Škoda Epiq: nový elektromobil s cenou kolem 25 000 eur, dojezd 400 km

Škoda Auto odtajnila jméno svého elektrického městského crossoveru, a to společně s designovou studií nabízející první pohled na nový model. Jmenuje se Škoda Epiq.

Cena elektromobilu Škoda Epiq, jehož odhalení je naplánováno na rok 2025, se bude pohybovat okolo 25 000 eur. Model s délkou 4,1 metru nabídne prostorný interiér a zavazadlový prostor o objemu až 490 litrů.

Uvnitř i vně pak bude plně vycházet z nového výrazného, funkčního a autentického designového jazyka automobilky Modern Solid. Ten se propojí s novými technologiemi a pokročilými asistenčními systémy.

Délka 4,1 m, dojezd na jedno nabití přes 400 km a zavazadlový prostor o objemu až 490 l

Nová digitální designová studie značky Škoda ukazuje klíčové prvky a vlastnosti připravované  novinky. Malý městský crossover Škoda Epiq s délkou 4,1 metru nabídne dostatek prostoru  pro pět osob a zavazadlový prostor o objemu až 490 l.

SOUVISEJÍCÍ: Škoda Auto vyrobila už přes 200 000 elektromobilů Enyaq

Se vstupní cenou začínající na částce přibližně 25 000 eur půjde o výbornou volbu pro zákazníky, kteří s elektromobilitou začínají.  Uvnitř i vně vozu se uplatňuje nový designový jazyk Modern Solid, vůz nabídne maximální  dojezd na jedno nabití přes 400 kilometrů. 

Nový elektromobil Škoda Epiq. Na trh však přijde až po větším elektromobilu Škoda Elroq, o kterém toho zatím víme minimum. foto: Škoda Auto
Nový elektromobil Škoda Epiq. Na trh však přijde až po větším elektromobilu Škoda Elroq, o kterém toho zatím víme minimum. foto: Škoda Auto

„Nový designový jazyk Modern Solid harmonicky kombinuje chytré funkce a praktičnost  s atraktivním vzhledem a naším přístupem k udržitelnosti. Designová studie modelu Škoda  Epiq ztělesňuje všechny klíčové prvky našeho nového designového jazyka,“ uvádí Oliver  Stefani, šéfdesignér společnosti Škoda Auto. 

Modern Solid: výrazný, funkční a autentický design nově interpretuje tradiční rysy značky  Škoda 

Nový designový jazyk Modern Solid kombinuje robustnost, funkčnost a autentičnost.  Designová studie modelu Škoda Epiq má výrazně tvarovanou kapotou s moderním nápisem  Škoda. Leskle černá maska Tech-Deck Face představuje nové pojetí přídě vozů Škoda a  zároveň ukrývá elektrická zařízení, jako je radar a přední kamera.

Po stranách masky Tech Deck Face se nachází LED moduly ve tvaru písmene T s dvojí funkcí denního svícení a  směrových světel. Přední světlomety jsou umístěny v nižší, sekundární poloze. Jejich světelné  moduly disponují technologií LED Matrix a designem, který se inspiroval kubismem.

Součástí  robustního předního nárazníku je spojler lakovaný v odstínu Unique Dark Chrome. Boční  pohled na vůz charakterizuje výrazná, vysoko umístěná linka, která zdůrazňuje mohutné boky  vozu a vizuálně odděluje prosklené horní partie od zbytku karoserie.

Pod její úrovní se nachází  podběhy kol zvýrazněné lemováním a aerodynamicky optimalizovaná kola. Nízká, mírně se  svažující linie střechy přechází ve střešní spojler, čímž dosahuje optimální aerodynamiky.  Zadní partie vozu zaujmou robustním nárazníkem či nápisem Škoda lakovaným v odstínu  Unique Dark Chrome.

Minimalistický vzhled designové studie modelu Škoda Epiq zdůrazňuje matné metalické lakování v odstínu bílá Moon. Na zajímavosti jí přidávají detaily střešních  nosičů, kol a předního i zadního nárazníku provedené v barvě oranžová Flashy.  

Minimalistický, funkční interiér a nové technologie  

Škoda Epiq bude prvním sériovým vozem s minimalistickým interiérem v pojetí Modern Solid,  který se bude soustředit na odolné, praktické a udržitelné materiály. Nabízí otevřenou  odkládací schránku s bezdrátovým nabíjením pro mobilní telefony ve volně stojící středové  konzole, stejně jako další schránky na odložení drobností.

