Strategie skupiny Stellantis kombinuje dohody s výrobci polovodičů, přímý nákup součástek a komplexní přehled o budoucích požadavcích na čipy.
Polovodiče jsou klíčem k výkonu, bezpečnosti a funkčnosti současných vozů Stellantis i nových technologických platforem STLA určených pro vozy BEV, které budou uvedeny na trh v blízké budoucnosti.
Skupina Stellantis, která je vedena snahou uspokojit rostoucí poptávku automobilového průmyslu po polovodičích, spouští vícerozměrnou strategii zaměřenou na řízení a zajištění dlouhodobých dodávek těchto životně důležitých mikročipů.
Tato strategie vypracovaná týmem specialistů je výsledkem důkladného posouzení požadavků zákazníků, pokud jde o vyspělé technologie, s důrazem na plnění cílů strategického plánu Dare Forward 2030.
Tato strategie, která bude průběžně zdokonalována a rozvíjena, zahrnuje:
- zřízení databáze polovodičů, která zajistí naprostou transparentnost dostupnosti mikročipů;
- systematické vyhodnocování rizik s cílem vyhnout se zastaralým součástkám a proaktivně je odstraňovat;
- dlouhodobé předpovědi poptávky po čipech za účelem podpory dohod o zajištění dodávek s výrobci čipů a slévárnami křemíku;
- vytvoření a využívání seznamu, který sníží rozmanitost polovodičů a v případě nedostatku čipů poskytne skupině Stellantis kontrolu nad jejich přidělováním;
- nákup klíčových součástek přímo u výrobců čipů včetně zajištění dlouhodobých dodávek polovodičů.
Skupina Stellantis začala spolupracovat s různými strategickými partnery v oblasti polovodičů, jako jsou Infineon, NXP® Semiconductors, onsemi a Qualcomm, s cílem zdokonalit své technologie a nové platformy STLA. Stellantis rovněž spolupracuje se společnostmi aiMotive a SiliconAuto na budoucím vývoji vlastních polovodičů.
„Efektivní strategie v oblasti polovodičů vyžaduje hluboké znalosti oboru a odvětví mikročipů,“ uvedl Maxime Picat, ředitel nákupu a dodavatelského řetězce skupiny Stellantis. „V našich vozech máme stovky velmi odlišných polovodičů. Navrhli jsme komplexní ekosystém, abychom omezili riziko, že jediný chybějící čip naše linky zastaví. Klíčové schopnosti našich vozidel zároveň přímo závisí na inovacích a výkonu jednotlivých zařízení. SiC MOSFETy prodlužují dojezd našich elektromobilů, zatímco výpočetní výkon špičkových SoC je klíčový pro bezpečnost a zákaznický komfort.“
Skupina Stellantis doposud uzavřela přímá partnerství v oblasti polovodičů v nákupní hodnotě více než 10 miliard eur do roku 2030. Tyto dohody o dodávkách zahrnují širokou škálu kritických mikročipů, především:
- MOSFET z karbidu křemíku (SiC), které jsou zásadní pro dojezd elektromobilů;
- jednočipové počítače (MCU), klíčové součásti výpočtu pro elektrickou architekturu STLA Brain;
- „System-on-a-chip“ (SoC), systémy na čipu, základní součásti vysoce výkonných výpočetních jednotek (HPC), které zajišťují funkce infotainmentu ve voze a funkce asistenta autonomního řízení.
Polovodiče hrají ve vozidlech klíčovou roli a jsou hnací silou transformace skupiny Stellantis na technologickou společnost zaměřenou na udržitelnou mobilitu, jak je definováno v plánu Dare Forward 2030.
Jsou nezbytné zejména pro funkčnosti a funkce globálních nativních elektrických platforem STLA, jakož i konektivitu, možnost aktualizace softwarů na dálku a flexibilitu elektrické a elektronické architektury orientované na služby, která podporuje platformy STLA Brain, STLA SmartCockpit a STLA AutoDrive řízené umělou inteligencí.
zdroj: tisková zpráva
Kdyz to tak ctu, tak mam dojem, ze Stellantis vyslal nejake spehy na praci k Tesle a ted sepsali co tam okoukali. Ale porad jeste nepochopili, ze je dobre mit jeden centralni system ktery ridi cele auto. Zatim tam maji desitky ruznych elektronickych individualistu, kteri se mezi sebou pretahuji a casto delaji naschvaly.