Škoda Auto začíná v Mladé Boleslavi sériovou výrobu elektromobilu Enyaq iV

V hlavním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi dnes začíná sériová výroba modelu Enyaq iV.

Výroba, která bude paralelně probíhat na lince s modelovými řadami OCTAVIA a KAROQ, dosáhne až 350 vozů ENYAQ iV denně. Jde o jedinou výrobní linku v celém koncernu určenou pro vozy vycházející z platforem MQB a MEB. Investice do přestavby výrobní linky v závodě v Mladé Boleslavi činí 32 milionů eur.
foto: Škoda

Škoda Enyaq iV, čistě bateriové SUV, vychází jako první sériový model značky Škoda z modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. V budoucnu bude česká automobilka vyrábět denně až 350 vozů svého nového SUV.

Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za výrobu a logistiku, zdůrazňuje: „Enyaq iV je prvním sériovým modelem značky Škoda, který byl od začátku koncipován jako čistě bateriový vůz. Tím klade naše nové SUV zcela jiné požadavky na výrobní procesy a sled výrobních operací než modely se spalovacím motorem. Tuto skutečnost odráží také rozsáhlá opatření spojená s přípravou a přestavbou, kterou jsme v našem hlavním závodě v Mladé Boleslavi realizovali od léta minulého roku. Dnešní zahájení výroby modelu ŠKODA ENYAQ iV na jediné výrobní lince v celém koncernu určené pro vozy na bázi platformy MEB a MQB je zcela mimořádným okamžikem pro všechny naše zaměstnance.“

Aby bylo možno zajistit paralelní výrobu modelů na bázi platformy MEB a MQB na stejné výrobní lince, investovala Škoda Auto v hlavním závodě v Mladé Boleslavi do nezbytné přestavby 32 milionů eur a bude zde v budoucnu vedle modelových řad OCTAVIA a KAROQ vyrábět plně flexibilně až 350 vozů řady ENYAQ iV denně.

Výroba elektromobilu Škoda Enyaq iV v Mladé Boleslavi

Výroba elektromobilu Škoda Enyaq iV v Mladé Boleslavi
foto: Škoda Auto

Automobilka upravila statiku budovy, navíc dimenzovala technologie pro přepravu dílů na hmotnost čistě bateriových vozů i montovaných komponentů. Kromě toho Škoda Auto zavedla například instalací termokamer bezpečnostní opatření v oblasti manipulace s bateriemi. Tyto kamery nepřetržitě kontrolují teplotu ve výrobní hale a v případě zjištění odchylky vyhlásí poplach

Pohon zadních nebo všech kol, trvale udržitelé materiály

Trvale udržitelnou radost z jízdy zajišťují v elektromobilu Škoda Enyaq iV tři velikosti baterií a pět variant výkonu. V obou nejvýkonnějších provedeních se vedle motoru umístěného v zádi používá druhý elektromotor nacházející se u přední nápravy.

Podle velikosti baterie činí dojezd v cyklu WLTP až 536 kilometrů. Klasické výbavové stupně jsou nahrazeny novými designy interiéru. Kompletně sladěné interiéry jsou inspirovány světy moderního bydlení a sází na trvale udržitelně zpracované a recyklované materiály, jakými je například vlna nebo kůže vyčiněná pomocí rostlinných extraktů.

Jako první model značky Škoda využívá Enyaq iV head-up displej s prvky rozšířené reality, který na dvou zobrazovacích polích, nacházejících se v primárním zorném poli řidiče, promítá informace o rychlosti jízdy i rozpoznané dopravní značky.

Již v polovině roku 2019 představila společnost ŠKODA AUTO první sériové modely s elektrickým pohonem ve své 125leté historii – modely Škoda CITIGOe iV s čistě bateriovým pohonem a Škoda Superb iV s plug-in hybridním pohonem.

Škoda navíc vyrábí v hlavním závodě v Mladé Boleslavi vysokonapěťové trakční baterie, které ve svých modelech s plug-in hybridním pohonem používají také ostatní koncernové značky.

tisková zpráva

155 Comments on “Škoda Auto začíná v Mladé Boleslavi sériovou výrobu elektromobilu Enyaq iV”

      1. Asi je to proto, že to zapadá do dizajnu Škodovky poslední
        Asi je to proto, že to zapadá do dizajnu Škodovky poslední generace (Octa, Superb). A až se začne prodávat, bude se prodávat dobře, uvidíte. Uživatel, který přechází ze spalovaku to nebude nijak hrotit. A vy kterému to vadí, to stejně nekoupíte, tak je to jedno 🙂

            1. Ano a přesně dokumentuje vztah fosilní autodebilky k
              Ano a přesně dokumentuje vztah fosilní autodebilky k elektromobilitě, diplomaticky řečeno. Vyrábíme jen do povinnosti flotilovým emisím, protože se propadly prodeje spalováků, zastavujeme úspěšné prodeje elektrik. Následně všude halasně – jako s CitiGoe – ukazujeme Enyaq, zahajujeme předprodej, na jaře začneme dodávat, a zřejmě v létě zařízneme. Potřebujeme pořádně zatnout tipec, čehož se nám od EK a EP násobně zpřísněnými limity dostalo. Nebo jak se do lesa volá….

              1. Samozřejmě a logicky. A je to důsledek toho, že
                Samozřejmě a logicky. A je to důsledek toho, že elektromobilita je v podstatě násilím tlačena směrem k zákazníkům i automobilkam v mnohem větším rozsahu než je o ní zájem. To se pak nelze divit. Ale i tak v této situaci se zdá, že je koncern dobře pripravený.

      1. Ja to bral jako joke, ze se nekdo splete a misto elektromotoru
        Ja to bral jako joke, ze se nekdo splete a misto elektromotoru tam foukne naftak a obracene. Ty vzacne znamky a mince se take nemely tak vyrabet a chybou nekoho se dostaly na svet a ted jsou hodne drahy, protoze unikum. Ale co se tyka te zameny ve Skodovce, tak to je jiste vyloucene. Na pas jdou dily synchronizovane s modelem. Delnik si nevybira dily z hromady, musi brat co mu stroj poda.

          1. Urcite ne drive nez budou zakazany prodeje novych spalovaku.
            Urcite ne drive nez budou zakazany prodeje novych spalovaku. Pak bude prechodne obdobi a zacne se u nejstarsich. Treba v roce 2030 budou vyrazovat sunky ktere jsou 25 let stare, nebo maji Euro 1. Ale neda se vyloucit castecne omezeni, treba vjezd do center mest. Jako uz davno v DE „Umweltzone“.

        1. Ano, dolních 70% kupuje ojetiny. Jejichž cena poroste
          Ano, dolních 70% kupuje ojetiny. Jejichž cena poroste přímo úměrně růstu nových vozidel.

