StreetScooter WORK XL: pracovní elektromobil pro německou poštu

Jan Horčík - 17 Srpen 2017

Úspěch užitkového elektromobilu StreetScooter předčil všechna očekávání. Už teď se německá pošta chystá vyrábět novou, zvětšenou verzi ve spolupráci s automobilkou Ford.auto elektromobil elektrická dodávka StreetScooter WORK XL

Elektrická dodávka StreetScooter WORK XL uveze až 20 m3 nákladu. Je proto ideální pro rozvážku po městech.
foto: Deutsche Post DHL

Elektrická dodávka StreetScooter XL je založena na Fordu Transit. Vyrábět se bude v Cáchách, kde má Ford výzkumné centrum. Letos se vyrobí asi 150 kusů, do konce roku 2018 dalších 2500.

Deutsche Post DHL hodlá StreetScooter WORK XL nabízet s bateriemi od 30 kWh do 90 kWh, které umožní autu ujet 80 až 200 km. Nákladový prostor má objem 20 m3.

Elektrická dodávka StreetScooter XL

Elektrická dodávka StreetScooter XL
foto: Deutsche Post DHL

Auto je vybaveno palubní třífázovou 22kW nabíječkou. Ale co hlavně: všechny verze StreetScooter WORK (4 m3), WORK L (8 m3) i WORK XL (20 m3) si budou moct koupit i třetí strany.

Podle vyjádření Deutsche Post DHL dokáže každá plně elektrická dodávka WORK XL ušetřit ročně 1900 litrů nafty.

Už dnes Deutsche Post DHL využívá 3000 elektromobilů StreetScooter WORK a WORK L, plus 10 500 elektrokol. Je tak největším operátorem elektromobilů v Německu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Hele, jak to najednou jde i u Fordů, když se najde dostatečně velký a solventní zákazník, který na tisícovém vzorku se StreetScooter ukáže zavedeným dinosauřím spalovacím automobilkám dlouhý nos. No a Ford, doposud pouze hybridující a elektricky prznící jen Focus, amatérským přidáním baterek do zadního zavazadlového prostoru, to najednou umí. A to dokonce, což je taky bomba, podobně jako v Americe pro pověstné hnědé dodávky. Šofér vylézá z kabiny přímo do zavazadlového prostoru pro balík a s ním vychází bočními posuvnými dveřmi na chodník. Dokonce elektrickými, ovládanými pedálem na podlaze, jak je vidět v 2.videu. Kde je hezky i vnitřek, de facto pojízdný sklad s regály. Najednou vše při jednom. To jsou věci!

P.S. Ale měl bych jeden malý návrh. Vlastně 2. Když ve starém P106 dokáže starý slabý FV panel dobít za den na VŠB-TUO až 10 km dojezdu, proč na střechy těch krabic, zvláště té XL verze, nedávají taky paneláž? Fakt by to bylo o tolik těžší a dražší? Když tam v prvním videu stojí vedle sebe, tak už je to pořádná plocha. A ten druhý. Navíc by mohla auta po dojetí do centrály sloužit jako úložiště a vyrovnávač pro síť, když jich má být tolik a doby rozvozu jsou víceméně dány.

P.P.S. Legrace je to první video a projíždění ulicemi. V 1:37 je tam vidět pouze jediná občanka, typická budoucí Němka. :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Podle mě je efekt dávání panelů na střech aut kontraproduktivní. Až budou panely všude po střechách a nebude je kam dávat, tak budiž. Zatím je ale mnohem efektivnější a levnější je dávat tam, kde je to užitečnější a auta pak nabíjet ze sítě.

Obrázek uživatele Radovan

Já to myslím tak, že jde o nevyužitou 100% osluněnou plochu. Prodloužilo by to intervaly mezi nabíjením a dojezd. Navíc ta auta stojí taky stále na zpevněných plochách černé barvy, které se jen zbytečně zahřívají a oteplují nejbližší okolí. A akumulují teplo na noc. Proto je ve městech víc nesnesitelně ve vedru, než v otevřené krajině. Takhle by plocha zakrytá autem vyráběla elektřinu. A po práci by dodávky sloužily k vyrovnávání sítě a zároveň vyráběly. Zvětšily by tím plochu dep a skladů pošty, kde by mněli panely mít.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

chtěl bych vidět, jaxe při čtení podobných článků nyní tváří ve VW

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Skřípe zubama a rozdrcená sklovina jim cinká vo skleněný desky jejich manažerskejch stolů :)))))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle vyjádření Deutsche Post DHL dokáže každá plně elektrická dodávka WORK XL ušetřit ročně 1900 litrů nafty.
To dokáže i dodávka benzínová, plynová, parní. Zkrátka jakákoli, která nejezdí na naftu :-)

jede to i obrátit: využívali dieselové dodávky tzn nyní šetří naftu.
Kdyby využívali parní dodávky, šetřili by uhlí atd... :)

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jsem zvedavy na ceny za ktere to pak bude v prodeji.... bylo velmi zabavne sledovat jak postupne utichli v diskuzich bijci sirici nesmyslnou cenu 5000 EUR za zakladni verzi streetscooteru (po te co se dostal do omezeno prodeje za cenu presahujici 30 000 EUR)...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

StreetScooter je jedno z mála pozitiv na Německu ;) Tihle borci to prostě všem nandali, prostě se na namyšlený VW vyprdli a vyrobili si to po svým prakticky seriózně a hotovo ;)

hybrid.cz/nemecka-posta-si-vyrabi-vlastni-elektromobily-volkswagen-zuri

a teď už je prostě důvod v germániji postavit tu baterkárnu ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2013-streetscooter-b14/

