České zastoupení automobilky Kia ve svém moderním školicím centru v Nupakách u Prahy instalovalo novou rychlonabíjecí stanici pro elektromobily.
Stejnosměrná rychlonabíječka o výkonu 20 kW doplnila již instalovaný wallbox se střídavým proudem o výkonu 11 kW. Díky tomu může Kia jako jedna z mála automobilek v České republice školit své mechaniky a dealery v práci s rychlonabíječkami i klasickými nabíjecími stanicemi.
„Nová rychlonabíjecí stanice je pro nás důležitá hlavně pro účely výuky našich techniků a mechaniků. Na rozdíl od klasických nabíjecích stanic totiž produkuje stejnosměrné napětí, které se přivádí rovnou do akumulátoru elektromobilů. K přenosu proudu do akumulátoru přitom dochází skrze jiné obvody než je tomu u klasických wallboxů. Díky nové rychlonabíječce jsme přitom jednou z mála automobilek v ČR, která může tyto rozdíly demonstrovat mechanikům a dealerům v praxi,“ vysvětluje Kateřina Vaňková Jouglíčková, PR Manager společnosti KIA MOTROS CZECH.
Demonstrace rozdílných způsobů nabíjení přitom slouží také prodejcům a servisním technikům, kteří díky tomu můžou tyto znalosti předat svým zákazníkům z řad zájemců o elektrické vozy.
To je také důvod, proč má nová rychlonabíječka výkon 20 kW, přestože nové elektromobily značky Kia e-Soul a e-Niro jsou schopné nabíjení až výkonem 100 kW. Kromě ceny samotné nabíječky, která dosahuje půl milionu korun, bylo nutné také položení zcela nového silového kabelu vedoucího z transformátoru do školicího centra a také instalace 100 A jističe. Běžný rodinný dům přitom potřebuje přibližně 40 A jistič.
Díky nové rychlonabíječce si zájemci mohou vyzkoušet práci s konektory CHAdeMO, které používá například první elektromobil značky Kia Soul EV, tak s moderním konektorem Combo 2, který využívají modely e-Niro a e-Soul.
Školicí centrum Nupaky je unikátní nejen díky osazení oběma typy nabíjecích stanic, ale také díky svému komplexnímu zaměření na školení práce s elektrifikovanými vozy.
,em>„Školicí centrum jsme už před třemi lety budovali s ohledem na práci s novou generací elektromobilů. Všechny podlahy jsou například z izolačních materiálů a centrum je také vybavené ochrannými pomůckami umožňujícími práci až s napětím 1000 V. Naši školitelé mají nejen českou, ale i evropskou certifikaci pro práci s vozy s vysokým napětím,“ říká Kateřina Vaňková Jouglíčková.
Kia má ve školicím centru k dispozici celkem 7 modelů s různými technologiemi, od nejmodernějšího elektromobilu e-Niro, plug-in hybridu XCeed či mild hybridu KIA Sportage až po vozy se staršími technologiemi jako je Ceed druhé generace. Mechanici se tak učí pracovat jak s novými vozy, tak s těmi, které se na českých silnicích, potažmo v autorizovaných servisech Kia, vyskytují nejčastěji.
100Ax400Vx0,9 (cos fí, u měničů a spínajých zdrojů
100Ax400Vx0,9 (cos fí, u měničů a spínajých zdrojů běžně nad 0,9)=69, 2kW. Není nad osvětu šící bludy. A kteréže BEV pracuje s napětím přes DC1000/ AC750V, tedy s VYSOKÝM NAPĚTÍM???
Zajimavý výpočet, ale takto to nevychází ani v 3f síti
Zajimavý výpočet, ale takto to nevychází ani v 3f síti ani v 1f síti.
Takto to VYPADÁ v 3f síti: P=1,73 (odmocnina tří) U (
Takto to VYPADÁ v 3f síti: P=1,73 (odmocnina tří) U ( sdružené napětí) I cos fí ( účiník) a v 1f: U ( fázové) I cos fí. Tedy bytová zásuvka 230 x16 =3680Wmax odporová zátěž ( varná konvice, žárovky, troba) nebo účiník jedna a 3f zás. 16A ( malý 4/5 kolík „Mennekes“) 400 x1,73 x16 =11085Wmax odporová zátěž nebo cos fí 1 ( běžny asynchronni motor má účiník cca 0,67, tedy bere ze sítě proud a zdánlivý výkon ve VA 1/ 0,67 =1,49 krát větší při stejném výkonu jako odporová zátěž).
To znám ze školy, ale jak se dojde k rovnici
To znám ze školy, ale jak se dojde k rovnici 100x400x0.9=69200 ??
Omlouvám se, chybí tam odmocnina tří ( pokud se bavím v
Omlouvám se, chybí tam odmocnina tří ( pokud se bavím v článku o přípojce domu, u nás bude určitě 3f) a výsledek bude přesně 62353W, to jsem se upsal. Snad se to předchozí cvičení z výpočtů činného výkonu bude někomu hodit.
Tak už rozumím.
Tak už rozumím.
Evropská předpremiéra elektrické mazdy bude v Praze.
Evropská předpremiéra elektrické mazdy bude v Praze. Prototypy už jsou na místě
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/mazda-mx-30-praha-elektromobil-spionaz.A200616_100144_automoto_fdv
Jak mám Mazdu rád, MX30 má parádní design, ale tohle je
Jak mám Mazdu rád, MX30 má parádní design, ale tohle je smutný příběh, který vypráví jak lze vyrobit auto s dojezdem elektrického skútru, fakt škoda práce lidí….
Dinosaurské kriplení EV baterky v praxi. To nikdo jinej než
Dinosaurské kriplení EV baterky v praxi. To nikdo jinej než dinosauři nedělá.
20 kW a 100A jistič? To je ta nabíječka na jednu fázi?
20 kW a 100A jistič? To je ta nabíječka na jednu fázi?
Tisková zpráva zřejmě pochází z Asie (u nás běžné
Tisková zpráva zřejmě pochází z Asie (u nás běžné rodinné domy nemají 40 A jistič), a tam 3 fáze „neznají“.
Takže to vzali z tiskovky z asie i stim 100A jisticem? U nas
Takže to vzali z tiskovky z asie i stim 100A jisticem? U nas by jim stacila 3x32A. Hlavne aby neco opravdu umeli opravit.
Mohli by preškoliť aj Slovenských servisákov, aby vedeli,
Mohli by preškoliť aj Slovenských servisákov, aby vedeli, ako sa má správať chladenie pri dobíjaní.