          Nová oktávka nebude za 600 tisíc, ale za 1,2 mio.
          A 15 let stará ojetina nebude za 80 tisíc, ale za 160 a nebude je kupovat Lojza co s tím jezdil do práce, ten bude hezky cestovat pěškobusem, ale bude ji držet chudák ze střední třídy, co by si jinak koupil po deseti letech novou oktávku v základu.

          To je budoucnost dopravy ve vazalských státech Říše.

            1. Bohužel opakovaně předvádíte, že nemáte elementární
              Bohužel opakovaně předvádíte, že nemáte elementární ekonomické povědomí.

              Malá lekce z mikroekonomie – cena a prodeje nejsou lineárně závislé. Navýšení cesny o 10% může znamenat propad prodejů klidně o 20 i více % a tento propad pak zpětně působí na růst ceny, protože velký podíl nákladů je fixních.

              Automobilky řeší každý šroubek a jeho vliv na cenu, a vy si myslíte, že tam přidáte něco za 20-40 tisíc a pohoda 😀

                1. Podporuji požadavek portugalského premiéra Costy na
                  Podporuji požadavek portugalského premiéra Costy na rozdělení EU. Doufejme, že k tomu konečně dojde.
                  Pak se uvidí, jak se EV budou rozšiřovat 😉

                2. Jsem pro rozdeleni ruske federace. Uvidime jak si moskva bez
                  Jsem pro rozdeleni ruske federace. Uvidime jak si moskva bez sibirskych kolonii poradi.

                3. Ovšem Portugalsko a Francie jsou součástí EU, vy asi
                  Ovšem Portugalsko a Francie jsou součástí EU, vy asi součástí Ruské federace nejste. Nebo ano?

                  Mimochodem, požadavek na rozdělení má ve Východní Evropě naprostou veřejnou podporu.

                  Asi to neklapne, ale kéž by. Držme si palce.

                4. Clovece, vy jste totalne rozpolceny clovek. Na jedne strane
                  Clovece, vy jste totalne rozpolceny clovek. Na jedne strane vedete udajny boj o zachovani nizkych cen spalovaku pro socialne slabe vrstvy a na druhou stranu nas chcete hospodarsky fundamentalne poskodit abysme byli uplne vyrizeny. Ve skutecnosti jste nas nepritel, ktery bojuje za zachovani ruskeho ropneho monopolu a likvidaci evropskeho spolecenstvi jako silneho hrace v Evrope, ktery rusku prekazi v expanzi.

                5. Pohádka usurpátora, aby se otroci nebouřili.
                  Bohatství

                  Pohádka usurpátora, aby se otroci nebouřili.

                  Bohatství plyne z práce. Ekonomické vysávání kolonií je jen ožebračuje.

                6. Vy tomu ještě věříte? Když spalováky šly o tolik
                  Vy tomu ještě věříte? Když spalováky šly o tolik nahoru? Vždyť s pomocí dotací je ta cena ospravedlněna…a podívejte se i na příklad Tesly – trojka má velké objemy výroby a cena dolů výrazně nešla..

                7. Moje Tesla zlevnila oproti cene za kterou jsem kupoval o 6.000
                  Moje Tesla zlevnila oproti cene za kterou jsem kupoval o 6.000 Eur. Pritom je ted lepe vybavena. Kdyz to neni vyrazny pokles, tak co byste si pral?

                8. Takže se podíváme 6000€ je řekněme 156000 Kč při
                  Takže se podíváme 6000€ je řekněme 156000 Kč při kurzu 26, dneska LR stojí 1 540 890 ve stravitelné konfiguraci, takže jste za ni dal řekněme 1700000, takže Tesla zlevnila o řekněme deset procent…hm kdejaká firma s car policy a větším autoparkem nabízí u smluvních partnerů 10 – 15 procent slevu na nové auto…sorry, ale zázrak leda ve vašem pocitu…kosmetická úprava cen, bez kalkulace změn kurzů atd.. velká sleva bude skok o 25 až 30 procent ceny dolů.

                9. A co ja mam spolecneho s nejakym autoparkem? Ja beru rozdil
                  A co ja mam spolecneho s nejakym autoparkem? Ja beru rozdil ceny za kterou se to da koupit rok pozdeji.

                10. Leaf 1 stal kdysi novy 30.000 Eur. S pidibaterkou 24kWh. Dnes
                  Leaf 1 stal kdysi novy 30.000 Eur. S pidibaterkou 24kWh. Dnes stoji Leaf 60kWh podobne. To se vam take bude zdat jako nepodstatne? A 30.000 Eur pred 9 lety bylo vic nez dnesnich 30.000 Eur.

                11. Klidně se 100 kWh baterkou a nic to nezmění…pro kupní
                  Klidně se 100 kWh baterkou a nic to nezmění…pro kupní sílu lidí by byla příjemnější změna:
                  před lety 30000€ – 24 kWh
                  dneska 20 000€ – 30 kWh
                  jen opakuji pro bohaté (obecně lidi s delším vedením a často řekněme méně empatické) – je jedno jakou to má výbavu, jak velkou baterku…pro lidi za takové auto je 30 000€ stále moc…

                  pokud chcete rozšířit BEV, tak je třeba vzít si průměrnou cenu, za kterou soukromé osoby svá nová auta kupují (pokud kupují nová auta) a udělat koktejl BEV, co jim za tu cenu nabídnete – tam je ten prodej mezi normálními lidmi.

                12. Moderni EV prisly na trh v roce 2011, tedy pred 9 lety. Od te
                  Moderni EV prisly na trh v roce 2011, tedy pred 9 lety. Od te doby se zasadne zmenily k lepsimu a zlevnily. Dosud jeste automobilky nechteji EV vyrabet. Diky Euro 7 se to zmeni a pak budou muset nabizet prodejna auta ve vlastnim zajmu. To zmeni cely cenovy system. Nebojte, cerne scenare jsou sice popularni, ale jako vzdy zbytecne.

                13. https://www.teslamagazin.sk/baterie-elektromobily-cena-vyvoj-20
                  https://www.teslamagazin.sk/baterie-elektromobily-cena-vyvoj-2019/

                  Pokud vyjdu z cen v článku, tak v r. 2013 stál 24kWh Leaf v CZ cca 700k Kč (z toho baterie cca 16k USD), dnes stojí 40kwH cca milion Kč (z toho baterie 6,2k USD). Inflace mezi lety 2011 a 2019 je 9,1%.
                  Elektromobil je konstrukčně znatelně jednodušší a drahá je na něm v podstatě jen baterie. Z toho jasně vyplývá, že v ceně bateríí to nebude a ta auta jsou předražená.
                  Takže pokud to nezpůsobuje umělě nadsazená cena, protože automobilky nechtějí do r. 2022 moc elektromobilů prodat, aby si nesnížili flotilové emise pro další období, tak zatím musí stát nároky na zvýšení pasivní a aktivní bezpečnosti. Jinak si to neumím vysvětlit.

