Škoda Wallbox iV a Powerpass umožňují pohodlné nabíjení elektromobilů

Autorizovaní prodejci značky Škoda nabízí Škoda Wallbox iV ve dvou provedeních. Držitel karty Powerpass nebo nabíjecí aplikace má prostřednictvím přístup až k 195 000 nabíjejícím stanicím v rámci celé Evropy.

Škoda Wallbox iV umožňuje v závislosti na kapacitě konkrétního vozu nabíjení výkonem až 11 kW při třífázovém připojení. Při výkonu nabíjení 11 kW je model Škoda ENYAQ 80 iV se zcela vybitou baterií o kapacitě 80 kWh (77 kWh netto), opět plně nabitý během 7,5 hodiny.
foto: Škoda

Škoda činí další kroky na cestě k elektromobilitě zcela připravené pro každodenní používání. Značka Škoda v rámci svého iV ekosystému nově nabízí i wallboxy pro domácí využití nebo pro provoz ve firmách. Karta Powerpass umožňuje pohodlné nabíjení vozů Škoda iV na cestách.

Škoda Wallbox iV se nabízí ve dvou provedeních, vhodných pro – běžného řidiče i provozovatele vozových parků. Rozsáhlý servisní balíček značky Škoda zahrnuje kromě detailního poradenství rovněž instalaci boxu na místě a jeho pozdější servis. Nabíjecí aplikace nebo karta Powerpass nabízí nejen přístup k až 195 000 nabíjecích stanic v celé Evropě, ale také pohodlné měsíční vyúčtování.

Škoda Wallbox iV umožňuje rychlé a pohodlné nabíjení elektrifikovaných vozidel. Wallboxy řady iV lze komfortně využívat ve vlastní domácnosti, navíc však mohou nabíjecí zařízení sloužit také jako benefit například pro zaměstnance ve firmách nebo pro zákazníky v soukromých hotelech či restauracích.

Díky jejich robustní konstrukci a odolnosti vůči povětrnostním vlivům je lze využívat stejně dobře v budovách i pod širým nebem. Wallboxy jsou k dispozici s třífázovým připojením a je možné je flexibilně připojit ke stávající elektroinstalaci. Wallboxy tak představují důležitou součást Škoda iV ekosystému, který zákazníkům značky Škoda nabízí komplexní servisní služby související s elektromobilitou.

Ty kromě služeb mobility zahrnují také kartu Powerpass, díky které uživateli stačí jediná karta Powerpass nebo aplikace Powerpass v chytrém telefonu k tomu, aby pohodlně a nekomplikovaně nabíjel svůj vůz u téměř 80 % všech evropských dobíjecích stanic.

Škoda Wallbox iV ve dvou různých variantách

Škoda AUTO uvádí dvě různá provedení Škoda Wallboxu iV: Základním provedením je Škoda iV Charger Connect, který disponuje připojením prostřednictvím LAN a wi-fi a nabízí díky tomu řadu dalších funkcí. Proces nabíjení lze například pomocí aplikace Powerpass řídit i na dálku, kromě toho tento typ wallboxu disponuje i RFID-čtečkou, která zabraňuje jeho zneužití, a to třeba v parkovacích domech.

Špičkovým typem wallboxu v nabídce je Škoda iV Charger Connect+ nabízející další možnosti dálkového ovládání. Tento wallbox vedle LAN a wi-fi disponuje také připojením LTE a díky tomu je schopen prostřednictvím mobilní sítě komunikovat se serverem. Kromě RFID-čtečky je v něm současně integrován i certifikovaný elektroměr, který umožňuje sledovat spotřebu prostřednictvím aplikace Powerpass.

Doba nabíjení závisí na výkonu wallboxu a na kapacitě vozu
Škoda Wallbox iV umožňuje v závislosti na kapacitě konkrétního vozu nabíjení výkonem až 11 kW. Výkon nabíjení 11 kW dokáže díky třífázovému připojení za 7,5h dobít na 100 % i zcela vybitý model Škoda ENYAQ 80 iV s baterií o kapacitě 82 kWh (77 kWh netto).

