Škoda Enyaq iV: začíná předprodej, cena 82kWh verze od 1 189 900 Kč

Rodina elektrifikovaných vozů Škoda iV se úspěšně rozrůstá. Enyaq iV je již čtvrtou modelovou řadou značky Škoda iV.

Představení elektromobilu Škoda Enyaq iV proběhlo 1. září v Praze a krátce poté přichází tuzemské zastoupení mladoboleslavské automobilky s oznámením o spuštění předprodeje. Všichni autorizovaní obchodníci značky již přijímají objednávky.
foto: Škoda

Elektromobil Škoda Enyaq iV 80 disponuje baterií o kapacitě 82 kWh a její elektromotor poskytuje maximální výkon 150 kW. Dojezd činí až 510 km WLTP. Její doporučená prodejní cena činí 1 189 900 Kč včetně DPH.

Standardní specifikace verze Enyaq iV 80 zahrnuje například 19″ kola Proteus, Front Assist, asistent udržování jízdního pruhu, bezklíčový přístup KESSY, asistent rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, rozpoznání dopravních značek, dešťový a světelný senzor, parkovací senzory vpředu i vzadu, zadní parkovací kameru, automatickou třízónovou klimatizaci či vyhřívaná přední sedadla a volant.

Základní verze Škoda Enyaq iV 60 s bohatou standardní výbavou a cenovkou 1 059 900 Kč bude k dispozici pro zákaznické předobjednávky v průběhu podzimu.

Pro nejnáročnější zákazníky je určena exkluzivní limitovaná série tzv. Founders Edition, která nabídne to nejlepší z modelové řady Enyaq. Tato vrcholná edice, která odkazuje na zakladatele firmy, je k dispozici za 1 379 900 Kč.

Ve standardní výbavě nechybí hi-tech prvky jako Matrix-LED světlomety, osvětlená maska Crystal Face, volba jízdních režimů Driving Mode Selection, progresivní řízení, rozpoznání únavy řidiče či rozpoznání rukou na volantu.

Dále pak 21palcová litá kola Aquarius, metalický lak, bezklíčový přístup KESSY, kožený interiér Suite, parkovací senzory vpředu a zadní parkovací kamera, ambientní osvětlení PLUS nebo vkládané tkané koberce Premium. Ve formě volitelného vybavení k ní lze dále přiobjednat až 4 pakety.

V rámci tzv. Zákaznických balíčků eMobility, jejichž skladba se liší v závislosti na cílové skupině (retail nebo fleet), nabídne české zastoupení mladoboleslavské automobilky společně s prvními dodávkami vozů zájemcům 3 různé varianty (Small, Medium a Large).

Pro retailové klienty budou k dispozici např. kontrola přípojného místa včetně jističů, chytrý nabíjecí kabel, nabíjecí karta, nepřetržitý servis nebo instalace domácího wallboxu Škoda iV Charger.

Pro ty nejnáročnější nabídne Škoda Auto nad rámec výše uvedeného kompletní poradenství pro energeticky soběstačný dům s využitím fotovoltaických panelů, příležitostí pro uchovávání energie a dalších služeb.

Analogická možnost s přihlédnutím k potřebám živnostníků a větších firem je platná i pro fleetové zákazníky, kterým je poskytováno zpracování individuální energetické studie firmy s ohledem na její potřeby a provoz libovolného počtu elektrifikovaných vozů.

Škoda iV zahrnuje vedle vlastní rodiny elektrifikovaných modelů také ucelený propojený ekosystém, aby byla elektromobilita pro zákazníky co možná nejjednodušší a nejpohodlnější.

Velký úspěch sklízí historicky první elektromobil značky – Škoda CITIGOe iV. Na trhu je přibližně 1 rok a za tu dobu eviduje tuzemské zastoupení značky téměř 650 registrací. Velmi dobře si vede také plug-in hybridní Škoda Superb iV, jejíž počet registrací přesáhl počet 550.

Aktuálně přichází do prodeje plug-in hybridní Škoda Octavia iV. Autorizovaní prodejci mladoboleslavské automobilky již nyní registrují přes 200 závazných objednávek. Škoda Enyaq iV je tak čtvrtým reprezentantem značky Škoda iV, který v krátké době několika měsíců přichází na tuzemský trh.

tisková zpráva

124 Comments on “Škoda Enyaq iV: začíná předprodej, cena 82kWh verze od 1 189 900 Kč”

    1. EV chladič potřebuje a ty novější taky.
      Jen nepotřebují

      EV chladič potřebuje a ty novější taky.
      Jen nepotřebují tak velký nasávací prostor na předku ale spíš aerodynamický předek.
      Já nad tím taky kroutil hlavou, kterého blba tam napadlo dát svítící přední masku jak u spalováku, předpokládám, že vzadu budou pořádné koncovky výfuku alespoň od 8válce a nejlépe svítící!
      🙂
      Aby si ostatní řidiči v noci užily zepředu i zezadu auto, které je na elektřiny.