                  To že kapacita baterie nemá s cenou moc společného ukazuje cena kompletních náhradních baterii u VW:

                  e-UP!- 18,7 kWh – 11 470 Eur bez DPH
                  e-UP!- 36 kWh – 13 100 Eur bez DPH
                  e-Golf – 36 kWh – 19 790 Eur bez DPH
                  ID.3 – 62 kWh – 14 450 Eur bez DPH
                  ID.3 – 82 kWh – 16 405 Eur bez DPH
                  e-tron – 95 kWh – 24 961 Eur bez DPH
                  Taycan – 94 kWh – 36 370 Eur bez DPH

                14. Velkou roli hraje maloseriova vyroba a samozrejme neochota EV
                  Velkou roli hraje maloseriova vyroba a samozrejme neochota EV prodavat. Az budou odkazani na prodeje EV, zazracne se to zmeni a ceny budou dostupne.

            2. Jo, jenomže už dnes jsou ty plug in hybridy podstatně
              Jo, jenomže už dnes jsou ty plug in hybridy podstatně dražší než klasický spalovák. Pokud by je zákazníci chtěli, tak je kupují už dnes. Ale nekupují, alespoň teda ne v masovém měřítku jako spalováky. Takže představa, že plug in hybrid s větší baterkou nahradí u zákazníka spalovací auto je naivní.

              1. Kdyz v krame mate salam za 50kc vyrobeny bez masa a salam za
                Kdyz v krame mate salam za 50kc vyrobeny bez masa a salam za 100kc, tak lide vetsinou sahnou po to nejlevnejsim. Kdyz tam bude ten lepsi salam za 100kc a jeste lepsi za 150 kc, tak sahnou po tom za 100 kc a budou spokojeny ze usetrili. To same plati pro auta i dovolenou a vse ostatni.

                1. Proto píšu, že je naivní představa, že dnešná
                  Proto píšu, že je naivní představa, že dnešná spalováky budou u zákazníků nahrazeny podstatně dražšími plug in hybridy.

                2. Take jste predpovidal, ze Favorit je nejvyssi mozna meta na
                  Take jste predpovidal, ze Favorit je nejvyssi mozna meta na kterou Cesi dosahnou? Nebyl jste v socialisticke planovaci komisi? Tam si vubec nedovedli predstavit, ze vse bude jinak nez naplanovali.

                3. Pokud budou rozumné ceny, tak ano. Ale za dnešních cen ani
                  Pokud budou rozumné ceny, tak ano. Ale za dnešních cen ani náhodou, Však to je vidět na prodejích, čemu zákazník dává přednost. Jasně, pokud mu násilím vezmete možnost volby (protože cenově jaksi ty EV a plug iny ne a ne se prosadit), tak to dopadne tak, že pokud ta auta nezlevní, tak na ně spousta lidí nedosáhne. Co je na tom nepochopitelného?

                4. Co nechápete na tom, že moderní elektromobilita je tady jen
                  Co nechápete na tom, že moderní elektromobilita je tady jen posledních 10 let? Před deseti lety jste si mohl koupit keicar Imiev za 900k s dojezdem 100km a slabou výbavou. Dnes si za 900k koupíte Konu, Corsa-e, e208, e2008, Ioniq, Zoe, atd.. s třikrát takovým dojezdem (baterií) a vysokou výbavou. Nevidím důvod, proč by se to teď mělo vše zastavit. Bude narůstat hromadná výroba, technologie baterií budou nahrazovat drahé kovy a zlepšovat se.

                5. Miluji tyhle plánovače, co budoucnost plánují podle
                  Miluji tyhle plánovače, co budoucnost plánují podle parametrů současnosti.
                  Váš oponent mi připomíná jednoho prognostika, který v 1990 „předpovídal“, že tady v ČR rozhodně nikdy nemůže jezdit 2x tolik aut, protože na to prostě není dostatek pump a hrozil by kolaps při zásobování… 🙂

                6. Ti, co plánují podle současnosti, ti jsou ještě celkem v
                  Ti, co plánují podle současnosti, ti jsou ještě celkem v pohodě. Nejlepší jsou ti, kteří plánují podle minulosti, klidně i několik desítek let staré.

                7. pro věřícího nic..zkuste vysvětlit člověku z 13.
                  pro věřícího nic..zkuste vysvětlit člověku z 13. století, že Země je kulatá a Vesmír se netočí kolem ní… a úplně stejně funguje mozek fanatického ekologisty…musíme holt znova počkat na renesanci a osvícení

      1. Nevim proc lidi v Cezku tak breci. Platy v CR se zvysovaly
        Nevim proc lidi v Cezku tak breci. Platy v CR se zvysovaly mnohem vetsim tempem nez jinde. Lidi by chteli ceny pred 10ti lety a platy jeste vyssi nez jsou. Kdyz vidim jaka auta si kupuji lide, kteri donedavna meli auto z vrakace, tak se mi zda, ze se zblaznili. Nebo vyloupili banku.

        1. Souhlasím s Vámi. Je třeba to přepočítávat za kolik
          Souhlasím s Vámi. Je třeba to přepočítávat za kolik platů v dané době si auto koupím. Pamatuji jako kluk, že v celé bytovce byly 3 auta (Starosta, Vedoucí v Elitexu,..) a dnes? Dnes jsou běžné (a potřebné) 2-3 auta v rodině.

      1. Pravda je, že jeden kolega nedávno absolvoval bazarové
        Pravda je, že jeden kolega nedávno absolvoval bazarové martyrium. Ale až po dalších 5-6. dalších co šli do novoty, předváděčky nebo mateřského vozu na který dostanou zaměstnaneckou slevičku.

        No dobrá, 3 z nich jsou ičaři… ale na schwarc.
        A málem bych zapoměl na sro schwarce – ale tomu se ty nové BMW mění snadněji…

        Faktem ale zůstává že všechno to jsou auta pro osobní potřebu.

        Poenta? Svět je šedý.

        1. Samozřejmě, spousta těch „firemních“ aut je ve
          Samozřejmě, spousta těch „firemních“ aut je ve skutečnosti úplně obyčejné rodinné auto, v rodině máme 4 taková auta 🙂 Koupená na IČO, ale na podnikání neslouží. Ale ve statistikách vystupují jako firemní auta, takže pak vzniká dojem, že nová auta kupují z 3/4 firmy. Úplně tak to nebude. A to ještě nevím, jak je to s auty na leasing. Ty má také v majetku leasingovka, ale určitě ne všechna ta auta jsou firemní.

          1. Tak ono, jak pravil kolega, hlavní důvod toho, že má
            Tak ono, jak pravil kolega, hlavní důvod toho, že má Německo výrazně mladší vozový park – auto ke tam mnohem častější zaměstnanecký benefit, kdyby to měli koupit za své a zdaněné, tak to hned bude přes deset let průměr věku.

