Škoda Enyaq iV: elektromobil bude představen 1. září v Praze

Škoda Enyaq iV bude prvním elektromobilem založeným na platformě MEB koncernu Volkswagen. De-facto půjde o českou obdobu modelu Volkswagen ID.4.

Elektromobil Škoda Enyaq iV se bude prodávat v celkem pěti verzích
foto: Škoda

Základní verze elektromobilu Škoda Enyaq iV 50 nabídne 55kWh baterii, 109kW elektromotor a dojezd až 340 km. Střední verze Enyaq iV 60 bude vybavena 62kWh baterií a 132kW elektromotorem pro dojezd 390 km.

Nejvyšší verze Škoda Enyaq iV 80 nabídne 82kWh baterii a výkon 150 kW pro dojezd 500 km. Všechny tyto verze budou mít poháněnou zadní nápravu.

Navíc půjdou do prodeje také Enyaq iV 80X s výkonem 195 kW a pohonem všech čtyř kol. Škoda Enyaq iV 80 RS bude mít výkon dokonce 225 kW. Z 0 na 100 km/h zvládne zrychlit během 6,2 sekund, max. rychlost bude omezena 180 km/h. Dojezd těchto verzí bude 460 km.

Rychlonabíjení nejvyšších verzí elektromobilu Škoda Enyaq iV zvládne výkon až 125 kW. Rozměry jsou 4648 mm délky a 1877 mm šířky, zavazadlový prostor má objem 585 litrů.

Představení nového modelu Škoda je vyvrcholením oslav 125 let od založení mladoboleslavské automobilky. 1. září 2020 bude tento milník historie společnosti přenášen z českého hlavního města Prahy i virtuálně, mimo jiné na platformě Škoda Storyboard a přes sociální média.

38 Comments on “Škoda Enyaq iV: elektromobil bude představen 1. září v Praze”

  1. Nebyla to právě Škodovka, která jako jedna z mála měla
    Nebyla to právě Škodovka, která jako jedna z mála měla odvahu na rovinu přiznat, že jim pro CitiGo iV došli baterie, a další kusy budou k mání až v roce 21?
    A pro Enyaqa baterky mají?
    Aby nešel objednat až na jaro 2021 🙂 to už by jeho konkurenceschopnost klesla o další stupeň.

  2. Takže jako M3 akorát 2x menší výkon, tedy cena reálná
    Takže jako M3 akorát 2x menší výkon, tedy cena reálná půlka z ceny M3. Tedy pokud to bude nad 700 tis. Kč, je to další záměrná parodie VW šmejdů na EV. Navíc kvalita bude jistě opět tak, aby to ujelo 300 tis. km a zdechlo, jak jsme u VW zvyklí i mnohem dříve, takže cena max 500 tis. Kč s DPH by to možná obhájila, i tak bych měl strach jako u každého VW šmejdu, a to na tom Škodovka je ale zas nejlíp z VW šmejdů možná společně s Audi 🙂

    Jo a dojezd určitě bude nižší než M3 a jak Škoda uvádí, takže vlastně max cena 400 tis. Kč by byla odpovídající, jinak šmejd a nebude se prodávat mezi lidmi s IQ>90, což je samo cíl VW, aby se EV neprodávali co nejdéle… ale to je mi fuk, na ně už dávno kašlu 🙂

          1. Co jsem četl tak předpokládám tyto základní ceny,
            Co jsem četl tak předpokládám tyto základní ceny, samozřejmě volitelná výbava až + 150 tis.Kč :

            model 50 – 939.000,- kč
            model 60 – 1.030.000,- Kč
            model 80 – 1.150.000,- Kč
            model 80X – 1.230.000,- Kč
            model 80RS – 1.320.000,- Kč

            Model 50 se bude prodávat minimálně (stejně jako verze Kona 39 kWh, Niro 39 kWh, Soul 39 kWh – dokonce to prý ani nevyrábí, nejsou žádné objednávky) a to již z důvodu, které jsem už psal, tedy pomalé DC nabíjení (průměr 45 kW, model 60 nabíjí 2x rychleji), v základu 7.2 kW palubní nabíječka, základní motor 109 kW.

            Celkově jsem zvědav na ty spotřeby, u Citigo-e nejsou vůbec špatné (11-12 kWh/km v létě), ovšem tohle SUV je naprosto jiná váha a velikost (výška 1620mm, délka 4650 mm), Niro je proti tomu malé autíčko.

              1. Drtivá většina bude vývoz, tady tak do 500 set kusů, než
                Drtivá většina bude vývoz, tady tak do 500 set kusů, než padne ekonomika na hubu. Ale třeba nějakým vládním nařízením zakázali ekonomické zákony a když se vyvede ze státního rozpočtu 500 miliard, tak se nestane vůbec nic.

