Škoda Scala nahrazuje model Rapid. V nabídce je pět motorů s výkony od 66 kW do 110 kW. Motor 1,0 G-TEC na zemní plyn (CNG) bude následovat v průběhu roku 2019.
foto: Škoda
Všechny motory mají přímé vstřikování, jsou vybaveny turbodmychadlem a splňují emisní normu Euro 6d‑TEMP. Pro model SCALA bude Škoda nabízet tři benzinové motory o objemu 1,0 a 1,5 l a jeden naftový motor o objemu 1,6 l. V průběhu roku 2019 bude následovat motor 1,0 G-TEC s provozem na ekologický zemní plyn (CNG). Všechny motory jsou vybaveny rekuperací brzdné energie a Start-Stop systémem. Motor 1,5 TSI je navíc vybaven aktivním řízením válců (ACT).
Vrcholnou motorizaci vozu ŠKODA SCALA tvoří motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW a maximálním točivém momentu 250 Nm. Zvláštností tohoto motoru je aktivní řízení válců (ACT), které v případě malé zátěže automaticky vypíná oba prostřední válce, což řidič téměř nepostřehne, a snižuje tak spotřebu.
foto: Škoda Auto
Tento čtyřválcový motor je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena také automatická sedmistupňová převodovka DSG. Ostatní benzinové motory jsou tříválcové a mají objem 1,0 l. Základní motor 1,0 TSI o výkonu 70 kW přenáší hnací sílu přes manuální pětistupňovou převodovku.
Motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena také automatická sedmistupňová převodovka DSG. Všechny benzinové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic.
Mnoho asistenčních systémů vozu Škoda Scala bylo dosud známých pouze z vozů vyšších tříd. Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), který je dostupný na přání, upozorňuje až do vzdálenosti 70 m, tedy o 50 m dále než asistent hlídání mrtvého úhlu (Blind Spot Detect), když se zezadu blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu.
foto: Škoda Auto
Na přání je nabízen také adaptivní tempomat (ACC), který je aktivní do rychlosti 210 km/h, a parkovací asistent (Park Assist). Asistent hlídání jízdního pruhu (Lane Assist) a Front Assist včetně funkce nouzové brzdy jsou součástí standardní výbavy.
Moderní vzhled nového vozu Škoda Scala doplňuje nejnovější digitální technologie integrovaná ve voze. Flexibilně konfigurovatelný Virtuální Kokpit, který je dostupný na přání, má displej o velikosti 10,25”. Jedná se o největší displej v rámci třídy kompaktních vozů. Nejlepší hodnoty v dané třídě vozů mají i displeje infotainment systémů o velikosti až 9,2“.
Škoda Scala je také díky standardně zabudované kartě eSIM jako první model značky Škoda stále online a nabízí všem zákazníkům funkce Tísňového volání a Proaktivní servisní služby. U nejvyšší verze infotainmentu Amundsen jsou k dispozici nově aplikace infotainmentu.
Pokročilé digitální služby
Virtuální Kokpit, který je dostupný na přání, je individuálně konfigurovatelný a nabízí řidiči pět různých režimů zobrazení. Nabídka zobrazení zahrnuje zobrazení Classic s velkým tachometrem a otáčkoměrem ve stylu analogových kruhových přístrojů, zobrazení Basic, Modern, zobrazení Sport a Extended, které po celé šíři displeje zobrazuje mapu navigačního systému Amundsen. Kromě toho je možné zobrazit různá uspořádání údajů o voze a o jízdě, rádiové stanice, aktivních asistenčních systémů nebo navigačních údajů.
foto: Škoda Auto
Paket online služeb vozu obsahuje mnoho infotainment funkcí, jako například služby vzdáleného přístupu k vozu (Remote Access) a vybrané aplikace infotainmentu z nového online obchodu v automobilu (Škoda InCar Shop), který lze pohodlně ovládat na centrální obrazovce. Jsou to například aplikace Počasí, která zobrazuje počasí v celé Evropě, a aplikace Zprávy, s kterou lze odebírat news feedy přímo přes displej infotainment systému.