    1. Citigoe nevyraba Skoda, vyraba ho VW v svojej fabrike v
      Citigoe nevyraba Skoda, vyraba ho VW v svojej fabrike v Bratislave rovnako ako eup a mii. Citigoe je len mierne dizajnovo modifikovany eup. Eup sa vyraba dalej, takze nedostatkom baterii to nebude. Jednoducho sa vedenie VW len rozhodlo, ze citigoe sa dalej nebude predavat.

  1. FOUNDERS EDITION pro ČR 90ks, vyprodáno v prvním dnu
    FOUNDERS EDITION pro ČR 90ks, vyprodáno v prvním dnu prodeje za dopoledne. Myslím si, že někteří prodejci si vzali na sklad tak se ještě nějaké objeví k prodeji.

    Doplnit lze pouze 4 pakety v hodnotách 23, 60, 89 a 110tis.

    Plně vybavená veze 1.611.000,- včetně DPH

      1. ano dělají elkáry furt kvůli limitům, jen nawoko. je to
        ano dělají elkáry furt kvůli limitům, jen nawoko. je to šaškárna. prostě si ty svoje statisícový platy měsíčně nehodlají přiškrtit (normalizovat) a začít makat jako tesla na kvalitě vzduchu ve městech, jetomafijánstvo fšecko 😉

      2. Na limity moc nevěřím. Byl to jen test! Větší zájem
        Na limity moc nevěřím. Byl to jen test! Větší zájem než čekali. Dokládá to i tiché a rychlé zdražování. Nejdříve 429tis., pak 479tis. a nakonec 499 tis. A to vše během 1/2 roku! Podle mě za tím, že to stopli stojí ten nový šéfík škodovky Schafer.

              1. Co muzete vedet jake byly duvody odchodu. Jelikoz to probehlo
                Co muzete vedet jake byly duvody odchodu. Jelikoz to probehlo v tichosti z obou stran, tak to bylo v zajmu zachovani dobreho jmena firmy. Ani ja nevim proc se tak stalo, ale neco mi rika, ze to nebylo kvuli moc uspechum Skodovky. Paky jsou aby se koncern postaral o chod dcery. Bylo to asi neco jineho.

                1. ale keci to se dá domyslet stejně jako „bubny“ ty experte
                  ale keci to se dá domyslet stejně jako „bubny“ ty experte

      1. Jen si chtěli otestovat jak na tom budou s prodejností
        Jen si chtěli otestovat jak na tom budou s prodejností elektromobilů. Museli to stopnout, protože už vyčerpali těch 2500ks na tento rok. Byl o to docela slušný zájem(z hlediska elektromobilu) a to je zaskočilo. To, že na tom prodělávali moc nevěřím. Výrobní linka už několik let funguje. Žádné zásadní konstrukční změny také nebyly potřeba. Hotové auto jen s elektromobilním faceliftem. Použité známé a ověřené technologie. Bohužel potřebují na autě větší zisk.

        1. No je to klidně možný. Jak jsem psal jinde, delaji co jim
          No je to klidně možný. Jak jsem psal jinde, delaji co jim zakony umoznuji. Tady je to na foru samej genius kterej evidentne ma k dispozici informace ktery nemaji ani sefove velkych firem. Jsem presvedcenej ze nechat o elektromobilite rozhodovat zdejsi mudrlanty, za chvili bysme nejezdili ani na trikolkach. Pokud si to vztahnete nekdo na sebe, vase chyba. Nikoho jsem nejmenoval. Tato uvaha se samozrejme vztahuje i na me. I ja bych taky nejradsi videl EV vsude uz zitra ale ono to proste bihuzel tak rychle nejde.