Škoda SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem umožňuje maximální nabíjecí výkon 3,6 kW. Jeho vybitá baterie o kapacitě 13 kWh (10,4 kWh netto) se tak kompletně nabije za 3,5 hodiny.

Služby elektromobility pod jednou střechou

Služby, které prodejci značky Škoda svým zákazníkům poskytují, však dalece přesahují rámec pouhého prodeje wallboxů. Každý zákazník má k dispozici lokálního instalačního partnera, který zajistí bezproblémové zprovoznění wallboxu. Instalační partner po online kontrole nejprve na místě prověří, zda vedení a jističe splňují veškeré nezbytné bezpečnostní požadavky.

Po kladném výsledku této kontroly partner wallbox nainstaluje a zároveň se stará o jeho servis. Zákazníci, kteří si pořizují vůz řady Škoda iV, si mohou Škoda Wallbox iV zakoupit přímo se svým novým automobilem.

Nabíjecí aplikace Powerpass se třemi tarify a měsíčním vyúčtováním

Powerpass umožňuje majitelům čistě elektrických modelů Škoda ENYAQ iV a Škoda CitigoE iV, popřípadě vozů OCTAVIA iV a SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem, na cestách pohodlně využívat až 195.000 dobíjecích stanic v celé Evropě.

Kromě veřejných rychlonabíjecích stanic celoevropské sítě Ionity sem patří také veřejně přístupné nabíjecí stanice autorizovaných prodejců značky Škoda a další veřejné nabíjecí stanice jiných provozovatelů. Proces nabíjení se spustí velice snadno pomocí karty Powerpass s RFID-čipem (RFID: Radio Frequency Identification) nebo pomocí aplikace v chytrém telefonu. Vyúčtování je prováděno na měsíční bázi a na výběr jsou tři tarifní modely. Powerpass bude zaváděn postupně v průběhu 2. kvartálu 2021.

tisková zpráva

70 Comments on “Škoda Wallbox iV a Powerpass umožňují pohodlné nabíjení elektromobilů”

  1. na veřejných místech a ve firmách ok.
    Jinak, jaký je

    na veřejných místech a ve firmách ok.
    Jinak, jaký je rozdíl pokud doma použiju místo drahého wallboxu, obyčejný „chytrý“ kabel zapojený natvrdo místo 3x380V pětikolíkové zásuvky, při jištění třeba 3x25A – což má většina RD + v daný moment můžu taky využít mnohem vyšší nabíjecí výkon dle jištění až 22kW. Mám to tak doma už přes 10 let, kabel pořád visí na připravený na zdi a je to řešení za cca 5tis Kč…

  2. TESLA Berlín změní Evropský automobilový průmysl
    O Tesle

    TESLA Berlín změní Evropský automobilový průmysl
    O Tesle a budoucnosti aut i práce – rozhovor s Ondrou Bačinou (Teslacek.tv) | Electro Dad # 200
    https://www.youtube.com/watch?v=JDDmrc20OGw

    Boeing si zajistil půjčku 12 miliard dolarů. Modely 737 MAX mu pustily žilou
    Boeing má zhruba 400 nedodaných letadel.
    Výroba ikonického Boeingu 747 skončí do dvou let, svého času býval největším dopravním letadlem
    Během půl století se vyrobilo přes 1550 těchto letadel
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/boeing-vyrobil-spoustu-maxu-na-sklad-v-jejich-nadrzich-se-nasly-hadry-89583

