Škoda Kodiaq nově jako plug-in hybrid s dojezdem 100 km!

S druhou generací modelu Škoda Kodiaq automobilka vylepšuje své celosvětově úspěšné velké SUV. Kodiaq nově přichází s plug-in hybrid pohonem a ještě větším prostorem, zejména pro cestující ve třetí řadě sedadel.

Škoda Kodiaq je jeden z nejúspěšnějších modelů globálního portfolia značky Škoda. Do dnešního dne se prodalo téměř 792 000 vozů v celkem 60 zemích.

Druhá generace modelu Kodiaq se také vyznačuje novým konceptem interiéru s dotykovým displejem o velikosti až 12,9″, voličem převodovky nově umístěným na sloupku řízení pod volantem, manuálními a digitálními ovládacími prvky a středovou konzolí, která má jednoduchý čistý vzhled.

Nabídka motorů zahrnuje dva benzinové a dva naftové motory, přičemž pokrývá výkonové spektrum od 110 kW do 150 kW. Poprvé se Kodiaq představí také ve verzi s plug-in hybridním pohonem, který nabídne dojezd na elektřinu přes 100 km. Bezpečnostní výbava je opět na špičkové úrovni, může se pochlubit například druhou generací Matrix-LED předních světlometů a ještě pokročilejšími asistenčními systémy.

Na palubě jsou také nové Simply Clever prvky, jako je odkládací přihrádka v zadní části středového tunelu s držákem nápojů a chlazený duální Phone Box, který umožňuje nabíjení dvou mobilních telefonů najednou.

Škoda Kodiaq iV, první plug-in hybridní verze v této modelové řadě, nabízí rovněž maximální kombinovaný výkon 150 kW a dojezd na elektřinu více než 100 km. Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím šestistupňové převodovky DSG.

Vysokonapěťová baterie má kapacitu 25,7 kWh zajišťuje čistě elektrický dojezd více než 100 km a podporuje dobíjení střídavým proudem o nabíjecím výkonu 11 kW z wallboxů a dobíjecích míst. Ještě rychleji lze baterii dobít stejnosměrným proudem s maximálním výkonem 50 kW na rychlonabíjecích stanicích.

Technickou novinkou je základní benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW, který do modelu Kodiaq poprvé přináší mild-hybridní technologii. Oba hybridní motory pocházejí z nové generace motorů EA 211 evo2, pracují v úsporném Millerově cyklu a používají turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek. Motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií je navíc vybaven nejnovější generací systému automatického odpojování válců ACT+.

10 Comments on “Škoda Kodiaq nově jako plug-in hybrid s dojezdem 100 km!”

    1. Ten Kodiaq stoji v obycejnem diezlu pres 1,2 milionu Kc. V zakladu. To je i dobre vybavena Tesla Y levnejsi. I kdyz zustaneme u Skodovky, tak Enyaq je cenove hodne blizko Kodiaqu. Ceny tech novych Kodiaqu s plug-in jeste nejsou zname. Kdo to bude kupovat, kdyz je Tesla Y lepsi a vyhodnejsi? VW koncern ma vazne problemy, vyroba elektrickych EV se omezuje, je maly zajem. VW neudrzi krok s cenovou politikou Tesly. Mnoho zatvrdlych automobilek bude mit vrasky s klesajicim odbytem. Ale vse jde podle planu. Kde jsem to uz slysel?

  1. Tydle zastaralosti měli nabízet už před 10ti lety, teď už je pozdě a měli by dělat baterkáče na 200 %. Jenže oni před 10ti lety řekli NE! a radši podváděli s emisema v Díslgejtu a ve zpožďovacích autokartelech.
    Teprve teď padly v Dízlgejtu první rozsudky. Mezitím si šéf VW USA stihnul odseděl svejch 7 let v chládku! Jo tak moc pozadu jsme v EU s potrestáním viníků, ketrý dostanou jen trapnou podmínku…

    https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-svet/746943/soud-trestal-v-kauze-dieselgate-byvaly-sef-audi-dostal-za-podvody-s-emisemi-podminku.html

      1. Staci jim dat prikaz aby parkovali auto nekde na kopci. Rano pri ceste do prace jizdou z kopce a rekuperaci nabijou baterky. A udelaji jeste dobro pro sve zdravi, protoze rano budou muset vybehnout z domova smer kopec a pak hezky klusem do kopce k autu. Budou zdravi jako ripa a nebudou marodit. Win-win pro vsechny.

Napsat komentář