů Hyundai Kona Electric”

    1. Klasika. Špatný překlad. Jinak státní správa je přesně
      Klasika. Špatný překlad. Jinak státní správa je přesně ta, která by měla občanům jít příkladem a šetřit jejich zdraví. A policejní auto na celodenní hlídce je přesně ten typ jízdy ve městě, který produkuje hluk, jedy a vibrace neustále a naprosto zbytečně. Takže pokud konečně politici pochopili, a Švýcarsko má k dispozici spoustu čisté elektřiny, že to lze dělat jinak, tak tleskám.

    2. To je samozřejmě správně, že kantonální (městská)
      To je samozřejmě správně, že kantonální (městská) policie plní politická nařízení. Co vám na tom přijde nepochopitelného? Jsem starosta v našem 15tis. obvodě a také mám pro policii konkrétní úkoly. Zatím jsem snížení emisí pevných částic a hluku nenavrhoval, ale jistě tak brzy učiním 🙂 Takže pro vás ještě rekapitulace – státní policii řídí policejní prezident směrem dolů a městskou policii si řídí radnice 😉

        1. No ono kdyby sis přecetl ten článek tak bys věděl, že je
          No ono kdyby sis přecetl ten článek tak bys věděl, že je to vněm přímo napsáno. Ale klidně se tu dál plácejte po zádech.

          Jinak to jak se tu rozmohlo označovat každého člověka s jiným názorem za trolla jen ilustruje vaši argumentační neschopnost.

            1. Proč fosilní provokatéři, jenom nejsme čistí fandové
              Proč fosilní provokatéři, jenom nejsme čistí fandové elektromobility a vidíme pragmaticky nedostatky.
              Fanda klidně řekne, že změna na elektromobil je jako přechod z koně na spalovák a je sokojenej, realista k tomu dodá, že to tak není – jedním koněm se dalo za den ujet xy km nebo oobdělat z ha půdy, spalovací auto ujelo za de xy+něco km nebo traktor obdělal z+něco ha půdy – v tom byla změna – následné vymlácení koní byla idiocie.
              Elektromobil ale za den neujede víc km než dnešní spalovák a elektro traktor neobdělá víc oůdy za den než traktor, takže z tohohle pohledu je to krok zpět.
              Ano jsou tu emise, ale většina elektromobilistů klidně řekne, že nepotřebují dlouhý dojezd a jet někam celý den autem, že na dálky se přepravují letadlem (kéž by aspoň jeli vlakem, pak je to zase jiná, ale časově už to taková úspora proti autu není) – no jo, ale v tu chvíli jsme na řádově jiných emisích a troufám si tvrdit, že pokud by dotyčný letěl jen na Evropou dojezdovou (ne přes moře), tak je emisně méně hrozné tam dojet…jenže proti tomu zase mluví rychlost přepravy elektromobil a současná (nevyhovující) infrastruktura

              1. Za trolly oznacujeme konkretni osoby, se kterymi se tu uz snad
                Za trolly oznacujeme konkretni osoby, se kterymi se tu uz snad kazdy z nas pokousel vest slusnou diskuzi.
                Potiz je, ze oni se ze zacatku snazi tvarit jako slusnaci, kteri jen argumentuji uplnymi nesmysly, a kdyz je zatlacite do kouta, zacnou vam lhat, ze to to ci ono nikdy nerekli, ac to bylo napsano o jednu uroven vyse ve stejnem vlaknu. Dokud mohli psat anonymne tak zacali tvrdit, ze to vlastne nepsali oni, ale nejaky uplne jiny anonym a nezridka zacali sproste urazet, vyhrozovat, tvrdit, ze vas znaji osobne atd.
                Je nebo jsou to opravdu vysinuti jedinci, kteri sem nechodi diskutovat, ale provokovat a bavit se tim, jak nekoho vyprudili.

                Urcite se obcas i me stane, ze zrovna nemam naladu a na stokrat vysvetlenou vec zareaguji podrazdene, ale vetsinou se tu kazdy fanda elektromobility snazi se slusnymi diskutovat slusne a trpelive vysvetlovat znovu a znovu.

                Jinak k vasemu argumentu. Urcite je to aktualne maly krok zpet, ale vyvoj ukladani energie ma na rozdil od spalovacich motoru jeste velkou budoucnost a cena za jakou jsou aktualne ICE uz jen o neco malo lepe pouzitelne je prilis vysoka.

