Škoda Auto spouští v kvasinském závodě výrobu nové generace modelu Kodiaq

Závod Škoda Auto v Kvasinách bude vyrábět pět různých typů pohonných jednotek pro Škoda Kodiaq včetně plug-in hybridní verze.

Škoda Auto zahajuje ve svém kvasinském závodě sériovou výrobu druhé generace svého vrcholného SUV, modelu Kodiaq. Společnost učinila v souvislosti s přípravou na spuštění výroby významné investice  a modernizovala montáž i svařovnu.

Díky přesunu výroby nové generace modelu Superb  z Kvasin do Bratislavy získala česká automobilka ve svém kvasinském závodě dodatečnou kapacitu na výrobu úspěšných SUV modelů Kodiaq a Karoq.

Andreas Dick, člen představenstva Škoda Auto pro oblast Výroby a logistiky, uvádí:  „V roce 2016 jsme s modelem Kodiaq zahájili SUV kampaň. Pro celý tým proto představuje  příchod druhé generace tohoto úspěšného modelu velmi významnou událost. Přípravám  k zahájení výroby jsme se věnovali velmi pečlivě. Tím, že jsme do modernizace výroby investovali 49 milionů eur, jsme zároveň zajistili, aby byl náš kvasinský závod dobře připraven  na budoucnost. Všem zaměstnancům zapojeným do tohoto procesu bych chtěl upřímně  poděkovat za vysoké nasazení. Právě díky jejich odborným znalostem a odhodlání můžeme  nyní napsat další kapitolu úspěšného příběhu našeho vrcholného SUV.“ 

Nový Kodiaq se bude vyrábět na stejné výrobní lince jako první generace tohoto modelu.  Společnost Škoda Auto investovala 49 milionů eur do modernizace výrobní linky a svařovny,  aby výrobu v závodě Kvasiny ještě lépe připravila na budoucnost.

Součástí úprav je také zajištění podmínek pro výrobu verze Kodiaq iV s plug-in hybridním pohonem. Přestavba výrobní linky se týkala například manipulátorů, montáže podvozků, dopravníkových  technologií, ale například také úpravy robotů, které nanášejí okenní lepidlo. 

Škoda Kodiaq

Ještě nedávno sjížděly ze stejné linky vozy Škoda Superb třetí generace. K získání dodatečné výrobní kapacity pro modely SUV přesunula Škoda Auto výrobu nové, čtvrté generace modelu Superb do závodu Volkswagen v Bratislavě a první vozy zde opustily linku již v minulém roce.

Díky tomuto kroku navýší kvasinský závod Škoda Auto roční produkci o  celkem 150 000 modelů SUV Karoq a Kodiaq. Dle plánů má každým dnem sjíždět z výrobní  linky až 410 vozů Kodiaq.

Model Škoda Kodiaq – další kapitola úspěšného příběhu 

V rámci celosvětové premiéry modelu Škoda Kodiaq v roce 2016 ohlásila česká automobilka  svou SUV kampaň. Brzy následoval kompaktní Karoq (2017), posléze v roce 2019 městské  SUV Kamiq a v roce 2021 plně elektrický model Škoda Enyaq.

Na podzim roku 2018 se stal  Kodiaq RS prvním vozem SUV, který rozšířil řadu sportovních verzí RS značky Škoda. Doposud sjelo z výrobních linek v České republice, na Ukrajině a v Číně, a do začátku roku 2022 rovněž v Rusku, více než 870 000 vozů Kodiaq první generace, jež byly dodány  zákazníkům na 60 trzích po celém světě. Tento model se těší velké oblibě nejen mezi  zákazníky, ale i u odborné veřejnosti: První generace velkého SUV značky Škoda získala doma  i v zahraničí více než 40 prestižních ocenění. 

Druhou generaci modelu Kodiaq představila společnost Škoda Auto 4. října v Berlíně.  S novým vozem automobilka ukazuje, jakým způsobem posouvá udržitelnost i úspornost o úroveň výš. Zároveň značka odhalila první prvky nového designového jazyka Modern Solid. 

Nová koncepce prostorného interiéru, který je pro vozy značky Škoda natolik typický, snoubí udržitelné materiály s inovativními ovládacími prvky, mezi něž se řadí i nové intuitivní ovladače Škoda Smart Dials. Premiéru zde má i nejnovější generace Matrix-LED předních světlometů. 

