Škoda Auto spouští ve spolupráci s Vysokou školou báňskou – Technickou univerzitou Ostrava laboratoř AIM.Lab.
› Laboratoř umělé inteligence představuje v českém automobilovém průmyslu unikátní projekt.
› Pokračování úspěšné spolupráce mezi Škoda Auto a VŠB-TUO
› Propojení teorie a praxe posiluje pozici a konkurenceschopnost automobilového průmyslu v České republice
Tato značka znamená Artificial Intelligence in Manufacturing Lab (Laboratoř umělé inteligence ve výrobě). Tato iniciativa je v automobilovém průmyslu první svého druhu. Laboratoř, která se nachází v kampusu VŠB-TUO, bude sloužit ke spolupráci mezi univerzitou a českou automobilkou.
Zaměřuje se na tři hlavní oblasti: analýzu dat, aplikace strojového učení a umělé inteligence a problematiku optimalizace v průmyslové praxi.
Iniciativa AIM.Lab je v automobilovém průmyslu unikátní, nicméně není to první spolupráce mezi ŠKODA AUTO a VŠB-TUO. Projekt vznikl na základě několikaleté úspěšné spolupráce mezi Oddělením digitalizace a průmyslu 4.0 ŠKODA AUTO a Fakultou elektrotechniky a informatiky VŠB-TUO v rámci programu ŠKODA AUTO Talent pro doktorandy.
Díky poznání výrobního prostředí jsou studenti připraveni řešit problémy v kontextu průmyslové praxe, o čemž svědčí i dosavadní úspěšné společné projekty. Automobilky a univerzita připravují další projekty spolupráce v laboratoři AIM.Lab, které budou výrazně podporovat výuku zaměřenou na praxi. Plán zahrnuje také propojení s dalšími průmyslovými partnery a spolupráci s institucemi, jako je IT iniciativa Czechitas, která posiluje vzdělávání žen v oblasti IT.
ŠKODA AUTO s touto fakultou úspěšně spolupracovala i v minulosti. Automobilka a univerzita například od podzimu 2019 spolupracují na nových technologiích v oblasti asistenčních systémů. V rámci projektu Národního centra kompetence – Kybernetika a umělá inteligence (TA ČR) vyvíjí nový asistenční systém „Follow the Vehicle“.
Cílem je autonomní jízda v konvoji založená na principu „dvě vozidla, jeden řidič“. Vozidlo vpředu řízené člověkem určuje trasu, rychlost, jízdní pruh a další parametry. Údaje o pohybech volantu, zrychlení a zpomalení jsou bezdrátově přenášeny do autonomně řízeného zadního vozidla, které vedoucí vůz následuje ve vzdálenosti až deseti metrů.
ŠKODA AUTO podporou vysokých škol v České republice přispívá ke splnění své společenské odpovědnosti. V celé České republice, ale i v zahraničí společnost podporuje 20 vysokých škol, například poskytováním vozidel nebo komponentů pro studijní a výzkumné účely.
Společnost nabízí také podporu v podobě odborných stáží pro studenty, mezinárodního trainee programu se stážemi v zahraničí a rozvojového a talentového programu pro doktorandy (více informací v sekci ŠKODA Kariéra/ Postgraduální studenti).
V rámci své strategie NEXT LEVEL – ŠKODA 2030 si společnost stanovila cíl vytvořit z České republiky centrum elektromobility. Na začátku příštího roku bude v Mladé Boleslavi zahájena také výroba bateriových systémů pro elektromobily ENYAQ iV. Kromě toho česká automobilka spolupracuje s partnery na vytvoření stabilního hodnotového řetězce dodavatelské struktury pro elektromobilitu.
zdroj: tisková zpráva
Papi Franta drandí Enypšouka a tady je to volaké zmetění soudluzi poslední dobó ;)))
tn.nova.cz/auto/clanek/444085-papez-jezdi-po-slovensku-enyaqem-vyzadal-si-na-nem-specialni-upravy
Toyota mění postoj
Investuje 9 miliard dolarů do továrny na baterie pro elektromobily
https://www.wsj.com/articles/toyota-to-spend-9-billion-on-electric-car-battery-plants-11631020016