Automobilka Škoda Auto uspořádala 4. října slavnostní setkání, během něhož předala zástupcům neziskového sektoru celkem 11 elektromobilů Škoda Enyaq.
Hlavním cílem je podpořit udržitelnou mobilitu jednotlivých organizací, zvýšit úroveň poskytovaných služeb a současně přiblížit uživatelům osobní zkušenost s plně elektrickými automobily.
Dlouhodobá zápůjčka je v první fázi tříměsíční s možností dalšího prodloužení, náklady spojené s pronájmem vozů hradí automobilka. Pomoc sociálním organizacím a vzdělávacím institucím patří spolu s například podporou zdravotnictví nebo ochranou životního prostředí k pevným pilířům strategie udržitelnosti automobilky Škoda Auto.
Cekem 11 elektromobilů Škoda Enyaq a Enyaq Coupé RS je určeno ke zlepšení mobility institucí věnujících se vzdělávání, sociální péči nebo rozvoji regionů.
Mezi obdarované instituce ze sociální oblasti patří pražská Česká federace potravinových bank nebo Asociace poskytovatelů sociální péče sídlící v Táboře. Další vozy budou sloužit u Centrálních polytechnických dílen nebo u Regionální rozvojové agentury Plzeňského kraje, která se věnuje ekonomickému a sociálnímu rozvoji regionu.
Elektromobily pro školství a vědu
Další elektromobily zamíří do školství a vědeckého výzkumu, konkrétně do výzkumného centra nových technologií Západočeské univerzity v Plzni, tamní Vyšší odborné školy a Střední průmyslové školy elektrotechnické, technologického centra Techmania a Střední průmyslové školy dopravní Plzeň.
V případě technických škol je přínos zápůjčky nejen v podpoře udržitelné mobility zaměstnanců, ale také v důkladném seznámení se s vlastnostmi elektromobilů v každodenním provozu. Dochází tak k důležitému využití teoretických poznatků s jejich aplikací v praxi. R
odina elektromobilů Škoda Enyaq zajišťuje ekologický a tichý provoz, mezi další výhody patří i snadná obsluha a při pravidelném nabíjení z vlastního wallboxu vyniknou také příznivé provozní náklady.
Dlouhodobá podpora vzdělávání a sociálních služeb
Škoda Auto se pomoci vzdělávání i sociálním službám věnuje dlouhodobě, a to jak v regionech, kde provozuje výrobní závody, tak na celorepublikové úrovni. Spolupráce se týká desítek středních a vysokých škol, jimž automobilka poskytuje materiální pomoc pro zdokonalení výuky, jako jsou motory, převodovky, počítače i celé automobily.
Úspěšným vzdělávacím projektem se stala rovněž pojízdná technologická laboratoř Edu.Lab, která žákům a studentům základních či středních škol po celé České republice i na Slovensku přibližuje moderní technologie, jako je 3D tisk, pokročilá robotika či kybernetická bezpečnost.
V oblasti sociální péče dodává automobilka vozy již šestým rokem na Mladoboleslavsku, Vrchlabsku a Rychnovsku organizacím působícím v širokém spektru služeb, od péče o mládež a seniory přes pomoc zdravotně či mentálně znevýhodněným občanům až po poskytování zdravotně-sociálních služeb těžce nemocným a umírajícím.
Škoda Auto podporuje rovněž mobilitu například zdravotníků a přispívá na projekty se zaměřením na rozvoj komunitních činností, zlepšení zdravotních služeb, vzdělávání, ekologie či dopravní bezpečnosti, ale také na pořádání kulturních akcí.
zdroj: tisková zpráva
Asi tam zapomněli dát zákaz vjezdu dieslových aut.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-na-parkovisti-londynskeho-letiste-luton-shorelo-pres-tisic-aut-40446599#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
To je přece ta velká výhoda spalovačů, že v sobě vozí obrovské množství energie. Podobně jako včera v dokumentu na Prima Zoom „Stavitelské katastrofy“. Na systému nadjezdů se vybourala cisterna. Žár při hoření způsobil zborcení ocelových konstrukcí.
KONEČNĚ na silnici začnou měřit laufy autovraků 😉
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/223411000101010/cast/1004531/
Fanousci spalovaku porad operuji s nizkym podilem emisi z dopravy na celkovych emisich. Ale tyto emise jsou podhodnocene a cinkle. Kazdy vi jak se pri mereni fixluje aby auto proslo. A kdyz se zohledni jeste nemereny studeny provoz, tak jsou spalovaci motory mnohonasobne skodlive. Vsichni podvadi na ukor zdravi nas vsech. Vlastne se jedna o skutkovou podstatu umyslneho poskozeni zdravi spoluobcanu. Neco jako pokus o masovou vrazdu. Spalovak musi byt urychlene zakazan. I ty stavajici.