V budoucnu budou vyvinuty další aplikace, které budou i zpětně kompatibilní. Integrace služby Dopravní informace online umožňuje navigačnímu systému Amundsen výpočet přesnější a spolehlivější trasy s dobou jízdy v reálném čase, který je navíc rychlejší než u infotainment systému předchozí generace. V reálném čase jsou vypočítávány a upravovány možné objížďky v případě dopravní zácpy.
foto: Škoda Auto
Online podporu mají i funkce vyhledávání parkovacích míst a čerpacích stanic, které na displeji zobrazují volná parkovací místa a aktuální ceny paliv a mohou je zahrnout do aktuální trasy. Ve voze Škoda Scala se online a offline funkce navzájem plynule prolínají a cestující je nemusí manuálně přepínat. Online přístup na server ŠKODA také zlepšuje nové hlasové ovládání infotainment systému, které tak rozpozná i celé věty nebo nářečí.
Díky službám vzdáleného přístupu k vozu je možné pomocí přepracované aplikace Škoda Connect App pro mobilní telephony a smart hodinky nebo přes webový portál Škoda Connect z dálky zamknout nebo odemknout vůz (služba Remote Lock/Unlock) nebo zkontrolovat, zda jsou všechna okna zavřená. Kromě toho může řidič pohodlně na dálku nebo například z domova zjistit, kolik paliva zbývá v nádrži, nebo si zobrazit či archivovat další údaje o voze nebo k absolvované jízdě, jako stav najetých kilometrů nebo absolvované rychlosti.
Na přání zasílá vůz Scala push notifikace v případě, že je vůz odcizen, opustí definovanou oblast nebo překročí uloženou maximální rychlost. Služby vzdáleného přístupu k vozu (Remote Access) informuje také o tom, kde je vozidlo zaparkováno, nebo lze stisknutím tlačítka spustit směrová světla a houkačku, aby řidič vůz rychleji našel na velkém parkovišti. Aplikace umí i v případě předem naplánované cesty na základě aktuální dopravní situace upozornit na včasný odjezd.
V online obchodu v automobilu (Škoda InCar Shop) je možné si vybrat další datové balíčky. Díky nim mají pak cestující ve voze Scala k dispozici objem dat dostupný přes Wi-Fi hotspot.
Nová platforma
Vůz ŠKODA SCALA definuje novým charakterem, novou technologií a novým jménem zcela nově kompaktní třídu vozů značky ŠKODA. Proto se název SCALA, který pochází z latiny a v překladu znamená schody nebo žebřík, k novince skvěle hodí. Vůz s karoserií hatchback kombinuje emocionální design, vysokou funkčnost a nejmodernější možnosti konektivity a přenáší do sériově vyráběného vozu poprvé emocionální designový jazyk studie VISION RS. V nabídce je pět motorů s výkony od 66 kW (90 k) do 110 kW (150 k). ŠKODA SCALA nabízí také vysokou úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti, Bi-LED přední světlomety a full LED zadní světla, dostatek místa pro zavazadla i cestující a mnoho prvků Simply Clever. Model vstoupí na trh v první polovině roku 2019.
foto: Škoda Auto
Jako první model značky je Škoda Scala postavena na moderní modulární platformě MQB A0. Použitím moderní konstrukce a vysokopevnostní oceli snižuje MQB výrazně hmotnost vozu. Dlouhý rozvor 2 649 mm zajišťuje velkorysý prostor interiéru navzdory kompaktní délce vozu. Plynulé tvary a aerodynamická karoserie zajišťují velmi nízký součinitel odporu cx od 0,29.