          1. Jde to. Jen dinosaurům nikdo doposud nenaúčtoval
            Jde to. Jen dinosaurům nikdo doposud nenaúčtoval externality, tak prostě nerušeně vydělávají na našem zdraví, přírodě a opatřeních, které musíme platit z našich daní. Ty poplatky za emisní limity jsou takovým pokusem. Takže si chrání svůj špinavý spalovací byznys a budou v tom pokračovat. BEV vyrábět jen do počtu a tlačit horem dolem HEV a PHEV, majstrštyk bude protlačit vodík, který si taky nevyrobíte doma a bude to extrémně drahá a extrémně závislá věc, dělaná opět z ropy (na přebytky lze prozatím zapomenout, takovou kapacitu v OZE fakt nemáme a ještě dlouho mít nebudeme).

            1. No jo. Jenze to nejsou jen auta. Vsechno co produkuje CO2 by
              No jo. Jenze to nejsou jen auta. Vsechno co produkuje CO2 by melo mit v sobe ty externality zahrnuty. Ale jak to udelat kdyz vetsina lidi chce hlavne vsechno levne. A znam dost lidi ktery i dneska tvrdi ze klimatickou zmenu nezpusobuje clovek. S takovyma se pak proste neda vest zadna diskuze. Ja jsem dneska uz dalek toho vynaset kategoricky soudy. Vim o tom vsehovsudy hodne malo a tim ze mam rad EV nejsem objektivni i kdyz se snazim.

              1. Auta jsou jen skládačka mozaiky. Nespotřebovávat kyslík,
                Auta jsou jen skládačka mozaiky. Nespotřebovávat kyslík, neprodukovat zápach a jedy, nehlučet a nevibrovat fakt nestačí. Je toho mnohem více. Ani o klimatickou změnu nejde. Jde o běžný život ve zdravém prostředí. Lze se k němu jen blížit, protože každý organismus ovlivňuje a spotřebovává své okolí. To je příroda. Každý může dělat tisíce maličkostí. I hromada písku je složena z mnoha jednotlivých zrnek. Jde jen o to chtít a udělat to. http://www.zivotnazeleno.cz

                1. Diky za odkaz. Uz jsem toho spoustu na vasich strankach
                  Diky za odkaz. Uz jsem toho spoustu na vasich strankach precetl. Dobra prace!

                2. Děkuji. Snažíme se jen ukazovat to, jak to děláme. Nic
                  Děkuji. Snažíme se jen ukazovat to, jak to děláme. Nic víc. Nekázat vodu a nepít víno.

                3. Koukám najednou se mi nick Radovan doslova zhmotňuje před
                  Koukám najednou se mi nick Radovan doslova zhmotňuje před očima. 🙂 Jdu to shlédnout.

                4. To není nick, Radovan je opravdu jméno. My tyhle hry na
                  To není nick, Radovan je opravdu jméno. My tyhle hry na aliasy nehráli a nehrajeme. 🙂

                5. Ja myslel ze se tim oznacuje tady na foru jako identita
                  Ja myslel ze se tim oznacuje tady na foru jako identita vseobecne. Tak to sem se asi seknul. Ja se taky opravdu jmenuji Tomas.
                  A mam YouTube kanal.
                  Tesla Model 3 v Nagoji: https://www.youtube.com/watch?v=fPxU4DqmPaw&t=128s
                  Lonsky Tokijsky autosalon: https://www.youtube.com/watch?v=kvpAqILs39A&t=1178s

                  Kvalita videi nic moc, jsem si toho 100% vedom ale nejak sem linej to editovat. 🙁

                  Jinak rozhovor na Elektro-fotrovi skvelej. Jste opravdu nadsenec, kam se na vas hrabu.

                6. Super Tomášku, super, hezky se zavrtej Radovánkovi do
                  Super Tomášku, super, hezky se zavrtej Radovánkovi do análku, dělá mu to moc doooobře….

                7. Potrefená husa se zase ozvala, holt závist, nikdo se jí
                  Potrefená husa se zase ozvala, holt závist, nikdo se jí nezavrtává 🙂

                8. Jasnačka meloune, život na zeleno, ať se to ale netýká
                  Jasnačka meloune, život na zeleno, ať se to ale netýká mně, že? Kdopato nedávno letěl s celou famílii do Bulharska?

                9. Lítat se může, pokud celý rok jezdíš elektromobilem…ve
                  Lítat se může, pokud celý rok jezdíš elektromobilem…ve středověku se to jmenovalo odpustky

                10. Snazte se ho a jemu podobny ignorovat. Je skoda ze je admin
                  Snazte se ho a jemu podobny ignorovat. Je skoda ze je admin nebanuje. Jsem proti cenzure jinych nazoru ale tihle exoti o zadnou diskuzi nestoji. Pouze tu tapetuji a provokuji svymi ubohymi vyplody a vulgaritami. Asi na vic nemaji :-).

