Stellantis dokončil testování syntetických paliv

Skupina Stellantis, která se zavázala, že od roku 2030 bude mít 100 % jejích osobních automobilů prodávaných v Evropě elektrický pohon, nyní testuje na evropských modelech vyráběných od roku 2014 (Euro 6) používání paliv eFuels. Cílem této iniciativy je snižování emisí uhlíku.

Skupina Stellantis oznámila, že dokončuje testování syntetických paliv (eFuels) u 28 rodin svých motorů. Cílem je urychlit potenciální snížení emisí uhlíku u 28 milionů vozů Stellantis se spalovacím motorem vyrobených v Evropě od roku 2014 (Euro 6). Toto opatření doplňuje závazek skupiny prodávat v Evropě od roku 2030 osobní vozidla výhradně s elektrickým pohonem.

Doplňkovým řešením pro snižování emisí uhlíku a boj proti klimatickým změnám je eFuel, alternativní syntetické palivo vyráběné z CO2 zachyceného z atmosféry a z obnovitelné energie.

Plošné zavedení paliv eFuel by majitelům vozů se spalovacím motorem nabídlo jednoduchou a cenově dostupnou možnost dekarbonizace, aniž by museli vyměnit vůz, modernizovat palivový systém motoru nebo čekat na instalaci nové sítě infrastruktury.

„Zintenzivňujeme naše úsilí v boji proti globálnímu oteplování a testujeme uhlíkově neutrální paliva jako doplňková řešení k posílení našeho komplexního přístupu k dekarbonizaci. I když i nadále pokračujeme v naší strategii elektrifikace, musíme zároveň najít účinná alternativní řešení, jak snížit emise CO2 stávajících 1,3 miliard automobilů se spalovacími motory.“ uvedl Carlos Tavares, generální ředitel skupiny Stellantis.

„Tím, že potvrdíme kompatibilitu motorů Stellantis s palivy eFuels, nabídneme našim zákazníkům nový nástroj boje proti globálnímu oteplování, který může mít téměř okamžitý dopad. Toto opatření je v souladu s naším závazkem dosáhnout do roku 2038 uhlíkové neutrality.“

Skupina Stellantis testuje a ověřuje kompatibilitu 28 rodin benzinových a naftových motorů vyrobených v letech 2014–2019. Přísný validační protokol zahrnuje mimo jiné testy emisí výfukových plynů, schopnosti startování, výkonu motoru, spolehlivosti, ředění oleje, životnosti palivové nádrže, vedení a filtrů. Používání paliva eFuel ve 28 milionech vozidel ve vozovém parku Stellantis by mohlo v letech 2025–2050 potenciálně snížit emise CO2 v Evropě o 400 milionů tun.  

Výroba eFuel je příležitostí k přehodnocení energetické suverenity a přepracování mapy zdrojů energie podle dostupnosti větrných a solárních zdrojů, nikoliv podle míst těžby fosilních paliv, jak je tomu v současnosti.

Skupina Stellantis investuje do roku 2025 více než 30 miliard eur do elektrifikace a softwaru, aby mohla vyrábět elektromobily, které splní očekávání zákazníků. Zkoumá rovněž další řešení, jež jí pomohou pokračovat v úsilí o snižování emisí CO2 a dosažení cíle poskytovat čistá, bezpečná a cenově dostupná řešení mobility pro všechny.

Dlouhodobý strategický plán Dare Forward 2030 si klade za cíl snížit emise CO2 do roku 2030 na polovinu oproti roku 2021 a do roku 2038 dosáhnout uhlíkové neutrality s jednociferným procentem kompenzace zbývajících emisí.

Mezi hlavní cíle plánu Dare Forward 2030 patří také to, aby 100 % prodejů osobních vozidel v Evropě a 50 % prodejů osobních vozidel a pick-upů v USA tvořila do roku 2030 bateriové elektromobily, dosažení zdvojnásobení čistého obratu do roku 2030 (ve srovnání s rokem 2021) při zachování dvouciferné běžné provozní marže po celé desetiletí a do roku 2030 obsazení prvního místa v žebříčku spokojenosti zákazníků na všech trzích, a to jak z hlediska produktů, tak služeb.

zdroj: tisková zpráva

One Comment on “Stellantis dokončil testování syntetických paliv”

  1. Do Pentastaru je možné nalít v podstatě cokoliv. Syntetická paliva jsou naprosto super řešení, protože umožní vyrábět díky „zero emission“ předpokladu v podstatě jakékoliv motory, tedy i all-fuels motory, ajko je ten Pantastar. A na co to pak bude jezdit, to už je druhá věc.
    Taková spalovací varianta plug-in hybridní potěmkinovy vesničky.
    Výborně!

Napsat komentář