                1. Jen k tomu vývoji motorů – ten zdaleka není u konce,
                  Jen k tomu vývoji motorů – ten zdaleka není u konce, průšvih společnosti je, že politickým tlakem (špatným nastavením emisních norem), byl tento vývoj zahnán do kouta neštěstím dowsizingu, přeplňování a vysokých vstřikovacích tlaků. A samozřejmě finančně říct, že deset let vývoje je totálně špatně je pro automobilky neúnosné, navíc tím, jak stále nesmyslně stojí normy a cykly.
                  Ano elektromobil má smysl jako vozidlo na krátké vzdálenosti – kde se motor spalováku neprohřeje (pojíždění po městě), ale na to je třeba dobré auto (malé venku, velké uvnitř) za rozumnou cenu – musí být dostupné pro člověka s průměrným platem. Minely jako jsou SUV atd, jsou jen další problém plýtvání.
                  Na velké vzdálenosti má smysl hybrid nebo i rozumě řešení spalovací auto, otázka je jestli v dnešním provozu má vůbec smysl někam pracovně cestovat a není pragmatičtější co nejvíc věcí řešit jinými komunikačními kanály, stejně je to jen exkurze dalších zasedacích místností.

                2. „průšvih společnosti je, že politickým tlakem (špatným
                  „průšvih společnosti je, že politickým tlakem (špatným nastavením emisních norem), byl tento vývoj zahnán do kouta“

                  Tak todle považuju za pěknej blábol. Vina je na straně automobilek, které aktivně pomocí lobbingu, podvodů a největších kartelů jak u osobních tak i u nákladních aut v historii bránili víc jak 10 let nasazování technologií pro snižování emisí a teď, když se to všechno provalilo se najednou staví do role obětí a logické zpřisnění legilastivy označují za nesmyslné a knučí jak podsvinčata na porážce a zoufale vyhrožují ztrátou pracovních míst v dobé maximální zaměstnanosti a ohrimného nedostatků odborníků pro EV a novou mobilitu. :))))
                  A ty jsi jim na to skočil a dál papouškuješ jejich rétoriku.
                  Historie se opakuje, takhle kňučeli a vyhrožovali při každém omezení v minulosti a stejně nekrachli a jsou tu dosud.

                3. Souhlas a pro ty, kteří žiji v naivitě“Vazby mezi
                  Souhlas a pro ty, kteří žiji v naivitě“Vazby mezi politikou a automobilkami jsou v Německu nejsilnější právě u Volkswagenu, který sídlí v dolnosaském Wolfsburgu. VW je vlastně vládní automobilka. Vláda Dolního Saska v něm má pětinový podíl a právo veta, kterým může zabránit „nepřátelskému“ převzetí firmy.https://zpravy.tiscali.cz/sex-lzi-a-volkswagen-267255

                4. Kuku kde máš jasnovidnou kouli, že víš, že se bránilo
                  Kuku kde máš jasnovidnou kouli, že víš, že se bránilo nasazení novinek. Kolik jsi v životě spočítal spalovacích motorů a kolik elektromobilů, kolik jsi si přečetl předpisů pro homologaci?
                  Situace je blbě, protože jsou špatně nastaveny normy a cesta k současnému stavu byla špatná. Normy nastavili snílci a neználci, co z ekologie udělali ekologismus, tedy další nebezpečnou ideologii pro ideologii. Kdyby byly normy psány podle fyziky a ne dle závěrů konference se smyslem, tak omezím CO2 na…, tak tenhle problém s emisema není a nikdy by nedošlo k takovému zkreslování rozdílu naměřené a reálné energetické náročnosti provozu vozidla. Dokonce by s velkou pravděpodobní byla celá elektromobilita přirozeně více rozvinutá a to včetně infrastruktury a to i bez křivení trhu dotacema. Místo tlačení nafty, elektriky, vodíku nevím čeho…by vznikl přirozený energetický mix dle určení vozidla. Možná by se tak nezlepšily papírové emise, ale byly by výrazně lepší emise skutečné a ještě by bylo méně zlé krve a toho žlutého sajrajtu.
                  Zatím to vypadá tak, že vývoj jakéhokoli motoru je ta drahý, že musí být napříč modely u x automobilek, aby se vývoj za jeho cyklus použitelnosti zaplatil – to je pak jasné, že nemůže být lusknutím prstů všude elektromobil a může se tlachat a barvit na zeleno co chce. Je mi jedno, co která automobilka slibuje, kde lobuje s kým se paktuje.
                  Nicméně každá technologická firma (v našem případě automobilka) má na vývoj určité peníze a musí uspokojit současnou situaci, aby nezkrachovala (mimojiné kvůli společenské odpovědnosti za zaměstnance, jejich rodiny a další navázané lidi – služby, školy, nemocnice…. – když pomineme zisk) , pokud 3/4 těch peněz dá na to, aby za rok, za dva byla schopná prodávat nějaká auta kvůli restrikci emisí, tak na inovace jim zbývá 1/4 a s tou ten elektromobil prostě trvá (ostatně baterky se taky nevyvíjí tak rychle, jak říkají prognozy a na komoditním trhu jich taky není přehršel). Ano můžeš to dělat jako Musk, ale to si může dovolit jen startup a podívej se, jak lítá nahoru nebo dolů – na to většina lidí žaludek nemá