  3. Pro někoho životní výzva
    Komu nevadí vražedné pracovní

    Pro někoho životní výzva
    Komu nevadí vražedné pracovní tempo
    Tesla hledá manažery pro továrnu v Německu. Láká na vysoké mzdy i spolupráci s Muskem
    Tesla se už od loňského roku zatím marně snaží obsadit celkem 350 převážně manažerských pozic. Nepomáhá ani skutečnost, že někteří z těchto lidí budou úzce spolupracovat se samotným Muskem a firma jim nabízí plat 300 tisíc eur, tedy asi 7,8 milionu korun ročně, který navíc může ještě narůst o bonusové příplatky.
    https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/tesla-hleda-manazery-pro-tovarnu-v-nemecku-laka-na-vysoke-mzdy-i-spolupraci-s-muskem-1378881

    1. Každý, kdo trochu na úrovni dělal nebo dělá s
      Každý, kdo trochu na úrovni dělal nebo dělá s trakčníma a hlavně Li baterkama dostává 1 – 3 pracovní nabídky měsíčně z oboru. Odmítnutí neznamená, že se neozvou znovu, znamená, že se ozvou znovu tak za půl roku zpravidla s ještě zajímavější nabídkou – holt nejsou lidi a na trhu práce je po oboru hlad.

      1. „každá“, trochu dobrá agentúra sa aspoň raz za dva, tri
        „každá“, trochu dobrá agentúra sa aspoň raz za dva, tri roky pýta ľudí, ktorí ňou sprostredkovaný post získali ako sú spokojní a či by menili. a tým, ktorí by NEmenili pošle ešte lepšiu ponku. ak odolajú, pridá. !-D

              1. Jdi to zkusit dělat. Uvidíme, jak budeš chtít bejt
                Jdi to zkusit dělat. Uvidíme, jak budeš chtít bejt zaplacenej až se tě to bude týkat a nebude to o kdákání na fóru ;o) – za tu zodpovědnost, stres, nevidění rodiny a poškozený zdraví mi už dneska přijde že 300k €/rok, žádnej zázrak.. ale na to většina lidí přijde až když něčím podobným projde.

                1. smarja podivej se kolik dobrých lidí budovalo republiku
                  smarja podivej se kolik dobrých lidí budovalo republiku padlo a kulový si užili to abysis demograficky mohl klátistarou a pumpovatezlu a brali za to něco?!? kulový měli to aby tobě podobní floutkové mohli válet šunky za 300k €/ročně ty žádnej zázraku :))

                  http://legie100.com/krev-legionare/

        1. Vezmu -li poměr 80:20, tedy osmdesát procent know-how firmy
          Vezmu -li poměr 80:20, tedy osmdesát procent know-how firmy dělá dvacet procent lidí, tak přesně těch dvacet procent lidí je oslovováno napřímo, zbytek je možno přes nějaké head huntery. Pokud mi někdo nabízí zaměstnání a je to head hunter, tak se s ním ani pro zajímavost nebavím a to už jen protože 95 procent head hunterů umí o nabízené pozici vygenerovat jen nějaké obecné plky a o firmě neurčitě mluvit, aby náhodou si to uchazeč nenašel a v případě zájmu nezačal s firmou jednat sám za sebe- což mimochodem, pokud sháníte kvalitní, samostatný, zodpovědný lidi, co mají tah na branku a umí řešit do detailu přesně potřebujete a přesně tohle je základní definice soft skill profilových vlastností těch 20 procent lidí, co táhnou firmu a drží know-how

    2. 8 milionu korun ročně ?? to dnes bere běžně fšáde
      8 milionu korun ročně ?? to dnes bere běžně fšáde kdejakej manenažer už roky a dokonce ho narozdíl vod mlaska nikdo ani nehoní s bičem a platí v €jrech a nikoli v čajnahajpovaných akcijích… :)))