            1. To já tvrdím, že je to „gentlement like“? Kde to zase
              To já tvrdím, že je to „gentlement like“? Kde to zase čtete? Já nikdy takové auto neměl, i když jsem byl IČO a auto jsem skutečně užíval na cesty za prací, koupil jsem si to bez odpočtu.

              Já jenom konstatoval fakt, jak to chodí a jaká je realita nových „firemních“ aut.

                1. Asi jako i u ostatních lidí… neomezuje se to jenom na mě,
                  Asi jako i u ostatních lidí… neomezuje se to jenom na mě, manželku a příp. děti, ale zahrnuje i příbuzenstvo 🙂

    1. Barva, nasvícení, výbava. Pro vizuální dojem to udělá
      Barva, nasvícení, výbava. Pro vizuální dojem to udělá hodně.

      Bubny tam jsou z dobrého důvodu a s frunkem je to stejné. Kdyby tam měl být, musel by se udělat kompromis v prostoru pro posádku, což by podle mě nestálo za to.

      Kdyby VW opravdu měl takové fosilní smýšlení, tak by dal dozadu kotouče jak u fosila, i když jsou zbytečné, nutil by vás používat startovací tlačítko, zavazela by tam páka převzatá z voliče nějakého zaostalého automatu a podobně…

            1. Ideální EV by se mělo „startovat“ tak, že prostě
              Ideální EV by se mělo „startovat“ tak, že prostě odemknete (automaticky bezklíčově), nasednete a stlačíte pedál akcelerátoru popřípadě ještě zvolíte jestli chcete jet dopředu nebo dozadu. Jakýkoliv další úkon je zbytečný a většinou je to pouze přežitek ze spalováků. 🙂

                1. Co je to ten plyn? To prdite pri jizde?
                  Co je to ten plyn? To prdite pri jizde?

                2. Plyn, tedy plynový pedál je historické označení
                  Plyn, tedy plynový pedál je historické označení akcelerátoru (mimochodem od parních strojů nesouvisí s druhem pohonu). I elektromobily mají plynový pedál. Který můžete označovat za akcelerátor.

                  Plynový pedál = akcelerátor

                  Pedál akcelerátoru je nonsense. Stejně jako pedál plynového pedálu.

                  Budu si muset pořídit účet, pro zasílání vašeho školného…

                3. Takze kdyz ridic spalovaku rekne ze prida plyn, tak si tam da
                  Takze kdyz ridic spalovaku rekne ze prida plyn, tak si tam da vic pedalu?

                4. Pokud řidič vozdila (jakého koliv) řekne že přidá plyn,
                  Pokud řidič vozdila (jakého koliv) řekne že přidá plyn, sešlápne víc plynový pedál nebo akcelerátor. Ten pedál je akcelerátor. Neexistuje pedál akcelerátoru, který chtěl venca sešlapávat.

                  To jste vážně tak hloupej, že to nechápete?

                5. Akcelerator je zarizeni, ktere ma primy vliv na otacky motoru.
                  Akcelerator je zarizeni, ktere ma primy vliv na otacky motoru. Pedal je pouhy pomocny prvek, kterym akceleratoru sdelujete akcni velicinu. Tudiz je pedal akceleratoru spravny vyraz. Pouhy pedal na rizeni otacek nestaci, musi tam byt jeste karburator, nebo vstrikovaci cerpadlo, nebo elektronicky menic.

                6. Akcelerátor není žádné zařízení, ale pedál, kterým
                  Akcelerátor není žádné zařízení, ale pedál, kterým se ovládá děj akcelerace.

                  To máte určitě stejně i v Říši.

                7. slovo akcelerator je zcel abezne pouzivane i v manualech
                  slovo akcelerator je zcel abezne pouzivane i v manualech fosilnich aut, zvlastni ze to nevis kdys mas tolik aut, teda alespon v popiskach na ruznych servrech kde prudis

                8. Míříte zcela mimo terč. viz vysvětlení Leošovi níže.
                  Míříte zcela mimo terč. viz vysvětlení Leošovi níže.

                9. 1) Nepřijde mi to o nic hloupější, než ho používat u
                  1) Nepřijde mi to o nic hloupější, než ho používat u benzínových aut.
                  2) Slovo akcelerátor používáte zcela chybně. Neexistuje žádný pedál akcelerátoru. Buď máte pedál, nebo akcelerátor.

                10. Vypadáto, že je to pouze váš názor a že se prostě
                  Vypadáto, že je to pouze váš názor a že se prostě chcete hádat za každou cenu. 😀

                  Pedál je obecné slovo. V ICE autě máte třeba 3 a to jsou pedál brzy, pedál „plynu“ a pedál spojky. Pedál máte třeba i u piána nebo na kole.

                  U ICE motorů to ještě lze nazývat plyn, protože by se dalo říst,že regulujete přísun směsi plynů do motoru. U EV je to ale totální nesmysl a přežitek právě z ICE aut.

                  Jestli se vám bude lépe spát, tak se omlouvám a měl jsem použít spíše pedál akcelerace než pedál akcelerátoru. 🙂

                11. Pedál my z Ostravska od polských hranic nepoužíváme
                  Pedál my z Ostravska od polských hranic nepoužíváme vůbec. Páč pedal je polsky buzerant a jsou s tím podobná nedorozumění, jako když Polák jde něco hledat, polsky šukat. Nedej bože, aby to hledané byla osoba, jedno kterého pohlaví :-).

                12. Ano, to nerozporuji, jen je to bohatý a košatý jazyk. Tak
                  Ano, to nerozporuji, jen je to bohatý a košatý jazyk. Tak jako staročeština.
                  Příklady polských vulgarismů, jejich použití a význam, oblíbená sprostá slova
                  kurwa – kurva, prostitutka (slovo užívané jako výraz zklamání, nadšení, i jako urážka druhé osoby)
                  tępak – blbec
                  pedał, ciota – buzerant, teplouš (hanlivě homosexuál)
                  https://cs.wikipedia.org/wiki/Vulgarismy_v_pol%C5%A1tin%C4%9B

                13. To já samozřejmě vím, jen jsem tim chtěl říct, že
                  To já samozřejmě vím, jen jsem tim chtěl říct, že slovo pedál používáme i na Ostravsku.

                14. Bohužel opět špatně.
                  Když už na to chcete jít přes

                  Bohužel opět špatně.
                  Když už na to chcete jít přes češtinu, tak pozor – akcelerace je děj. A protože to není přívlastek neshodný ani nominativ jmenovací, ve čtvrtém pádě ji musíte s podstatným jménem spojit pomocí předložky.

                  Na rozdíl od pedálu brzdy není pedál akcelerace, jako nemáme boty běhání nebo pedál brzdění. Ale výhradně boty pro/na běhání a pedál pro akceleraci.