                11. Tak zase je věrný svému nicku, Nomen omen 🙂 Ale opravit
                  Tak zase je věrný svému nicku, Nomen omen 🙂 Ale opravit jsem ho musel, my fakt do Bulharska neletěli. Rakušák se preventivně koronaviristicky předposral, stáhl gatě s padacím mostem aniž by nějaký brod existoval, a zavřel letiště pro 18 zemí na 14 dní. Čímž to samozřejmě těm maličkým chudáčkům virům řádně natřel a ti už se budou ésterajchu vyhýbat jak čert kříži 🙂

          2. Elektromobilita mohla byt mnohem dal, kdyby ji urcite kruhy
            Elektromobilita mohla byt mnohem dal, kdyby ji urcite kruhy netorpedovaly uz 10 let. Staci si precist dementni argumenty na autoforu aj. a zjistite, jak jsou lide zmanipulovani. Ted to bude trvat 20 let nez lidi uznaji, ze byli za blbce a dobrovolne si nici/nicili zdravi.

            1. Možná by jenom stačilo, kdyby nezodpovědní ve vládě a
              Možná by jenom stačilo, kdyby nezodpovědní ve vládě a okolí začali hospodařit s péčí řádného hospodáře. Pak by letitá nadvýroba elektřiny a její vývoz za směšný peníz do zahraničí spolu s dopady na naše zdraví a životní prostředí versus nesmyslné nákupy ropy a plynu a výroba vozidel na spalovací pohon, pro nějž zdroje na rozdíl od elektrifikace dopravy nemáme, vypadaly hned jinak.

                1. Jo, přesně Radovánku, přesně. A tihle kripli přes kebuli
                  Jo, přesně Radovánku, přesně. A tihle kripli přes kebuli očekávají buď implementaci neuralinku případně, že za ně bude myslet umělá inteligence jejich teslamrdky…..

  2. Tu cenu jsem cekal horsi, i kdyz u koncernu byva seznam
    Tu cenu jsem cekal horsi, i kdyz u koncernu byva seznam priplatku nekonecny.
    Kazdopadne to vsechno vypada docela dobre. Tak uz jen aby nenasadili nejake kvoty na vyrobu a snad se i u nas konecne trh s bevky rozhybe.
    Treba se jeste dozijeme moznosti nadechnout se zhluboka ve meste vedle hlavni silnice bez toho abychom citii ten smradek.
    Jednou se budou nase vnoucata divat na tuhle dobu jako my na stredovek kdy se splasky vylevali na ulici a nebudou chapat jak jsme mohli byt takova prasata.

    PS: Jsem docela zvedav jak rychle bude ta prvni edice vyprodana.

          1. Jj
            A se smradkem z vyfuku je to stejne. Vsichni to povazujeme

            Jj
            A se smradkem z vyfuku je to stejne. Vsichni to povazujeme za normalni dokud neokusime jake je to bez nej.
            Ja uz take dost odvykl bo Xko ma hepafiltr. Nedavno jsme, ale jeli s rodinou na nejaky vylet busem a nez jsme projeli tunely z Dejvic do Troji, tak jsem myslel, ze jsme se ocitli v plynove komore…

            1. Presne. Ja pamatuju scenu z Madarska pred padem komunismu. Do
              Presne. Ja pamatuju scenu z Madarska pred padem komunismu. Do kopce se tam rozjizdel kloubovej Ikarus a za nim Trabant. Obema to kourilo nejak vic nez bylo i tenkrat obvykle, takze cernobily dym za chvili vsechno zahalil.
              A nevim jestli jeste pamatujete modre Avie drahe pameti ale to byl tak prisernej smrad, ze jsem mel chut vrazdit. To museli ladit pri vyvoji snad schvalne, aby to tak silene smrdelo.

              1. A jeste jedna vzpominka z Berlina r. 1990 kdy jsme se jeli
                A jeste jedna vzpominka z Berlina r. 1990 kdy jsme se jeli podivat na zed. Bylo to v lete, okna Lady 1500 dokoran a po 2 hodinach popojizdeni po Berline nam bylo fakt dost soufl. Tam jezdili tenkrat samy dvoutakty. Na tohle si vzdycky vzpomenu kdyz tu lidi nadavaji na zapad a vychvaluji treba Rusko. Twl.

                1. Na to si pamatuji z Rujany. Bylo tenkrát horko a nefoukal
                  Na to si pamatuji z Rujany. Bylo tenkrát horko a nefoukal vítr. Na náměstí bylo do výšky dvou metrů úplně modro.