      Kirkhorn Zachary Sale $819,762 Mar 19 07:20 PM
      Guillen Jerome Sale $426,778 Mar 11 07:47 PM
      Guillen Jerome Sale 6,062,696Mar 11 07:32 PM
      Taneja Vaibhav Sale $1,097,328 Mar 09 09:05 PM
      Kirkhorn Zachary Sale $1,676,935 Mar 09 07:33 PM
      Guillen Jerome Sale $362,404 Mar 09 08:30 PM
      Baglino Andrew Sale $533,787 Mar 09 08:36 PM

      https://finviz.com/quote.ashx?t=tsla

  4. Off. Firma IDRA potvrdila objednavku jeste vetsiho odlevaciho
    Off. Firma IDRA potvrdila objednavku jeste vetsiho odlevaciho lisu od vedouci automobilky vyrabejici auta s alternativnim pohonem. Lis ma silu 8000 tun oproti 6000 t pro TMY a je urceny pro dily typu Pick-up Trucks. Kdo by to mohl jenom byt? VW, Mercedes, Rivian? Nene, ani jeden z tech amateru. Takze muzeme se tesit na brzke dobre zpravy.
    https://youtu.be/o2Mi84wCRg8

    1. Dělají se obojí. Já jsem si wallbox vyrobil sám a taky
      Dělají se obojí. Já jsem si wallbox vyrobil sám a taky jsem přemýšlel jestli tam dát kabel. Nakonec jsem ušetřil a dal tam zásuvku protože kabel jsem dostal k autu. No ale teď když jedu na cesty tak ho musím odmotávat abych ho vzal sebou. Asi si koupím ještě jeden aby byl trvale v kufru.

      1. Přesně tak, to je ten hlavní a naprosto rozumný důvod
        Přesně tak, to je ten hlavní a naprosto rozumný důvod proč wallbox s kabelem. Prostě je to ve všech ohledech praktičtější pro uživatele.

        A dále ten hlavní důvod, proč se v EU na wallboxech objevuje zásuvka TYP-2 je, že nebyla síla přikázat výrobcům vozů, aby ctili jednotný standard, přitom u spotřebního zboží, kde musíte pro ČR dodávat českou zástrčku CEE 7/5 to problém nebyl.

        No a v neposlední řadě je třeba zmínit, proč se nevede diskuze o tom, že bychom si jako „vymoženost“ k čerpacím stanicím vozili v autě svoji hadici? Bylo by to totiž považováno za naprosto absurdní představu, zajímavé že u elektrických vozů nikoli. 🙁

        1. Jenže on není jednotný standard ani v mobilech a když
          Jenže on není jednotný standard ani v mobilech a když náhodou pár let je, tak se to zase změní. Ono vlastně dlouho nebyl ani ve spalovácíh – tam se to myslím zavedlo až u hrdla nádrže se zpětnou klapkou, co začalo být vyžadováno normativně pro homologaci a od té doby je rozdíl průměru jen nafta/benzín

      2. Ano, ale nenabije viz Leo.. a nemáte variabilitu delky kabelu
        Ano, ale nenabije viz Leo.. a nemáte variabilitu delky kabelu v závislosti jaké auto se zrovna nabíjí. Z toho důvodu mi zásuvková varianta přijde lepší – nevidím žádný problém, aby měl člověk dva kabely – je to vlastně proti verzi auto svůj a wall box s kabelem dražší o jeden konektor

        1. Skoda, ze jsou redukce typ2 na typ1 zakazane. Jinak by ta
          Skoda, ze jsou redukce typ2 na typ1 zakazane. Jinak by ta diskuze neexistovala. U 5ti koliku muze byt prodluzovak a u stejneho napeti a proudu pro EV nesmi. Pitomost na entou. Ale adapter Chademo na Teslu S muze byt, i kdyz tam je 125A a 400VDC. Svet je blazinec a vladnou mu nemehla.

        2. Zrovna VW montuje u dealeru naschval WB s kabelem, aby
          Zrovna VW montuje u dealeru naschval WB s kabelem, aby nenahraval japonskym autum. U zasuvkovych by si museli vymyslet jinou odpuzovaci taktiku. Ale uz i Leaf 2 ma typ2 a tim padem ten problem casem vymre. Je to relikt ze studene EV valky Evropa proti Japonsku. Evropa v Evrope vyhrala a porazeni (majitele EV) si s tim uz nejak poradi.

