Škoda vytvořila s SUV modelem Škoda Enyaq RS iV, druhým čistě elektrickým sportovním vozem značky Škoda, dva oficiální světové rekordy v driftu na ledě.
Škoda vytvořila s SUV elektromobilem Škoda Enyaq RS iV, druhým čistě elektrickým sportovním vozem značky Škoda, dva oficiální světové rekordy v driftu na ledě. Komisař Guinessovy knihy rekordů potvrdil rekordy v nejdelším nepřetržitém driftu na ledě a v nejdelším nepřetržitém driftu na ledě s elektromobilem. Rekordy pokořil motoristický novinář Richard Meaden na oválné trati o délce 188,496 m na zamrzlém jezeře Stortjärnen u švédského Östersundu ve čtvrtek 19. ledna 2023.
První rekord, který Škoda překonala na jezeře Stortjärnen, byl rekord v nejdelším nepřetržitém driftu automobilu na ledě. Richard Meaden s nedávno uvedeným SUV Enyaq RS iV vytvořil nový oficiální rekord, když udržel vůz v kontrolovaném skluzu po dobu více než 15 minut a ujetí 7,351 km. Meadenův drift překonal předchozí rekord v délce 6,231 km, který byl stanoven v Číně v roce 2022. Překonáním prvního rekordu stanovil Meaden s vozem Enyaq RS iV zároveň také druhý rekord, a to v nejdelším nepřetržitém driftu na ledě s elektromobilem.
Rekord byl stanoven za přítomnosti komisaře Guinnessovy knihy rekordů. Na místě byl jako svědek také mezinárodní porotce driftu David Kalaš. Mladoboleslavská automobilka dosáhla rekordu čtvrtý den po mnoha tréninkových jízdách s různými typy pneumatik. K dosažení dokonalého driftu absolvoval vůz celkem 18 hodin driftování během pěti dnů v teplotách pod bodem mrazu.
Enyaq RS iV obstál v náročných podmínkách a během 15 minut a 58 sekund rekordní jízdy objel oválnou trať celkem 39krát. Během jízdy dosáhl maximální rychlosti 48,69 km/h a v nejpomalejším bodě se pohyboval rychlostí 31,64 km/h.
Standardní sériový vůz, určený k prolomení rekordu, byl vybaven 20palcovými koly z lehké slitiny. Přední pneumatiky Däckproffsen 245/35 R20 (dodané společností Michelin) použité na této akci měly 600 hřebů o délce 5 mm, což umožnilo na ledu s minimální přilnavostí docílit ještě lepší trakce a ovladatelnosti. Pneumatiky Nokian Hakkapelitta 255/45 R20 na zadních kolech měly 300 hřebů o délce 2 mm umístěných po celé ploše pneumatiky, což se na ledu o tloušťce 40 cm ukázalo jako ideální kombinace.
Získání dvou nových GUINESSOVÝCH SVĚTOVÝCH REKORDŮ vrací značku Škoda, nového rekordmana Richarda Meadena i značku RS do knihy rekordů. V roce 2011 tento britský jezdec stanovil nový rychlostní rekord na souši podle předpisů Southern Californian Timing Association (SCTA) pro sériový vůz s přeplňovaným motorem o objemu 2,0 litru, když dosáhl rychlosti 365 km/h. Rekordním vozem byla Škoda Octavia RS, kterou poskytla Škoda UK, a jízda se uskutečnila na legendární trati Bonneville Salt Flats v USA.
