Stellantis koupil CloudMade, chce auta a mobilitu více personalisovat díky AI

Akvizice společnosti CloudMade umožní skupině Stellantis využít umělou inteligenci pro zajištění pokročilých funkcí vozidel a mobilních aplikací. 

Dne 24. ledna oznámila skupina Stellantis N.V. akvizici systému umělé inteligence, modelů strojového učení, práv duševního vlastnictví a patentů CloudMade, společnosti, která se zabývá vývojem inovativních inteligentních automobilových řešení založených na velkých objemech dat. Tato akvizice podpoří střednědobý rozvoj platformy STLA SmartCockpit a posílí softwarovou strategii skupiny Stellantis definovanou v plánu Dare Forward 2030.

Ekosystém umělé inteligence vytvořený společností CloudMade s integrovaným grafickým uživatelským rozhraním je etalonem trhu v oblasti kitů pro vývoj softwaru a cloudových služeb pro sběr a analýzu dat v automobilovém průmyslu. V uplynulém desetiletí byl také klíčovou součástí transformace zákaznické zkušenosti v oblasti automobilů a mobility. 

„Akvizice průkopnických schopností společnosti CloudMade v oblasti umělé inteligence urychlí vývoj našeho programu STLA SmartCockpit a pomůže nám dosáhnout cílů stanovených v plánu Dare Forward 2030,“ uvedl Yves Bonnefont, softwarový ředitel skupiny Stellantis. „Díky této přizpůsobitelné technologii a s využitím našeho stále většího vozového parku automobilů vybavených konektivními funkcemi budeme moci rychleji a pružněji vytvářet inteligentní řešení mobility, abychom naše zákazníky potěšili personalizovanými zážitky ve voze i v mobilních zařízeních.

V rámci akvizice se ze skupiny Stellantis přesune 44 inženýrů a softwarových vývojářů specializovaných na vývoj technologií umělé inteligence do společnosti CloudMade.

„Máme z této dohody velkou radost,“ uvedl Jim Brown, zakladatel a technický ředitel společnosti CloudMade. „Tým se těší na prohloubení spolupráce se skupinou Stellantis, která přinese nové funkce do kokpitu vozidla.“  

Rámcová architektura společnosti CloudMade umožňuje maximalizovat hodnotu dat pomocí tří metod učení: personalizovaného učení, které předpovídá chování jednotlivce v konkrétní situaci; učení vozového parku, které využívá data ze senzorů k detekci a sdílení dat z reálného světa; a kohortového učení, které kombinuje data z reálného světa s daty od skupin lidí, kteří se vzájemně liší charakteristickými vlastnostmi. 

Softwarová technologie společnosti CloudMade podpoří strategii skupiny Stellantis zaměřenou na vývoj produktů inteligentní mobility a zlepšení zákaznických zážitků pomocí personalizovaných funkcí, díky nimž bude jízda bezpečnější, život jednodušší a cesta zábavnější. 

Služby a produkty zahrnují:  

  • Prediktivní údržba a diagnostika, které proaktivně identifikují a plánují potřeby údržby vozu a následně upozorňují uživatele.
  • Personalizované funkce ve vozidle, které se přizpůsobují individuálním preferencím klienta, jako je ovládání klimatizace, jízdní styl či výběr oblíbené hudby.
  • Speciální a personalizovaný hlasový asistent, který poradí s funkcemi vozu či zodpoví otázky týkající se konkrétního modelu.
  • Optimalizované funkce pro plánování tras, nabíjení baterie elektromobilů a další činnosti dle zvyklostí řidiče. 
  • Pokročilá navigace a mapové podklady, které budou poskytovat aktuální mapy a informace o provozu v reálném čase.
  • Cílené funkce pro správu vozového parku, které firemním zákazníkům umožní optimalizovat harmonogramy dodávek, zkrátit dobu cest a využití zdrojů, zvýšit produktivitu a výkonnost elektromobilů a v neposlední řadě usnadnit sledování a správu celého vozového parku.    

