Akční model elektromobilu Škoda Enyaq Tour 50 vstupuje na český trh s doporučenou prodejní cenou od 899 000 Kč včetně DPH.
Škoda Auto uvádí na český trh akční provedení plně elektrického modelu Enyaq. Jeho doporučená prodejní cena začíná na 899 000 Kč včetně DPH a v síti autorizovaných prodejců jej bude možné objednávat do odvolání. Škoda Enyaq Tour 50 představuje vyspělý elektromobil s moderní technikou a bohatou výbavou za mimořádně atraktivní cenu.
Výhodné řešení mobility na kratší a střední vzdálenosti
Škoda Enyaq Tour 50 je nabízena s elektromotorem o výkonu 125 kW a pohonem zadních kol. Vysokonapěťová baterie s kapacitou 55 kWh (využitelná kapacita činí 52 kWh) umožňuje maximální dojezd až 375 kilometrů v režimu WLTP. Na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem lze akumulátor doplnit z 10 na 80 % kapacity za 25 minut, přičemž maximální nabíjecí výkon činí 145 kW.
Auto je možné objednávat u všech autorizovaných obchodních partnerů Škoda Auto na území České republiky za doporučenou prodejní cenu od 899 000 Kč včetně DPH a při pořízení na úvěr lze čerpat státní podporu pro podnikatele ve výši až 200 000 Kč.
„Základní provedení modelové řady Enyaq představuje zajímavou alternativu pro ty, kteří využívají vůz pro lokální mobilitu a chtějí si dopřát moderní elektromobil s atraktivní výbavou a velikostí za velmi příznivou cenu. Díky němu můžeme nabídnout výhodné řešení mobility s lokálně nulovými emisemi ještě širší skupině zájemců,“ říká vedoucí prodeje Škoda Auto pro český trh Tomáš Duchoň.
Moderní technika s bonusem prostoru a komfortu
Škoda Enyaq Tour 50 je moderní elektromobil na bázi modulární elektrické platformy (MEB) koncernu Volkswagen, jehož zadní kola pohání elektromotor o výkonu 125 kW. Vůz je dostupný s nejnovější verzí softwaru, která obsahuje například přepracované uživatelské rozhraní, které odráží novou firemní identitu značky Škoda, ale i funkci předehřevu baterie.
Ta je aktivní při přípravě na nabíjení stejnosměrným proudem a optimalizuje tak rychlost nabíjení. Proces se spustí stisknutím tlačítka na centrálním displeji infotainmentu nebo automaticky během cesty k nabíjecí stanici, na základě údajů získaných z navigace a aktuální teploty baterie.
Rozměrově se Enyaq Tour 50 nijak neliší od ostatních provedení modelové řady Enyaq, poskytuje tak dostatek prostoru pěti cestujícím i jejich zavazadlům. Tento akční model se dodává v interiérovém designu Loft s ambientním LED osvětlením a potahy sedadel, které kombinují látku s umělou kůží s dekorem imitujícím hliník.
Jezdí na 19palcových kolech Proteus z lehké slitiny a je standardně vybaven předními i zadními parkovacími senzory a zadní parkovací kamerou. Do výbavy patří také centrální 13palcový dotykový displej spolu s navigací a řada oblíbených prvků Simply Clever.
Dostupné elektrické SUV bez kompromisů ve výbavě
Akční model Tour disponuje bohatou výbavou. Obsahuje mimo jiné 7 airbagů, asistent udržování jízdního pruhu, asistent při jízdě v koloně, hlídání slepého úhlu, adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, bezklíčové zamykání a startování Kessy rozšířené o funkci walk-away, která automaticky odemkne vozidlo, jakmile se řidič s klíčem přiblíží do vzdálenosti 1,5 metru od vozu.
Stejně funguje i samočinné zamykání, stačí od automobilu odstoupit. Dále je vůz vybaven světelným a dešťovým senzorem, vyhřívanými předními sedadly, třízónovou klimatizací Climatronic, virtuálním kokpitem, bezdrátovým nabíjením telefonu, navigací, digitální asistentkou Laurou, přípravou pro tažné zařízení a řadou dalšího.
Za příplatek 50 000 Kč si lze objednat paket Plus, který zahrnuje balíček Asistovaná jízda 2.5, přední světlomety Matrix-LED, Top LED zadní světla, elektrické sedadlo řidiče s pamětí a bederní opěrou, boční airbagy vzadu a virtuální pedál. Nároční zákazníci mají možnost objednání tažného zařízení a transport paketu.
zdroj: tisková zpráva
Tak ještě 300 000 dolů a možná bych si to i koupil.