                5. Tak za prvé: Není mi jedno, kde a za co který koncern
                  Tak za prvé: Není mi jedno, kde a za co který koncern lobbuje. Dieselgate je právě výsledkem toho “je mi jedno” a jejich totálního pohrdáni zdravím lidí.
                  2. Kdo říká, že nemůžou ICE pro specifické potřeby existovat dále vedle BEV? Třeba v poměru 50% ku 50%, proč ne. Tak co fosiláci kňučíte při aktuálním poměru v Evropě 1,25% ku 93% ( rok 2018, BEV 196 000 z 15,6 milionů celkem)!!! Až to bude půl na půl a pro BEV bude infrastruktura jako pro ICE, můžeme se bavit o tom, že převládne životaschopnější technologie!!!
                  3. A vykřikovat že ekologie je ekoterorizmus atd. můžou tak chudáci, co zhluboka dýchají třeba ve frontě na přejezdu výfuk toho před nimi a nenapadne je vypnout motor. Tohle je přece normální a na jejich zdraví se to nemůže nikdy projevit.
                  4. Baterky se tedy vyvýjejí rozhodně rychleji, než spotřeba, účinnost a emise u spalováku.

                6. Ad 3:
                  je třeba si uvědomit, že v dnešním světě je

                  Ad 3:
                  je třeba si uvědomit, že v dnešním světě je diametrální rozdíl mezi ochranou životního prostředí, která je nutná a musí být naším prvořadým cílem a ekologismem, který se vyvinul z naudužívaného termínu ekologie, ekologický a jde v podstatě o radikální populismus, kdy se bude donekonečna kafrat o emisí osobních aut, ale nárůst letecké dopravy, neefektivní kamionová doprava, neopravování výrobků, zkracování LC a kvality výrobků, plýtvání jídlem, odvodňování krajiny, vznik dalších zbytečně zastavěných ploch je jedno…prostě na problému osobních aut se skvěle pindí honík (pardon získávají plusové body)

                7. Se škodlivostí radikálního populismu v jakékoli oblasti
                  Se škodlivostí radikálního populismu v jakékoli oblasti samozřejmě souhlasím. Ovšem připomínky typu „ale ty emise osobáků jsou nic vedle tankerů a letadel“, v diskuzi primárně o osobní dopravě nechápu. To jako že zastavit aktivity v této oblasti, protože jsou ještě horší věci a nemá to smysl? Snad každý zde, co fandí elektromobilitě (většinou díky menší zátěži pro přírodu) by snad rád viděl podobné ohledy k přírodě (a nástup nových technologií) v dalších oblastech dopravy i života. A podpora omezení konzumu a nadspotřeby je pro tuhle skupinu lidí asi samozřejmost.

                8. Opět nerozporuju, že emise auto jsou špatně, tvrdím, že
                  Opět nerozporuju, že emise auto jsou špatně, tvrdím, že kdybychom se vydali před deseti lety jinou cestou mohl být na tom spalovák líp (mimojiné nebyly by potřeba filtry pevných částic atd) a mohl být lepší energetický mix osobních vozidel – více elektromobilů. Nicméně znalo by to jiné emisní normy a jinou cestu k současnému stavu emisních norem. Ten zbytek je důležitý, opět populisticky, protože lidstvo šíleně bojuje s nějakým tématem, které je navíc v součtu nemajoritní a na ostatní se dost peče…ostatně neplýtvat je i o tom každou cestu zvážit, jedno čím pojedu

                9. „Kuku kde máš jasnovidnou kouli, že víš, že se bránilo
                  „Kuku kde máš jasnovidnou kouli, že víš, že se bránilo nasazení novinek“

                  Tady:

                  4/2019
                  Brusel podezírá BMW, Daimler a Volkswagen z kartelové dohody
                  https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/brusel-podezira-bmw-daimler-a-volkswagen-z-kartelove-dohody-1357799

                  9/2018
                  Brusel začíná prošetřovat automobilky BMW, Daimler a Volkswagen. Má podezření, že se mohly domluvit na výrobě méně ekologických aut
                  https://byznys.ihned.cz/c1-66247610-evropska-komise-podezriva-automobilky-bmw-daimler-a-volkswagen-ze-uzavrely-tajnou-dohodu-u-emisi