                15. Pakliže to ale nejsou kouzelné boty 😉
                  Pakliže to ale nejsou kouzelné boty 😉

                16. Nejde o akceleraci, ale o akcelerator. To je pristroj, ktery
                  Nejde o akceleraci, ale o akcelerator. To je pristroj, ktery reguluje akceleraci. Ten regulator neni pouhy pedal, ale cela regulacni soustava. A pedal akceleratoru je soucast akceleratoru a tudiz spravne pojmenovani. A co rikate na brzdovy pedal. Take spatne?

                17. Jistě, Leošku, je tam přístor pro akceleraci, to víš že
                  Jistě, Leošku, je tam přístor pro akceleraci, to víš že jo. Když se rozbije, náhradní můžeme objednat z katalogu pod označením převaděč spojitosti, to je jasný…

                18. Hmmm, není nám to hloupé. Stejně jako luxuji či googluji,
                  Hmmm, není nám to hloupé. Stejně jako luxuji či googluji, tak v elektrickém autě pořád řvu na řidiče: „Šlápni na plyn!“.
                  Ale klidně si říkejte plynovému pedálu akcelerátor nebo třeba kapesníku nosočistoplena. Ale rozhodně nevidím důvod, proč s novou technologií se učit nové slovo a proč jen nepřevzít slovo, které zná každý, každý zná jeho význam a nikdo sii u něj nezlomí jazyk.

                19. Proc se rika ridic, kdyz vozka bylo staletimi overene oznaceni?
                  Proc se rika ridic, kdyz vozka bylo staletimi overene oznaceni?

                20. Nevím. Stejně jako se já Vás mohu ptát, proč se v USA
                  Nevím. Stejně jako se já Vás mohu ptát, proč se v USA říká gas station a ne gasoline station (nebo aspoň jako v UK petrol station), když plyn tam rozhodně nenačerpáte. Jsou prostě věci, které nemají logiku a přesto se používají a každý ví, o co jde.

                21. ale vy rozumbrado…a víte o tom, že se karburátoru
                  ale vy rozumbrado…a víte o tom, že se karburátoru říkalo splynovač a od toho to pochází? Že do karburátoru přichází plynný vzduch a do něj je přes trysku podtlakem stráván rozptyl benzínu a vzniká tak plynná aerosol benzínu se vzduchem?
                  ono totiž čistě technicky správně v karburaci je pedálem ovládána škrtící klapka, takže by jste taky mohl stejně dobře odškrť přípravu směsi… ale ono je jaksi praktičtější vyjít z toho splynovače a přidat množství plynné směsi, tedy přidej plyn

                22. V cestine bych puvod nehledal. Kdyz uz, tak je to z nemeckych
                  V cestine bych puvod nehledal. Kdyz uz, tak je to z nemeckych slov Vergaser und Gas.

                23. hledat nemusíte, to co jsem napsal je naprostý fakt –
                  hledat nemusíte, to co jsem napsal je naprostý fakt – karburátor je zplynovač (stačí si přečíst literaturu) a fyzikálně motor nasává plynnou sloučeninu benzínu a vzduchu…když odšktíte přidáte její množstí – přidáte plyn… ne vše se tu přejímalo z němčiny..ohledně motorismu jsme spoustu věcí přejímali z Francie – např řidiči se říkalo šofér..
                  Mimochodem Karburátor je z anglického Carburetor či francouzského carburateur – osobně tipuju spíš cestu přes Francii

                24. A Ottomotor vynalezl Cech a karkulku take…
                  A Ottomotor vynalezl Cech a karkulku take…

                25. ale není otázka, kdo to principielně vymyslel – Maybach
                  ale není otázka, kdo to principielně vymyslel – Maybach zdokonalil předchozí pokusy, ale o to, kde se to slovo vzalo 😉 Slovo Karkulka se taky vzalo z Latiny a asi logicky to vzniklo jinde…

                  Ještě, že Littlejohn Adaptor je český a bylo to krásně odebráno nejchlubivějšímu národu na světě přímo pod nosem, aby je to pak zastavilo v Africe…

                26. Jo máte pravdu. Asi 7 komentářů níže to říkám. Mohl
                  Jo máte pravdu. Asi 7 komentářů níže to říkám. Mohl jste si ušetřit poměrně obsáhlé kázání. Tady šlo, ale především ten výraz „plyn“ u EV. 🙂

                27. No můžete říkat přidej čas otevření čipů 😀
                  No můžete říkat přidej čas otevření čipů 😀

                1. ID.3 takto funguje. Stačí nasednout, sešlápnout brzdu,
                  ID.3 takto funguje. Stačí nasednout, sešlápnout brzdu, zvolit směr jízdy a jet. Auto se místo tlačítka „nastartuje“ detekcí klíče uvnitř vozu a osoby sedící na místě řidiče senzorem pro pásy.

                2. Takže pokud si nezapnu pás, tak si ani nepopojedu po dvoře?
                  Takže pokud si nezapnu pás, tak si ani nepopojedu po dvoře? No tak velké díky takovému kroku vpřed.

                3. Golf to ma udajne stejne. Ale ta funkce se pry da vypnout.
                  Golf to ma udajne stejne. Ale ta funkce se pry da vypnout.

                4. Startovací tlačítko tam pořád je, trochu schované vpravo
                  Startovací tlačítko tam pořád je, trochu schované vpravo na sloupku řízení…při běžném použití ho nepotřebujete, ale pro speciální případy typu popojíždění po dvoře ho můžete použít.

                5. Ano řídil a třeba TM3 má k tomu postupu při
                  Ano řídil a třeba TM3 má k tomu postupu při „startování“ velice blízko.

                  Co se vám na tom postupu IDEÁLNÍHO „startování“ nelíbí?

                  A ano k ideální nabíječce by mělo stačit jen přijet a takové nabíječky, které automaticky napojí kabel se už pár let testují. Neznám nikoho koho vyloženě baví každý den odpojovat a napojovat kabel. 🙂

                  https://www.youtube.com/watch?v=uMM0lRfX6YI

                6. No, mně tam chyběla ta brzda. Viz jiného odpověď.
                  Někdy

                  No, mně tam chyběla ta brzda. Viz jiného odpověď.

                  Někdy si sednu do auta a nechci hned jet, ale kdybych se omylem dotkl akcelerátoru, tak vystřelím ani nevím kam a do čeho narazím.

                7. Jo to máte pravdu. To by mohlo vyřešit to aktivní zvolení
                  Jo to máte pravdu. To by mohlo vyřešit to aktivní zvolení vpřed nebo vzad.

                8. Tady jsem viděl odkaz na video, kde někdo s elektrickým
                  Tady jsem viděl odkaz na video, kde někdo s elektrickým Porsche přijel domů a zastavil. Po chvíli vystřelil a bral vše před sebou i pod sebou.
                  Jóóó, zapomnětlivost a pohodlnost nejsou dobré vlastnosti.
                  🙂

                9. eDebilku, kabel z kalhot, aby ses mohl vychcat Ti taky vyndava
                  eDebilku, kabel z kalhot, aby ses mohl vychcat Ti taky vyndava automat nebo kdyz neni po ruce si do tech gati nachčiješ?

