Skoro pětina vozů Peugeot registrovaných loni v Evropě byla do zásuvky, roste celý Stellantis

Peugeot je evropským lídrem v rámci elektromobilů segmentu B s modely Peugeot E-208 a Peugeot E-2008 a také v segmentu elektrických LCV s modely Peugeot E-Partner, E-Expert a E-Boxer.

Skupina Stellantis, do které značka Peugeot patří, překonává pozitivní trend roku 2023 v žebříčku prodejů na evropském trhu a v lednu zvýšila jak svůj tržní podíl (19,7 %, +0,9 % oproti roku 2023), tak objemy (+17,6 %).  Samotný Peugeot zaznamenal v roce 2023 1 124 268 nově registrovaných vozů, tj. + 6 % oproti roku 2022.

SOUVISEJÍCÍ: Stellantis se připravuje na výměnu baterií ve svých elektromobilech

Skupina Stellantis v prvním měsíci roku potvrdila pozitivní trend prodeje pozorovaný v průběhu celého roku 2023. V Evropě zaznamenal koncern Stellantis v lednu 17,6% nárůst objemu prodeje osobních a lehkých užitkových vozů, které představují tržní podíl 19,7 %, což je o 0,9 procentního bodu více než v roce 2023. 

Vyniká Německo, kde došlo k pozoruhodnému 61% nárůstu prodejů, a také Velká Británie s růstem o více než 27 %. Ve Francii, kde vláda úspěšně zavedla program leasingových pobídek pro elektromobily, je Stellantis lídrem, který dosáhl 19% nárůst prodejů, což je dvakrát více než trh.

V Itálii vzrostl prodej osobních a lehkých užitkových vozů oproti předchozímu roku o 14,1 % a Stellantis zde potvrdil pozici lídra trhu, když se šest jeho modelů umístilo v první desítce, včetně nadčasového modelu FIAT Panda na prvním místě.

Výrazný nárůst prodejů byl zaznamenán také v Nizozemsku, v Portugalsku, kde je Stellantis lídrem trhu, a v dalších zemích, kam se vozy značek Stellantis dováží, jako jsou Švýcarsko, Švédsko, Česká republika, Irsko a Norsko, přičemž v posledních dvou jmenovaných zemích došlo ke konci ledna k nárůstu prodejů o +57,7 %, resp. o +103,5 %. 

Divize Stellantis Pro One, jež se specializuje na užitkové vozy a nabízí širokou škálu víceúčelových vozů se všemi druhy pohonu, rostla v lednu rychleji než celý trh a upevnila svůj tržní podíl na 31,1 %, přičemž objem prodeje vzrostl o +20,6 % a podíl na trhu se meziročně zvýšil o +1,8 procentního bodu.

„Lednový nárůst prodejů skupiny Stellantis na klíčových trzích odráží naše společné úsilí o inovace a spokojenost zákazníků,“ uvedl Uwe Hochgeschurtz, Stellantis Chief Operating Officer. „Tento výsledek napříč všemi pohony a segmenty, jak z hlediska objemů, tak podílů na trhu, potvrzuje naši pozici kandidáta na první místo v Evropě. Rád bych našim zaměstnancům a partnerům srdečně poblahopřál k tomuto výjimečnému začátku roku. Pokračujme dál, vytvářejme hodnotu a překonávejme očekávání na každém kroku.“

Na trhu BEV (OV + LUV) Stellantis rychle roste, meziroční nárůst prodejů dosáhl +20 %, podíl na evropském trhu činí 13,7 %, v několika segmentech trhu BEV vede a ve srovnání se 4. čtvrtletím 2023 vykazuje pozitivní růst.

Objem a podíl elektromobilů na trhu se trvale zvyšuje a téměř ve všech zemích zaznamenává dvouciferný růst, což skupině Stellantis zajišťuje pódiová umístění na několika hlavních evropských trzích.

V lednu zaznamenal Stellantis v segmentu užitkových vozidel BEV v Evropě tržní podíl 29 %, což představuje nárůst o téměř 2 procentní body ve srovnání s prosincem 2023. 

Jednotlivé značky také zahájily rok 2024 dobrým tempem: Citroën a Peugeot zaznamenaly nárůst o 23 %, resp. 23,7 %, Alfa Romeo +14,6 %, Jeep +21,4 %, Lancia +9,3 %, Opel +35,9 %. Značky Fiat, Opel a Peugeot zaznamenaly růst také v kategorii BEV (OV + LUV).

Vzhledem k tomu, že Stellantis hodlá v roce 2024 uvést na trh několik nových modelů, je na nejlepší cestě zdvojnásobit do konce roku svou nabídku plně elektrických modelů v Evropě. V rámci svého strategického plánu Dare Forward 2030 se skupina nadále věnuje inovacím, udržitelnosti a vytváření hodnot pro své jednotlivé subjekty.

zdroj: tisková zpráva

13 Comments on “Skoro pětina vozů Peugeot registrovaných loni v Evropě byla do zásuvky, roste celý Stellantis”

  1. Tak sláva, konečně je pokrokářský elektrický ráj, kde nesmrdí spalovací auta, tady. Takže hošani sbalte si svoje elektromobily a táhněte ke svým soukmenovcům s IQ 60.

    hxxps://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/etiopie-zakaz-elektromobil-spalovaci-motory-palivo.A240209_113440_automoto_dohr

        1. spalovaky, ten zakaz zatim neplati, jeste ho ani neprojednali , a schvalne se podivej na ceny za jaky se tam prodavaj ojety spalovaky, 20 let stary maly auta v prepoctu i vic nez 500 tisic korun 😀 moje auto co pred 7 lety stalo 300 tisic nove, tak u nich se jako 15 let stara ojetin aprodava za vic nez milion v prepoctu na koruny 😀

  2. A prosím vás, kdy začnou vyrábět nějaký elektromobil?
    Nedávno jsem hovořil s jedním ředitelem Stellantisu a dozvěděl jsem se, že elektromobily nejsou vhodné na delší vzdálenosti. S touto filozofií a výrobou vodíkových elektromobilů to skutečně nevyhrají a reklamní sdělení jim nepomohou.

        1. Já bych zase DOBŘE udělanou předělávku spalováku na elektro považoval za rozumné dočasné řešení. (narozdíl od hybridů, které jen zdržují)
          Ale vážně nechápu nápad dát do velkého auta na ,,dlouhé“ cesty baterku, která je jen o trochu větší než baterka co byla před 5ti lety v nákupní tašce Škoda Citigo…🙄

Napsat komentář