                  „Výsledkem takové dohody mohlo být, že spotřebitelům byla odepřena možnost koupit si méně znečišťující auta, přestože tuto technologii měli výrobci k dispozici.“
                  „Zvláště pak chce EK zjistit, zda se dohodly, že omezí vývoj a zavádění některých systémů pro kontrolu emisí v EU“

                  7/2018
                  Německé automobilky zřejmě blokovaly použití částicových filtrů
                  https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/filtr-pevnych-castic-fap-dpf.A180723_172325_automoto_Fdv

                10. Kuku díky za nahrávku:
                  Německé automobilky zřejmě

                  Kuku díky za nahrávku:
                  Německé automobilky zřejmě blokovaly použití částicových filtrů
                  https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/filtr-pevnych-castic-fap-dpf.A180723_172325_automoto_Fdv

                  Přesně tohle je jedna z věcí, o kterých píšu – kdyby fungoval vývoj normálně, tak by byl zrealizován a vymyšlen motor, který by tuhle hovadinu nepotřeboval, ta je jen následkem toho, jak se vše začalo ohývat, mimochodem v celkové bilanci emisí vozu, ano likviduje malé pevné částice, ale celkově zhoršuje spotřebu pohonných hmot, tedy zase emise ovlivní negativně.

                11. „kdyby fungoval vývoj normálně, tak by byl zrealizován a
                  „kdyby fungoval vývoj normálně, tak by byl zrealizován a vymyšlen motor, který by tuhle hovadinu nepotřeboval“
                  Co to zase meleš? Za prvé žádné kdyby nexistuje a za druhé „normálně fungující vývoj“ je jen tvoje vybásněná fantasmagórie z kategorie vlhkých snů. Vývoj je takový jaký je a na tom moc nezměníš a víceméně je dán fyzikáními a chemickými zákony, které jej omezují a inženýři se snaží pomocí technických řešení dosáhnout ideálního kompromisu.

                12. +1 Kukovi za kňučení fosilů.
                  +1 Kukovi za kňučení fosilů.

                13. Vy vsichni zastanci spalovaku neustale argumentujete tim, ze
                  Vy vsichni zastanci spalovaku neustale argumentujete tim, ze je to cenove nedostupne.
                  Jednak ta cena pri zapocitani vsech nakladu na vlastnictvi a provoz auta neni zase tak vysoka a hlavne je to na zacatku. Prvni mobil si take nemohl dovolit kazdy, a dnes…?
                  Misto aby jste byli radi, ze jsou takovy nadsenci jako my, co za to ty penize zaplati a ty auta se tak stanou zase o trochu dostupnejsi, tak nas presvedcujete jak je ta technologie nepouzitelna. Nas, kteri ji davno pozivame…

                14. Pre ropákov je to moc zložitá úvaha.
                  Pre ropákov je to moc zložitá úvaha.

                15. Kde jsem napsal, že je nepoužitelná?
                  Cena na začátku

                  Kde jsem napsal, že je nepoužitelná?
                  Cena na začátku elektromobilu je vysoká, ano TCO, tak šílené nejsou, ale většina lidí na to prostě nemá – mimochodem nemyslím, že máte Teslu ze zdaněných paněz, ale máte ji hezky ve firmě, takže DPH pryč, odpisy…to je úplně jiná situace než průměrný člověk, který vše platí ze zdaněných peněz. A problém je v tom, že pro řadu lidí je elmobil nedostupný, protože nikdo jim peníze na to ani nenaúvěruje a rozum jim nepovolí tolik do něčeho tak nehodnotného jako auto investovat. Takže pokud chceme, aby i tito lidé jezdili elektromobilem a pokud oni budou chtít, musí být elektromobil za cenu, aby na něj dosáhli. O tom, jestli si mohl dřív někdo dovolit mobil nebo nemohl je irelevantní mluvit – ono dost platilo, že kdo chce mít opici musí mít na banány, takže mobil dosažitelný byl, peklo bylo pojištění, danění a gumy – vše ostatní už bylo snesitelné. Dneska jsou tohle korunové položky v pořizovací ceně…
                  Druhá věc je, že jakž takž se dá pohybovat elektromobilem díky tomu, že jich je málo a současné nabíječky to nějak obslouží (navíc fandové to měří jinýma očima), ve chvíli kdy se to stane mainstreamem a koupí si to lidi bez možnosti dobíjet doma, tak to bude zajímavá výzva, aby infrastruktura nějak fungovala – stačí se podívat na benzínku na dálnici – za hodinu jeden stojan obslouží řekněme 20 aut, tzn ekvivalent je třeba při hodně velkém dobíjení 5 míst (bude se dobíjet po 15 min) – pumpa na dálnici má běžně 6 stojanů, to je 30 dobíjecích míst- vejde se to tam vůbec fyzicky? navíc na jedno čerpání se zatím a asi i ještě dlouho dojede dál, bude muset být nabíječek víc…
                  Taky by mě zajímalo, kde píšu, že je technologie nepoužitelná, píšu že jsou pohledy, že je technologie pro nějaké použití neefektivní (konkrétně dálkové jízdy), stejně jako je neefetkivní jezdit naftovým autem 10 km do práce.. Jasně napíšete mi, jak dokážete Teslou to, či ono, že to vlastně ujedete a můžeme si dát demagogickou soutěž co jde – ostatně dá se cestovat na fichtlu i pěšky i na kole, ale prostě tak to je – pokrytí nabíječkama není dobré a cestování elektromobilem na dálku dneska přináší značný diskomfort, což znamená, že si jej řada firem kvůli tomu nekoupí a protože většina nových aut ve světě končí ve fleetech (v podstatě i to Vaše – je koupeno na firmu), tak je situace jaká je.