              1. Z toho budou mít radost zloději. Asi jsem stará škola, ale
                Z toho budou mít radost zloději. Asi jsem stará škola, ale klíček je prostě klíček. Už jen to, že když vypnu zapalování a vytáhnu klíček, tak se nemusím bát, že mi něco s autem provede děcko ponechané uvnitř.
                Stejně tak jako čudlíky míto tabletu.

                1. U Tesly je auto pripravene po odemceni 30 vterin pro zahajeni
                  U Tesly je auto pripravene po odemceni 30 vterin pro zahajeni jizdy. Po 30 vterinach musite opetovne aktivovat kartickou. To same plati pri otevreni dveri ridice zevnitr. Tim se deaktivuje moznost jizdy. Pokud je auto ovladane mobilem pres bluetooth, tak se deaktivuje po vzdaleni mobilu. Tim zamezite neopravnenemu pouzivani stejne jako vytazenim klicku.

                2. U ID.3 mám klíček v kapse nebo v autě jak si sednu tak se
                  U ID.3 mám klíček v kapse nebo v autě jak si sednu tak se v sedadle
                  sepne nějaký spínač pak zmačknu brzdu zařadím D nebo R pustím brzdu
                  auto se začne pomalu rozjíždět a potom si akcelerátorem přidám
                  kolik chci.

                3. Id3 nema automatickou brzdu? u Tesly se prida plyn a brzda se
                  Id3 nema automatickou brzdu? u Tesly se prida plyn a brzda se sama vypne. Tesla 3 zadny klicek uz nema. Bud karticka nebo bluetooth mobil. Elektronicka klicenka se musi dokoupit za 150 Eur. Ale to je zbytecne. Mobil automaticky zamkne, odemkne i povoli jizdu. Navic pres telematiku wifi a mobilni sit muzete ovladat skoro vse na dalku. Vidite i kde auto stoji.

                4. To je asi v sedadle a navíc se musí zapnout B nebo R aby
                  To je asi v sedadle a navíc se musí zapnout B nebo R aby to jelo.
                  Když sednu, tak se rozsvítí display.
                  Jak pustím brzdu tak se auto začne jemně rozjíždět a to se mě líbí.
                  Ale můžu taky okamžitě přidat plyn (akcelerátor).
                  Další vymoženosti přijdou asi po upgradu příští rok.
                  Jo a je tam tlačítko na ruční brzdu když ho zmačknu, tak mě to napíše
                  na infotaimentu nashledanou a zazní hudba.

                1. Klid nemusíte být hned tak útočný. 🙂
                  Když se nad tím

                  Klid nemusíte být hned tak útočný. 🙂

                  Když se nad tím člověk zamyslí, tak mačkat brzdu když se chci rozjet dopředu taky moc smysl nedává. Prostě sednu, zvolím jestli chci jet dopředu nebo dozadu (tím se vyřeší pojistka nechtěného rozjetí) a jedu (automaticky se odbrzdí).

                  Nechápu, proč bych měl u EV mačkat brzdu, pak hledat tlačítko na start, pak volit třeba zpátečku. Z principu zbytečně složité. Přežitek ze (starších) spalováků, kde při startu držíte spojku a někdy ještě brzdu, když nemáte automatickou „ruční“ nebo asistenta rozjezdu.

                2. Automobilky se jisti proti lidske blbosti. Kazdou chvilku
                  Automobilky se jisti proti lidske blbosti. Kazdou chvilku nekdo tvrdi, ze se mu auto samo rozjelo. At spalovak, ci EV, nekteri lide jsou uplny nemehla a tak se s tim musime vsichni trapit. Kupte si dnes nejaky elektropristroj. V navodu 10 stranek varovani vseho druhu a navod jak to pouzivat je na jedne strance.

                3. Když vidím, jak myslíte, tak doufám, že neděláte v
                  Když vidím, jak myslíte, tak doufám, že neděláte v oboru, kde se řeší funkční bezpečnost… a to není útočnost to je vyděšení se nad sladkou nevědomostí

                4. Nebojte se, to vážně nedělám. 😀
                  Jen si prostě

                  Nebojte se, to vážně nedělám. 😀

                  Jen si prostě nemyslím, že nutnost zmáčknou někde navíc nějaké fyzické tlačítko nevyhnutelně vede k vyšší funkční bezpečnosti. Uživatele to totiž začne štvát a po chvíli to zautomatizuje a aniž by o tom přemýšlel udělá nějakou blbost. Mnohem spolehlivější je pouze jedno takové tlačítko doplněné o kvalitní senzorické systémy, na které je aplikována analýza chování.

                  Moderní auto už dnes má dostatek dat (zavřené dveře, zapnutý pás, ruce na volantu, rozložení hmotnosti na sedačce, kamera snímající řidiče…), aby bezpečně poznalo, zda chcete opravdu jet nebo jen provozujete činnosti s opačným pohlavím. 😀

                  Nejsem ze „staré“ školy, takže se na tomhle asi neshodneme, ale chápu a respektuji váš názor. 🙂

                5. Skutečně chcete mít možnost se nerozjet bez zapnutých
                  Skutečně chcete mít možnost se nerozjet bez zapnutých pásu, s otevřenými dveřmi, bez rukou na volantu ? Ani v garáži nebo při zajíždění někam s pomocí či bez se to vám to nehodí ? Není lepší mít jedno tlačítko a tím říct autu „teď opravdu chci jet“ než hledat jaký magický pohyb autor auta ještě očekává a konečně mě povolí se rozjet ?

                  Já se třeba v koloně běžně rozjíždím bez držení volantu, při parkování popojíždím bez pásů (při zvýšení rychlosti auto začně postupně pípat tak hlasitě, že se připoutají všichni), u jsem u někam popojížděl s otevřenými dveřmi a koukal kam přesně zajíždím.

                6. Drive jsem se ve snehu roztlacoval sam. Dal jsem jednicku,
                  Drive jsem se ve snehu roztlacoval sam. Dal jsem jednicku, kola hrabaly, ja tlacil a kdyz se rozjelo, tam jsem dobehnul, naskocil a jel. To byly casy. To bylo jeste snehu pres noc, ze auto nebylo videt. S kamerou a senzory vsude bych tam stal az do jara nez snih roztaje.

                7. To ne, spíše byste si zapnul dálkové ovládání a
                  To ne, spíše byste si zapnul dálkové ovládání a vzhledem k tomu, že je čím dál více aut 4×4, tak byste možná ani nemusel tlačit. 😀

                8. Moje Tesla 3 je 4×4, ale obavam se, ze by v takovem snehu
                  Moje Tesla 3 je 4×4, ale obavam se, ze by v takovem snehu sedela na brise a vubec nevyjela. Bohuzel je dost nizko a nedavno jsem si v jednom vjezdu odrel bricho. Znelo to nehezky. Doufam ze je spodek hodne pevny a ochrani baterku.

