Škoda Auto vyrobila půl milionu baterií pro celý koncern

V hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrábí Škoda Auto bateriové systémy pro plně elektromobily na platformě MEB a plug-in hybridy.

Ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila Škoda Auto již 500 000 bateriových systémů. Tyto strategicky důležité komponenty jsou součástí plně elektrických vozidel na platformě MEB a modelů s plug-in hybridním pohonem koncernových značek Škoda, Volkswagen, Audi a SEAT.

Dosažený milník je důkazem, že značka Škoda plní své cíle v oblasti přechodu k elektromobilitě. Automobilka vynakládá vysoké investice do nezbytné transformace svých provozů i oblastí vývoje, digitalizace a dalšího vzdělávání zaměstnanců. K dnešku se podařilo zvýšit kvalifikaci více než 23 000 zaměstnanců společnosti Škoda Auto a připravit tím na požadavky elektromobility.

SOUVISEJÍCÍ: Škoda Auto začíná v Mladé Boleslavi sériovou výrobu elektromobilu Enyaq iV

Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Výroby a logistiky, říká: „Bateriové systémy jsou klíčové pro úspěšné zvládnutí naší transformace k elektromobilitě. Významný mezník v podobě 500 000 vyrobených bateriových systémů pro elektromobily na platformě MEB a plug-in hybridní vozy je výjimečným úspěchem, který dokazuje důvěru koncernu Volkswagen v náš vysoce kvalifikovaný tým i závazky v oblasti elektromobility. Brzy však ještě přidáme na rychlosti a pro navýšení denní výrobní kapacity otevřeme další montážní linku. Postupujeme tak podle stanoveného plánu a posilujeme význam České republiky jako centra pro elektromobilitu.“

Vysokonapěťové trakční baterie pro vozy Škoda a modely dalších koncernových značek Audi, SEAT a Volkswagen s plug-in hybridním pohonem (PHEV) se v Mladé Boleslavi vyrábějí již od září 2019.

V každé směně se na ploše přibližně 2 000 m2 střídá kolem 50 zaměstnanců. Působí zde i 13 plně automatických robotů s různým zaměřením, např. pro manipulaci se zvláště těžkými komponenty. Každých 86 sekund vznikne kompletní baterie pro plug-in hybridní pohon vozů na platformě MQB. Hmotnost celého kompletu na konci výroby činí přibližně 130 kilogramů.

V květnu 2022 spustila Škoda Auto výrobu bateriových systémů pro vozy s čistě elektrickým pohonem na platformě MEB (Modular Electrification Toolkit) koncernu Volkswagen. Komplety s kapacitou od 55 do 82 kWh nacházejí využití jak v elektromobilech značky Škoda, tak i ve vozech značek Volkswagen a Audi. Vedle jednotlivých bateriových modulů, skládajících se z 16 či 24 článků, je součástí bateriového systému MEB také vana s integrovaným chladicím systémem, řídicí jednotka baterie a další nezbytné elektrické komponenty.

Na stávající výrobní lince, do které Škoda Auto investovala okolo 130 milionů eur, pracuje přibližně 250 zaměstnanců. V roce 2023 uvede automobilka do provozu další montážní linku na výrobu bateriových systémů pro vozy na platformě MEB a díky tomu se výrobní kapacita zvýší na celkem 1 500 baterií pro elektromobily a 800 baterií pro plug-in hybridní vozy. Závod tak denně opustí 2 300 bateriových systémů.

zdroj: tisková zpráva

14 Comments on “Škoda Auto vyrobila půl milionu baterií pro celý koncern”

      1. A je to tak správně nazývat??
        Opravdu nemáš po přečtení PR článku pocit, že se škodovácký propagandisti snaží nepoučenou veřejnost zmást? Já teda kdybych nevěděl jak to je doopravdy, měl bych z tohoto článku tuhle představu: Do škodovky přivezou náklaďáky lithium, niklový plechy, měděný dráty a další suroviny, prožene se to mašinama, z ještě teplých článků se sestaví pakety a máme baterie.
        Ve skutečnosti se v Evropě nevyrábí ani hovno a poslední baterkárna (v Anglii) nedávno krachla…
        Ano plány na stavbu baterkáren byly, ale po americké akci ,,drahý plyn pro Evropu“ byly uloženy k ledu, nebo přesunuty do USA.
        Mě přijde, že jste se s tím lhaním všichni zbláznili, sorry jako…

          1. pro maraou… Hele to mi chceš říct, že tímhle PR nikdo nemohl být uveden v omyl??… Tak to teda hrubě nesouhlasím, a půjdu dál: Je to napsáno schválně matoucím způsobem.