                16. Krásný výčet důvodů, proč to nejde. Když se nechce.
                  Krásný výčet důvodů, proč to nejde. Když se nechce. Zkuste to publikovat v Norsku, oni to asi nevědí. Jinak by se z toho jejich podíliu BEV na autoparku strachy podělali.

                17. Ok tak jinak, hypoteticky beru měsíčně čistého 35 000
                  Ok tak jinak, hypoteticky beru měsíčně čistého 35 000 Kč, hypotéka 6000, měsíční úspora cca 5000 Kč, dejte mi nabídku na financování elektromobilu pro rodinné použití, požaduji 200 km dojezd na nabíjení. Akontaci složím u úspor 200 000 Kč, očekávám od Vás finanční plán, jak to půjde.

                18. Já s Váma souhlasím , pěkně řečeno. Sice skalní s tím
                  Já s Váma souhlasím , pěkně řečeno. Sice skalní s tím budou mít problém ale bude to dlouhá cesta zbavit se smradochů.

                19. To se fakt nedá číst. Tolik spalovacích nesmyslů v jednom
                  To se fakt nedá číst. Tolik spalovacích nesmyslů v jednom příspěvku.
                  Už bylo řečeno, že elektromobily jsou teprve na začátku, takže argumentovat cenou je hloupost. Až se rozjednou velkoseriové linky na elektromobily, pak klesne cena na rozumnou, za kterou si ho budou moci koupit i socky.
                  S tím mobilem to byl jen příklad a moc dobře to víš, tvoje poznámka je tedy mimo mísu. Vše co je nové je drahé, to je prostě fakt tak se s tím smiř, že socky si musí na nové věci počkat až zlevní. Co je na tom tak nepochopitelné?

                  Ad2 počet nabíječek. To je už kolorit, ne? porovnávat stojany s benzínem a nabíječkami je totál mimo mísu. Je jen vidět, že ze sebe dělaš hlupáka.
                  Je jasné i malému dítěti, že nic nejde postavit přes noc, takže tu rozhodně nebude přes noc 5 milionů aut, stejně tak tu nebude přes noc 1000 nabíječek. Stavba nových nabíječek jde ruku v ruce s prodeji elektromobilů. Co na tom je tak nepochopitelného? Argumentovat, že soucčasný stav nabíječek těžko obslouží budoucí počet eletkromobilů je tedy úplně na mol.
                  A jak může vypadat nabíječka se 40 stojany? Není těžké to na internetu najít, takových už po světě stojí víc a není to nic co by se nedalo udělat:
                  http://www.hybrid.cz/jak-vypada-na-rusne-norske-nabijecce-tesla-supercharger-podivejte-se-na-videa

                  Ovšem tohle je perla, tu si prosím někam zarámuj:

                  „…stačí se podívat na benzínku na dálnici – za hodinu jeden stojan obslouží řekněme 20 aut, tzn ekvivalent je třeba při hodně velkém dobíjení 5 míst (bude se dobíjet po 15 min) – pumpa na dálnici má běžně 6 stojanů, to je 30 dobíjecích míst- vejde se to tam vůbec fyzicky? navíc na jedno čerpání se zatím a asi i ještě dlouho dojede dál, bude muset být nabíječek víc…“

                  To je neuvěřitelné zjištění, že nabíječek bude muset být víc :-)))) Na to jsi musel přicházet hodně dlouho, že? To muselo dát práce, tohle vymyslet. Pane bože čemu jsi dal duši…

                  Na výše uvedeném odkazu je 40 stojanů, to je daleko víc než těch tvých neuvěřitelných 30 a to prý nejde udělat. Ha, ha ha.