Meaden k triumfu uvedl: „Byl to velmi speciální pocit znovu usednout za volant dalšího vozu Škoda a pokořit s ním rekord. Ze solných plání Bonneville Salt Flats v USA jsem se přesunul na zamrzlé jezero ve Skandinávii a zdolal tak dva různé rekordy ve dvou zcela odlišných automobilech. Jsem velmi hrdý na to, že jsem po dvanácti letech opět součástí týmu, který láme rekordy. Koho by napadlo, že tu budeme na ledě driftovat s elektromobilem? Ukazuje to, jak moc se automobilový svět mění a také to, jak je vzrušující.“
Elektromobil Škoda Enyaq RS iV má sportovní podvozek. V porovnání se základním modelem Enyaq iV je přední náprava snížena o 15 mm, zadní náprava je snížena o 10 mm. Progresivní řízení, volba jízdního režimu a na přání dodávaný adaptivní podvozek DCC, který automaticky upravuje nastavení tlumičů, navíc umožňují ještě lepší trakci. K dalším specifikům této verze patří sportovní přední a zadní nárazník vozu RS, černé designové prvky karoserie a také černá sportovní sedadla čalouněná kůží, která je použita rovněž na volantu a designové části přístrojové desky.
Škoda Enyaq RS iV je druhým čistě elektrickým vozem značky Škoda s označením RS. Díky baterii o kapacitě 82 kWh, resp. 77 kWh netto, a dvěma elektromotorům nabízí výkon 220 kW a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Enyaq RS iV má jeden elektromotor umístěný na zadní nápravě a druhý na přední nápravě. Díky točivému momentu 460 Nm vůz nabízí sportovní výkony a okamžité zrychlení. Vozidlo umožňuje rychlé nabíjení dobíjecím výkonem až 135 kW. Dobíjení baterie na 80 % kapacity tak trvá pouhých 36 minut.
zdroj: tisková zpráva
Nevim zda by se Skoda s tim mela chlubit. Normalne by mel asistencni system prave zabranit takovemu skluzu. Tesla normalne takovy drift neumozni. Akorat Tesla Performance s Track mode toto umoznuje, ale je treba ho aktivovat vcetne potvrzeni varovani.
V textu jsem nenasel relevantni zminku, zda se takovy drift modus u Enyaqu musi aktivovat nebo ne. Pak by to rikalo hodne o nefungujicim asistentovi.
AUTOMOBILY NĚMECKO pro porovnání 😉
41.000.000 celkově aut kat M1 a z toho :
12.300.000 DIESEL EURO 4/5 (01.10.23 šmitec centra měst) 😱
2.700.000 DIESEL EURO 6 (od 09/2014)
25.000.000 BENZIN EURO 3/4/5/6
1.600.000 EV (BEV+PHEV) 😉
😀 😀 😀 😀 😀
DÍZLPOPELNICE již NIKDY VÍCE = EURO1/2/3/4/5 (1992-2019) 😉 😀 😀 😀 😀
01.02.2023 začal ve vnitřní části MNICHOVA platit zákaz vjezdu pro dízlpopelnice do EURO 4 (2005-2008) včetně 😉
https://www.ekologickaznamka.cz/ekologicka-zona-mnichov/
Od 01.10.2023 se rozšíří i na EURO 5 (2009-2019) bez chcanek v laufu!
😉 😀 😀 😀 😀 😀 😀
Dobrý den, a nemohl by být prosím marketingový tým Škoda Auto převelen z dělání píčovin k pásu, aby nám byl dodán rok a půl objednaný Superb? Děkuji.
oni ted dělají už v Metaverse a pak už jenom před bránou zapomeň 🙂 vyměň to za něco eletrického co takový E-Tron ?? 😉
Obchodníkovi, který jezdí 60-70 tisíc kilometrů ročně?
njn na tyhle dlouhý dálniční nájezdy je vážně lepší dízl, tak nějakou audinu! Kubrt ti nějakou z Německa dotáhne! 🙂
Audi A8 W12 !! 😉
https://youtu.be/qNLogEzXtMA?t=1713
https://www.kubrtauto.cz/
https://youtu.be/Hwu9oTqbS04?t=517
https://youtu.be/Hwu9oTqbS04?t=2942
https://youtu.be/xNlF4cz6d30?t=3566
https://www.youtube.com/watch?v=qNLogEzXtMA