            2. Já jsem kuřák ale ohleduplný. Kouřil jsem 20 m od
              Já jsem kuřák ale ohleduplný. Kouřil jsem 20 m od zastávky autobusu. Jedna mladá maminka nelenila ke mě dojít a řvala jak mohu kouřit když má dítě v kočárku. Dítě se jí mezitím málem zadusilo 1m od výfuku blafajícího autobusu. Snažil jsem se ji vysvětlit, že jsem za celý život nevykouřil tolik co ten autobus nablafe za 5 sekund ale nevěřila mi.

              1. Samozřejmě nic se nemá přehánět. Ve volném prostoru
                Samozřejmě nic se nemá přehánět. Ve volném prostoru pokud ještě zvolíte odstup a zrovna to vítr nenese přímo na ty lidi je fakt úchylné vás osočovat…

                Výfuk lidem zatím nevadí, protože to ještě nezakázali a tudíž nad jeho škodlivostí ta maminka nejspíš ještě vůbec nepřemýšlela.

        1. Já taky nekouřím, ale i v době kdy se v hospodách smělo
          Já taky nekouřím, ale i v době kdy se v hospodách smělo kouřit, jsem si na to nikdy nestěžoval. Bylo dost hospod, kde se nekouřilo a kam jste mohl zajít, abyste nesmrděl. I jako nekuřák si myslím, že ten zákaz kouření v hospodách je nesmyslný diktát. Nikdo vám přece do té hospody nenutil jít. To není jako na ulici, že se nemáte kam schovat před výfuky. Do té hospody nemusíte jít, nikdo vás nenutí. Mohl jsme jít do nekuřácké, taky jsem si je vybíral. Je přeci nesmysl psát o tom, ajk jste v té hospodě trpě. Copak jste nesvéprávný a neuměl jste si najít nekuřáckou hospodu? 🙂

          A to píšu jako nekuřák, kterému kouř z cigaret vadí. To ale neznamená, že to budu ostatním zakazovat, pokud mi tím nijak neškodí a nenutí mě v té hospodě sedět s nimi.

          1. Vy jste dobrej naivka.
            To bych chtel videt jak by jste ne jen

            Vy jste dobrej naivka.
            To bych chtel videt jak by jste ne jen u nas hledal nekurackou hospodu.

            A jasne nemusim prece chodit do hospody vubec a vyclenit se tak z kolektivu pratel…

            Svoboda jednotlivce konci tam kde zacina svoboda druheho. Travit v uzavrenych prostorach lidi kolem sebe cigaretovym kourem povazuji za vrchol bezohlednosti.

              1. Opravdu verite, ze byla vsude volba nekuracke hospody?
                Casto

                Opravdu verite, ze byla vsude volba nekuracke hospody?

                Casto spim (i pracovne) na hotelech. Divil by jste se jaky je problem najit v mensich mestech slusny hotel s restauraci kde by se clovek navecerel. Kdybych pak mel zuzit vyber jeste na hotely s nekurackou restauraci, neubytoval bych se vubec.

                Vase neochota prijmout, ze to nebylo tak ruzove jak jste si usmyslel patrne ze zkusenosti z nejakeho vetsiho mesta jen ukazuje, ze to s vasi ohleduplnosti take nebude tak ruzove.

                1. To je v pohodě, on si myslí, že v pátek večer sežene
                  To je v pohodě, on si myslí, že v pátek večer sežene instalatéra na horách 40 km od nejbližší většího města… prostě je zvyklý žít ve městě, kde je všeho dostatek a má na výběr… u nás je jediná hospoda, kde se kouřilo, kouří a bude kouřit, kdyby to tak nebylo, tak tam ty chlapi na to pivo nepřijdou a když nepřijdou, tak se zavře – ono to už vlastně teď běží v režimu nějakého soukromého klubu, protože by se to jinak neuživilo

                2. Tomu rozumim a pokud si to tak majitel s obsluhou a vetsina
                  Tomu rozumim a pokud si to tak majitel s obsluhou a vetsina jeho stamgastu preje necht si udela klub.
                  Mezi prateli se kterymi chodim ja na pivo se nenasel nikdo komu by vadilo si na tu cigaretu dojit ven, a obcas jdu i s nimi se protahnout a nadychat cerstveho vzduchu. Samozrejme si nestoupnu po vetru. 🙂

                3. Proste a jednoduše..
                  Kdo tabak šňupá vypada jak prase,
                  kdo

                  Proste a jednoduše..
                  Kdo tabak šňupá vypada jak prase,
                  kdo tabak kouří čpí jak prase
                  (pred mnoha lety muj případ),
                  kdo rabak žvýká je prase.
                  A to je vse, mile deti.

