Škoda Auto rozšiřuje flotilu studentského sdílení aut Uniqway o elektromobily Enyaq a CitigoE

Studenti Škoda Auto Vysoké školy spouští platformu pro sdílení automobilů Uniqway v Mladé Boleslavi. Pražská flotila se rozrostla o 15 vozů na celkových 37.

Navzdory pandemii koronaviru v roce 2020 zaznamenal Uniqway okolo 12 000 rezervací a jeho flotila urazila přibližně 400 000 kilometrů
foto: Škoda

Jako služba mobility provozovaná studenty pro studenty se projekt sdílení automobilů Uniqway v Praze ukázal jako velmi úspěšný. Službu nyní budou moci využívat také studenti v sídelním městě společnosti Škoda Auto, v Mladé Boleslavi.

Uniqway se tak rozšířila do druhé lokality. Flotila nyní zahrnuje i elektrická vozidla CITIGOe iV a nově bude studentům k dispozici i první model značky Škoda Auto ryze na elektrické platformě, vůz Škoda Enyaq iV. Službu budou provozovat studenti Škoda Auto Vysoké školy.

Škoda Auto, Škoda Auto DigiLab a tři pražské univerzity zahájily přibližně před třemi lety studentský projekt na sdílení automobilů. Službu vyvinuli studenti Vysoké školy ekonomické v Praze, Českého vysokého učení technického v Praze a České zemědělské univerzity v Praze se společným cílem: skrze svou platformu pro sdílení automobilů, která je v Evropě jedinečná, poskytnout dalším studentům přístup k cenově dostupným vozům vyhovujícím jejich potřebám.

V návaznosti na mimořádně dobré přijetí služby v Praze bude Uniqway nyní – ve spolupráci se Škoda Auto Vysokou školou (ŠAVŠ) – k dispozici také v domovském městě Škoda Auto. I v Mladé Boleslavi tvoří studenti provozní tým: kromě provozu vozového parku se starají také o marketing a akce, stejně jako o budování komunity Uniqway na Škoda Auto Vysoké škole. Úzce spolupracují s odborníky ze společnosti Škoda Auto DigiLab.

Kromě studentů ŠAVŠ mohou službu využívat také stážisté ve Škoda Auto, bez ohledu na to, na jaké vysoké škole jsou zapsáni. Jarmila Plachá, vedoucí Škoda Auto DigiLab, vysvětluje: „Uniqway byl spuštěn v roce 2018 jako pilotní projekt studentů pro studenty. Tato služba dokonale zapadá do ekosystému multimodální mobility ve městech. Po úspěšném zahájení provozu v Praze je expanze do Mladé Boleslavi dalším logickým krokem, který studentům poskytne více možností mobility.“

Pavel Mertlík, rektor Škoda Auto Vysoké školy (ŠAVŠ), dodal: „Díky této službě je naše vysoká škola pro studenty ještě atraktivnější. Myslím si, že je velmi důležité, aby sami byli součástí Uniqway a starali se o platformu. Naši studenti tuto iniciativu vítají a těší se na možnost využití vozů i na zkušenosti, které získají při organizaci provozu flotily.“

V Mladé Boleslavi bude zpočátku k dispozici k pronájmu pět vozů. V Praze si komunita Uniqway může vybrat již z 37 automobilů. Flotila zahrnuje modely CITIGOeiV, SCALA, FABIA a nově bude k dispozici model ENYAQ iV.

Obě lokality účtují stejné sazby. Uniqway od února 2021 nabízí obzvláště výhodné „tarify proti covid-19“, které studentům poskytují možnost bezpečné dopravy za ještě lepší cenu. Elektromboil CITIGOe iV je nabízen za 2,99 Kč za minutu nebo 590 Kč za 24 hodin.

Vozy FABIA jsou k dispozici za 2,99 Kč za minutu nebo 490 Kč za 24 hodin, zatímco SCALA stojí 3,99 Kč za minutu nebo 690 Kč za 24 hodin. Poplatek ve všech případech zahrnuje 20 km; každý další kilometr je zpoplatněn částkou 3,90 Kč a 4,90 Kč za model SCALA.

Aby se uživatelé mohli zaregistrovat, stačí si do smartphonu nainstalovat bezplatnou aplikaci Uniqway a ověřit si řidičský průkaz, občanský průkaz a mezinárodní studentskou kartu ISIC.

Do 15 minut jsou registrovaní a připraveni jet. Vozidla lze otevírat pomocí aplikace nebo pomocí čipové karty ISIC a platba se provádí platební kartou. Dostupná vozidla a oblast provozu se zobrazují v aplikaci Uniqway.