                  A další hloupý a stále omílaný argument o tom, že elektro je vhodný jen na krátký vzdálenosti do města. To je tak pitomý až to bolí.

                  To možná platilo před 5 lety, kdy elektromobil ujel 100 km. Dnes to rozhodně neplatí a s přibývajícími lety to platit víc a víc nebude, to snad musí vidět, každý, kdo se o elektromobily zajímá.

                  A samozřejmě to platí pro malé auta jako citygo, nebo eup, apod. Pro auta jako Tesla Model S,X,3 to rozhodně neplatí, stejně jako pro etron, leaf nové generace, KONA, aj.

                  Je to jen o vývoji a o času, protože nic nejde hned.

                20. Pro zajímavost tady jsem nabíjel před téměř rokem. Je
                  Pro zajímavost tady jsem nabíjel před téměř rokem. Je tam 28 stojanů…

                21. Dám vám iba jednu otázku. Myslíte si, že
                  Dám vám iba jednu otázku. Myslíte si, že rýchlonabíjačka je jediný spôsob nabíjania elektromobilu ?
                  Porovnávať počet tankovacích stojanov s potrebným počtom nabíjačiek, môže, podľa mňa, len človek so spalovacím myslením.
                  Spalovák nemá inú možnosť ako doplniť energiu, len tankovaním na čerpačke (alebo niektorí aj doma, ak kradnú naftu, že 🙂

                22. U dalnicnich pump (o kterych je rec) vpodstate ano. Ty jsou i
                  U dalnicnich pump (o kterych je rec) vpodstate ano. Ty jsou i dnes temer vyhradne domenou dalkovych jezdcu (uz jen proto, ze byvaji drazsi nez mala pumpa nekde mimo hlavni tah). Stejne tak na ne nebude nikdo zajizdet x km na pomalou nabijecku, aby pak nekolik hodin krouzil pesky kolem parkoviste nebo srkal desate kafe v bufetu (protoze jina zabava kolem tech dalnicnich pump nebyva).

                23. Já myslím, že o rychlosti nabíjení už to není.
                  Nedávno

                  Já myslím, že o rychlosti nabíjení už to není.
                  Nedávno jsem kolegovi co jezdí v Sku vyprávěl o kolik rychleji nabíjí Model 3 na SC3.
                  Úplně vážně mi na to odpověděl, že o rychlejší nabíjení nestojí, že to už by si fakt nestihl ani dojít na záchod a musel by po nějaké chvíli chodit auto přeparkovat.

                  Mě by s Xkem ještě o pár procent rychlejší nabíjení v zimě potěšilo, ale také nemám pocit, že bych kvuli tomu nějak strádal.

                  Už jen aby to tak rychlé měli i ostatní a není co řešit.
                  Parkovacích míst, ke kterým je možné ten stojan dát je na dálničních odpočívadlech víc než dost.

                24. Už se mi vážně nechce znovu vysvětlovat to co jsem tu už
                  Už se mi vážně nechce znovu vysvětlovat to co jsem tu už několikrát vysvětloval.
                  Tedy se omezím jen na doplnění. Nissana Leaf jsem koupil soukromě ze zdaněných peněz.
                  Dostal jsem na něj normální úvěr jako na každé jiné auto.

                  Zajímala by mě jedna věc.
                  Víte, že existují motorky? Je to taková zvláštní skupina dopravních prostředků. Stojí jako auta, žerou jako auta a přitom odvezou maximálně dvě osoby. Na dálnici některé neujedou víc než 150km. Nejsou bezpečné. I nehoda v malé rychlosti může být pro jezdce fatální. A většina lidí je nemá kde bezpečně parkovat.
                  Už jste navštívil některé z motorkářských stránek a vysvětlil jim tam v diskuzi jak je to neefektivní?
                  Že ne? Tak proč navštěvujete tyhle stránky, a vysvětlujete nám to stejné stran elektromobilů?

                  Teď budu trochu zlý, ale to, že vy si to nemůžete zatím dovolit tady nikoho moc nemusí zajímat. Tady si čteme o tom co nás zajímá a baví a diskutujeme zde o tom.
                  Já si také nemohu dovolit spoustu věcí a nevyhledávám proto, lidi, kteří si to dovolit mohou abych je poučil, že je to moc drahé.

