Platforma STLA Medium je určena k elektrifikaci celosvětové nabídky klíčových modelů. Nabídne dojezd přes 700 km.
Dne 5. července 2023 představila skupina Stellantis STLA Medium, globální platformu pro elektromobily. Nabídne dojezd 700 km, energetickou účinnost, výkon vozu či nabíjecí výkon. Byla zkoncipována tak, aby ji mohla využít široká škála vozidel s různými konfiguracemi pohonných jednotek v segmentech C a D, které představují klíčovou nabídku automobilů.
V roce 2022 šlo o 35 milionů prodaných vozů, tedy téměř polovinu ze 78,5 milionu vozidel prodaných v roce 2022 po celém světě. Značky slupiny Stellantis nabízejí v současné době v těchto segmentech 26 modelů na různých platformách. Na platformě STLA Medium by se mohlo vyrábět až dva miliony vozů ročně, a to v několika výrobních závodech po celém světě, přičemž v Evropě se spustí výroba už v letošním roce.
„To, co dnes vidíme, je výsledkem téměř dvou let nekompromisních inovací, jejichž cílem je zajistit bezpečnou, čistou a cenově dostupnou mobilitu. Jde o výsledek naší investice do elektrifikace a softwaru, která v roce 2025 dosáhne 30 miliard eur,“ prohlásil Carlos Tavares, generální ředitel skupiny Stellantis. „Platforma STLA Medium demonstruje sílu globální technické komunity skupiny Stellantis, jejíž snahou je nabízet produkty zaměřené na zákazníka, psát budoucnost mobility, a do roku 2038 tak dosáhnout uhlíkové neutrality.“
STLA Medium je první ze čtyř globálních elektrických platforem, které skupina oznámila na akci EV Day 2021 a které budou tvořit základ jejich budoucích produktů. Tyto čtyři platformy jsou klíčem k dosažení ambiciózních cílů strategického plánu Dare Forward 2030 skupiny Stellantis, zejména cíle dosáhnout toho, aby 100 % prodejů osobních automobilů v Evropě a 50 % prodejů osobních automobilů a pick-upů v USA tvořila do roku 2030 bateriová elektrická vozidla (BEV).
Cílem plánu Dare Forward 2030 je snížit do roku 2030 emise CO2 na polovinu oproti roku 2021 a do roku 2038 dosáhnout uhlíkové neutrality s jednociferným procentem kompenzace zbývajících emisí.
STLA Medium je připravena překonat očekávání zákazníků
Platforma STLA Medium, určená pro elektromobily, je podle WLTP schopná nabídnout s paketem Performance dojezd více než 700 km, zatímco standardní paket poskytne 500 km. S užitečným výkonem až 98 kilowatthodin (kWh) je STLA Medium nejlepší ve své kategorii z hlediska využití energie.
STLA Medium se opírá o 400V elektrickou architekturu. Nabídne bezkonkurenční energetickou účinnost a dobu dobíjení, stejně jako kompletní ekosystém dobíjení a služeb. V závislosti na způsobu použití může být spotřeba méně než 14 kWh na 100 km, což je nejlepší účinnost ve své kategorii. Majitelé si budou moci dobít baterii z 20 % na 80 % za 27 minut, což představuje rychlost 2,4 kWh za minutu.
Vozidla postavená na platformě STLA Medium se budou prodávat po celém světě a budou k dispozici s pohonem předních kol nebo s pohonem všech kol díky přidání druhého modulu elektrického pohonu vzadu. Výkon BEV se bude pohybovat v rozmezí 160 až 285 kW
Z hlediska typu karoserie půjde o hatchbacky, crossovery a SUV. Flexibilita platformy STLA Medium dává konstruktérům skupiny Stellantis volnost při vytváření vozidel s následujícími vlastnostmi:
- rozvor 2 700 až 2 900 milimetrů;
- celková délka 4,3 až 4,9 metrů;
- světlá výška přesahující 220 mm zajišťující potřeby terénních vozů z hlediska zdolávání překážek a výkonnosti;
- kola o průměru až 750 mm, což je klíčový atribut pro konstrukci platformy.
Inženýři a výrobní odborníci skupiny Stellantis se zaměřili na co nejefektivnější umístění modulárního jednovrstvého akumulátoru s vysokou hustotou energie. Tím se maximalizoval prostor uvnitř vozidla, díky nízkému těžišti se zlepšily jízdní vlastnosti a ovladatelnost.
Součásti platformy, jako je systém vytápění/chlazení kabiny, řízení, brzdový asistent a pohon, jsou navrženy tak, aby minimalizovaly spotřebu energie. Toto úsilí spolu s použitím lehkých a tuhých materiálů umožnilo optimalizovat dojezd vozu a zajistit příkladnou ovladatelnost a jízdní stabilitu.
STLA Medium nabídne nejlepší náklady na baterie ve své kategorii, což rovněž umožní zvýšit výrobní objemy. Rozměry bloku baterií jsou konstantní, tj. stejné pro všechny varianty ukládání energie, s jednotným designem zásobníku a chlazení.
Platformy pro budoucnost
Rodina platforem STLA (Small/Medium/Large/Frame) je navržena s ohledem na budoucnost, je modulární a ze své podstaty flexibilní, pokud jde o rozvor, šířku, převis, výšku sedadla a konstrukci odpružení.
Schopnosti a výkonnost vozů založených na platformách STLA budou v průběhu času upravovány a vylepšovány díky použití architektury STLA Brain a platforem STLA SmartCockpit a STLA AutoDrive. Tyto platformy umožňují také „over-the-air“ upgrade softwaru a vylepšení hardwaru.
Flexibilita daná konstrukcí platformy zahrnuje jakýkoliv pohon – přední, zadní, všech kol i využívající různé druhy motorů – pokrytý řadou tří škálovatelných elektrických pohonných modulů. Platformy byly navrženy s rezervou pro vývoj budoucího chemického složení baterií, zejména baterií bez niklu nebo kobaltu a polovodičových baterií. To vše umožňuje značkám Stellantis přizpůsobit vozidla tak, aby bylo dosaženo ideální rovnováhy mezi náklady a výkonem.
zdroj: tisková zpráva
Opět naprostá absence místa pro frunk, protože tam přece patří ten zpropadenej motor, kterej nám sebrali. Neuvěřitelná tupost dinosaurů. Prej že platforma budoucnosti. :))))
Pritom se VW porad chlubi VW Broukem, ktery mel kufr vzadu i vpredu. Dokonce i Porsche Boxster a Cayman maji dva kufry. Takze zkusenosti maji. Nechapu jak to packaji.
off
Šance na úspěch mizí. Následovníci Tesly rychle vymírají
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byt-jako-tesla-nove-automobilky-ale-rychle-umiraji-stare-prosvihly-start-232975
Mizerná realita auto startupů. Mít dobré auto nestatčí. To je samozřejmost. Nejdůležitější je schopnost sehnat ještě větší než ohromné finance a být schopen je shánět průběžně s tím jak přicházejí těžkosti a prodlužují se termíny. To Elon umí, ostatní jen s velkými težkostmi pokud vůbec.
Nekteri do toho sli uplne naivne, jako Sono motors. Od prvni zminky jsem vedel ze to nedopadne, stejne jako he3da. Sono motors byla naivita a He3da je podvod. Kdo takovym blbostem veri, ten veri i na chemtrails a hlinikovy kloboucek.