Jednou to přijít muselo. Tesla ohlásila výsledky za letošní 1. čtvrtletí a ty přinášejí obrovské zklamání. Dodala jen 386 810 elektromobilů místo původně očekávaných 470 000.
Pro srovnání, Tesla v minulém čtvrtletí dodala rekordních 484 507 vozů, což představuje 20% meziroční nárůst, a v 1. čtvrtletí 2023 dodala 422 875 vozů. Letošní 1. čtvrtletí s 386 810 dodaných aut je tedy podle většiny analytiků jasná známka ochabující poptávky, protože výroba činila 433 433 371 aut.
Z toho bylo vyrobeno 412 376 elektromobilů Tesla Model 3 a Tesla Model Y, dodáno jich bylo 369 783. Na Tesla Model S a Tesla Model X tak připadá pouze asi 17 000 kusů. Tesla říká, že:
Pokles objemů byl částečně způsoben počáteční fází náběhu výroby modernizovaného elektromobilu Model 3 v naší továrně ve Fremontu a odstávkami továrny v důsledku odklonění lodní dopravy způsobené konfliktem v Rudém moři a žhářským útokem v berlínské továrně Gigafactory.
Jenže převis výroby nad dodávkami jasně značí, že lidé prostě o elektromobily značky Tesla v letošním prvním čtvrtletí ztratily zájem. Pokles o 100 000 dodaných vozů neboli 20 % prostě není jen tak. Možná konečně přijde čas na ty dlouho odkládané investice do běžnějších typů reklamních formátů. Akcie Tesla mezitím během posledních dnů zratily 10 % hodnoty.
zdroj: Electrek.co, Tesla
Nějak nechápu co je na tom divného? Tesla loni snížila cenu tak ze neměla žádnou konkurenci. A letos to neudělala. To je vse.
Naopak rozdíl jen 20% je velmi dobrý. Je vidět ze budou prodávat dal.
Vypadá to tak , že Tesle se objevila potenciálně vážná konkurence v Číně a to Xiaomi. Jasně pro letošek je jejich produkce slabá nějakých 100 k. Ale vše co dokáží vyrobit letos a první čtvrtletí příštího roku , je už vyprodáno. Myslím , že jejich SU7 přímo ohrožuje prodeje Modelu 3 . Uvidíme jak se jim povede po software stránce. A zda časem začnou tvořit síť nabíjecích stanic. Zatím se zdá , že Xiaomi SU7 Teslu převyšuje ve většině parametrů.
A prej že já hysterčím, tak co potom dělá tento článek a titulek? 😀
Nemyslel jsem si, že se svou vyhraněností směrem k Tesle a podpoře elektromobility jako celku budu mít svými názory tak blízko k Runnerovi a tak daleko ke zdejšímu fanatickému průměru.
Tak jen pár věcí uvedu na pravou míru (asi opět histericky).
BYD prodal více BEV ve 4. kvartálu (526 tisíc vs. 485 tisíc)
BYD prodává v Číně 90 % produkce (zatím), Tesla něco přes 35 %, tedy je jasné, že BYD je z důvodu čínského nového roku ovlivněn mnohem více, nicméně už v březnu měli prodeje 140 tisíc, tedy se dá očekávat, že následující 3 čtvrletí to bude oscilovat někde mezi 420 a 470 tisicí a to bude přinejlepším plichta.
BYD vyrábí přesně podle poptávky a teď se zdá, že trh opět lehce směřuje k PHEV (větší růst než BEV).
Tesla výrazně zlevňovala k půlce ledna.
Prodeje: Ne, opravdu nejsou data za Q1 globálně, ani pro Evropu a dokonce ještě ani ne pro ČR (měly by být u nás dnes odpoledne či zítra).
Takže zatím leden-únor (BEV):
Čína ~ +25% při růstu trhu ~ +25 %
Evropa leden +29 % při růstu trhu 11 %
Evropa únor +9 % při růstu trhu 10,1 %
Vyjádřím se k tomuto víceméně z pocitu určité povinnosti, protože vše již bylo předpovězeno a odůvodněno, a samotné naplnění předpovědí už vlastně není až tak zajímavé.
Pokles Tesly je vyrazně menší, než evropských automobilek. O jejich osud bychom se měli zajímat především. Že hrozba jejich krachu dochází i těm největším utopistům a zvedá se vlna odporu, nestačí.
Tesla samozřejmě opět lhala a manipulovala, jak je jejich tradicí. Ještě před měsícem tvrdili, že o žádném poklesu nemůže být řeč, že očekávají zpomalení růstu a že od dubna budou zdražovat, čímž kanibalizovali Q2 prodeje ve prospěch Q1.
Na fundamentu se ani tento rok nic nemění. Tesly stále jsou hnusná, neergonomická, špatně postavená auta s mizerným poměrem ceny a užitné hodnoty. Sorry jako.
