SsangYong zahájil sériovou výrobu elektromobilu Korando, půjde i do Evropy

Jihokorejský specialista na SUV, automobilka SsangYong Motors, zahájila sériovou výrobu svého prvního modelu s elektrickým pohonem Korando e-Motion.

Elektromobil SsangYong e-Motion je určen primárně na vývoz a první vozy by se měly objevit na evropském trhu v srpnu tohoto roku.
foto: SsangYong Motors

Podle tiskového prohlášení firmy je zahájení prodeje tohoto modelu vyvinutého pod kódovým označení E100 naplánováno na letošní říjen pro Evropskou unii. Pro ostatní evropské země bude prodej spuštěn o něco později, ale ještě v roce 2021. Zajímavé je, že SsangYong zatím nezveřejnil plán prodeje pro domácí trh.

Model Korando se vyrábí už od roku 2019 se spalovacím motorem. Jeho elektrická verze by měla být poháněna motorem o výkonu 140 kW, max. rychlost bude omezena na 150 km/h.

Baterie od LG Chem nabídne kapacitu 61,5 kWh, což by mělo stačit na dojezd až 420 km. Žádná bližší specifikace nabíjení nebyla zatím zveřejněna. Očekává se, že vnější konstrukcí se elektromobil nebude lišit od 4,45 metru dlouhého modelu se spalovacím motorem.

Zároveň se spuštěním sériové výroby tato firma oznámila vývoj dalšího elektrického modelu. Mělo by se jednat o středně velké elektrické SUV s kódovým označením J100, který by se měl na trhu objevit během příštího roku.

Podle tiskové zprávy prochází SsangYoung Motors restrukturalizačním procesem, k němuž patří i přechod k výrobě elektromobilů. SsangYong Motors je nejstarší jihokorejskou automobilkou, jejíž historie sahá až do roku 1954.

V současné době je ze 70% vlastněná indickou nadnárodní společností Mahindra & Mahindra Limited, ale veškerá výroba probíhá v Jižní Koreji. V České republice tato značka není příliě neznámá, ačkoliv k dostání jsou zde hned čtyři modely od tohoto asijského výrobce automobilů.

8 Comments on “SsangYong zahájil sériovou výrobu elektromobilu Korando, půjde i do Evropy”

        1. Už když to začali stavět tak jsem se chytal za hlavu,
          Už když to začali stavět tak jsem se chytal za hlavu, proboha kerej blbec jim do toho zase narval prachy? Ta slavostní trapárna při otevření, která se pro jistotu radši odehrávala venku, aby nebylo vidět to prázdno uvnitř byla další naprosto nepřekvapivá zoufalost.

    1. no ještě si krom těch 23 zavřených nabíječek
      no ještě si krom těch 23 zavřených nabíječek …

      https://youtu.be/xLGSQy_Xhn4?t=12

      …stihli zajet na DAKAR …

      https://www.sport.cz/moto/rallye/clanek/1954013-loprais-ma-v-tymu-kamion-na-baterky-je-to-krok-dvou-blaznu-k-elektromobilite-nakladaku-tvrdi-autor-he3da-prus.html

      https://ekonomickydenik.cz/kde-jsou-baterie-he3da-ani-8-mesicu-po-dokonceni-zavodu-je-nelze-sehnat/

      …Power Orbital… ji založila … s HE3DA pojí mnoho vazeb…. řídila „pobočku HE3DA US&A“ je i v řídicích orgánech Macoma … spec ček nano nátěrY …..které nevyvinul nikdo jiný než : Prochy … TO JE MASAKER

Napsat komentář