Společnost Mercedes-Benz ČR přihlásila přesně před třemi lety v České republice do provozu první elektromobily. Stala se tak vůbec první automobilkou, která začala na českém trhu provozovat sériově vyráběné automobily s čistě elektrickým pohonem.
foto: Jan Horčík pro Hybrid.cz
V prosinci 2010 se jednalo se o elektrická auta smart fortwo electric drive (ed) druhé generace s vysoce účinnými lithium-ionovými akumulátory, se kterými vůz na jedno dobití ujede v běžném provozu až 135 km.
To vše bez jediného gramu škodlivých emisí. Akumulátory lze dobíjet jednak z běžné domácí elektrické zásuvky nebo u speciálních dobíjecích stojanů. Jedno z veřejných dobíjecích míst je i v sídle MBCZ na pražském Chodově.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Daimler: letos prodáme 6000 elektromobilů Smart ED
ČEZ a Mercedes-Benz – nová spolupráce v oblasti elektromobility
O tom, že elektromobily nejsou dávno už jen imageovou záležitostí, svědčí mimo jiné skutečnost, že dva vozy smart ed využívá také Zdravotnická záchranná služba hlavního města Prahy, která je nasazuje především pro zajišťování přednemocniční neodkladné péče v centru Prahy.
Další vozy smart ed využívají či využívaly v rámci společného projektu společnosti Mercedes-Benz ČR a energetické skupiny E.ON, např. humanitární organizace ADRA, pražská ZOO, Nadace VIZE 97 či testovací jezdec teamu Lotus F1 Jan Charouz.
„Celkem provozujeme v České republice 26 elektrovozů značky smart, které jsou ve většině případů bezplatně zapůjčovány k ročnímu zkušebnímu provozu. Jedním z posledních počinů v této oblasti bylo předání dvou elektrovozů brněnskému letišti v Tuřanech“, doplňuje informace Eva Fürst, vedoucí projektu Smart Mobility společnosti E.ON.
Na silnicích se kromě smartu ed můžete setkat také s užitkovým elektromobilem Mercedes-Benz Vito E-CELL. Ten využívá např. společnost Pražská energetika při servisních činnostech na energetické síti v hlavním městě.
Jeden z vozů Vito E-CELL využívá v ostrém provozu také zásilková společnost DPD v ostravském regionu, dále také Energo Tušimice a E.ON. Vito E-CELL se vyrábí jak v provedení skříňovém, tak v podobě kombi pro přepravu až sedmi osob. Jedná se o vůbec první, sériově vyráběný elektromobil v této kategorii.
naprosto souhlasím – jsou
naprosto souhlasím – jsou to články v podstatě o ničem. Je to stejné jako výstavba systému rychlého dobíjení elektromobilů v ČR. Např. ČEZ za cca 3 roky „vybudoval“ 1 – slovy jednu – rychlodobíjecí stanici, a to před svým sídlem…. Ovšem patřičně to prezentuje, jako svůj velký úspěch a na jejich stránkách se to krásně zelení.
Jako PR článek možná
Jako PR článek možná akceptovatelné, ale tvrzení, že Mercedes slaví 3 roky Elektromobility v česku je dle mých zkušeností hodně mimo. Jestli pochybujete zajděte na oficiální český web Mercedesu „www.mercedes-benz.cz“ s pokuste se zadat v jejich vyhledávači slovo „elektromobil“ … nic nenalezeno? Trochu Vás navedu: hledejte přes nabídku „Nová vozidla“ -> „Alternativní pohony“. Hurá je tam „SLS AMG Electric Drive“ a „Vito E-cell“ … Ops … „Vito E-cell“ je pouze k pronájmu. Ale Vy chcete po třech letech elektromobility Mercedes v ČR, koupit elektromobil od Mercedesu … no nic tak rozbijte prasátko a přeneste se přes „trochu“ vyšší pořizovací náklady a podívejte se blíž na „SLS AMG Electric drive“, hurá je tam dokonce cenník … tak podívejte se do něj … že ho nabízejí pouze s zážehovým osmiválcem? … nevzdávejte to a zeptejte se svého nejbližšího prodejce … pokud si pořád myslíte, že Elektromobilita Mercedes v ČR již začala podělte se s námi o své zkušenosti.
To je tak, žijeme v
To je tak, žijeme v době,kdy je už zvykem dávat najevo, jak zeleně myslíte. Je to jen PR článek a nic víc. Ovšem na stránky Mercedesu jsem se pro objektivitu podíval také. A žádná sláva. Maximálně tak s hybrydy.
Taky jsem měl půjčeného
Taky jsem měl půjčeného jednoho elektrického Smarta na dva dny od Sixtu a byl to docela zajímavý zážitek, ale připadal jsem si v něm tak trochu jak v autíčku z autodromu 🙂