Pět pohonných jednotek poskytuje výkon od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k).  U nejsilnějších motorů je součástí standardní výbavy pohon všech kol. Škoda Kodiaq je nyní  poprvé k dispozici také jako plug-in hybrid s dojezdem na čistě elektrický pohon přesahujícím  hranici 100 km.

zdroj: tisková zpráva

17 Comments on “Škoda Auto spouští v kvasinském závodě výrobu nové generace modelu Kodiaq”

  1. Skodovka uz davno uctuje v EUR, viz investice 49 milionu EUR. Zatimco Pepici smudlaji v kapse CZK, firmy uz davno presly na EUR. Jak dlouho se Pepici jeste nechaji oblbovat s potrebou udrzovat tuto srandovni menu?
    Pro redakci:EUR se pise minimalne s prvnim velkym pismenem. Takhle to vypada, ze s EURem pohrdate.

    1. A k čemu je jako to EUR dobré? V Chorvatsku i na Slovensku po jeho zavedení vše zdražilo. Inflace by byla větší viz třeba Estonsko, kde Euro zavedly. ČR by odevzdala část svých pravomocí a ručila za dluhy předlužených států.
      Když jedu do zahraničí tak stejně všude platím kartou, kurz se automaticky přepočítá. Euro na nic nepotřebuji.

      1. Kdyz zdrazovalo Chorvatsko, tak se v Cesku o tom vsude psalo. Ale ve stejne mire zdrazila i Mallorca a ticho po pesine. To se moc nehodilo do argumentace proti Euru. CZK je hodne oblibena k prani spinavych penez. Nektere smenarny z Hornidolni maji miliardove obraty a pritom tam nechodi zadny klienti menit. Policie vysetruje, ale maji to tezke. Mafia si CZK hodne chvali. Nekdo na tom dost vydelava a Cesko na tom prodelava. Ale ty hloupejsi si CZK ceni.

    1. A tím pádem je i TM3, byť highland, naprosto neprodejná (o 9 tisíc dražší než TMY). Jestli zlevní taky třeba o 100 tisíc na 950 tisíc, tak to vystřelí prodeje neskutečně.
      Nicméně pokud měla Tesla ve 3Q 2023 čistý zisk něco přes $4000 na auto, tak takové zlevnění brutálně zasáhne do letošních zisků, pokud k tomu nezvládnou odpovídajícím podílem snížit náklady na výrobu. Nicméně Musk říkal, že klidně půjde se ziskem krátkodobě k nule.

      1. I kdyby meziročně zlevnily o $20/kWh, tak je to úspora stále jen $1200 v nákladech za základní model. Celý batterypack s elektronikou bude tak za $6000, teď už je třeba hledat úspory jinde než jen v baterii.
        Zlevnění $4000 bez daně zkrouhne čistý zisk minimálně na půlku, spíš víc. No finanční výsledky za 2Q budou hodně zajímavé.

        1. Jestliže toto zlevnění zvýší prodeje v budoucnu dejme tomu o 30-40 % , tak jenom úspora z rozsahu bude během pár měsíců 10%. Tohle už pro hodně lidí vyřazuje z trhu toxická auta jako je například výše zmíněný Kodiaq nebo Karoq. Případné další zlevnění TM3, už asi vyřazuje hodně prodejů Octavie nebo třeba VW golf , když beru náš rybníček. Zkrátka , na trhu spalovacích aut ,je stále ještě hodně prostoru kde brát.

          1. Jiříčku, Tobě se fakt ještě tak pozdě v noci – tedy úplně ráno zdají takto vlhké sny? To bude asi tím, že si vrazíš ručku do pamprsek, takhle to v ústavech chovancům na noc prý chystají, aby jim nezechcali postele? Protože při nedostatku personálu v ústavech je toto noční pochcávaní stejně toxické, jako produkce zkratowozů v normálních automobilkách. Producenti ICE mají velkou naději, že se této EV toxicity zbaví, pracovníci ústavu, ve kterém přebýváš bohužel naději, že se zbaví Tvé toxické osoby nechovají. Je to smutné, no…….

Napsat komentář