Střešní fotovoltaiky od ČEZ rychleji díky digitalizaci

Nová aplikace ČEZ digitalizuje objednávku střešní fotovoltaiky a zkracuje její vyřízení, aby zákazník mohl využívat výhod technologií co nejdříve.

České domácnosti bojující s energetickou krizí mají k dispozici další nástroj pro rychlejší a efektivnější instalaci fotovoltaik, tepelných čerpadel a dalších řešení posilujících energetickou nezávislost. Systém zvládne všechny kroky od objednávky přes kalkulaci nabídky až po uzavření smlouvy. Novou aplikaci používají jak pracovníci obsluhy call centra a zákaznických center, kteří sestavují základní nabídku, tak specialisté, kteří s návštěvníkem přímo na místě ladí finální detaily smlouvy. Aplikace sama doporučuje vhodné kombinace a poskytuje aktuální informace o dostupnosti a času dodání jednotlivých komponent instalace, takže zákazník může podepsat smlouvu s technikem přímo doma hned po vyplnění finální nabídky.

Běžná domácí fotovoltaika s příslušenstvím včetně baterie se skládá z více než 40 hlavních komponent. Ani sebelepší obchodní zástupce nestihne jejich správné poskládání a vytvoření nabídky tak rychle jako chytrá aplikace, který k rychlejšímu odbavení objednávek nasadila společnost ČEZ Prodej. Nový katalog umožňuje každému zákazníkovi ve spolupráci s obsluhou připravit „ve stylu Lego“ solární elektrárnu na míru pro svou střechu.

České domácnosti jsou jedním z tahounů rozvoje decentrální energetiky, loni ČEZ Prodej instaloval 4102 střešních fotovoltaik oproti 1514 elektrárnám dokončeným o rok dříve. Celkový výkon domácích solárních elektráren instalovaných v roce 2022 dosáhl 27,2 MWp, což je meziročně zhruba čtyřnásobný nárůst. Každý den tak ČEZ Prodej na české střechy dostal přes 11 elektráren. Většinu fotovoltaik si zákazníci objednávají společně s bateriovými systémy. Těch loni ČEZ Prodej nainstaloval 3 477 kusů, tedy rovněž téměř čtyřnásobek.

Nová aplikace umožní tento počet letos dále zvýšit. „Celý nabídkový proces teď také lépe hlídá kvalitu přípravy nabídky na všech úrovních. Obsluha na zákaznickém centru nebo call centru zpracuje základní nabídku, pak následuje návštěva našeho specialisty u zákazníka, kde se dolaďují technické detaily. Vše naši pracovníci zanáší přímo do aplikace, která kontroluje, zda nabídka obsahuje všechny nutné informace o domácnosti zákazníka a jeho potřebách a na něco se nezapomnělo,“ říká ředitel ČEZ Prodej pro nekomoditní služby Petr Ouška.

ČEZ Prodej je největším dodavatelem energií v České republice. Nabízí také chytrá řešení pro domácnosti: například instalace střešních fotovoltaických elektráren včetně bateriových úložných systémů, tepelná čerpadla a plynové kotle nebo kompletní řešení pro vytápění. Dodává elektřinu 2,7 milionu zákazníků (meziročně +15 %) a 570 000 zákazníků plyn (meziročně +25 %).

Skupina ČEZ vybuduje v rámci své strategie Čistá Energie Zítřka do roku 2030 až 6000 MW nových obnovitelných zdrojů, v čele právě s fotovoltaickými elektrárnami. Vedle výstavby velkých fotovoltaických zdrojů umístěných především na nízkobonitních pozemcích průmyslových areálů a brownfieldů chce v této oblasti bezemisní energetiky podpořit také transformaci českého průmyslu, veřejné správy a domácností směrem k dekarbonizované a úsporné ekonomice. Rozvoj fotovoltaik v těchto segmentech, které mají „v popisu práce“ firmy ČEZ ESCO a ČEZ Prodej, bude znamenat další stovky MW instalací. 

zdroj: tisková zpráva

One Comment on “Střešní fotovoltaiky od ČEZ rychleji díky digitalizaci”

  1. tak k podobnému ZSE
    odklepnem na stránke že chcem a na telefón miá v sobotu zavolá pracovníčka a zistí aké mám predstavy ….. a nakoniec mi povie, že to pošle ako ponuku na e-mail a mám mesiac na rozmyslenie. ak podpášem zmluvu, MOŽ sa o 6-9 mesiacov ozve obhliadajúci technik, do roka montážnici.
    ale ak chcem odstúpiť záloha je NEVRATNÁ.
    dobrý biznis plan.

Napsat komentář