                  Vás nikdo nenutí sem chodit a číst to. Nikdo vás nenutí si to kupovat. A jestli vám vadí, že do toho jdou nějaké dotace, pak vězte, že to vadí i mě. Ovšem s tím se musíte obrátit na ty, kteří je vypisují. My tady s tím nic neuděláme.
                  A jestli vám vadí to, že zpřísňování emisních limitů vede automobilky k tomu aby se uchylovali k výrobě elektromobilů, pak je to patrně za současných znalostí lidstva jediná možná cesta jak ty emisní limity plnit. A jestli máte pocit, že ne, že spalovací motory ještě neřekli své poslední slovo, tak se obraťte na ty automobilky a vysvětlete jim to. My tady s tím opět nic neuděláme.
                  My jsme jen fandové, které jízda v baterkáči baví, a kteří kvůli tomu jsou ochotní utratit více peněz aby si jí užili, stejně jako si někdo koupí tu motorku za cenu třeba i půl miliónu, protože ho to baví. A jestli je to efektivní nebo ne ho nezajímá. Efektivita se dá měřit spoustou různých způsobů. A pokud někomu přepracovanému přinese vyjížďka na motorce odpočinek a úlevu od každodenního stresu pak má pro něj i takový nákup smysl a je tedy efektivní.
                  Pokud mě přinese každodenní používání elektromobilu úlevu od běžného pracovního stresu, pak je to pro mě efektivní si takové auto koupit.

                  Znovu opakuji pokud to tak vy nemáte, v pořádku, neřešte to.

                25. K tomu se dá doplnit jenom amen
                  K tomu se dá doplnit jenom amen

                26. Na začátku 😀 😀 😀
                  Na začátku 😀 😀 😀

                27. Děkuji Michelinovi. S tím přesvědčováním majitelů BEV
                  Děkuji Michelinovi. S tím přesvědčováním majitelů BEV o tom, že spalovák je lepší, to teda sedí. A jaký pokrok čekají fandové ICE v příštích 10letech? Já teda od roku 1990, co vyjel Favorit se spotřebou 5,2l/ 100km, nepozoruji žádný pokrok. A to nemluvím o nižší spolehlivosti a vyšších servisních nákladech ( oboje bez diskuse dáno diametrálně odlišným principem motorů) u ICE.

                28. „Já teda od roku 1990, co vyjel Favorit se spotřebou 5,2l/
                  „Já teda od roku 1990, co vyjel Favorit se spotřebou 5,2l/ 100km, nepozoruji žádný pokrok.“

                  Pokrok není ani tak ve spotřebě jako v nižších emisích a tím nemyslím jen CO2. Ovšem nevím zda naopak nepřibyly nějaké nové emise jako třeba mikrosaze u přeplňovaných benzínů či kyanidy u nafty s močkou (močovinou).Další pokrok možná bude v ekologii výroby a průmyslu s tím spojeném, ale dost možná se to maže s nárůstem výroby, nárůstem počtu aut, ujetých km a jejich kratší životnosti, složitosti, ověšenosti elektrenoíkou a globalizací vůbec.

                29. No právě, ten pokrok v přidávání dalších a dalších
                  No právě, ten pokrok v přidávání dalších a dalších filtrů na špinavý spalovák, dělá z dnešních „moderních“ motorů technologii, kterou nelze udržet v chodu bez nadlidského úsilí (a tedy servisních nákladů). Přitom elektropohon, z principu bez potřeby řešit přímé emise a dnes použitelný na cca 50% potřeb, je přece fuj fuj, To člověk zdravým rozumem prostě nepobere.

                30. Za sebe mohu říct, že vám děkuji a myslím to úpřimně.
                  Za sebe mohu říct, že vám děkuji a myslím to úpřimně. Jednak za to, že si ty EV koupíte a tím dáváte najevo producentům, že je zákazníci i u nás v ČR chtějí a jednak za to, že tady diskutujete a dělíte se o svoje zkušenosti z provozu EV, i když nejsou vždy pozitivní. Je to každopádně mnohem přínosnější než výkřiky různých, někdy až militantních fanatiků EV, z nichž mnozí ani EV nevlastní, o to víc ale řvou.

                  Pro mě zatím EV není (cena, způsob používání auta), ale je možné, že časem se to změní a EV pro mě bude dávat smysl. Zatím nedokážu posoudit, jestli EV je budoucnost mobility, i když to snad tak vypadá…

                  A chodím sem proto, abych se něco o elektromobilitě dověděl, pokud možno od lidí jako jste vy, ne od křiklounů. Jasně, někdy se neovládnu a zabřednu do zbytečné diskuse, až osobní hádky, ale to se prostě stává, jsme lidi. Tak jsem si řekl, že se budu víc držet a na některé lidi už nereagovat vůbec, nestojí to za to.

                  Hezký den a ješte jednou díky.