            Že ty děláš pro Škodovku?? Stačilo napsat ,,sestavili“ místo ,,vyrobili“ … Tak příště prosím 😉

              1. Proč hned spiknutí?… Škodovka jen machruje a dělá ze sebe co není.
                Blbý ovšem je, že si spousta lidí (možná většina) neuvědomuje jak tragická situace je, a že 99% strategických baterek (slova z článku) se vyrábí v Číně, J. Korei, Japonsku a USA pričemž Čína je daleko v předu…
                Takovéhle PR plky rozhodně nezvyšují potřebnou informovanost veřejnosti o skutečném stavu věcí…

                Mimochodem tvoje reakce na mě je účelová a do nikoho jiného by ses takhle bezdůvodně nenavážel… Tak že víš co mi můžeš politruku…😘🤭

                1. ČÍNA 99% jednorázových baterii ANO
                  U nabijecích akumulatoru NE
                  Mnozí si sice myslí, že se na území Evropy nevyrábí žádné baterie a vše zajišťuje Čína, to ale není úplně tak pravdou a akumulátory i na starém kontinentě vyrábí poměrně hodně zemí (např. Francie, Polsko a evropskou baterkovou velmocí se zdá být Maďarsko). Další takovou by měla být společnost Svolt, která vznikla oddělením od čínské automobilky Great Wall Motors. Ta by chtěla na území Evropy postavit celkem 5 továren na akumulátory.
                  https://www.svethardware.cz/svolt-postavi-v-evrope-5-tovaren-na-baterie-a-ukazal-dragon-armor-battery/59364

                  2023 Volkswagen dál počítá s budováním továren na baterie v Evropě
                  https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2335772

                  Velká šestka. Kdo jsou největší světoví výrobci baterií
                  https://emovio.cz/2021/09/15/velka-sestka-kdo-jsou-nejvetsi-svetovi-vyrobci-baterii/

        1. Čínská firma otevřela v Německu jeden z největších závodů na bateriove članky pro elektromobily
          https://www.novinky.cz/clanek/auto-cinska-firma-otevrela-v-nemecku-jeden-z-nejvetsich-zavodu-na-baterie-pro-elektromobily-40421240

          Největší evropské továrny na baterie. Kde všude vzniká potřebná technika do vyhlížených elektroaut?
          https://www.auto.cz/tohle-jsou-nejvetsi-evropske-tovarny-na-baterie-kde-vsude-vznika-potrebna-technika-do-vyhlizenych-elektroaut-134533

          LG Chem navýší výrobu baterií v polské továrně z 10 GWh na 70 GWh ročně
          https://www.hybrid.cz/lg-chem-navysi-vyrobu-baterii-v-polske-tovarne-z-10-gwh-na-70-gwh-rocne/

          Maďarsko se stává největší evropskou základnou na výrobu baterií
          https://www.solarninovinky.cz/madarsko-se-stava-nejvetsi-evropskou-zakladnou-na-vyrobu-baterii/

          1. Tak aspoň něco, měl jsem dojem, že je to ještě horší … I když teda fakt, že jedinou větší fabriku otevřela nedávno v Evropě čínská firma o něčem svědčí..
            A pak tu máme samozřejmě plány – velké navyšování výroby tudle, výstavba nových baterkáren támhle…
            Nejzajímavější jsou ty plány VW… Můj zdroj informoval před pár týdny, že z toho sešlo KOMPLETNĚ…
            Tak doufám že se to nepotvrdí a VW začne v Evropě stavět továrny a sekat gigawathodiny. Už je to fakt potřeba.🔋🔋🔋

Napsat komentář