Škoda Auto odtajnila jméno svého elektrického městského crossoveru, a to společně s designovou studií nabízející první pohled na nový model. Jmenuje se Škoda Epiq.
Cena elektromobilu Škoda Epiq, jehož odhalení je naplánováno na rok 2025, se bude pohybovat okolo 25 000 eur. Model s délkou 4,1 metru nabídne prostorný interiér a zavazadlový prostor o objemu až 490 litrů.
Uvnitř i vně pak bude plně vycházet z nového výrazného, funkčního a autentického designového jazyka automobilky Modern Solid. Ten se propojí s novými technologiemi a pokročilými asistenčními systémy.
Délka 4,1 m, dojezd na jedno nabití přes 400 km a zavazadlový prostor o objemu až 490 l
Nová digitální designová studie značky Škoda ukazuje klíčové prvky a vlastnosti připravované novinky. Malý městský crossover Škoda Epiq s délkou 4,1 metru nabídne dostatek prostoru pro pět osob a zavazadlový prostor o objemu až 490 l.
SOUVISEJÍCÍ: Škoda Auto vyrobila už přes 200 000 elektromobilů Enyaq
Se vstupní cenou začínající na částce přibližně 25 000 eur půjde o výbornou volbu pro zákazníky, kteří s elektromobilitou začínají. Uvnitř i vně vozu se uplatňuje nový designový jazyk Modern Solid, vůz nabídne maximální dojezd na jedno nabití přes 400 kilometrů.
„Nový designový jazyk Modern Solid harmonicky kombinuje chytré funkce a praktičnost s atraktivním vzhledem a naším přístupem k udržitelnosti. Designová studie modelu Škoda Epiq ztělesňuje všechny klíčové prvky našeho nového designového jazyka,“ uvádí Oliver Stefani, šéfdesignér společnosti Škoda Auto.
Modern Solid: výrazný, funkční a autentický design nově interpretuje tradiční rysy značky Škoda
Nový designový jazyk Modern Solid kombinuje robustnost, funkčnost a autentičnost. Designová studie modelu Škoda Epiq má výrazně tvarovanou kapotou s moderním nápisem Škoda. Leskle černá maska Tech-Deck Face představuje nové pojetí přídě vozů Škoda a zároveň ukrývá elektrická zařízení, jako je radar a přední kamera.
Po stranách masky Tech Deck Face se nachází LED moduly ve tvaru písmene T s dvojí funkcí denního svícení a směrových světel. Přední světlomety jsou umístěny v nižší, sekundární poloze. Jejich světelné moduly disponují technologií LED Matrix a designem, který se inspiroval kubismem.
Součástí robustního předního nárazníku je spojler lakovaný v odstínu Unique Dark Chrome. Boční pohled na vůz charakterizuje výrazná, vysoko umístěná linka, která zdůrazňuje mohutné boky vozu a vizuálně odděluje prosklené horní partie od zbytku karoserie.
Pod její úrovní se nachází podběhy kol zvýrazněné lemováním a aerodynamicky optimalizovaná kola. Nízká, mírně se svažující linie střechy přechází ve střešní spojler, čímž dosahuje optimální aerodynamiky. Zadní partie vozu zaujmou robustním nárazníkem či nápisem Škoda lakovaným v odstínu Unique Dark Chrome.
Minimalistický vzhled designové studie modelu Škoda Epiq zdůrazňuje matné metalické lakování v odstínu bílá Moon. Na zajímavosti jí přidávají detaily střešních nosičů, kol a předního i zadního nárazníku provedené v barvě oranžová Flashy.
Minimalistický, funkční interiér a nové technologie
Škoda Epiq bude prvním sériovým vozem s minimalistickým interiérem v pojetí Modern Solid, který se bude soustředit na odolné, praktické a udržitelné materiály. Nabízí otevřenou odkládací schránku s bezdrátovým nabíjením pro mobilní telefony ve volně stojící středové konzole, stejně jako další schránky na odložení drobností.
Simply Clever prvky se nachází také v zavazadlovém prostoru, například háčky na tašky, cargo elementy, upevňovací prvky nebo odkládací prostor ukrytý pod podlahou. Na dvouramenném volantu se objevuje nový nápis Škoda, stejně jako fyzická tlačítka a haptické otočné ovladače usnadňující ovládání základních funkcí za jízdy.
Uživatelský zážitek rozšiřuje mobilní digitální klíč, jenž umožňuje širokou škálu nastavení prostřednictvím chytrého mobilního telefonu. Škoda Epiq také podporuje obousměrné nabíjení, což z vozu učiní pojízdné elektrické úložiště, jež může energii poskytovat domácím a jiným spotřebičům.