Díky této akvizici bude skupina Stellantis schopna vyvíjet komplexní funkce vestavěných navigací. Dále skupina získá nástroje pro bezpečnější a efektivnější ochranu a správu osobních údajů klientů. A v neposlední řadě skupina bude moc svým vývojářům softwaru poskytnout vývojové kity pro tvorbu modelů na míru. 

zdroj: tisková zpráva

11 Comments on “Stellantis koupil CloudMade, chce auta a mobilitu více personalisovat díky AI”

  1. Patřilo dolů pod Leodendulův odkaz na YouTube…….Spalovák má vysoko těžiště, s elektrickýma offroadama už taková prča nebude 😃
    Hodně lidí dělá stejnou chybu: když se auto užuž chce začít převracet, snaží se přeprat gravitaci volantem a to je konec.
    Lepší srovnat volant, aby auto jelo tam kam ho to táhne…I kdyby mělo někam zapadnout, nebo se opřít o strom.

  2. Tema „zelena karta“. Muze nekdo jednoznacne rict co vlastne v CR plati? Ani sdelovaci prostredky nejsou schopny to jednoznacne sdelit.
    Podle mych zjisteni by mela nadale stacit zelena karta nahrana v mobilu. Nebo ta papirova. Vytistena ci original od pojistovny. Co poslanecka snemovna nestihla, diky obstrukcim dezolatnich stran ANO a SPD, je schvaleni zakona, ze ridic nepotrebuje vubec zadnou zelenou kartu. Takze v mobilu by mela uplne stacit. Ma nekdo jine info?
    Cesko/Slovensko, obrovsky omyl od 1918.

    1. Řidič potřebuje zelenou kartu, protože má zákonem stanovenou povinnost se jí v případě nehody prokázat druhému řidiči.

      Což nekompetentní šulíní připravující novelu naprosto netušili a řešili jen otázku prokázání PČR. Je tedy úplně jedno, co schválili nebo neschválili.
      Je to stejně nesmyslné, jako že za dva roky si budeš moct nahrát řidičák do občanky. Prostě vládní bizár.

      Nekomompetentnost z resortů vedených aktivistickými nemehly doslova kape. Vrcholem je ten průser se střelbou na FF neoliberálního aktivisty Rakušana. Za to patří do kriminálu.

      1. V cele Evrope neni zelena karta povinna. Je to jen dobrovolna pomucka ktera muze usnadnit domluvu a predani dat v pripade nehody. V CR je internacionalni zelena karta znasilnena na prokazani pojistky. CR uznava registracni znacku vsech statu v Evrope jako dukaz pojisteni. Akorat cesky stat zrejme neuznava ceske registracni znacky jako duveryhodny doklad. Cizinci v CR nemaji povinnost zelenou kartu predkladat policii pri silnicni kontrole. Nasinec musi!!! Ano, Cesko je absolutni bizar a neni to od doby soucasne vlady, ale uz od nepameti. Komunisti to rozjeli ve velkem a ted to v lidech zustane jeste 50 let. CR je omyl.
        A ted k veci. Staci ZK v mobilu, nebo nestaci?

        1. Platí zákon 168/1999 Sb., kde se v paragrafu 17 odstavec 1 praví naprosto jasně “ Při provozu vozidla na pozemní komunikaci je jeho řidič povinen mít u sebe zelenou kartu nebo doklad o hraničním pojištění a na požádání jej předložit příslušníku Policie České republiky. To neplatí pro řidiče vozidla s výjimkou z pojištění odpovědnosti a řidiče cizozemského vozidla, jehož pojištění odpovědnosti je zaručeno kanceláří pojistitelů cizího státu.“

          Pokud někdo nechápe tak jednoduchý text, je jednoznačně imbecil.

          Samozřejmě víme, že ČR je omyl a Německo je nejvíc. Tak si na chleba namaž německý včelí med s antibiotikama proti včelímu moru a neotravuj.

          1. Diky ze jsi se sam diskvalifikoval. Puvodni tvuj komentar je holy nesmysl:
            „Řidič potřebuje zelenou kartu, protože má zákonem stanovenou povinnost se jí v případě nehody prokázat druhému řidiči.“
            Ale v zakone neni napsano, v jake podobe musi ridic ZK predlozit. ZK v elektronicke podobe splnuje literu zakona.
            Namaz si chleba rusackym hovnem, v nem je biodiverzita jak stehno. Vedle svrabu a nestovic i cervy a putinum mozek.

            1. Stav je stále stejný, zelená karta může být v jakékoliv podobě. Zelená karta nikdy nebyla úředním dokumentem.
              Zákon novelizován byl a jeho 25. novelizace platí od 1.1.2024. Ne, zrušení povinnosti mít u sebe zelenou kartu v novelizaci není.
              Asi jsi jediný v této republice, kdo je zmatený z roky trvajícího nezměněného stavu.

Napsat komentář