                9. Vyznáte se trochu v IT a programování?
                  Lidi musíte

                  Vyznáte se trochu v IT a programování?
                  Lidi musíte otevřít mysl. Je rok 2020 a ne 1990. Vše o čem píšete se dá vyřešit automaticky pár řádky kódu nebo povolením určité činnosti v menu (např. jízda s pootevřenými dveřmi). Nevím, kde jinde bych měl mít při rozjezdu ruce než na volantu. Po rozjezdu samozřejmě obě ruce na volantu mít nemusím.

                  Na popojíždění v garáži přece vůbec nemusíte nastupovat do auta (viz. funkce Summon u Tesly nebo nějaká jiná forma dálkového ovládání). Moderní auto ví samozřejmě mnohem lépe než vy, že popojíždíte v koloně(charakter jízdy, GPS, online mapy a doprava…), takže vám nebude házet při každém zastavení parkovací mód, navíc lepší auta už dnes v koloně popojíždějí automaticky, takže je čas na dloubání v nose. 😀

                  Chápu, že ne každému to může být po chuti, ale tímhle směrem jde technologie a je lepší si zvyknout než s tím bojovat. Odpovězte si na otázku, jak bude vypadat a co bude mít za výbavu auto z vyšší střední třídy za 20 let. Dostanete k němu něco jako „klíče“? Bude mít kliky? Bude mít volant a pedály? Bude mít display nebo hologram nebo ani jedno z toho? Bude moct jezdit kolmo do strany? 🙂

                10. Právě že se trochu vyznám v IT, takže si živě umím
                  Právě že se trochu vyznám v IT, takže si živě umím představit že někdo zuřivě hledá v autě co ještě musí udělat aby ho rozjel.

                  Hledat něco v menu. To je opravdu super zjednodušení než zmáčknout jedno tlačítko. Ne vždy když lezu do auta chci hned jet, někdy nechci jet vůbec, třeba tam něco dávám nebo vyndavám.

                  Už pár lidí zabilo že měli jen volič automatu na kterém není vidět v jakém je stavu.

                  https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/zamrel-mlady-herec-z-filmu-star-trek-anton-yelchin-jeep-automat-fca.A160621_185455_automoto_fdv

                  A vy chcete do takového stavu dostat celé auto.

                11. Já myslím, že je to napsáno hned v nadpisu „měl hloupý
                  Já myslím, že je to napsáno hned v nadpisu „měl hloupý volič automatu“. Kdyby měl „chytrý“, který se vždy resetuje do polohy parkování po otevření dveří, tak je problém vyřešen a nebo můžeme ještě dalších 100 let mačkat pedál a tlačítko navíc. 😀

                  Myslím, že hledáte problém, kde není. Jak často potřebujete popojet s otevřenými dveřmi? Já naposledy možná před 5 lety, kdežto rozjet se musím pokaždé. Nic ani hledat nemusíte. Prostě se pokusíte rozjet třeba právě s otevřenými dveřmi(nebo cokoliv jiného) a auto se vás na displeji zeptá zda opravdu chcete. Vy to potvrdíte (klidně dvoufázově) a můžete popojet. Chce to prostě jen aplikovat moderní přístup od začátku a ne roubovat moderní technologie na 30 let starý SW nebo mechanické systémy.

                  Nemusíte přece hned jet. Nemusíte jet vůbec. Auto by se nerozjelo dokud nezvolíte směr jízdy a to že do něj lezete třeba jen pro věci ničemu nevadí.

                12. Takže místo pedálu brzdy (odstraněného) přidáte
                  Takže místo pedálu brzdy (odstraněného) přidáte položku do menu… už je mi to jasné..

                  Vždy když se snažíte zaškatulkovat data ze senzorů tak mi věřte ale narazíte na vyjímku a pak budete implementovat funkci na obejití všech pravidel a pak jí budou automaticky využívat všichni… úplně stejně jako ten brzdový pedál.

                  Já osobně brzdu budu sešlapávat před rozjezdem i když to nebude vyžadované – přijde mi to logicky bezpečnější (nejedu? stojím na brzdě, nepojedu delší dobu? zařadím P a zatáhnu ručku, jedu? nestojím na brzdě).

                  To, že mi auto umožńuje zatáhnout ručku a pak jí uvolnit sešlápnutím plynového pedálu je úplně stejně nebezpečné jako použít brzdový pedál pro nastartování jízdního režimu. Další věc na kterou musím myslet – naskriptujete mi zatahování ručky ?

                  Technologie jdou kupředu, ale lidé ne (respektive v porovnání s technologiemi velmi neznatelně).

                13. Hlavne kdyz slapnu na brzdu tak cejtim ze je tvrda tedy Ok.
                  Hlavne kdyz slapnu na brzdu tak cejtim ze je tvrda tedy Ok. Zjistovat to az pri jizde je trochu mimo.

                14. Souhlas. Já taky rád stojím na brzdě, dává mi to pocit
                  Souhlas. Já taky rád stojím na brzdě, dává mi to pocit jistoty, že se to nerozjede. Ale někdy se mi stane, že při stisku start tlačítka se pedál propadne. Je to nějaká inicializace senzorů. To znamená, že software hrabe i do brzd a to mě docela znervózňuje. Nemůže se stát, že spadnou „windowsy“ a nezastavíme to? Potom by nezbývalo než vyskočit. Pokud nás to ovšem nezamkne. :-))

                15. Od doby zavedení ABS počítač hrabe do brzd.
                  Od doby zavedení ABS počítač hrabe do brzd.

                16. Ano, hrabe. Kamarád měl problém se spalovákem Mazdou.
                  Ano, hrabe. Kamarád měl problém se spalovákem Mazdou. 1000x to zabrzdilo a po 1001 se propadl pedál a jelo to dál. Měl to v asi šesti značkových servisech, vyměnili úplně všechno a pořád stejný. Tak to musel prodat, to bylo auto na zabití.

                17. prodat?? auto na zabití prodal někomu dalšímu aby se zabil
                  prodat?? auto na zabití prodal někomu dalšímu aby se zabil ??

                18. On to prodal výrobci na protiúčet, třeba to sešrotovali.
                  On to prodal výrobci na protiúčet, třeba to sešrotovali. A nebo možná prodali ale to už není jeho problém.

                19. Pedál se propadne, protože při zapnutí vozu se zapne
                  Pedál se propadne, protože při zapnutí vozu se zapne posilovač brzd.