Výrazné jméno pro důležitý milník v historii značky Škoda
Škoda Epiq se nejen díky atraktivní ceně stane milníkem v historii značky Škoda, což zdůrazňuje také její výrazné a snadno rozeznatelné jméno. Počáteční písmeno „E“ značí elektrický model Škoda, zatímco písmeno „Q“ na konci řadí vůz do rodiny SUV.
Slovo „Epiq“ je odvozené ze starořeckého slova „epos“, jehož významem je „slovo“ nebo „verš“, ale také „příběh“ nebo „báseň“. Toto jméno vyvolává pozitivní asociace, jako skvělý, výjimečný nebo pozoruhodný.
Elektromobil Škoda Epiq chce chytrými funkcemi a všestranností naplnit potřeby zákazníků orientujících se jak na rodinu, tak na životní styl. Tento malý městský crossover bude vyráběn ve španělské Pamploně jakožto společný projekt vývoje a výroby značek Škoda, Cupra a Volkswagen, které tvoří skupinu objemových značek Core koncernu Volkswagen.
Společnost Škoda Auto investuje do své transformace v oblasti elektromobility v nadcházejících letech 5,6 miliard eur. Prvním vozem uvedeným v rámci nadcházející kampaně zaměřené na elektromobily bude kompaktní SUV Škoda Elroq. Jeho představení je plánováno na podzim tohoto roku.
zdroj: tisková zpráva
Bylo by možné snížit frekvenci výplodů zfetovaného PR oddělení Škoda Auto na Hybridu? Chápu, že z toho máte příjmy, ale podobné bizarnosti jako „Nevíme, jak bude auto vypadat, ale bude mít kufr 490 litrů, bude mít kufr 490 litrů, a bude mít 490 litrů…“ může vyplodit jen mozek chorý, nebo totálně zfetovaný. Ano, opravdu 3x ta samá slova a ne, není to ozvěna. Bohužel.
Jo, všichni jsou blázni, jenom já jsem letadlo.
Když tady můžete generovat nějaké pochybné texty skoro pod každým článkem, tak proč by tady občas nemohlo být něco z PR oddělení Škodovky?
Běžce mám dost, dost nerad, ale musím uznat, že tentokrát má pravdu. Je to tam třikrát. Jak tak ale čtu článek, nabývám dojmu, že koncern si je jistý. Ne tím, co vymysleli a jak se to bude líbit zákazníkům. Ale že cla na čínská BEV prostě budou. Kdo by v době, kdy čínská BEV už tu jsou a začínají se prodávat, představoval studii svého konkurenčního vozu, který se bude prodávat možná za dva roky? Z průserů při náběhu prvních ID se snad poučili, ale i tak…
Aspon jednou to mohli zmenit a pro zmenu tam mohli napsat kolik litru bude mit kufr po sklopeni sedacek. No jo, asi se pred Cinou tak klepou strachy ze uz nevi co delaji. Ten dlouhy spanek a sneni o spalovaci budoucnosti se jim pekne vymstil.
Tak vidíte že se nebude jmenovat Kabliq😁
Kabliq to nebude ale nové výfukové škodovky teď budou mít koncovku fuk. Octafuk, Felifuk a Superfuk.
Rozhodující je , kdy to auto přijde fyzicky na trh . Jestliže to bude později než Tesla 2 v Evropě , tak to dopadne jako Enyaq.
Enyaq se jim prodava dobre a je to model s nejvetsi ziskovou marzi jakou kdy Skodovka v novodobe historii (pocibnaje 1989) mela
Mohu ten výpočet marže a čísla vidět?
Za sebe bych řekl, že po třech letech výroby ještě nemohou mít všechna nákladová čísla, ale pouze odhady, navíc počet vyrobených vozidel je tak nízký, že fixní náklady budou velmi vysoké a navíc zatížené celkovým snížením objemu výroby. Ale co já vím o businessu 😉
Prodával na Škodu Auto dobře , měl ziskovou marži opravdu vysoko. Dokonce to bylo nedostatkové zboží. Teď je problém prodat ho v nějaké výbavě fleetovým zákazníkům za 1,3 a holobyt za 1,450 pro obyčejné lidi je už úplně mimo. Až bude Tesla Y Juniper , tak je úplný konec. A k tomu opravdu hodně rozlobených zákazníků , kteří mají smůlu se softwarovými aktualizacemi. Slíbeno – nedoručeno.
Sledujte přímý přenos tiskové konference, na níž Škoda Auto představí finanční výsledky za rok 2023. Předseda představenstva Klaus Zellmer a další členové vedení společnosti také nastíní budoucí vývoj. Součástí programu bude i odhalení designové studie jednoho z budoucích elektrických vozů značky Škoda.
https://www.youtube.com/watch?v=npahpffTp98
Zajimava je cenová politika Škoda auto v Norsku
Skoda-Auto.no
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%C5%A1koda+.no
Nevěděl jsem, že představení auta znamená představení studie designu, ve které představí, že to auto ve skutečné podobě představí až za rok a půl.