          1. Toto je politická proklamace, které nemá oporu v žádné
            Toto je politická proklamace, které nemá oporu v žádné technické zákonitosti. Žádná bitva zde nikdy nebyla. Yazaki není špatný konektor, ale není třífázový a právě kvůli tomuto specifiku měl být v zemích, kde dominuje rozvod nízkého třífázového napětí zapovězen hned jak byla k dispozici třífázová alternativa (klidně ji mohlo dodat opět Yazaki).

            A za další Yazaki byl od počátku navržen tak, aby byl výhradně na kabelu, což byl jeden z hlavních záměrů výrobce jako benefit pro uživatele(zásuvky a prodlužováky jsou zakázány) Tedy mi přijde vtipné, že voláním po infrastrukturní zásuvce i pro Yazaki, vlastně odmítáte hlavní benefit tohoto vámi oblíbeného standardu.

            Kdyby se tu Yazaki usadilo, tak tentokrát technicky podloženou a zcela oprávněnou argumentaci by mohli vést zákazníci co si koupili např Zoe, že díky Yazaki nemůžou v EU používat naplno 43kW ani 22kW nabíječku. A dále všichni ostatní, že v EU doma nejsou schopni nabíjet více jak 5-7kW.

            Prostě není na vině zlá EU, ale zlá trojfázová rozvodná soustava, respektive asijským výrobce co kvůli svému vejvaru vy*ebal s evropskými zákazníky.

            1. Asi toho moc nevite. Kdyz se pred lety zacalo planovat s
              Asi toho moc nevite. Kdyz se pred lety zacalo planovat s rozmistenim verejnych nabijecek v DE, tak vzniknula 1. verze Ladesäulenverordnung. Tam bylo jasne napsano, ze jedine dva standardy budou u verejnych nabijecek schvaleny. Mennekes typ2 AC a CCS DC. Bylo to vitezstvi nemeckych automobilek pri zabrzdeni elektromobility v DE a tim padem i v Evrope. Tehda se skoro zadne EV v Evrope nevyrabeli a japonska EV tento prijemny stav narusovala. Tak se jim sebrala moznost legalne nabijet. Jenomze se vzedmula vlna odporu majitelu Leaf a norma musela byt prepracovana s tim, ze chademo a typ1 byl prijat jako dalsi moznost. Kdyby se to tenkrat nepodarilo zvratit, tak dodnes by v Evrope zadna EV nejezdily.

              1. Myslím, že ty normy u EV dopadly docela dobře a automobilky
                Myslím, že ty normy u EV dopadly docela dobře a automobilky se domluvily na jednotných standardech. U tramvají je to horší. Když dovezete tramvaj z Brna do Prahy tak bude jezdit pozpátku protože Praha a Olomouc mají v troleji plus a ostatní města minus :-))

                1. Nastesti je komunikacni protokol u typ1 a typ2 stejny. Takze
                  Nastesti je komunikacni protokol u typ1 a typ2 stejny. Takze je nutne jen zmenit konektor a stykac 1f/3f. U 3f jsou samozrejme potreba 3 bezpecnostni sensory.

                2. Samozrejme s tim zablokovanim souhlasim. S nepritelem se nikdy
                  Samozrejme s tim zablokovanim souhlasim. S nepritelem se nikdy nevyplatilo bratrickovani. A s ruskem tuplem.

                3. pak nezapomen ukázat VINko at víme že je z čanghaje :))
                  pak nezapomen ukázat VINko at víme že je z čanghaje :))

    2. Zasuvka se muze hodit, pokud nabijite auta s typem1 a typem2.
      Zasuvka se muze hodit, pokud nabijite auta s typem1 a typem2. Pak pouzijete vlastni kabel s vhodnym konektorem podle EV. Starsi japonska auta Leaf1, Trojcata eMiev/C-Zero maji typ 1. Evropska vzdy typ2. Pokud nabiji nekdo jen jeden druh, tak je pevny kabel bezpecnejsi. Ale vetsina verejnych AC nabijecek ma zasuvku. To jsou vlastne take takove wallboxy. Neni nic frustrujiciho, prijet k AC nabijecce a je tam namontovany kabel se „spatnym“ konektorem a kdyz nemate nelegalni adapter, tak nenabijete. Muj problem je, ze Tesla ma typ2 a Leaf typ1. Tak mam doma hadi farmu. Kazde auto ma sve kabely 🙁