                31. Dekuji za uprimna slova a vse co jste napsal citim naprosto
                  Dekuji za uprimna slova a vse co jste napsal citim naprosto stejne. Snad jen, ze mozna vidim v ev budoucnost o par procent vice nez vy, ale to neni nic zasadniho. Jak to bude v realu ukaze stejne az cas.

                32. Popsal jste to moc hezky. Zřejmě jste mluvčí této
                  Popsal jste to moc hezky. Zřejmě jste mluvčí této komunity. Nicméně váš popis neodpovídá realitě. A slušnost si asi každý představujeme jinak. Já neznám větší žumpu plnou hrubosti a nenávisti než je hybrid. Včera stačilo říct fakt, že Tesla má malé prodeje z hlediska celého trhu a už jsem byl troll na kterého se posměšně všichni sesypali. Vám zdá se vadí, když vám vysněný svět někdo naruší trochou reality.

                  Včera jsem se cestou na demonstraci bavil s několika příznivci Babiše a musím říct že jsem si připadal jako tady. Velmi podobní lidé. Jen jedni mají jako modlu EV a druzí Andreje. A tak si selektivně vybírají co se jim hodí do jejich idealního obrazu. A když řeknete fakt, který se jim nelíbí považují to za útok na svoji osobu. A taky klidně dokážou v rozporu s realitou tvrdit že Andy je slušný a poctivý chlapík, stejně jako vy dokážete tvrdit že fanoušci EV jsou slušní navzdory tomu co se tu černé na bílém dočtete. Každopádně v obou případech je racionální diskuze většinou vyloučená.

                33. Vas problem je, ze uz nemuzete psat anonymne a pod touto
                  Vas problem je, ze uz nemuzete psat anonymne a pod touto prezdivkou uz jste se odkopal.
                  Ano, ten popis v mem prispevku, na ktery reagujete je o vas.
                  S vami tady uz nema chut normalne diskutovat nikdo kdo tu poslednich par dni pozoroval vase vystupy. Proto uz muzete zkouset zase ty ublizene slusnaky, ale nikdo vam to nezbasti a rovnou vsichni reaguji jako na trolla, kterym bez pochyby jste.

                34. Včera mě 42 neodpověděla tak to snad udělá nějaký
                  Včera mě 42 neodpověděla tak to snad udělá nějaký klon.Podle vašich,v nedávné minulost, až hysterických reakcí na každý článek o elektro na autorevue, jsem se domníval, že vás toto téma nezajímá a máte k němu, poté co vám v mládí přejel nohu el.vozík celoživotní odpor. Mohl by jste mě, a ostatním vysvětlit proč jste tady poslední dobou se svým klonem A12C pečenej vařenej?Buď sem chodíte trolit nebo to děláte za prachy, doufám,že nechodíte např. na diskuze o pletení, kde jim radíte, že vlna a svetry jsou špatné, nemají budoucnost atd.

                35. Určite to bolo po nohe? Nebolo to po hlave?
                  Určite to bolo po nohe? Nebolo to po hlave?

                36. Jestli to je otázka na mě, tak já jsem fanda hybridní
                  Jestli to je otázka na mě, tak já jsem fanda hybridní technologie a vyhlížím sporťák s KERS a účinností 50%, jako má F1.

                  Že je výrazný podíl populace Hybrid.cz složený z intelektově insuficientních fanoušků obsoletní technologie elektromobilů není můj problém.

                37. Pokud jste skutečně fanda hybridní technologie, tak by bylo
                  Pokud jste skutečně fanda hybridní technologie, tak by bylo lepší dát do placu nějaké konkrétní zkušenosti(jako Michelin, Radovan atd) nebo recenzi nějakého hybridu, pak by vás tady možná začali brát vážně, zatím tady předvádíte pouze trolení, a ty cizí vygůglované výrazy to opravdu nezachrání

                38. To je elektromobilní newspeak.
                  Intelektově insuficientní =

                  To je elektromobilní newspeak.

                  Intelektově insuficientní = debil
                  Pohybově insuficientní = krypl
                  Elektromobil = vozidlo pro intelektově nebo pohybově insuficientní spoluobčany = kryplkára pro debily

                  Jinak fanda ≠ vlastník. Pokud ale opráší koncept podobný Jaguaru C-X75 a dostanou to na rozumnou cenu, nebo někdo dostane MGU-K do klasické FR koncepce, jdu do toho.

                39. Radovan také nevlastnil auta, na které napsal recenze,na
                  Radovan také nevlastnil auta, na které napsal recenze,na zbytek vygůglovaných frází nemá smysl reagovat, to vážně nemáte na víc?

                40. Čo nebolo doobeda, poobede už nebude.
                  Čo nebolo doobeda, poobede už nebude.

Napsat komentář