Škoda Auto chce být jako Tesla: má nové logo, nasype miliardy do elektromobilů

Škoda Auto ohlásila v Praze výraznou přeměnu. Bude modernější, digitálnější a více zaměřená na elektromobily.

Do roku 2026 uvede Škoda Auto na trh tři nové čistě elektrické modely a další budou následovat. Kromě modelu z kategorie malých vozů jsou v plánu také kompaktní SUV a sedmimístný rodinný vůz. Konkrétní představu sedmimístného elektrického SUV nabízí studie VISION 7S s dojezdem více než 600 km a maximálním nabíjecím výkonem 200 kW. Je postavena na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen a má baterii s kapacitou 89 kWh. Škoda Auto investuje v příštích pěti letech dalších 5,6 miliard eur (asi 135 mld. korun) do elektromobility a 700 milionů eur do digitalizace.

SOUVISEJÍCÍ: Škoda Enyaq iV mezi nejprodávanějšími elektromobily v Evropě

Ve fázi přechodu na e-mobilitu však Škoda posiluje také své produktové portfolio vysoce účinných spalovacích motorů a ve druhé polovině příštího roku představí novou generaci modelů Superb a Kodiaq. V roce 2024 bude následovat modernizovaná Octavia.

Nové logo značky Škoda je prezentováno bez plastické 3D grafiky. Škoda Auto tak reaguje na rostoucí přesun marketingových a komunikačních aktivit z tisku na internet. Velkou změnou prošla také firemní identita. Škoda Auto bude používat dva různé odstíny zelené: smaragdovou a elektrickou zelenou, které symbolizují ekologii, udržitelnost a elektromobilitu.

V oblasti výroby je Škoda Auto silným zastáncem trvalé udržitelnosti v celém hodnotovém řetězci. Škoda Auto tak využívá elektřinu z obnovitelných zdrojů a například v Mladé Boleslavi přímo vyrábí baterie, což zásadně snižuje nároky na přepravu. Kromě toho jsou zde pro transportní účely využívány také dva nákladní vozy s elektrickým pohonem. Od roku 2030 mají být vozidla v českých a indických závodech vyráběna s nulovými emisemi. V čele stojí závod ve Vrchlabí, který vyrábí CO₂ neutrálně již od roku 2020.

Značka Škoda se také důsledně zaměřuje na udržitelnost svých produktů. Například Enyaq iV využívá více než 13 kg recyklovaných plastů získaných z obalů starých baterií a nárazníků. Podíl recyklovaných materiálů činí u oceli použité při výrobě karoserie 40 %, v případě hliníku dokonce 60 %. Boční okna vozu Enyaq iV tvoří z 20 % recyklované sklo. V interiéru nabízí Enyaq iV potahy sedadel vyrobené ze 40 % z přírodní vlny a z 60 % z recyklovaných PET lahví.

V marketingové komunikaci se bude klást výrazně větší důraz na nápis ŠKODA ve srovnání s firemním logem. Nová stylizace také využívá zcela jinou typografii, která pracuje se symetrií a kombinací oblých tvarů s hranami. foto: Škoda Auto
Jak šel čas s logem Škoda Auto.

zdroj: tisková zpráva, foto: Škoda Auto

16 Comments on “Škoda Auto chce být jako Tesla: má nové logo, nasype miliardy do elektromobilů”

  1. Podle mě nejhezčí znak je 1925 a z novodobých byl docela hezký 1994. 2023 je pěkný hnus.

    A jak se dříve automobilky zdráhali cokolik produkovat na baterky, tak se teď můžou přetrhnout v tom, která automobilka více nainvestuje do elektra a skončí s výrobou splaovacích verzí.

    Podle mě akorát časem zapláčou nad výdělkem. Nejlépě na tom budou japonci, protože sice elektro nějak vyvýjí, ale zároveň se nechtěji zbavovat spalovacích motorů.

    Protože je to úplně jednoduché. Stačí se podívat očima obyčejného člověka. Těch co můžou doma nabíjet je minimum. Ve městech není kde normálně zaparkovat, natož ještě doufat v to, že se mi povede zaparkovat v blízkosti nějaké zásuvky.

    Výsledek bude ten, že automobilky nahrnou miliardy do vývoje vozů, které nikdo nebude chtít a kdo by chtěl, tak na to nebude mít podmínky a peníze.
    Začne zastarávat vozový park, kola ekonomiky se nebudou točit.
    Poblahopřejte v budoucnu za tu bídu novodobejm komunistům (zelený mozky).

    1. Japonci to zazdivaji silenou nabijeci infrastrukturou. Ted „nove“ nabijecky s sesti stojany. Maximalni prikon dohromady 200kW. Max. prikon na jeden stojan 90kW. Maximalni doba nabijeni timto vykonem 15 minut (kabel neni chlazeny, prehral by se). Dalsich 15 minut jen 50kW. A maximalni doba nabijeni 30 minut. Pokud nikdo neceka ve fronte, muzete sosat dalsi pulhodinu, pokud ceka musite na konec fronty. Videl jsem test nabijeni 6 Nissanu Ariya. Jeden sosal 17kW. Takze za pul hodiny nabije 8,5 kW. Zbytek na dalnicich jsou stanice s 1-2 stojany 50kW nebo 44kW! Dealeri Nissanu aspon ted docela upgraduji na 90kW. Nejvykonnejsi nabijecky v Japonsku maji vykon 150kW a jsou prosim 2. BMW Nagano a Nissan nekde na Kyusu. Vitejte v zemi ktera dala svetu Leaf. Takze i auta ktera umi nabijet rychle jsou zatim k nicemu. Jediny co jde realne pouzit je Tesla. Protoze Superchargery. To co jsem napsal je pravda ac to vypada silene. Japonsky elektronadsenci jsou z toho na prasky. Budte radi za Ionity.

      1. nikoli ale v tý zprávě z které sem opisoval to nebylo a jelikož sem si z paměti nebyl jist tak jsem to vynechal stejně jako eon a ověřovat sem to už neměl chuť ale myslím že :

        ČEZ nabíjení DC150 kW = 18Kč/kWh s reg
        ČEZ nabíjení DC50 kW = 15Kč/kWh bez a 12 s nebo tak nějak 😉

        *primárně šlo o to že PRE zas zdražuje
        *a jelikož hybrid.cz zrušil historii tak na předchozí příspěvky nedosáhnu abych se podíval a hledat to podruhý nebu na to se vám všem můžu zadára víš co 😉 ps: ale můžeš apelovat na admina jedině dobře

    1. tohle auto se do vyrobi nikdy nedostane, a je to vesmes jen predobraz modelu pro roky 2026-2027, takze baterie se za tu dobu jiste posune na uplne jine parametry pro dany objem ktery tahle upravena platfoma umoznuje, jiz dnes by tam slo dat clanky o kapacite cca 130kWh, ale pro Skodovku aktualne takovy model nedava smysl, stejne by ho nestihla v horizontu cca 2-3 let vyrabet

      tohle auto je vesmes demonstrator budouciho designu a nekterych mensich prvku u novych Skodovek ktere budou predstavene v pristim roce, ale porad to budou auta jake zname u Skdovky ted, proste si prevezmou jen designove detaily a mozna par drobnych prvku vybavy, ale nic zasadne velkeho

Napsat komentář