      1. No právě pro tu možnost volby a možnost mít různou
        No právě pro tu možnost volby a možnost mít různou dýlku kabelů mi přijde lepší mít zásuvku, nehledě na to to pokrývá a bude pokrývat asi univerzálněji další rozvoj konektorů na autech, který se jako u každé elektroniky není v pozici jestli, ale kdy

        1. Box ma sroubky a kdyz se otevre, muzete pripojeny kabel
          Box ma sroubky a kdyz se otevre, muzete pripojeny kabel odstranit a nasroubovat jiny/delsi. Kdyz budete potrebovat jiny konnektor, tak odmontujete stary a dat na stejny kabel jiny. No problem. Nehledejte umele problemy. Kdo si dnes koupi nove EV a prislusny WB, ten ma delku kabelu promyslenou.

          1. Já nerozporuju, že kdo si dneska koupí BEV, tak ví, kde a
            Já nerozporuju, že kdo si dneska koupí BEV, tak ví, kde a jak ho bude parkovat a má to promyšlené. Spíš přemýšlím nad cestou, kde jste vy a obecným použitím. Za pár let třeba už budou „morálně staré“ leafy s 30kWh bat + za rozumnou cenu – tedy jeden typ zásuvky pro rozumně drahé druhé auto do rodiny a do toho se budou rozšiřovat už i cenově přijatelnější auta s combem, nebo typem dva..- očekávám období, kdy jedna rodina se dvěma auty bude potřebovat oba typy – takže je pro ně zajímavé řešení wallbox, dva výstupy a oba zásuvky nebo třeba typ dva a zásuvka. A že budou jeté Leafy zajímavé je skoro jasné, protože to bude „zastaralé“ takže levné (i třeba kvůli konektoru), ale zároveň má většina BEV takřka mizivý nájezd (a zatím nikdo nevystělil rozumně proč – krom toho, že si to lidi špatně zvolili a nepoužívali)

              1. No a není lepší mít prostě dva kabely a přehazovat?
                No a není lepší mít prostě dva kabely a přehazovat? Přece nikdo nebude dobíjet leafa typem jedna – ukončí nabíjení, přehodí konektor (montážně) a nebude dál pokračovat dobíjením něčeho dalšího. Tam buď ta nelegální redukce, nebo prostě přehodit kabel v zásuvce wallboxu a jede se dál. A proto dotaz na začátku.

                1. Kdo počítá se dvěmi EV s různými konektory holt musí
                  Kdo počítá se dvěmi EV s různými konektory holt musí hledat wallbox bez kabelu. Pro všechny ostatní je pohodlnější wallbox s kabelem.

                2. Nebo se dvěma 😉 Nebo dva wallboxy
                  Nebo se dvěma 😉 Nebo dva wallboxy

                3. Řešíš blbosti, protože teoreticky.
                  Mám doma dvě ev,

                  Řešíš blbosti, protože teoreticky.
                  Mám doma dvě ev, každý jiný a žádnej wallbox. A jde to tak už pět let a není co řešit.

                4. Dobrý no, nepotřebujete benefity wallboxu, tak ho nemáte,
                  Dobrý no, nepotřebujete benefity wallboxu, tak ho nemáte, to neznamená, že je to blbost pro všechny.

                5. Pro všechny určitě ne.
                  Pro tebe jistě.

                  Pro všechny určitě ne.
                  Pro tebe jistě.