Škoda Scala vstoupí na trh v první polovině roku 2019. Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier řekl: „Novým modelem otevíráme novou kapitolu vozů kompaktní třídy. Jedná se o zcela nový vůz, který ve třídě výrazně posouvá měřítka v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Dokládá to i svým novým názvem. Současně ŠKODA Scala skvěle prezentuje atraktivnost v duchu „smart understatement“, typickou pro značku Škoda. Jsme přesvědčeni, že se vozu ŠKoda Scala podaří nově nastavit měřítka kompaktních vozů značky Škoda.“
Já v tom předním pohledu na auto vidím KIA se znakem
Já v tom předním pohledu na auto vidím KIA se znakem Škodofky.
Takže VW group napíše jak končí se spalovákama a v lednu
Takže VW group napíše jak končí se spalovákama a v lednu ukáže řadu elektromobilů I.D http://www.hybrid.cz/volkswagen-v-roce-2026-ukonci-vyvoj-spalovacich-motoru-v-roce-2040-i-jejich-prodej a současně měsíc před tím uvede na trh novou řadu sračkometů a plynoprdů jeho dcerka škodofka. To nevymyslíš…..
V již legendárním roce 2020, kdy VW gruppensex přepíše
V již legendárním roce 2020, kdy VW gruppensex přepíše se svou armádou elektroaut světové dějiny zaplaví Škoda Českou republiku omračujícími 2000 elektroauty a plugin hybridy. Úplná revoluce! Budou toho plný média, aby vytvořili dojem, že už se něco změnilo. A zatím budou dál chrlit miliony spalovacích popelnic a rakovinometů, který nám dál budou zasírat vzduch. Greenwashing jako prase. :))))
„Za rok 2020 chce Škoda prodat celkem 2 000 elektrických a plug-in-hybridních vozidel.“
https://www.novinky.cz/clanek/proc-skoda-jeste-neprodava-elektromobil-nestaci-jen-postavit-auto-40071155
(2000 EV jezdí po ČR už dnes, 1000 z toho v Praze.)
Otázka je zda se tu těch 2000 elektrifikovanejch Škodovek vůbec prodá? Co myslíte? Možná je to pro českou kotlinku tak akorát :))
Euro 6d už je čisté i reálně.
Hlavní věc do budoucna je
Euro 6d už je čisté i reálně.
Hlavní věc do budoucna je nějak vytlačit Euro 4-5, které kvůli papírovému boji proti CO2 v EU, bohužel přinesli navýšená kvanta NOx z dieslu a do té doby neznámé masové nanosaze z přímovstřikovaných benzínů bez filtru.
kravina furt zasrrrdizl jen co tomu vykuchaji platinovy
kravina furt zasrrrdizl jen co tomu vykuchaji platinovy paladiovy dpf bude to rakovinomet
Opravdu nejvíc „eko“ auto od Škody v roce 2019 bude CNG?
Opravdu nejvíc „eko“ auto od Škody v roce 2019 bude CNG? Vždyť to vůbec nikdo nechce, podíl klesá – letos už se ani nepřiblížil 1 % a od září už to jsou jenom kusovky (září 20, říjen 41, listopad 68 ks). Teď už jsou dokonce i u nás na tom líp čistý BEV s podílem ani ne 0,3 % (v civilizovaném světě 2,5 %). Se divím, že se jim vůbec vyplatí takový motor vyvíjet.
Je docela zajímavé množství států světa s velkými
Je docela zajímavé množství států světa s velkými přebytky plynu, a mezi nimi i Izrael s nově objeveným nalezištěm, co si právě přímo uzákonil podporu na plynová auta a omezování provozů na zahraniční ropu, a proto tam taky Škodovka Scalu globálně představila.
Jinak v roce 2019 bude Škodovka už prodávat i plně elektrické CityGo.
Měl bych pro Izrael řešení: Plynové elektrárny -> BEV
Měl bych pro Izrael řešení: Plynové elektrárny -> BEV :-).