                4. Já bych je prasaty nenazýval. Každý ať si dělá co chce
                  Já bych je prasaty nenazýval. Každý ať si dělá co chce pokud tím neobtěžuje svoje okolí.
                  Fakt, že bude časem zbytečně zatěžovat náš zdravotní systém raději přehlížím.

                5. Kuřák je prase z podstaty. Vajgly jsou všude. V Bulharsku
                  Kuřák je prase z podstaty. Vajgly jsou všude. V Bulharsku byl jimi písek na pláži řádně promořený, tam se hulí jak u nás před 20 lety furt a všude.

                6. Měl jsi zůstat mezi prasaty, ostravské hova.do.
                  Měl jsi zůstat mezi prasaty, ostravské hova.do.

                7. Á, potrefená husa se ozvala. Jinak dojdi, pokecame.
                  Á, potrefená husa se ozvala. Jinak dojdi, pokecame.

                8. To bych spise videl tak, ze bohuzel velka cast populace jsou
                  To bych spise videl tak, ze bohuzel velka cast populace jsou prasata, bez ohledu na to zda kouri.

                  Mezi zivotni urovni a mnozstvim prasat ve spolecnosti pak vetsinou panuje prima umera. S mnozstvim kuraku je to rekl bych stejne.

                9. To si mohl majitel domluvit i předtím, ne? Když přijímal
                  To si mohl majitel domluvit i předtím, ne? Když přijímal lidi, tak jim řekl, že hospoda je kuřácká, ať ví, do čeho jdou. Stejně jako jsou jiné provozy ne úplně se zdravým ovzduší a lidi tam dělají.

                10. Takže vám by patrně vyhovovalo nejlépe jako zřízení
                  Takže vám by patrně vyhovovalo nejlépe jako zřízení anarchie?

                  Jsem velkým odpůrcem regulací, ale jsou zkrátka věci, které se regulovat musí.
                  Jak říkával Werich „když nejde o život jde o ho..o“. Tady, ale o život jde, takže opačný postup ať si to udělá formou klubu ten kdo chce je podle mě ten správný, protože normální je nekouřit!

                11. Přesně tak. Kouření je silná droga, údajně je lehčí
                  Přesně tak. Kouření je silná droga, údajně je lehčí přestat užívat drogy než přestat kouřit. Záleží taky jaký kdo má geny a vůli atd. Ale to já to rozhodně nemíním testovat.

                12. 1*
                  Neznám zvířata, která dobrovolně inhaluji dehet a

                  1*
                  Neznám zvířata, která dobrovolně inhaluji dehet a spol.. A to mají menší mozek než lidi..
                  Naopak spousta rostlin čistí vzduch od sraček produkovanych výhradně lidmi…

                13. Zato jsou, ale zvirata, ktera konzumuji skvasene ovoce kvuli
                  Zato jsou, ale zvirata, ktera konzumuji skvasene ovoce kvuli alkoholu v nem obsazenem. 😉

                14. Ne, ziju na vesnici, kde je jediná hospoda, školka a nic
                  Ne, ziju na vesnici, kde je jediná hospoda, školka a nic jiného. Nedělejte mylné závěry 🙂

                  A vidíte sám, že ten zákon nic nevyřešil v té vaší hospodě. Tak k čemu to je? 🙂

                15. Tak pak některým vašim prohlášením, kde k nim
                  Tak pak některým vašim prohlášením, kde k nim přicházíte, protože jsou z pohledu lidí z vesnice dost demagogické

                16. Nejsem sobec, abych majitele nutil do nekuřácké hospody
                  Nejsem sobec, abych majitele nutil do nekuřácké hospody proto, že mě to tak vyhovuje když vím, že většina si přeje kurackou. Tak prostě tam nepůjdu, nemusím. A svoje peníze utratím jinde. Jednoduché.

                17. No ono to je složitější. To by nesmelo být třeba
                  No ono to je složitější. To by nesmelo být třeba zdravotnictví zdarma. Protože my kdo nekouříme pak platíme léčbu kuřákům. Navíc je to nebezpečná závislost s níž chce většina skoncovat a nedokáže to. Většina kuřáků co znám si na zákaz zvykla a kouří díky tomu míň.