PS: správně by se konzerva měla ještě potrestat za to že jako automobilka selhala :))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když vidím naše pošťáky, jak jeden řídí a druhý neustále vybíhá z auta a něco roznáší, tak se mi to zdá zbytečné. Kdyby tam byl jen jeden, tak by zase musel neustále startovat zamykat a odemykat dveře.
Kdyby byl pošťák sám v elektromobilu a v kapse měl čip, který by byl nastaven tak, že vždy když se čip v kapse pošťáka vzdálí na víc, než 10 m, tak se auto zamkne automaticky a když se přiblíží k autu na blíž, než 10 m, tak se auto automaticky odemkne, tak to by pak bylo senza. Navíc, kdyby bylo auto nastavené, že se může rozjet jen tehdy, pokud je čip v kapse řidiče v maximální vzdálenosti 2 m od volantu, tak by opravdu mohl jezdit s autem jen jeden pošťák a vše by bylo zautomatizováno.... Už se těším.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proč by musel pošťák nosit nějaký čip v kapse - mohl by ho ztratit, zapomenout, zničit. Daleko lepší by bylo, kdyby si každý stát nebo každá firma svoje lidi očipovala nastřelením čipu pod kůži, a pak by si mohli vymýšlet milión aplikací, co vše bude čipem ovládáno a jak bude čip sledován a člověk ovládán. To teprve bude ono! Žádné karty, žádné občanky, žádné pasy, žádné čipy po kapsách a v trezorech, žádní jednorucí (ve druhé většinou drží mobil), jen všichni očipovaní jako dobytek a ostatní zvířata (psi, kočky apod.) To je přece ta pravá budoucnost!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lidi jsou taky zvířata, s čipováním souhlasím, neboť pokud jdu na nějakou akci, nerad s sebou taham peněženku, občanku, klíče ... bylo by pecka mít volné ruce. Mobil bych asi oželel.

Obrázek uživatele JIP

V Holandsku jsem byl už asi před 10 lety v clubu, kde měli někteří návštěvníci čipy a nemuseli s sebou nosit peníze. Já bych do toho nešel, ale je divné, že to u nás ještě není.

---

Můj článek o tom jak jsem navštívil Tesla Motors ;)

Obrázek uživatele Michelin

Teď jste popsal Teslu. Xko vám dokonce při přiblížení k autu otevře dveře a po sešlápnutí brzdy je zase zavře. :-)

Jinak u nás jezdí pošťák jenom jeden i ve spalováku.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky za informaci. Pokud u Vás jezdí sám pošťák ve spalováku, tak si myslím, že to probíhá asi takto.
Přijede pošťák, zastaví auto, vypne motor, vyndá klíčky ze zapalování, najde vedle na sedadle taštičku s doporučeným dopisem, vezme si jí, vystoupí z auta, zamkne auto, klíčky dá do kapsy a jde předat obálku. Pak se vrátí vyndá klíčky z kapsy, odemkne auto, sedne do auta, strčí klíček do zapalování, nastartuje, sešlápne plyn a po zařazení rychlosti odjíždí do vzdálenosti cca 50 m, kde opět zastaví auto, vypne motor, vyndá klíčky ze zapalování......... A tak to jde celý den.
Kolikrát takový pošťák asi denně startuje a vypíná motor???
Elektromobil s čipem místo klíčků do zapalování by věci zjednodušil urychlil, zefektivnil a celý proces by byl daleko ekologičtější.

Obrázek uživatele M.Krupka

U nás ve městě nechává celou dobu auto nastartované ať je horko nebo zima. Minule mu takto někdo auto sebral a odvezl se na druhou stranu města. Velký průšvih, který řešila policie, protože v autě údajně převážel i peníze. Auto se našlo. Nějaký dobrák ho použil jen jako sdílené auto pro vlastní přepravu. :-)

Obrázek uživatele Michelin

Bydlím na vesnici a myslím, že nechává běžet motor. Jinak, ale souhlas, že neustálé rozjezdy a zastavování...

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nesleduji systematicky pošťáky, ale na vesnici obvykle přijede k domu, vyletí z auta jak čert z krabičky, motor nechá klapat a je hned zpátky v autě. Elektřina vy dost řešila, v zimě jsou ale principielně stále venku, takže by ani topení v autě nemělo smysl než na zajištění suchých oken...

Obrázek uživatele Michelin

A zase bude v ulicich o neco mene smradu a hluku. Uz aby jezdili na elektrinu vsichni. Snad se toho jeste doziju.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také naše ČP svého času (před pár lety i zde článek)nasazovala do provozu pošťáků elektrokola.
A jak to vlastně dopadlo? Kdo jim ta elektrokola střelil, kolik to vše stálo, a jak to nakonec skončilo, nevíš redakce?

Tak jestli se měl VW na poli elektromobility někdy pořádně zastydět, tak je to právě teď. Ten původní malý StreetScooter byl podle všeho takový pokusný prototyp ukazující směr, ale v budoucnu předpokládám že největší zájem bude o vozy na podvozcích a kabinách sériových dodávkových vozů jako je tento Ford. Už jen proto, že díky využití stejné platformy se spalovacími vozy bude dost možná výrobně stejně drahý jako ty stávající malé a velmi ořezané ScreetsSotery a přitom bude zajišťovat stejný komfort jako spalovací vozy.

Obrázek uživatele honYa

Držím jim palce, na základu Citroën Jumper lze zakoupit dodávku EVC eVAN, parametry podobné.

---

honYa

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrole-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online

Newsletter