Jinak bych moc nepočítal, že v roce 2019 dostane e-CitiGo víc než pár papalášů, co se s ním bude fotit jen z účelem zvýšení volebních preferencí. Ano, představena bude příští rok, ale dodávky v nějakém množství co by stálo za řeč rozhodně ne dřív než 2020 a pro normální lid spíš až na konci (prvních pár set kousků bude pro Car4Way, Dáme Jídlo apod.)
Ale oni objevili jenom docela velké ložisko plynu, né
Ale oni objevili jenom docela velké ložisko plynu, né gigantickou zlatou žílu nebo kobaltový megadůl 🙂
V případě malé zátěže automaticky vypíná oba
V případě malé zátěže automaticky vypíná oba prostřední válce. A když jede z kopce dolů vypne všechny válce?? Nebo tam ty válce způsobují zbytečné tření a hluk? A co to milá Škodovko zkusit úplně bez válců??
Pisty se na 99% pohybuji porad vsechny, jen zustanou otevrene
Pisty se na 99% pohybuji porad vsechny, jen zustanou otevrene ventily, takze nedochazi ke kompresi.
Spíš 100%, technicky to ani není možný s současných
Spíš 100%, technicky to ani není možný s současných motorech.
slát na šádevýzkumavývoj a nablejt do 4L voleje 0,25L
slát na šádevýzkumavývoj a nablejt do 4L voleje 0,25L AEROTEC = -80% tření …
aerotec.cz/cs/produkty/15-aerotec-metal-conditioner?variant=250ml
… vy ftáci uotvíráci ;)))
4L oleje za jedenáct tisíc…. hmm slušná cena. Pokud
4L oleje za jedenáct tisíc…. hmm slušná cena. Pokud počítám spotřebu oleje dnešních aut, tak se to ježdění slušně prodraží.
spotřebu oleje ?? neumíš číst -80% tření ftáku s
spotřebu oleje ?? neumíš číst -80% tření ftáku s Valvoline jakou spotřebu? :)))
4L oleje za jedenáct tisíc…. hmm slušná cena. Pokud
4L oleje za jedenáct tisíc…. hmm slušná cena. Pokud počítám spotřebu oleje dnešních aut, tak se to ježdění slušně prodraží.
cože?? 4L náký slačky za 500 do
cože?? 4L náký slačky za 500 do motoru
jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-OLEJE-C54/
a přidat 0,25L štavy z dinosauru za 1000 hotovotočit švícarskýhodinky šéfe 😉 hlavně slát na šáde rádobyvývoj 2018 :)))))) tys to snad ještě nezkoušel? :)))
nj chlapi, zas to jezdí hén tu ropu
nj chlapi, zas to jezdí hén tu ropu 😉
blesk.cz/clanek/zpravy-pribehy/581874/na-navsteve-u-mladickeho-miliardare-na-zahrade-chova-lvy-a-orangutany-garaz-skryva-dobre-strezene-klenoty.html
Jaký že to má dojezd na jedno nabití???
Jaký že to má dojezd na jedno nabití???
Podle motorizace, ale tak min. kolem 600 km. A nabije to za 5
Podle motorizace, ale tak min. kolem 600 km. A nabije to za 5 minut v husté síti „nabiječek“ jenom s platební kartou nebo hotovostí 🙂
No klidně chvíli počkám, třeba přes noc a nabiji v o
No klidně chvíli počkám, třeba přes noc a nabiji v o dost hustější síti, které se říká ELEKTROROZVODNÁ. A nebudu podporovat arabské a všemožné jiné šejky.
Však to já ti neberu, klidně nabíjej kde chceš, každého
Však to já ti neberu, klidně nabíjej kde chceš, každého věc jaký typ pohonu je pro jeho aplikaci lepší. Jen jsem ti odpověděl na dotaz 🙂
Tak to je opravdu duvod stravit v mrazu na dalnici nejakou tu
Tak to je opravdu duvod stravit v mrazu na dalnici nejakou tu hodinku. To se vyplati, hlavne musis myslet politicky soudruhu. Ti ropni sejkove a vrazi z Wall Streetu se tresou pred tou pohromou, co se na ne vali.
