Make the Future Live – festival myšlenek a novátorských přístupů v oblasti hospodaření s globálními energetickými zdroji, se po roce vrací do Londýna.
foto: Shell
Studentské týmy z prestižních technických vysokých a středních škol z celé Evropy se chystají na letošní Shell Eco-marathon Europe, jehož 33. ročník se vrací zpět do Londýna.
Událost bude stěžejní součástí festivalu Make the Future Live (25. do 28. května) pořádaného v ikonickém Olympijském parku královny Alžběty. Celkem bylo do závodu pozváno 192 studentských týmů z 27 zemí Evropy a Afriky. I v letošním roce budou bohužel chybět zástupci českých technických škol.
NEPŘEHLÉDNĚTE Shell Eco-marathon Europe letos zamíří do Londýna
Předchozích dvanáct měsíců strávili účastníci navrhováním, výrobou a testováním vlastních energeticky úsporných vozidel. Soutěžit se bude na speciálně vybudované 1,6 kilometrů dlouhé městské trati.
Hlavním cílem je zjistit, kdo překoná nejdelší vzdálenost a spotřebuje přitom co nejméně energie. V loňském roce byl nejúspěšnější francouzský tým Microjoule-La Joliverie, kterému se s využitím energie odpovídající jednomu litru benzínu podařilo ujet neuvěřitelných 2 606 kilometrů, tj. vzdálenost nutnou k překonání cesty z Londýna do Milána a zpět.
Česká republika bohužel nebude mít ani letos v soutěži Shell Eco-marathon Europe žádného zástupce, a tak chce společnost Shell v letošním roce více apelovat na studenty vysokých a středních technických škol k účasti v následujícím ročníku.
Petr Šindler, člen organizačního týmu evropské odnože soutěže, komentoval výzvu: „Česká republika má obrovskou tradici v automobilové výrobě a jsem přesvědčen o tom, že je u nás spousta talentovaných studentů technických oborů, která by se dokázala postavit hlavní výzvě soutěže – vymyslet, postavit a soutěžit s vozidlem vlastní výroby dosahujícím minimální spotřeby energie. Hledáme proto studenty středních a vysokých technických škol, kteří sestaví tým, zapojí se do soutěže a stanou se po řadě let prvním českým týmem v soutěži. A kdo ví, třeba jednou pomohou změnit budoucnost motorismu.“
Do programu festivalu Make the Future Live se druhým rokem vrací také Mistrovství světa jezdců (Driver’s World Championship). Tento souboj o nejrychlejšího a přitom energeticky úsporného závodníka přivítá týmy z letošních oblastních kol Shell Eco-marathonu. Zástupci z asijského, evropského a obou amerických kontinentů změří síly v tradičním soutěžním klání.
Vítězové Mistrovství světa jezdců z roku 2016, členové posádky Bumi Siliwangi Team 4 z Indonésie, nedávno získali nebývalou
„Bylo báječné pracovat s takhle vysoce motivovanou skupinou studentů, kteří skutečně dále posouvají hranice efektivnosti vozidel. Tuto možnost nám přinesla dohoda o technologickém partnerství se společností Shell, v jejímž důsledku spolupracujeme těsněji než kdykoliv předtím, a to jak na trati, tak mimo ni,“ prohlásil Mattia Binotto, technický ředitel Scuderia Ferrari.
K soutěži se vyjádřil rovněž Norman Koch, generální ředitel soutěže Shell Eco-marathon: „Společnost Shell si je dlouho vědoma důležitosti vědeckotechnických, konstrukčních a matematických dovedností, jež jsou nezbytným předpokladem řešení některých významných úkolů v hospodaření s globálními energetickými zdroji. Soutěže známé jako Shell Eco-marathon a Mistrovství světa jezdců jsou jen několika z řady způsobů, kterými společnost Shell podporuje rozvoj těchto dovedností a podněcuje budoucí generaci konstruktérů a vědeckých pracovníků k hledání budoucích řešení mobility.“
Návštěvníci akce Make the Future Live mohou sledovat veškeré dění na trati v rámci Shell Eco-marathonu i Mistrovství světa jezdců. Budou mít také jedinečnou příležitost prozkoumat, jak by mohla vypadat naše budoucnost v oblasti hospodaření s energetickými zdroji, a sledovat novátorské myšlenky vedoucí ke změnám způsobů života, práce a zábavy ve městech.
Poznají, jak se chytré myšlenky promítají do praktických řešení, a budou vyzváni, aby je vyzkoušeli, zdokonalili a zároveň nabídli své vlastní nápady a podíleli se tak na vytváření společné budoucnosti.