                1. Jediné, co se tady dobře prodávalo bylo Citigo-e a pak
                  Jediné, co se tady dobře prodávalo bylo Citigo-e a pak Hyundai Ioniq, obě BEV kvůli ceně a Ioniq šel hodně i do státní správy. Fleetová auta z toho nebudou a vyšší management nejezdí ve škodovkách. Ale třeba budeme překvapeni a prodá se 10 tis. první den :)))

                1. Tak snad jo. Já sem asi vrtkoleno.
                  Tak snad jo. Já sem asi vrtkoleno.

                2. z pohledu prodeju Skodovky, CR – cca 75% fleet, UK – cca 65%
                  z pohledu prodeju Skodovky, CR – cca 75% fleet, UK – cca 65% fleet, EU – cca 85% fleet

                  asi bych dohledal i procenta na jednotlive modely, ale docela i verim ze cim drazsi model tim mene bude soukrome klientely a vice bude prafe fleet, kdy do fleetu se vesmes neeviduji ani jednotkove kusy kupovane na firmy, takze pokud si nejaky majitel firmy koupi jeden Kodiaq, tak ikdys bude firemni a kupovany treba na sro, tak bude brany jako soukrome auto co se statistik Skodovky tyce, tedy tech ke kterym se mam moznost dostat v diskuzich na Skodovackem Slacku

                3. Skodovka rozhodne neprodava do fleetu 75%, neni to ani
                  Skodovka rozhodne neprodava do fleetu 75%, neni to ani 50%…..
                  Prodej na ICO nejde rozhodne zamenovat s fleetovym prodejem….

                4. hele to jsou jen cisla z tabulek co se ruzne povalujou
                  hele to jsou jen cisla z tabulek co se ruzne povalujou verejnem na Skodovackem slacku

                5. Když si vezmu cenu Kodiaq RS Challenge tak začíná OD 1.4
                  Když si vezmu cenu Kodiaq RS Challenge tak začíná OD 1.4 mil., to se nám ta škodovka pěkně šplhá nahoru 🙂 Přidal jsem si doplňky a servis na 5 let nebo 100 tis. km, no a jsme na 1.590.000,- Kč za škodovku, krásná cena….

                6. Když si nakonfiguruji základní Kodiaq v podobné výbavě s
                  Když si nakonfiguruji základní Kodiaq v podobné výbavě s automatem a nezávislým topením, jako má základní verze BEV Kodiaq 50, tak jsem na ceně 915 tis. Kč, což už není daleko od BEV.

                7. No, taky i to je uz mimo můj finanční obzor. Ne že bych na
                  No, taky i to je uz mimo můj finanční obzor. Ne že bych na to neměl ale mam jiný priority. Ale jesi je Enyaq ve stejné třídě tak to asi jo.

                8. Rozměrově je to prakticky stejný auto.
                  Jasně je to

                  Rozměrově je to prakticky stejný auto.

                  Jasně je to vždycky otázka priorit – zemřít bohatý, nebo s dluhy 🙂 Jsou lidi co řeší vlastní bydlení a investují do něho prakticky vše co vydělají, jiní cestují po světě, kupují si pěkné věci a užívají si život, který oběma skončí, ať ho žijí jak chtějí.

                9. Je to tak. Taky si někdy říkám že zbytečně skudlim.
                  Je to tak. Taky si někdy říkám že zbytečně skudlim. Ideální rozhodnutí stejně neexistuje jelikož nikdo nevíme co bude za hodinu, neřkuli zejtra.

                10. OFF – jenže takový člověk asi moc nemyslí na to, co tady
                  OFF – jenže takový člověk asi moc nemyslí na to, co tady nechá svým dětem. Něco do začátku, aby měli o trochu lepší (snazší, hezčí) život než já.
                  Ale my už jsme se jednou kvůli dětem rafli, tak toho nechám.

                  A omlouvám se všem, že to totálně a absolutně nesouviselo s Elektromobilitou.

            1. Neštěstí je potkat na 50kW nabíječce e-citygo jak na 50%
              Neštěstí je potkat na 50kW nabíječce e-citygo jak na 50% baterie nabíjí cca 16 kW výkonem a čekat a čekat až nabije alespoň na 80%.
              Víc takových aut s pomalým nabíjením a ucpou se všechny nabíječky v republice.

              Tak si představují elektromobilitu po česku.

      1. Jenže motorka je záležitost z 80 procent emoční, nějak
        Jenže motorka je záležitost z 80 procent emoční, nějak nevím, jaké emoce by měl vzbuzovat přepravní manipulátor z A do B (prakticky 95 procent vyráběných aut za posledních deset let, včetně současnosti a pravděpodobně i v naší černé/růžové budoucnosti). Ono to vlastně platí i u motorek, pokud někdo dělá hezkou motorku, tak je to většinou reinkarnace modelů z dob minulých a design na to velmi odkazuje.

          1. Po několika desítkách tisíc km s Dacií (Sandero, Dokker,
            Po několika desítkách tisíc km s Dacií (Sandero, Dokker, Lodgy), tak ano, není to super hezké auto, ale hlavně v případě Sandera je to mnohem komunikativnější a zajímavější auto, než polovina aut, co jsem v daném segmentu v životě řídil, navíc je to nejmenší auto, kam se vejdou dozadu tři dětské sedačky a do kufru sourozenecký kočár.

Napsat komentář