Soutěž Scania CO2NTROL cup 2018, kterou ovládl Vlastimil Schimmel, pomohla během 3 měsíců ušetřit téměř 140 tisíc litrů nafty a 400 tisíc kg emisí oxidu uhličitého.
foto: Scania
Vlastimil Schimmel měl nakročeno k vítězství hned od začátku. Nejlepší hodnocení měl hned v úvodním soutěžním měsíci a to přitom řídil vozidlo Scania R 500 jen pár týdnů. „Scania mi opravdu sedla. Dříve jsem jezdil s vozidlem jiné značky, ale po přesednutí do R 500 klesla spotřeba paliva o téměř 4 litry na stejné trase, s totožným nákladem a se stejně výkonným motorem,“ chválí svou Scanii Vlastimil Schimmel.
NEPŘEHLÉDNĚTE Scania představila nový 13-litrový motor na bioethanol
Před začátkem soutěže Scania CO2NTROL CUP 2018 byla průměrná spotřeba u 2 181 přihlášených vozidel v regionu Scania CER (758 v ČR, 543 v SK a 880 v HUN) 27,3 litrů nafty na 100 kilometrů. V průběhu tří soutěžních měsíců klesla na 26,6 l/100 km. Toto snížení znamenalo vzhledem k ujetým kilometrům úsporu téměř 140 000 litrů nafty.
Při její průměrné ceně 33 kč/l je to tedy v přepočtu více než 305 000 000 Kč. Ale nejde jen o cenu pohonných hmot. Nízká spotřeba přispívá také k nižším emisím CO2. Díky snaze a soutěživosti řidičů se během 3 měsíců Scania CO2NTROL CUP 2018 vypustilo do ovzduší o téměř 400 tisíc kilogramů CO2 méně.
„Skoro mi přijde, že auto umí jezdit s tak nízkou spotřebou samo. Stačí jen dělat to, co chce,“ říkal ještě před vyhlášením výsledku jeden z trojice nejlepších českých řidičů Martin Kříž. Vozidla Scania sama vyhodnocují řidičův jízdní styl a pomáhají tak k nižší spotřebě. Ale to je jen jedna část řešení společnosti Scania. Pro dopravce je ideální využívat výhod, které nabízí propojené služby Scania a školení řidičů.
Fleet Management System (FMS) umožňuje snadnou správu vozového parku, vzdálenou diagnostiku jednotlivých vozidel nebo také například plánování servisních úkonů. Lze tak jednoduše porovnávat celou řadu parametrů týkajících se řízení a výkonu vozidel a zjistit tak, kde je potřeba zapracovat na efektivitě.
Od toho pak Scania nabízí odborné školení řidičů. Díky němu pracují řidiči efektivněji, méně se stresují a snižují tak mimo jiné i riziko dopravních nehod.
„Scania je dlouhodobě zaměřena na řidiče, jejich význam v přepravním řetězci, bezpečnost a komfort. Ve Scania CER jsme hrdí na možnost pracovat se špičkovými technologiemi a zároveň i nejlepšími řidiči, a proto i vznikla tato soutěž. Odměnou nám jsou pak dlouhodobě nejlepší výsledky v jízdních výkonech (hodnocení Scania Driver Support) řidičů v našem regionu v porovnání s celosvětovou konkurencí.“ říká vedoucí propojených služeb Scania CER Matěj Venhoda.
Scania – kartelový podvodníci z VW grupe co 14 let
Scania – kartelový podvodníci z VW grupe co 14 let podváděli kvůli emisím si teď hrají na svatoušky a přátele planety.
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-17-3502_en.htm
Macron: Novináři musejí pracovat svobodně bez ohledu na
Macron: Novináři musejí pracovat svobodně bez ohledu na vlastníka
investicniweb.cz/news-macron-novinari-museji-pracovat-svobodne-bez-ohledu-na-vlastnika/
dneska je podmazaný téměř každý deník
zaujatý jsou snad všichni
a že píšou jak jim kdo zaplatí z nich končí novinář a začíná novinářský zld :))))))))))))
PS: VW SCANIA
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/diesel-gas/
Jako u 2.181 vozidel i malá úspora za delší čas a
Jako u 2.181 vozidel i malá úspora za delší čas a vyšší počet najetých kilometrů je znát.
Ale ruku na srdce, opravdu chceme řešit soutěžemi a složitými úpravami úsporu z 27,3 litrů nafty na 100 kilometrů na 26,6 l/100 km ???!!!
Tedy o bombastická 2,5 % ?!
Vždyť je to směšné…..