I pres stagnaci a zpetny chod je pozitivni, ze Tesla je zase pred BYD. Tesla je opet nejvetsi svetovy vyrobce EV. BYD ma jeste horsi bilanci nez Tesla. A pritom Tesla nemohla vyrabet kvuli uzavreni Rudeho More a pak atentat na trafostanici u GF u Berlina. Takove prekazky BYD nemel a Tesla nemohla nekolik tydnu vyrabet.
Prodeje BYD EV meziročně vzrostly. To ale není důležité, důležité je, že vzrostly minimálně a pouze díky jejich domácímů trhu. Globální poptávka po elektromobilech kolabuje.
aneb ukazka toho jak si vycucavas ze zprav nesmysly anis bych nad tema cislama uvazoval, za leden a unor byli globalni prodeje elektrifikovanych aut v poklesu, ….. jenze kdys se podivame na jednotlive segmenty tak zjistime ze pokles zaznamenal v elektrifikovanych autech jen segment plug-in hybridu a to dost znacnej, vesmes na 1/5, samotne elektromobili rostli za leden a unor o 33% celosvetove, takze lidi z pluginu proste zacinaj presedat do elektrik a benzinaku, proste jedna skupina si vybrala smer plne elektrifikace a druha se vratila zpet ke spalovaku, mimochodem spalovaky take klesli, a celosvetove nejvice diesel
aneb deje se presne to co se cekalo, ze lobby zacina data vykladat po svem, aby si uklidnili mysl kterou jim to zacina pozirat kdys videj jak jim to nevychazi 😀
Můžeš poslat odkaz na čísla o 33% růstu elektromobilů celosvětově?
Těch 33% se asi nedočkám. Není divu, protože EU padá, USA rostly jen 2,7% a tržní podíl se výrazně propadl, Čína to samé… to bych teda chtěl vidět, kde by se těch 33% vzalo.
hxxps://apnews.com/article/auto-sales-strong-electric-vehicle-sales-slow-70a663fbc0719ebda7a4ca814c2827d2
Pro Runnču….. Tak jestli Čína elektromobilně roste, těžko můžeš mluvit o ,,GLOBÁLNÍM kolapsu poptávky“ … Já vím, máš rád silné výrazy. Co třeba UNIVERZÁLNÍ, nebo GALAKTICKÝ??😃
Mimochodem už jsou čísla 1.Q pro celou EU?? Já zatím viděl jen těch +3,1% růst prodejů BEV meziročně u Španělů..😉
Čísla registrací ještě nejsou. Nicméně skoro všichni výrobci hlásí pokles prodejů za Q1 od vyšších jednotech po nižší desítky procent.
pro Runnču … To je klidně možné že má většina MEZI KVARTÁLNĚ pokles… Ale když je známo, že 1.Q je v e-prodejích pravidelně výrazně nejmizernější a naopak 4.Q bývá obvykle výrazně nejlepší, asi nedává smysl je porovnávat mezi sebou, ale jen meziročně….
To bys podobně mohl porovnávat třeba příjmy z koupališť mezi 3. a 4. kvartálem 😅… A asi bys usoudil, že poptávka po koupání zkolabovala 😁
Celou diskuzi píšu pouze a jedině o Y2Y. Mezikvartální mě zajímají jen okrajově, protože zachytí jen opravu velké anomálie.
V tom případě to moc nedává smysl, né?? .. Meziročně žádný velký pokles prodejů BEV není, možná stagnace… Tak to ta menšina co ztráty nehlásí na tom musí být hodně dobře….
No nevím, ty seš tady ekonom 😃
Runnere já tomu nějak nerozumím. Myslel jsem, že jsi ropomilný a chceš jezdit spalovákem co nejdéle. Teď když ropa končí tak by ses měl radovat z každého neprodaného spalováku aby ti vydržela déle. BEV tě nijak neohrožují. Ty se raduješ jaksi opačně. 😉
Hm. Takhle nejak mysli kultiste. Najde se hned neco horsiho. Mimochodem problemem jsou neprodane skladove zasoby, to se okecat neda. A to pres brutalni slevy. Nejsem proti Tesle. Muj nazor chtel ze kdo EV chtel a mel na nej tak ho uz ma a ti dalsi cekaji na levnejsi auta.
ano s prodeji ma ted Tesla problem, …ale jake slevy? Tesla mela ted nejake slevy? ja spise videl zdrazeni za posledni kvartal u Tesly
Sorry ze to pisu sem. Zajima me ta cena 10kW instalace za 200 tisic pred dotaci. i s baterkou. Mate nejakou firmu ktera by to za ty prachy udelala? Mel bych zajem.
BYD nikdy nebyl nejvetsi vyrobce EV, kdys se odectou pluginy ktere se tam pocitaji take, tak byl BYD stale mensi nez Tesla
😁🤑😉