Jinak shell vytvoril hriste ktere si osvetleni vytvari behanim
Jinak shell vytvoril hriste ktere si osvetleni vytvari behanim deti po hristi dotykove :
https://www.youtube.com/watch?v=_Ikb682Mk-k
Hlavní podmínka:
Musí to být sračkometík 😀
Hlavní podmínka:
Musí to být sračkometík 😀
Tak jsme pohonili a ted se podivame do pravidel:
Article 53:
Tak jsme pohonili a ted se podivame do pravidel:
Article 53: ENERGY TYPES
Vehicles may only use any one of the following energies:
a) Internal Combustion*:
b) Electric Mobility****:
i. Hydrogen.
ii. Battery Electric.
Bylo to mysleno jeko vtip, proto 😀
Bylo to mysleno jeko vtip, proto 😀
Takováto soutěž nemá příliš reálného výstupu, to
Takováto soutěž nemá příliš reálného výstupu, to neměla tedy ani ta nedávná na železnici, takováto vozidla jsou totiž nepoužitelná pro cokoliv jiného než pro tuto soutěž. Myslím že na tomto nelze postavit solidní přibližovadlo pro veřejnost. Na druhou stranu by bylo nefér těmto lidem upřít nápaditost.
Pokud chceme snížit emise z dorpavy, musíme místo silnic začít využívat jiné druhy. V případě osobní dopravy se nabízí zejména železnice, kde máme velké rezervy, mnoho dalších zemí taktéž, je poměrně pomalá. V případě nákladní dopravy je to taktéž železnice a navíc i doprava lodní, která je zřejmě v poměru emisí a přepraveného objemu nejleší volbou, bohužel jí dosahované rychlosti jsou ještě menší. U železnice se třeba pro nákladní přepravu udává že by měly rychlé vlaky dosáhnout alespoň 60km/h, jenže ani to se mnohdy neděje.
Realny vystup bych v tom nehledal (ma ho maloktery studentsky
Realny vystup bych v tom nehledal (ma ho maloktery studentsky projekt), ale myslim, ze je to pro jejich zkusenosti daleko uzitecnejsi nez dalsi milion prvni prehravac nebo hra na mobil. Predevsim, kvuli tomu, ze je to treba dotahnout do konce a kvuli tomu, ze hardware chyby neodpousti 🙂
To ano, ale existují myslím zcela objektivní důvody,
To ano, ale existují myslím zcela objektivní důvody, které zvýhodňují S a podobné projekty před čímkoliv mechanickým, stavebním… Zatímco na vývoj přehrávače, nebo hry Vám stačí bohatě vybavení za pár tisíc korun, případně i jen půjčený školní počítač s potřebnými nástroji, tady do toho musely jít statisíce a ty jen tak nikdo v ČR utratit nemůže.
Navíc to není, když se podíváte, nějaký bastl s motorem ze sekačky, koly z araba a bazarovou přehazovačkou shimano, to celé opláštěné několika vrstvami alobalu, toto je něco nákladnějšího s použitím celkem drahých materiálů, minimálně sklolaminátem, nebo i uhlíkovým vláknem.
Tak pisou „prestizni univerzity“, ty obvykle nejaky rozpocet
Tak pisou „prestizni univerzity“, ty obvykle nejaky rozpocet maji – treba tady na CVUT si taky vytvari elektrickou formuli a elektricky „tryskac“.
EDIT: s troskou snahy se dalo dosahnout na nejake penize na „mechaniku“ (autonomni vozitka) i na ciste teoreticke skole 🙂
Jen se snažtě štundentíci my si na vás nahoníme zelenej
Jen se snažtě štundentíci my si na vás nahoníme zelenej imidž aneb greenwashing v praxi.
inde som spomínal súťaž o nanižšiu spotrebu sériových
inde som spomínal súťaž o nanižšiu spotrebu sériových automobilov v sobotnej premávke – fínt neúrekom. a v takom ndr časopise derdojčeštrássenfrkér ukázali, ako obyčajná embéčka po vyplnení „tvarovania“ podlahy (zvonka) mala neuveriteľný index odporu vzduchu.
toto je hranie sa na piesku bez akéhokoľvek reálneho využitia. bábovky sa odfotia a rozpadnú.
Tak pokud to shellka porada a jmenuje se to po ni, tak je
Tak pokud to shellka porada a jmenuje se to po ni, tak je opravdu hrozne zvlastni, ze maji na boku jeji logo.
…s Šelkou na boku, no to je snad špatný vtip 2017 :))))
…s Šelkou na boku, no to je snad špatný vtip 2017 :))))