                6. Díky, že rozhoduješ za mě a víš lépe co je pro mě ok
                  Díky, že rozhoduješ za mě a víš lépe co je pro mě ok než já…

                7. Takovych pripadu je minimum. Jelikoz typ1 nepodporuje 3f AC
                  Takovych pripadu je minimum. Jelikoz typ1 nepodporuje 3f AC nabijeni, tak mam stejne vse dvojite. Nektere WB snad dokonce ani 1f nabijeni neumi. Vyhodnoti to jako chybu. Na typ1 staci ten ICCB kabel do Schuko zasuvky. 3f zasuvky jsou mimo Evropu skoro nezname, proto ten chaos.

  5. No nevim kolik toho prodaji 🙁 Wallbox doma ani ve firme
    No nevim kolik toho prodaji 🙁 Wallbox doma ani ve firme skoro nikdo nepotrebuje, staci bezna zasuvka a palubni nabijecka. Pausaly? Na co? Levnou elektrinu mam doma bez pausalu od Skodovky. Mobilni aplikace na spousteni nabijeni? To to neumi auto samo po pripojeni k nabijecce? To je stara technologie, ktera doufam brzy zanikne.

    1. Pod obycejnou zasuvkou myslite Schuko zasuvku nebo 5ti kolik?
      Pod obycejnou zasuvkou myslite Schuko zasuvku nebo 5ti kolik? Obycejna Schuko zasuvka dava dlouhodobe 10A. Pevne pripojeni dava libovolne silny proud. Pevne pripojeni k siti ma mensi prechodove odpory. Wallbox je silnejsi a robustnejsi verze prenosne nabijecky. Cemu rikate palubni nabijecka je ve skutecnosti ICCB in cable control box. Palubni nabijecka je on board charger ktery doopravdy nabiji baterii a je uvnitr EV. Nejak delate hokej v pojmech.
      Ovladani Wallboxu pres app je velice dobry vec. Muzete na dalku spusti/zastavit nabijeni, sledovat mnozstvi nabite energie, cas, castecne muzete nastavit nabijeci proud atd. Wallbox funguje uplne stejne jako ICCB ktery pouzivate u zasuvky. Po zasunuti do nabijeciho portu se nabijeni spusti automaticky, pokud tam nemate pojistku proti neopravnenemu pouzivani. Rfid/zamek/klavesnici na heslo/otisk prstu. Ve firmach nebo u ruznych spoluvlastniku wallboxu se muze hodit wallbox s merenim dodane energie pro kazdeho uzivatele zvlast na rozpoctovani nakladu. Doma zase rozdeleni sluzebniho/soukromeho EV. Existuje 1000 duvodu instalovat Wallbox.

      1. Me to fakt nevysvetluj, jezdim EV pres dva roky a mam najeto
        Me to fakt nevysvetluj, jezdim EV pres dva roky a mam najeto 80tis 🙂 Rikam, ze drtive vetsine majitelu EV staci nabijet z bezne zasuvky 230V-10A = 200km za noc. Na to nepotrebujou wallbox za 20tis a nejaky pausaly od Skodovky 😉 Pokud nekdo jezdi denne 200+ tak at si to koupi, ale tech bude minimum. Vetsinou budou nabijet v praci nebo po ceste na DC a domu prijedou s polovinou baterky, takze jim bude zase stacit 230V-10A. Tahle strategie skodovky bohuzel vychazi z totalni naznalosti segmentu EV a rezimu jeho pouzivani. Jestli si mysli, ze lidi budou hromadne s autama kupovat jejich wallboxy s pausalama, tak jsou na hlubokem omylu. Mozna firmy, ale i ty budou koukat na cenu a nebudou zbytecne vyhazovat za neco co nutne nepotrebuji. Par neznalkum asi vysvetli, ze bez toho jejich predrazenycho AC nabijeni jejich auto nepojede, ale to bude asi vsechno. Az lidi pochopi, nebudou to kupovat.