                20. Vůbec vám to není jasné. Vy si to představujete úplně
                  Vůbec vám to není jasné. Vy si to představujete úplně jinak než píšu a pak si proti té vlastní představě argumentujete. 😀

                  O žádném odstraňování pedálu brzdy jsem nic nepsal. Prostě jen ten pedál nebudete muset mačkat při rozjezdu. Položka v menu bude jen na zvláštní případy jako je právě třeba jízda s otevřenými dvěřmi.

                  Vám to příjde logické, protože jste na to prostě zvyklý z ICE aut.

                  Asi vám utekl ten sled událostí. Nastoupím do auta, zvolím směr jízdy a jedu. Nevím co bych měl řešit něco s ruční brzdou. Pokud máte lepší novější auto, tak jistě máte asistent rozjezdu do kopce a sjezdu z kopce. To není nic jiného než elektronická automatická brzda.

                  Možná jsem to dostatečně nezdůraznil, ale bavíme se tu o nějaké ideální variantě startování budoucího EV s pokročilými senzory a systémy.

                  Naprosto s vámi souhlasím. Technologie jde dopředu a lidé moc ne, proto je potřeba jim sebrat co nejvíce tlačítek a táhel a hlídat je pokročilými systémy.

                21. No vidíte, a to jste zase vy nepochopil mě.
                  Napsal jsem

                  No vidíte, a to jste zase vy nepochopil mě.
                  Napsal jsem vlastním způsobem o odstranění nutnosti sešlápnout pedál vlastními slovy (teď když se na to koukám tak jsem opravdu zvolil zavádějící kombinaci slov) a vy si to hned vykládáte po svém ;-P

                  A proč nechcete alespoň ponechat stisknutí pedálu místo položky v menu ?

                  A ne, nepřijde mi to logické z ICE aut. Nikdy jsem ICE nevlastnil a pár krátkých úseků jsem musel absolvovat v ICE autech kvůli zaměstnání ale to už je dávno překonáno dobou v EV.
                  Přijde mi logické sešlápnout brzdu protože:
                  – tak je to u automatů které se chovají naprosto totožně jako většina EV (těch bez e-Pedálu)
                  – chci mít jistotu že se po zapnutí auta auto nezačne samo pohybovat
                  (toto je daň za chování automatu – puštěný pedál => slabý výkon a pohyb)
                  – testuji šikmost povrchu, nechci být odkázán na to že jsem si nevšiml že kolo je na kameni nebo povrch šikmý a auto se samo rozjede

                  Vy nepoužíváte ruční brzdu ?

                  A možná jsem to dostatečně nezdůraznil ale (a domnívám se že i většina vašich oponentů v tomto tématu) bavím se o současnosti.

                  Budoucnost je fajn ale to už se tu můžeme bavit o mezihvězdných letech. IMO

                  EDIT:
                  Kdyby to nebylo jasné, tak – ta položka v menu určitě nebude lépe dosažitelná než pedál. Auto má před zapnutým stavem jen málo „hejblátek“ pro sdělení záměru řidiče autu. Kdyby to byla páčka ostřikovače, tak budu mačkat páčku ostřikovače raději než matlat do menu (určitě to nebude úplně nahoře jako první volba… při vypnutém autu). A pak ještě budu stát na brzdě, protože technika je technika ale jistota je jistota.

                22. Jo to bude asi důvod toho nedorozumění. Já mluvím o
                  Jo to bude asi důvod toho nedorozumění. Já mluvím o nějakém ideálním EV v budoucnu. 🙂

                  Třeba u TM3 to máte tak, že stisknete brzdu, zvolíte směr a jedete. Asi dnes nejjednodušší postup a já se pouze otevřeně zamyslel, zda by ta nutnost šlapat na brzdu nešla odstranit.

                  Ruční brzdu používám jen když parkuju v kopci, pokud se bavíme o autě co má klasickou ruční brzdu.

                  Položka v menu by nebyla jednodušeji dosažitelná, ale je lepší jednou za rok potvrdit oznámení na displeji, když teda chci jet s otevřenými dvěřmi, než při každém započetí jízdy mačkat něco navíc. Také by se nemohlo stát, že se rozjedete s otevřenými dvěřmi, aniž byste to dopředu musel potvrdit. To se vám dnes může stát a i když vás na to auto upozorní, tak už může být pozdě.

                  Vypadá to teda, že každému bude vyhovovat něco jiného, takže bude lepší, když to půjde nakonfigurovat uživatelem na míru. Nevím ale, jestli někdo v budoucnu udělá takhle otevřený a flexibilní systém v autě. Muselo by to také projít přes regulace. 🙂

                23. a proto jsou v letectví přepínače s pojistkou…aby je
                  a proto jsou v letectví přepínače s pojistkou…aby je někdo nechtěně nezmáčkl LOL

                24. Ta brzda se snad mačká kvůli bezpečnosti tj. jestli
                  Ta brzda se snad mačká kvůli bezpečnosti tj. jestli funguje brzdový spínač např. pro vypnutí tempomatu. Při poruše toho spínače s autem neodejdete a na pohonu vůbec nezáleží.

                25. Brzda se mačká i u automatu, tam jí taky nechcete mačkat ?
                  Brzda se mačká i u automatu, tam jí taky nechcete mačkat ?

                26. Kolikrát musím ještě napsat EV aby průměrný diskutují
                  Kolikrát musím ještě napsat EV aby průměrný diskutují pochopil, že se bavíme o EV?

                27. Protože i EV je auto ?
                  Chápu vaše vizionářství a snad

                  Protože i EV je auto ?

                  Chápu vaše vizionářství a snad bych se vším i bezvýhradně souhlasil.
                  Ale chcete odstraňovat nutnost sešlápnout brzdu, tak si představte že EV mají svoje sešlápnutí brzdy z chování automatů. Je to tak překvapivé ?

                28. V pořádku. Souhlasím. V komentářích výše právě
                  V pořádku. Souhlasím. V komentářích výše právě píšu, že je to přežitek ze spalováků, tedy že to z nich vychází. Není to tedy překvapivé, jen trochu pozůstatek, který do budoucna bude možné podle mě odstranit. 🙂

                29. Pokud to je legislativni pozadavek pro certifikaci, tak s tim
                  Pokud to je legislativni pozadavek pro certifikaci, tak s tim nepohne ani sebelepsi elektronika.

            1. Dík za potvrzení, že do problematiky vůbec nevidíte a
              Dík za potvrzení, že do problematiky vůbec nevidíte a netušíte o čem je řeč.. ten kousek plastu se jmenuje lis, raznice, transport skladování, montážní operace, certifikace a pokud maji budget strop na to kolik to může výrobně stát (jakože určitě mají), tak s tím snadno mohli přelézt.. až někde na autě výraznějš ušetří, dost možná ho budou moct přidat a samozřejmě takové vylepšení patřičně marketingově využijí

                1. Jsou to zkušený profíci. :)))
                  Jsou to zkušený profíci. :)))

Napsat komentář