Škoda Auto dnes ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila jubilejní miliontý bateriový systém. Automobilka vyrábí vysokonapěťové trakční akumulátory od roku 2019, kdy byla zahájena montáž baterií pro plug-in hybridní model Superb iV.
V současnosti se společnost soustředí výhradně na větší baterie pro plně elektrické vozy na platformě MEB, a to již na dvou montážních linkách s celkovou kapacitou 1 500 kusů denně. Kapacita se pohybuje mezi 55 a 91 kWh (využitelná 52 až 86 kWh) a vedle elektromobilů Škoda Enyaq a Elroq se tyto komplety montují také do dalších modelů koncernu Volkswagen, zejména značek Volkswagen, SEAT/CUPRA a Audi.
Milion baterií z Mladé Boleslavi pro modely koncernu Volkswagen
Škoda Auto vyrábí vysokonapěťové bateriové systémy od září 2019, kdy byla zahájena montáž trakčních akumulátorů pro plug-in hybridní model Superb iV. Od května 2022 pak v Mladé Boleslavi vznikají bateriové systémy pro plně elektrické vozy na platformě MEB.
Tyto komplety nacházejí využití jak v elektromobilech Škoda Enyaq a novém SUV Elroq, tak ve vozech značek Volkswagen, Audi a SEAT/CUPRA. Důležitý moment ve výrobě nastal ve stejný okamžik, kdy byla spuštěna informační platforma pro e-mobilitu Enter Electric!, shrnující zákazníkům technické podrobnosti a přínosy elektromobility. V současné době se Škoda Auto zaměřuje v Mladé Boleslavi výhradně na produkci baterií pro plně elektrické vozy na platformě MEB.
V roce 2023 bylo výrobní zázemí v Mladé Boleslavi rozšířeno o druhou linku a celková denní kapacita tím dosáhla 1 500 bateriových systémů. Automobilka zároveň vynakládá vysoké investice do nezbytné transformace svých provozů i oblastí vývoje, například do digitalizace a dalšího vzdělávání zaměstnanců. Dosud se podařilo úspěšně zvýšit kvalifikaci pro požadavky elektromobility již u více než 28 000 zaměstnanců.
Výrobní zázemí se rozkládá na ploše přibližně 10 500 m² a v jednotlivých směnách se do montáže zapojí kolem 90 zaměstnanců. K dispozici mají 82 plně automatizovaných robotů, které zabezpečují manipulaci s obzvláště těžkými součástmi. Nový bateriový systém pro platformu MEB opouští linku každých 60 sekund. Hmotnost finálního kompletu činí zhruba 490 kilogramů (v případě varianty s kapacitou 82 kWh).
Lithium-iontové trakční akumulátory vyráběné v Mladé Boleslavi se vyznačují modulární konstrukcí, která usnadňuje výrobu široké škály variant. Baterie se skládají z 8 až 13 modulů s 16 až 26 články a kapacitou 55 až 91 kWh (čistá kapacita: 52 až 86 kWh).
Unikátní technologie ve výrobě: tomografické centrum
Letos v červnu otevřela Škoda Auto špičkové pracoviště pro kontrolu kvality vyráběných baterií, které využívá v automobilovém průmyslu zcela ojedinělou technologii počítačové tomografie neboli CT sken. Systém podrobně zobrazuje detaily o velikosti až 4 mikrony, tedy čtyři tisíciny milimetru.
Technologie umožňuje detailní zobrazení vnitřních částí a nalezení případných odchylek u jednotlivých dílů bez nutnosti rozebírat celý bateriový systém. Zároveň lze na tomto zařízení zkoumat články, které již byly v provozu.
zdroj: tisková zpráva
Blume informoval zaměstnance koncernu Volkswagen o blížícím se bankrotu a nutnosti restrukturalizace. Už žádné Wir schaffen das…
Pohled k nezaplacení, jak deset z deseti elektrických lepševiků čumí s otevřenou hubou.
hxxps://www.businessinsider.de/wirtschaft/vw-harte-aussagen-von-ceo-blume-auf-der-betriebsversammlung/
Tak VW si nic jiného nezaslouží, už v roce 2015 prokázali, že se neumí přizpůsobit a inovovat, když praskl diesel gate. Když někdo 30 let stojí na místě, tak prostě neskončí dobře.
Tak je jasne proc je Skoda jako jeda z mala znacek v koncernu ziskova. Baterky zivi celou Skodoffku. Skodoffky se v Cine uz prestaly prodavat a to zanechalo velkou diru v trzbach a zisku. Vyroba baterek to kompenzuje.