                18. Ano, to je celý problém tohoto státu z hlediska zdraví. Po
                  Ano, to je celý problém tohoto státu z hlediska zdraví. Po listopadu 89´ jsme to přenechali státu a výsledkem je plně socialistické zdravotnictví hrazené zdravotními daněmi bez ohledu na to, jak se o sebe staráte a bez ohledu na Váš výdělek. Sociální a zdravotní pojištění se to jmenuje a je to pálka jako prase, 11% z hrubé mzdy platí zaměstnanec a 34% navrch zaměstnavatel. To vše k teoretické 15% dani z příjmu, která je ovšem díky výpočtu ze superhrubé mzdy vlastně 21%.
                  A všichni, bez ohledu na to zda vůbec kdy něco odvedli nebo naopak odvedli horentní sumy jako hodně placení zaměstnanci nebo dobře vydělávající podnikatelé, dostanou stejného doktora, stejnou sestru, stejnou nemocnici, stejnou lékárnu a stejné léky.
                  A ti, co nic z toho nevyužijí, platí dál za nic. Třeba právě kuřákům a jiným feťákům nebo provozovatelům rizikových či běžných sportů nebo třeba jen těm, kteří jsou alkoholiky a přežírači, takže díky obezitě mají spoustu zdravotních komplikací. Jen minimum je těch, co prostě mají smůlu a něco je fakt zdravotně postihne, i když nic není náhoda.

                19. Upřímně nejsem pro americký systém ale třeba v Japonsku
                  Upřímně nejsem pro americký systém ale třeba v Japonsku je 30% spoluúčast. Pobyt v nemocnici se prodraží takže si lidi platí ještě připojištění. Kdysi tu taky zavedli všechno zdarma a museli to rychle zrušit protože se z čekáren staly diskuzní kluby důchodců. Lidi jsou si prostě všude podobný. To socanům nikdy nezapomenu že tu aspoň směšnou spoluúčast v Česku zrušili.
                  Znám lidi kteří jsou rok od roku tlustší jen svojí vinou, mají vysoký tlak, a další problémy, ještě celkem mladí a prostě se přejidat nepřestanou. Doslova se vědomě zabijejí, ostatně jako třeba každý kuřák.

                20. Spoluucast by byla i v CR vhodna. Hlavne u leku. Nekteri lide
                  Spoluucast by byla i v CR vhodna. Hlavne u leku. Nekteri lide maji zasoby na 10 zivotu a nakonec se vse vyhodi.

                21. Což je další z mnoha problémů tohoto plýtvavého, námi
                  Což je další z mnoha problémů tohoto plýtvavého, námi bohatě sponzorovaného, systému. Nejen že Vám doktor díky neznalosti celkové anamnézy (protože nejsou ve 21.století stále elektronické sdílené zdravotní karty) předepíše něco, co se bije s lékem předepsaným praktikem nebo jiným specialistou, ale ještě Vám ho dá lékárna v balení, které obsahem bohatě převyšuje dobu nemoci. Takže se fakt část vždy vyhodí. Pokud se tou kombinací nezabijete, ale to se pak taky zbytky všech léků vyhodí. A nikomu to nevadí, všichni si na zdravotní a sociální daní mastí kapsy. Bílá mafie v praxi. A ovčani jim tupě věří a volí doktory masivně do parlamentu a to je konečná – kapři si rybník nevypustí.

                22. Samozřejmě, s tím souhlas. Zdravotní ponisteni by mělo
                  Samozřejmě, s tím souhlas. Zdravotní ponisteni by mělo být opravdu pojištění a ne daň, jak píše i Radovan.

              2. Před 1989?. Takovou jsem tenkrát neviděl ani jednu. Nemohl
                Před 1989?. Takovou jsem tenkrát neviděl ani jednu. Nemohl jsem si vybrat nekuřáckou. Někde možná nějaká byla ale já o ní nevěděl. Kouřilo se kdysi v autobusech, v letadlech, v kancelářích. Postupně se to zakazovalo a všichni kuřáci to taky přežili. Uvědomuji si že téma proč by soukromá hospoda nemohla být kuřácká není jednoduché a záleží kdo a z jakého úhlu se na to podívá. Nechci být fanatikem jedné pravdy. I když se kloním k zákazu kouření.

          2. Kdo si chce nicit zdravi, tak at se ukouri treba k smrti. Ale
            Kdo si chce nicit zdravi, tak at se ukouri treba k smrti. Ale at tim neohrozuje nebo neobtezuje ostatni, kteri tomu neholduji. Obtezovani na verejnosti je vseobecne zakazane. Treba hlasita hudba v Metru. Koureni je mnohonasobne odpornejsi a tudiz by nemelo byt nikde akceptovano, kde to jine obtezuje.