Evropske automobilky maji strategii proti cinskym EV. Jmenuje se pomluva, ta zabira nejlepe. Pry vsechny BYD EV ktere pripluji do Evropy po ceste plesnivy. Duvod je vysoka vlhkost na mori a dlouha cesta. Toyota asi plave rychleji, maji klimatizovane lode a vubec, jen Cina vozi plesniva auta do Evropy. A zrejme plesnivi jen EV, aspon o spalovacich se to nepise. Takze lidi bacha, vsechny auta z Asie jsou po transportu plesniva a kdo vi jak to pusobi na lidsky organismus. Ja bych teda plesnivou Toyotu nechtel. Ne jenom ze smrdi z diry, ale i uvnitr.
MG5 – 61kWh, 400 km dojezd, spotřeba 17.5kWh/100km – 899 000, maximálka 180km/h
Enyaq – 55kWh, 375 km dojezd, 16.4kWh/100km – 890 000, maximálka 160km/h
MG5 – 1624 kg, Enyaq – 1998 kg
Celkově je Enyaq o kousek větší v každém směru, pravděpodobně bezpečnější, celkově pomalejší.
Akorat je Skodovka barebones a MG5 je uz v zaklade dobre vybaveny. Asiati prodavaji jakysi Eintopf, vsechny auta maji skoro stejnou vybavu, ale je to levnejsi a ucelove. U VW/Skoda je tolik priplatku, ze kupujici casto ani nevi co vsechno ma zakrizkovat a pak odejde ke konkurenci s All in. Kdyz jsem v roce 2002 kupoval Octavii, tak jsem vybiral asi 3 mesice jakou vybavu ma auto mit. Pokazde jsem zakrizkoval neco jineho a druhy den jsem si to zase rozmyslel. Verim ze se to stava mnoha lidem a nikdy se nemuzou rozhodnout. U Tesly 3 jsem byl rozhodnuty behem hodiny. Tesla 3 LR Dual motor barva modra plus tazne zarizeni. A auto je dobre vybavene uz v zakladu.
To je divný, že MG5 je o tolik lehčí než Enyaq a přitom má dokonce o trochu větší baterku (a ještě LFP)
Ani ne, Enyaq má větší kola, celkově je větší, používá pevnější materiály ve větším objemu. Výhoda Enyaqa je životnost, ta bude vyšší. Nevýhoda jsou asistenti a technologie – ty v číně prodávají.
No ale osobně bych doporučil opravdu detailně si to vyzkoušet a to i na zadním sedadle (obě).
PS: pohodlí auta je důležité – proto nemám ani škodu, ani mg
pro Omega… Rozhodnutí co koupit za auto, bude hodně složité pro spoustu lidí…. Už to není jen cena, výkon, vzhled a pár drobností.
Pro mě třeba je hodně důležité využití auta v energetice jako úložiště. Tak že baterie min. 50kWh ale raději víc, LFP technologie pro větší počet cyklů, V2L … Naopak mě moc nezajímá rychlost dobíjení, ani extra pohodlí a už vůbec ne provedení interiéru a vlastně i vzhled je mi dost fuk 😃
Ono to bude za 10 až 15 roků zase jedno, protože pro energetické použití bude připravena většina aut, ale teď jsou rozdíly v BEV z hlediska možnosti využití obrovské… A co mě vážně mrzí, že evropské automobilky jsou v tomto směru nejvíc pozadu.
Tak že se mě může ,,poctivě“ udělaná Škodovka líbit víc, ale stejně budu asi kupovat nějakou Asii. Čína a Korea jsou z hlediska které je pro mě zásadní hodně napřed.🥴
Ještě doplním… Teď jde třeba na trh nějaký nový Francouz s LifePo akumulátorem, ale když řekli že nemá V2L, úplně mě přestal zajímat, že jsem hned zapomněl značku.😁
Homer Simpson a jeho požadavky na auto. Hlavně aby to šlo připojit na barák a na tabletu se daly hrát hry. A nezapomeň si koupit motorovku s integrovanýma třípásmovýma reprákama.
Pro Runnču 🤡… Hele kašpare, koukám že už říkáš lidem i co potřebujou koupit 😅
To není vůbec špatná nabídka. Levnější než Kodiaq v základu.
V této velikostní a cenové kategorii má v elektromobilech jediného konkurenta MG5.
Tesla Y.