        1. Pak by vam melo stacit EV s 1f nabijenim 10A. Ja uprednostnuji
          Pak by vam melo stacit EV s 1f nabijenim 10A. Ja uprednostnuji 3f 16A. Je to rychlejsi, pri predehrivani jde vsechna energie ze site. U 1f 10A predehrivate z casti i z baterky. WB je komfortni. Ja mam prenosnou 3f 16A nabijecku, ktera muze slouzit take jako WB. To je nejlepsi volba pro muj ucel.

          1. Jasne ze je wallbox lepsi, o tom zadna, ale vnucovat ho lidem
            Jasne ze je wallbox lepsi, o tom zadna, ale vnucovat ho lidem za pausal od Skodovky je kravina. Drtiva vetsina lidi ho nepotrebuje, protoze doma temer nikdy nepotrebujes rychle nabijet. Kdyz potrebuju rychleji nabit, tak si zajedu na 10min na DC, ktere jsou temer vsude na ceste nebo ve vetsich mestech. Kolikrat budu potrebovat zahrat baterku? 10x do roka? Radeji si ji zahreju z baterky auta, ktere se nabijelo levnym proudem v noci nez ze site v 7h za raketu. Kazdeho vec, to je jasny, mit zbytecnych 20tis, tak si taky koupim wallbox s wattrouterem na solar apod. vychytavky. Skodovka to podava jako masovou vec a to je spatne. Lidi se nachytaji a zbytecne to budou kupovat.

        2. Za noc nedobiješ 200 km. Zapojíš v 8 večer a odjedeš v 6
          Za noc nedobiješ 200 km. Zapojíš v 8 večer a odjedeš v 6 ráno. 10 hodin, 22 kWh. Ráno si vytopíš auto a hned máš za noc dobitých max 20 kWh, protože zbytek spotřebuje topení. To prostě není 200 km. Řekněme 100-150 dle typu auta.

        3. Kdo ma doma fve a ma moznost nabijet primo z fve, ten si
          Kdo ma doma fve a ma moznost nabijet primo z fve, ten si poridi Wallbox, ktery dokaze nabijet jen z prebytku. To zadny iccb nedokaze. Wallboxu se proda hodne, akorat to neni pro kazdeho. Kdyby to nikdo nekupoval, tak by trh toho tolik nenabizel.

          1. Právě celý ekosystém – fve, baterka, ohřev vody, tepelné
            Právě celý ekosystém – fve, baterka, ohřev vody, tepelné čerpadlo a BVE dává největší smysl – tedy pak je ten wall box taková samozřejmá utilita a určitě z vlastní zkušenosti víte, že neúplný řetězec velmi rychle ztrácí na efektivitě a ekonomické smyslupnosti

  6. Off. Rusky trollove v CR bourlive oslavovali porazku strany
    Off. Rusky trollove v CR bourlive oslavovali porazku strany kanclerky Merkel ve dvou zemskych volbach. A ted dostanou ledovou sprchu. Zeleni coby posilujici strana avizovala zruseni Nordstrem 2. Nejak se rusaci s demontazi Merkel strelili do rozkroku. Zeleni jsou nejvetsi nadeje na objektivni posouzeni ruske agrese. Maji moje sympatie. A podporuji zariznuti NS2.

        1. Za posledních 10 let vzrostl import plynu z Ruska do Evropy
          Za posledních 10 let vzrostl import plynu z Ruska do Evropy asi o 50% a nadále poroste. Evropská ložiska se vyčerpávají a pokud nesvítí a nefouká, tak zbývý jen plyn. Přes Ukrajinu bude plyn proudit i po dokončení NS2.

    1. Na nove Dukovany platime uz davno, aniz by vubec neco
      Na nove Dukovany platime uz davno, aniz by vubec neco existovalo. Za ruzne studie a planovani padly uz stovky milionu z dani. Takovou diru do rozpoctu budeme dlouho zalepovat. Britove stavi jaderne ponorky a potrebuji jaderny material do raketovych hlavic. Tam to aspon dava dalsi smysl. CR doufam jaderne zbrane porizovat nechce, tak to je holy nesmysl postavit.

Napsat komentář