Startup Mileus spojuje taxislužbu a veřejnou dopravu, má první investici

Pohodlnější dojíždění a udržitelnější doprava. Startup Mileus, který chce změnit dopravu ve městech, získává investici od DEPO Ventures.

Český startup Mileus, za kterým stojí spoluzakladatel Liftaga Juraj Atlas, ve své technologii spojuje taxislužbu a veřejnou dopravu. Přináší celkové zlepšení dopravní situace ve velkých evropských městech a umožňuje lidem snadnější dojíždění. Obyvatelé z okrajových částí měst tak budou moci nechat svá auta doma.

Na další rozvoj nyní získává investici 100 tisíc eur (více než 2,5 milionu korun) od andělského fondu Grouport investiční skupiny DEPO Ventures. Mileus byl zařazen do žebříčku TOP 10 Government Tech Startups Europe 2020 a byl vybrán mezi TOP 5 Intermodal Mobility Solutions 2021 podle StartUs Insights.

„Mileus je vizionářský projekt, který má ambici změnit dopravu ve velkých městech, což řidiči stojící každý den v kolonách nesmírně ocení. Je to rostoucí světový problém, který se dotýká každého z nás, a disruptivní systémová změna je nevyhnutelná. Věříme, že Mileus má všechny předpoklady uspět. Sázíme zde na vizionářského zakladatele, který má bohaté zkušenosti a úspěchy z odvětví mobility, a proto věříme, že právě on a jeho tým se prosadí. Mně osobně se na projektu líbí, že kombinuje ohromný byznysový potenciál, a zároveň má vysoký environmentální dopad. Je to přesně ten typ projektů, který chci podporovat,“ říká Jan Krahulík, partner andělského fondu Grouport od skupiny DEPO Ventures.

Technologie Mileus umožňuje plánování přepravy smluvních i sdílených dopravních služeb, jako je taxi, a zajišťuje v reálném čase jejich návaznost na městskou hromadnou dopravu. Cílem je nabídnout alternativu k neefektivní individuální automobilové dopravě, ke které jsou často nuceni obyvatelé z okrajů měst.

„Ukazuje se, že moderní taxislužby nepomohly odlehčit centra od osobních aut. Podle průzkumů mají na města spíš negativní vliv, protože vytahují lidi z udržitelnějších forem dopravy, především z městské hromadné dopravy (MHD). Hledali jsme proto způsob, jak negativní dopady moderních taxislužeb zmírnit, a zároveň jim přinést tak potřebnou příležitost pro růst. S novou situací, kterou také ovlivnila pandemie, máme i novou příležitost zavést do městské mobility efektivní inovace a změnit způsob, jakým dojíždíme. Mileus bude komfortnější než jenom MHD a levnější než jenom taxi,“ říká Juraj Atlas, zakladatel a CEO startupu Mileus.

Když se MHD potká s taxíkem. Rychleji, levněji, pohodlněji

Systém naplánuje cestu s využitím veřejné dopravy tam, kde je rychlejší než auto, a poradí přestup do taxíku, když bude mít smysl přestoupit. „Nejde ale jen o naplánování cesty. Uživatel má možnost si celou kombinovanou jízdu přímo objednat. Taxi na přestup už na něj bude na zastávce čekat,“ vysvětluje Juraj Atlas. 

Mileus tak spojuje to nejlepší z obou světů – rychlost veřejné dopravy v centru města a pohodlí taxi na posledním úseku cesty. Sdílením cest se uleví nejen zahlcené dopravní infrastruktuře, ale nabídne také volnost samotným cestujícím, kteří nejsou vázáni na svůj automobil. 

„Z investice a spolupráce s Grouportem a DEPO Ventures jsme nadšeni a věříme, že nám pomůže v naší vizi přinést do velkých evropských měst udržitelný a komfortní způsob dojíždění. Ten má obrovský potenciál nahradit mnoho soukromých aut, aby se nám všem lépe dýchalo a žilo. Investici momentálně využijeme zejména pro podporu spuštění našeho prvního pilotu s ostrým provozem služby kombinované dopravy, který odstartuje v následujících týdnech,“ popisuje plány Juraj Atlas.

„Investiční kolo společnosti Mileus je stále otevřené, přičemž část bude tvořit syndikát pro andělské investory, který momentálně připravujeme,“ doplňuje partner DEPO Ventures Petr Šíma. Mileus spustil na kombinovanou dopravu dva analytické piloty. V Praze se společností Liftago a v Bratislavě s firmou Hopin. Má také smlouvu s ČSOB v Praze a chystá projekt ve Spojeném království, který je v závěrečné fázi jednání.

zdroj: tisková zpráva

2 Comments on “Startup Mileus spojuje taxislužbu a veřejnou dopravu, má první investici”

  1. Ano, OZE snižují cenu elektřiny. To názorně předvedly včera německé větráky. Ale nás se to netýkalo protože někdo zatočil knoflíkem a PST transformátory zaškrtily přívod u nás. Ty PST by měly sloužit k ochraně vedení aby se nerozžhavilo. Neměly by sloužit k nekalým obchodním praktikám. Zdá se mi dost podezřelé když největší hráč na burze má v ruce kouzelný knoflík. Ale nic o tom nevím tak už držím hubu.

Napsat komentář