Škodovácké sdílení aut HoppyGo mělo rekordní léto

Letní měsíce jsou pro platformu pro sdílení aut HoppyGo každoročně vrcholem sezóny. Konkrétně v červenci a srpnu navíc zaznamenala opět několik nej. Výnosy individuálních majitelů vozů vzrostly o 20 % oproti číslům z léta 2021 a navíc šlo o rekordní měsíce i v absolutním měřítku za dobu existence platformy. To se podepsalo také na obratu celé skupiny HoppyGo, který od začátku roku do konce srpna 2022 narostl meziročně o 40 %. Nejvíce se v létě dařilo vozidlům v kategorii minivan, konkrétně modelu VW Transporter. 

Koronavirová pandemie v uplynulých dvou letech významně ovlivnila přístup lidí k plánování dovolených. Kvůli nejistotě raději nikam nejeli, nebo je řešili na poslední chvíli a nechtěli do nich tolik investovat. To se ale letos změnilo. Podle průzkumu Holiday Barometer společnosti Europ assistance provedeného před začátkem léta tři čtvrtiny Čechů plánovaly vyjet na dovolenou, 62 % z nich osobním automobilem. Zaplatit za ni jim nedělalo problém v průměru 28 421 Kč, tedy o 6 % více než minulý rok. A především téměř polovina lidí tentokrát dovolenou rezervovala s velkým předstihem.

Sdílení aut HoppyGo provozuje Škoda Auto.
Před zapůjčením na letní dovolenou uživatelé nejvíce sledovali tyto parametry: cenu ( z 88,3%), možnost cestování do zahraničí (39,8%), dálniční známka (18%), klimatizace (14,7%), možnost převozu domácích mazlíčků (11,3%).  foto: Škoda

Z dlouhodobějšího plánování lidí těžily nejen cestovní kanceláře, ale také další služby, včetně platformy pro sdílení aut mezi lidmi HoppyGo. Že pro HoppyGo bude letní sezóna opět úspěšná, ukazoval už trend z jara letošního roku. Řidiči se nebáli předrezervovat automobily na letní měsíce (tedy červen, červenec a srpen) a např. v dubnu byla poptávka po vozidlech na letní dovolenou o 20 % vyšší než v minulém roce. 

Zásadním způsobem se to projevilo na výnosech individuálních majitelů vozů, které vzrostly v létě oproti roku 2021 také o 20 %. Vliv na to měla i průměrná délka zápůjčky, která v letních měsících narostla oproti celoročnímu průměru o 17 % na 4,9 dne. Celkově si tak majitelé na všech třech trzích (kromě českého i slovenský a polský), kde HoppyGo působí, vydělali ve třech letních měsících 9 227 405 Kč, což činí 22 048 Kč v průměru na jednoho majitele. Tyto prostředky tak mohou využít např. na pokrytí nákladů na pohonné hmoty, pojištění či parkování, nebo třeba na další letní dovolenou.

Sdílení aut HoppyGo provozuje Škoda Auto.
Vysoká míra spokojenosti panuje u půjčených automobilů, kdy je letos průměrné hodnocení nabízených vozů 4,96 z 5 a to stejné platí také pro samotné uživatele. foto: Škoda Auto

“Úspěšná letní sezóna je dobrým indikátorem, že se HoppyGo daří celoročně. I díky tomu vypadá velice dobře splnění cíle pro letošní rok, kdy chceme překonat hranici 30 milionů korun vyplacených majitelům půjčovaných aut. K tomu jsme do konce léta v rámci celé skupiny HoppyGo zaznamenali meziroční nárůst obratu asi o 40 %,” říká CEO HoppyGo Robin Švaříček a dodává, že se zájem o půjčování vozidel nezastavuje. Lidé začali poptávat automobily už v létě i na měsíce říjen a listopad, přičemž v minulých letech se auta rezervovala maximálně s měsíčním předstihem. Potvrzuje to, že poptávka po flexibilní a dostupné mobilitě stále roste.

Nejúspěšnějším vozidlem z pohledu výdělku pro majitele byl v rámci letošní letní sezóny 6 let starý Volkswagen Transporter. Jeho majitel si díky tomu, že vozidlo strávilo v rukou zákazníků HoppyGo 54 dní, přišel na více než 92 tisíc Kč. Právě v kategorii minivanu zaznamenala platforma HoppyGo největší zvýšení zájmu. Více se půjčovala také auta s malou spotřebou, nejžádanější je Škoda Fabia, a elektromobily, kde boduje Škoda Enyaq.

Sdílení aut HoppyGo provozuje Škoda Auto.
Od začátku roku přibylo na všech třech trzích téměř 30 tisíc nových uživatelů, přičemž letní měsíce se na tom podílely více než třetinou (přes 11 tisíc nových uživatelů). foto: Škoda

Právě Škoda Enyaq iV je dlouhodobě nejvytíženější automobil v nabídce HoppyGo vůbec. V minulém roce byl vůz zapůjčený 90 % dostupného času a uživatelé s ním v průměru na zápůjčku ujeli 530 km, celkem přes 65 tisíc km. Na Slovensku se dokonce stal vozem s nejvíce zápůjčními dny za celý rok 2021. Projevilo se na tom, že zákazníci tato auta poptávají v módu testovací jízdy. Chtějí vyzkoušet elektrický vůz na delší dobu a mít tak kompletní zkušenost s dojezdem, nabíjením a dalším parametry.

“Atraktivní výdělky se netýkají pouze nových modelů. Peníze vydělávají auta všech značek, typů i stáří a téměř neexistuje auto, o které by na platformě nebyl zájem. Velmi si ceníme toho, že průběžně roste podíl zahraničních zájemců o půjčení auta. Za cizinci jde celkem čtvrtina všech zápůjček,doplňuje Švaříček. 

Po celé ČR denně přibývají nově registrovaná vozidla, problém nejsou ani až 15 let stará auta s 300 tisíci najetými kilometry. Platforma HoppyGo je otevřená všem majitelům, kteří si chtějí snížit náklady na vlastnictví auta a v této složité době přijít k extra výdělkům. Již padesátka majitelů dosáhla výdělku 100 tisíc korun ročně a další přibývají. Investice do nového vozu se tak může vrátit během několika málo let.

zdroj: tisková zpráva

Tři komentáře u “Škodovácké sdílení aut HoppyGo mělo rekordní léto”

    1. Fanatiku, je to mimo tema hybridu, tak nerozumin, proc brecis zrovna tady nebo to je nejaka skryta zadost o BAN?

      A kdyz schvalujes samostatnost Cinske provincie Taiwan, schvalujes samostatnost vychodnich casti UA? nebo si protirecis?

      A co Kosovo? uz jsi rozhodnuty? Z tveho dvojiho metru to nevyplyva…

Napsat komentář