Navzdory omezením souvisejícím s pandemií měla Uniqway velmi úspěšný rok 2020: bylo provedeno okolo 12 000 rezervací, které pokryly přibližně 400 000 kilometrů. Na jaře 2020, během první vlny pandemie, byly vozy využívány jako součást iniciativy #SKODAAUTOpomaha, v rámci které společnosti Škoda Auto a Škoda Auto DigiLab bezplatně zpřístupnily svá vozidla městským úřadům a podpůrným organizacím v Praze.

Dobrovolníci používali vozy Uniqway například k distribuci zdravotnických potřeb, potravin a dalšího spotřebního materiálu. V současné době jsou vozidla využívána také zdravotnickými a sociálními organizacemi v regionu Mladá Boleslav, k přepravě vakcín do nemocnic, očkovacích středisek a domovů pro seniory. Dobrovolníci z řad uživatelů služby pomáhají ve spolupráci s červeným křížem rozvážet mediky do nemocnic, kde pomáhají pacientům s covid-19.

tisková zpráva

13 Comments on “Škoda Auto rozšiřuje flotilu studentského sdílení aut Uniqway o elektromobily Enyaq a CitigoE”

      1. ctrl c/v
        Bakalářské studium programu Ekonomika a management

        ctrl c/v
        Bakalářské studium programu Ekonomika a management se čtyřmi specializacemi poskytuje unikátní podnikohospodářské vzdělání, které zahrnuje i základy technických znalostí pro podnikovou praxi. Je profesně orientováno – díky praktické výuce, případovým studiím a souvislé půlroční pracovní stáži jsou již absolventi bakalářského studia komplexně připraveni uplatnit se na trhu práce.

        Všechny specializace studijního programu Ekonomika a management jsou dostupné v prezenční i kombinované formě a můžete je studovat v českém i anglickém jazyce. Specializace jsou pravidelně inovovány tak, aby odpovídaly současným požadavkům praxe. Učíte se to, co skutečně využijete!

        To platí i pro studium bakalářských programů Podniková ekonomika a manažerská informatika a Průmyslový management, které poskytují unikátní kombinaci podnikohospodářského a technického vzdělání. V současnosti je nabízíme v prezenční formě studia v českém jazyce. Pro program Podniková ekonomika a manažerská informatika připravujeme kombinovanou formu studia.

        experti z praxe ve výuce

        a celkom isto woke ako základ všetkého.

          1. nevšimol ste si „úvodné písmená“ – ctrl c/v.
            a poznámka

            nevšimol ste si „úvodné písmená“ – ctrl c/v.

            a poznámka čo mi bliká v hlave je fakt hodná vzdelanca!
            takže presne v duchu vašich myšlienkových postupov odporúčam očkovať/vakcinovať sa niečím účinnejším.

    1. Co se vam zda hehe. SuC nabiji na zacatku rychleji a tim
      Co se vam zda hehe. SuC nabiji na zacatku rychleji a tim naplni rychle na dalsi jizdu. Pokud se nabiji dal, tak AI rozpozna, ze to asi neni tak dulezite a nabiji pozvolneji. Navic je baterka prohrata a tim je lepsi trochu zpomalit. Oproti tomu slabsi nabijecka muze pomalejsim zacatkem nabijet dele. SuC nabije v kratke dobe hodne km a to je prece dobra info.

        1. Pockame si na clanky 4680. Ty by se mely objevit do konce 2021
          Pockame si na clanky 4680. Ty by se mely objevit do konce 2021 a 2022 by mely byt standard v TMY. V novych technologiich to tak byva, ze novejsi generace je lepsi nez predesla. To prece neni nic zvlastniho, ze ted nejakou dobu ponese stafetu treba Ioniq 5. Bylo by smutne, kdyby clanky 2170 byly konec vyvoje. Doufam ze i 4680 bude casem jen pouhy prumer a nekdo vyvyne daleko lepsi.

          1. To mate pravdu. Take jsem na ne zvedavy. Dobre na tom Ioniqu
            To mate pravdu. Take jsem na ne zvedavy. Dobre na tom Ioniqu je to ze nabiji relativne rychle i pri vyssich procentech SOC. Neco jako E-tron. Vetsina lidi nebude chtit dojizdet na 5% SOC atd. I kdyz vim ze Tesla to vsechno propocita za ridice. V tom je zatim nedostizna.

        1. Ja dodnes dekuji pracloveku, ze vynalezl kolo a lidstvo
          Ja dodnes dekuji pracloveku, ze vynalezl kolo a lidstvo investovalo hodne usili aby dnesni auta byly lepsi nez ty predesle. Ano, vsichni co si koupili drivejsi mene perfektni auto prispeli k memu pohodli. I ja prispivam pozdejsim generacim tim, ze si kupuji dnesni auto, ktere je uz zitra zastarale. To bylo, je a bude platit navzdy. Tak nevahejte a zapojte se do pokroku.

Napsat komentář