          3. Ale to je i s tou silnicí princielně stejné. Nikdo Vás
            Ale to je i s tou silnicí princielně stejné. Nikdo Vás nenutí žít ve městě, kde je hustá doprava a nenutí vás tam jezdit, aby jste to dýchal, Můžete klidně dělat eko dřevorubce/zemědělce a žít v souladu s přírodou někde v zapadlé vesničce na horách. Stejně jako při vstupu do kuřácké hospody akceptujete dým z cigaret, tak vstupem do města akceptujete, že je tam méně zdravé prostředí než někde uprostřed lesů

  3. Všechny zdravím příznivce i názorové oponenty, a chci se
    Všechny zdravím příznivce i názorové oponenty, a chci se s vámi podělit o radost z nových skutečných nenáhražkových a neelektrických aut, po jejichž pořízení nebudu muset na rozdíl od téhle škodovky hledat svoje koule.
    Právě mi psali, že mi do Prahy dorazil můj Caterham a zítra v Kievě přebírám v Toyotě Land Cruisera V8. Docela sranda, že auta na které čekám tři čtvrtě roku se sejdou ve dvou dnech.

    Mimochodem, veliký Land Cruiser s osmiválcem mě stojí stejně, jako tohle pomalé elektrické nepovedlo od škodovky. To je naprostý úlet.

      1. A lidem co používají mozek je jasné, že současný stav
        A lidem co používají mozek je jasné, že současný stav je neudržitelný a čím dříve se pokusíme o nějakou změnu tím je větší šance, že nás naše děti nebudou proklínat.
        Pokud už ovšem není pozdě.
        To, ale mladému troubovi/trollovi co dělá práci snů (tedy sedí u počítače a vymýšlí si bludy, může být kým chce a náramně se u toho bavit jak mu to lidi baští a jak je umí rozčílit) nevysvětlíte.

        1. pre mňa je problém v tom, že liberál sa rozhodne čo je
          pre mňa je problém v tom, že liberál sa rozhodne čo je PRAVDA a ostatným ju naDIKTUJE!
          takým spôsobom to opakovane fungovalo iba krátko.
          dlhotrvajúce riešenia sú iba tie, kde sa preukázali prevažné klady a minimálne zápory.

          možná nesprávny príklad, ale „zatvorenie“ uhoľnej elektrárne a útlm ťažba hnedého uhlia na „prievidzku“ navyvolal búrlivé protesty.

      1. Běžec určitě nemyslel akceleraci ani maximalku.
        Já se ve

        Běžec určitě nemyslel akceleraci ani maximalku.

        Já se ve čtvrtek nad ránem vrátil z dovolený, ujeli jsme přes noc dálničních 1150 kiláků za 9 hodin bez dvou minut a tři řidiči se střídali po třech hodinách.

        Proti tomu jsou možnosti Enyaqa příšerně pomalý.

  4. Začíná se mi to čím dál víc líbit, sice příplatky
    Začíná se mi to čím dál víc líbit, sice příplatky cenu nepochybně vystřelí ještě dost nahoru, ale i tak je to minimálně silně konkurenceschopné, resp. přímou konkurenci nevidím žádnou.
    Uvidíme ještě jak to bude s reálným provozem.
    Tohle se Škodovce hodně povedlo.

  5. Na kolik km jsou designové baterie bez výrazné degradace? U
    Na kolik km jsou designové baterie bez výrazné degradace? U Tesly Modelu 3 je to cca 700000 km. U Škodovky bych se bál už do 300 tis., tedy pak nulová hodnota auta na rozdíl od Tesly, která vlastně zvládne život jednoho člověka, co se týče baterií a motoru. Kdo chce riskovat, koupí VW šunt 🙂

    Má to OTA? Má to superchargery za 6 Kč? Asi ani jedno, stále jako dinosaurus 🙂

    1. https://ev-database.org/#sort:path~type~order=.rank~number~desc
      https://ev-database.org/#sort:path~type~order=.rank~number~desc|make-checkbox-dropdown:pathGroup=.kia~.skoda|range-slider-range:prev~next=0~1200|range-slider-acceleration:prev~next=2~23|range-slider-topspeed:prev~next=110~450|range-slider-battery:prev~next=10~200|range-slider-eff:prev~next=100~300|range-slider-fastcharge:prev~next=0~1500|paging:currentPage=0|paging:number=9

      https://kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

Napsat komentář