Simply Clever prvky se nachází také  v zavazadlovém prostoru, například háčky na tašky, cargo elementy, upevňovací prvky nebo  odkládací prostor ukrytý pod podlahou. Na dvouramenném volantu se objevuje nový nápis  Škoda, stejně jako fyzická tlačítka a haptické otočné ovladače usnadňující ovládání základních  funkcí za jízdy.

Uživatelský zážitek rozšiřuje mobilní digitální klíč, jenž umožňuje širokou škálu  nastavení prostřednictvím chytrého mobilního telefonu. Škoda Epiq také podporuje  obousměrné nabíjení, což z vozu učiní pojízdné elektrické úložiště, jež může energii  poskytovat domácím a jiným spotřebičům. 

Výrazné jméno pro důležitý milník v historii značky Škoda 

Škoda Epiq se nejen díky atraktivní ceně stane milníkem v historii značky Škoda, což  zdůrazňuje také její výrazné a snadno rozeznatelné jméno. Počáteční písmeno „E“ značí  elektrický model Škoda, zatímco písmeno „Q“ na konci řadí vůz do rodiny SUV.

Slovo „Epiq“ je  odvozené ze starořeckého slova „epos“, jehož významem je „slovo“ nebo „verš“, ale také  „příběh“ nebo „báseň“. Toto jméno vyvolává pozitivní asociace, jako skvělý, výjimečný nebo  pozoruhodný.

Elektromobil Škoda Epiq chce chytrými funkcemi a všestranností naplnit potřeby zákazníků  orientujících se jak na rodinu, tak na životní styl. Tento malý městský crossover bude vyráběn  ve španělské Pamploně jakožto společný projekt vývoje a výroby značek Škoda, Cupra a Volkswagen, které tvoří skupinu objemových značek Core koncernu Volkswagen.

Společnost Škoda Auto investuje do své transformace v oblasti elektromobility v nadcházejících letech  5,6 miliard eur. Prvním vozem uvedeným v rámci nadcházející kampaně zaměřené na  elektromobily bude kompaktní SUV Škoda Elroq. Jeho představení je plánováno na podzim  tohoto roku. 

zdroj: tisková zpráva

13 Comments on “Škoda Epiq: nový elektromobil s cenou kolem 25 000 eur, dojezd 400 km”

  1. Bylo by možné snížit frekvenci výplodů zfetovaného PR oddělení Škoda Auto na Hybridu? Chápu, že z toho máte příjmy, ale podobné bizarnosti jako „Nevíme, jak bude auto vypadat, ale bude mít kufr 490 litrů, bude mít kufr 490 litrů, a bude mít 490 litrů…“ může vyplodit jen mozek chorý, nebo totálně zfetovaný. Ano, opravdu 3x ta samá slova a ne, není to ozvěna. Bohužel.

    1. Běžce mám dost, dost nerad, ale musím uznat, že tentokrát má pravdu. Je to tam třikrát. Jak tak ale čtu článek, nabývám dojmu, že koncern si je jistý. Ne tím, co vymysleli a jak se to bude líbit zákazníkům. Ale že cla na čínská BEV prostě budou. Kdo by v době, kdy čínská BEV už tu jsou a začínají se prodávat, představoval studii svého konkurenčního vozu, který se bude prodávat možná za dva roky? Z průserů při náběhu prvních ID se snad poučili, ale i tak…

      1. Mohu ten výpočet marže a čísla vidět?
        Za sebe bych řekl, že po třech letech výroby ještě nemohou mít všechna nákladová čísla, ale pouze odhady, navíc počet vyrobených vozidel je tak nízký, že fixní náklady budou velmi vysoké a navíc zatížené celkovým snížením objemu výroby. Ale co já vím o businessu 😉

      2. Prodával na Škodu Auto dobře , měl ziskovou marži opravdu vysoko. Dokonce to bylo nedostatkové zboží. Teď je problém prodat ho v nějaké výbavě fleetovým zákazníkům za 1,3 a holobyt za 1,450 pro obyčejné lidi je už úplně mimo. Až bude Tesla Y Juniper , tak je úplný konec. A k tomu opravdu hodně rozlobených zákazníků , kteří mají smůlu se softwarovými aktualizacemi. Slíbeno – nedoručeno.

Napsat komentář