PS: TVL a tohle to ma volebni pravo, njn. ani demokracie neni dokonala.
Vrcholná Šáde technologie rekuperace brzd energie TSI / ACT
Vrcholná Šáde technologie rekuperace brzd energie TSI / ACT 2018 spočívá soudluzi v zdvojené olověné autobaterii 12V (každá na jedné straně auta vpředu u motoru) to aby kára byla vavážená 😉 Tato vrcholná technologie šáde vývoje zajistí dostatečnou rekuperaci z kopečka kerou využijete již při prvním nastartování :)))))))))))DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
TESLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ;)))) amen
Nic jinýho jsem vod Skody Chcala nečekal 🙂
Nic jinýho jsem vod Skody Chcala nečekal 🙂
:-):-):-)
:-):-):-)
Taková zavádějící lež si už přímo říká o
Taková zavádějící lež si už přímo říká o smazání, horší než sprostá slova a to tvé JEČENÍÍÍ.
noo možná má ještě 2x 12V zálohu fkufru to kdyby jí to
noo možná má ještě 2x 12V zálohu fkufru to kdyby jí to na křižovatce kikslo ;)) Každopádně
TESLA se nechystá krachovat ale naopak má prý prachů z akcií už dost a prej bude v březnu splácet dluh fpoho 😉 a vydávat i další boco 😉
thestreet.com/investing/stocks/tesla-jumps-higher-after-jefferies-upgrade-passing-convertible-trigger-price-14803883
off
Dva srandisti uspořádali falešnou omluvu VW koncernu za
off
Dva srandisti uspořádali falešnou omluvu VW koncernu za Dízlgejt.
Potřebujem víc takových lidí, tydle už to dělaj 20 let :)))
https://youtu.be/fI-7631xaJQ
1* hele tak tohle je vážně doost dobrý ftáku 😉 tohle
1* hele tak tohle je vážně doost dobrý ftáku 😉 tohle zfleku zařazuju do našeho náboženství :))
dooopldele todle by chtělo uspořádat v čechách a rovnou s
dooopldele todle by chtělo uspořádat v čechách a rovnou s tím pak na fejs
off
Tak a je to tady, konfigurátory na M3 pro Švédsko,
off
Tak a je to tady, konfigurátory na M3 pro Švédsko, Norsko, Holandsko, Švýcarko a Francii spuštěny.
Za pár týdnu vyzvou všechny evropský držitele rezervací ke konfiguraci. Kromě Anglie.
Škoda Skála : pět motorizací, absence českýho LPG a
Škoda Skála : pět motorizací, absence českýho LPG a jinak zas nic ;))
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/lpg/
A co ty si, Cipísku představuješ pod takovým pojmem
A co ty si, Cipísku představuješ pod takovým pojmem „Český LPG“?
Jeho baworáka 😀
Jeho baworáka 😀
Český LPG?? to je odpadní plyn při téměř jakýmkoli
Český LPG?? to je odpadní plyn při téměř jakýmkoli zpracování ropy a ropa se zpracovává v čechách a nadále i bude ikdyby prodeje elektromobilů byly 1000x denně :)) a víc studuj at nejseš tak blbej a nemusíš se ptát na takový základy kerý sme tady probírali 1000krát za posledních nejmín 6 let ;)))
Takže protože se propan s butanem rafinují v Česku z ropy,
Takže protože se propan s butanem rafinují v Česku z ropy, která odněkud teče, je to ryze český výrobek A klasa a všichni kdo si to nemyslí jako ty jsou blbci.
