Škoda zveřejnila skici exteriéru nových modelů Enyaq a Enyaq Coupé, které přinášejí první ukázky rozsáhlých změn v designu tohoto úspěšného modelu.
Skici nabízejí první pohled na hlavní prvky designového jazyka Modern Solid – přepracovanou přední část s prosvětlenou maskou Tech-Deck Face, nápis Škoda a Matrix-LED přední světlomety zapracované do výrazného nárazníku.
K dalším highlightům se řadí detaily vyvedené v odstínu Dark Chrome a barva Olibo Green, která je nabízena exkluzivně pro nový Enyaq. V roce 2024 patřily modely Enyaq mezi nejprodávanější čistě elektrické vozy v Evropě a v říjnu dokonce zaujaly v prodejích první místo.
Představením nových modelů Enyaq chce Škoda navázat na úspěch této řady a zároveň urychlit elektrifikaci nabídky stálým vylepšováním a rozšiřováním portfolia svých elektrických modelů.
Nápadný design přední části: Tech-Deck Face, nápis Škoda a detaily v odstínu Dark Chrome
Skici nových modelů Enyaq a Enyaq Coupé zobrazují přepracovanou výraznou přední část. Jádrem nového designového jazyka Modern Solid je prosvětlená maska Tech-Deck Face, která nahrazuje tradiční masku chladiče.
Celkový charakter vozu dotváří dělená přední světla, jejichž tenká horní část plynule navazuje na přední blatníky, doplněné výraznými nárazníky. Nápis Škoda na kapotě, spodní část nárazníků a boční prahy jsou vyvedeny v odstínu Dark Chrome. Díky exkluzivní barvě Olibo Green tyto detaily ještě více vynikají.
Vylepšená aerodynamika pro delší dojezd
Oba nové modely Enyaq a Enyaq Coupé těží z optimalizované aerodynamiky, ke které přispělo přepracování přední části v duchu designového jazyka Modern Solid. Kromě vylepšení vzhledu mají tyto inovace pozitivní dopad na proudění vzduchu kolem karoserie, čímž se prodloužil dojezd.
Škoda Enyaq Coupé se může pochlubit nejlepší aerodynamikou ze všech současných modelů Škoda díky jemně zkosené střešní linii svažující se od B-sloupku plynule směrem dolů. Stejně působivý je design zadní části, kde se nachází nápis Škoda v odstínu Dark Chrome, ostře tvarovaná odtrhová hrana, pro vozy Škoda typické zadní světlomety ve tvaru „C“ a boční prahy v barvě karoserie.
zdroj: tisková zpráva
Dizájn je jedna věc, ten mají celkem dobrý, ale to je tak vše. Technika, SW, baterka, váha, spotřeba, dojezd, cena to už je o dost horší. Sem tam si to z naivity někdo koupí, ale moc toho nebude. Chce to malá levná auta na ježdění po městě a kolem komína.
Elroq ma byt az po C sloupek totozny s Enyaqem, tak asi by mely oba vypadat zepredu stejne.
V nejtemnejsim rocnim obdobi mame opet negativni spotove ceny. 19.12. ve 4h -4,99 €/MWh. OZE je fajn.
Dnes pokryla moje FVE skoro celou spotrebu TČ.
Nemecko dnes z prevazne casti funguje z OZE.
Budu muset v noci nabíjet auto ať nemusí atomky vypouštět páru. Chudáci v okolních vesnicích by se nevyspali.
Ja bohuzel nemam spotove ceny. Ale asi budu take nabijet. Ze solidarity ulehcim chudakum z CEZu.
Ta klasická verze (ne coupé) je fajn. Pokud budou schopni prodávat za srovnatelnou cenu s TMY (o čemže ovšem pochybuji), tak se bude prodávat dobře.
Pořád nabízí veliký elektroauta, já bych raději bral elektroauto velikosti felicie.
A bylo by nás moc.
MG ma pristi rok neco mensiho predstavit
Této čínské státní automobilce hrozí příští rok 200% clo do USA, které bude muset komise dorovnat někam ke 150% clu do EU (aktuálně 45,3%). Tak hodně štěstí.
no ale tady jaksi neni USA, a pochybuju ze si Tony bude kupovat auto prez USA
MG zvazuje dalsi tovarnu mimo UK jesteš i v EU a ve hre je i primo CR , aneb cla jsou vesmes jen nastroj jak vyrobu dostat do daneho regionu
Cena MG4 MY 2024 už vylezla skoro o 250 tisíc na milion.
na strankach vidim cenu porad od 750k, za milion je verze XPower a ta byla za mego od zacatku
V rozpočtu na 2025 na podporu elektromobility a německých automobilek nic není.
Ale nezoufejte, třeba se to ještě změní, slyšel jsem ráno, že to snad Pávek možná nakonec nepodepsal, že je to omyl.
Stalo se to tak, že Piotr Fijalovič šel ze záchodu s kusem toaleťáku, co se mu s hovnem přilepil na kalhoty, a zpoza věšáku na kabáty, kde procvičoval maskování co se naučil v NATO, vyskočil věšák na funkce, a než Piotr stačil leknutím zařvat, snaživě to podepsal.