LPG je odpad úplně stejně jako benzín nebo nafta. Odpad je něco, co nemá využití a za jeho odběr se platí.
je to ryze český výrobek je tvůj název díky ale
je to ryze český výrobek je tvůj název díky ale každopádně je to vyrobeno v čechách a tudíž ČESKÝ LPG 😉
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/lpg/
NIKOLO RUSKÝ CNG 😉
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng/
a LPG je levný mimo jiné protože je to odpad z ropy na letecký benzín, pak autobenour, pak dízlblet, pak plasty, pak asfalt i při výrobě léků 😉 A jelikož je ho všude jako slaček a bez ropy se příštích 50 let (jesi vůbec teda budou) nadále neobejdeme tak furt LPG bude doslova chcát! 🙂 no a nebertovole dyž je to tak levný :))))))))))
Jo a hovězí maso je odpad z krav, který dávají mlíko. Je
Jo a hovězí maso je odpad z krav, který dávají mlíko. Je ho všude jak sraček, nikdo ho nechce a za chvilku bude zadarmo.
Cipísi, ty seš čímdáltímvěčí tragikomik.
no ty máš co povídak odborný kominíku :)) ale klidně
no ty máš co povídak odborný kominíku :)) ale klidně ftom pokračuj docela se bavím máš na to talent hochu zdá se :)))
Mě by zajímalo víc o té rekuperaci, když už jsme na webu
Mě by zajímalo víc o té rekuperaci, když už jsme na webu o hybridech. Scala teda bude mild hybrid nebo jak to je?
Napadlo mne jestli Škodovka nezačla používat Scuderi
Napadlo mne jestli Škodovka nezačla používat Scuderi motory u kterých rekuperace funguje jednoduše. Jen se mi nechce věřit že by byli takhle pokrokoví a zkusili něco nového. Že by to byl hybrid je silně nepravděpodobné.
Naopak vypínání dvou válců jsem už viděl u VW a děkuji nechci. Rozpojování vačkové hřídele vypadá hrůzostrašně a do budoucna se může stát nemalým zdrojem problému.
šajze jaká rekuperace?? to jako zkopce dobíjí 12V baterku
šajze jaká rekuperace?? to jako zkopce dobíjí 12V baterku bo co??
Doporučuji si něco přečíst o Scuderi motoru. S baterkou
Doporučuji si něco přečíst o Scuderi motoru. S baterkou to nemá nic společného.
hmm dík ale ja na ty motóry vačky mačky sračky asi sélu
hmm dík ale ja na ty motóry vačky mačky sračky asi sélu to je stejnak na jedno brdo z minulýho století +/- autobus, du rači hrát tsla víš ;))
Muj odhad – dali tam vetsi baterii, aby to nachytalo vic stavy
Muj odhad – dali tam vetsi baterii, aby to nachytalo vic stavy ze starter-generatoru (nebo jak tomu rikaji). Ale to vlastne popisuju mild hybrid 🙂
U WLTP se už měří všechny verze auta, takže se začala
U WLTP se už měří všechny verze auta, takže se začala konečně poctivě započítávat do udávané spotřeby i klimatizace.
Takže většina nových aut v EU, bude brzo rekuperovat brzdnou energii minimálně na pomocné použití té elektřiny v klimatizacích a vytápění.
Já už další auto co ze mě vytřese duši nechci.
Já už další auto co ze mě vytřese duši nechci.
Ještě musej votrávit hodně lidí, holt to maj
Ještě musej votrávit hodně lidí, holt to maj naplánovaný a lidí je stejně moc.
Pěknej Pežot.
Pěknej Pežot.
No tak, vstávejte hateři! Vy ještě chrápete!
Honem do
No tak, vstávejte hateři! Vy ještě chrápete!
Honem do nich! 😀
Slušnej „žebříňák“, auto hdono 21. století….
Šquoda
Slušnej „žebříňák“, auto hdono 21. století….
Šquoda jede…..