146.000.000 litrů nafty sežere ročně elektrárna v Gaze 😉
To mě pobavilo, přesně v tomto má kolega osobní zkušenost. Zkus přijet do BMW v Mnichově ve Škodovce. Skončíš na parkovišti pro dělňase, na vnitnří parking tě nepustí. Protože do BMW se jezdí pouze v BMW. No joking. Ověř si to. 😀
Tak už vím, proč má klient zákaz vjezdu elektrokokomobilů! Na můj dotaz přišla odpověď:
„Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz a sdělujeme Vám, že vjezd elektromobilů do areálu společnosti a parkovacího domu v ulici XXXXXX je zakázán bezpečnostní směrnicí našeho podniku. Opatření vychází z metodického doporučení Generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, které stanovuje maximální hodnotu požárního zatížení a příslušný minimální stupeň požární bezpečnosti požárního úseku dle ČSN 73 0802.
Zákazu vjezdu elektromobilů platí od 1.9.2023 pro XXXXXX a bude postupně do konce roku rozšířen i na ostatní závody společnosti. Zákaz bylo nutné přijmout v důsledku provedení stavební změny a instalace fotovoltaické elektrárny v srpnu tohoto roku.
Za komplikace se omlouváme.
S pozdravem“
HAHAHAHAAAAAAA, ta věta o příčině mě opravdu pobavila 😀 😀 😀
HAHAHAHAAAAAAA, metodicke doporuceni je zde:
https://www.hzscr.cz/clanek/metodicke-doporuceni-elektromobilita-a-pozarni-bezpecnost-staveb.aspx
kde si muze kazdy najit ze tam nic takoveho neni a ze jen blejes nesmysly
Nebo napis o jakou spolecnost se jedna a ja si to overim 🙂 to neni nic tajneho ty primitive, parkovaci podmiky, to te nenapadlo? Obcas jezdim treba na kompresorove stanice net4gasu a hadej co? HAHAHAHAAAAAAA – zadne omezeni vjezdu tam neni 🙂
HAHAHAHAAAAAAA – tak uz jsi si utridil fotky z russacka?? moc se na tesim 🙂 ty jsi fakt behna z putinovy riti
Nejsem hasič, takže nebudu předstírat, že tomu rozumím, ale co znamená odstavec 5.1 odkazované metodiky?
Ty nerozumís ničemu, to pochopil každý jen trochu polibeny fyzikou, když ses tady ztrapnoval se svými alternativními výklady fyzikálních zákonů 🙂 tak povídej, co je to za podnik, já si tam zajedu zaparkovat a pošlu ti fotku ty trapaku. No povídej! Nebuď slušnej, řekni jméno! (jasně že nic nereknes, protože vždycky jen kecas), jako každej ritolizal ruskejch zadnic, kolikpak jich tady máme 🙂 vezměte se za ruku a táhněte lhát do russacka vy ubozaci
Dokážeš odpovědět, co znamená odstavec 5.1?
Běhna nám oněměla 😂 a to pořád čekáme na ty fotky z russacka z minulého týdne 😂
Ruzni lide muzou byt zaprisahli odpurci elektromobility a nebo proste dementi. Jednou jsem si objednal akumulatorovy krovinorez Stihl. Na krabici je obrovskym pismem napsany jak to je nebezpecne zbozi, sama vystraha, obrazek ohen a exploze a kdo vi co za blbosti. Nechal jsem si to poslat do nejmenovane provozovny jedne zasilkove firmy k vyzvednuti. Samozrejme ze prijem odmitli a musel jsem zasilku hledat kde skoncila. Na druhou stranu se podobne akumulatorove krovinorezy prodavaji v kazdem Obi, Lidlu a kdovi kde jeste a nikomu to nevadi. Proste kdyz blbec hleda uplatneni, tak si vzdy najde nejakou zaminku aby mohl delat duleziteho. Ze pribuzny lavrova42 dela hlidace parkoviste a napsal si na papundeklovou desku „zakaz pro EV“ nic neznamena. EV uz valcuji spalovaky. Teda jen v civilizovanych zemich.
pro Leodendula…. Jestli je to pravda, tak to znamená dost: Že už se někteří anti-pokrokáři dostali ve své svaté válce na hranu a možná za hranu zákona…. Opravdu je legální zakázat vjezd/parkování vozidlu, které vyhovuje všem předpisům??…Vím že auta na plyn nemůžou parkovat v podzemních garážích, ale kromě toho že je to pochopitelné, hlavně je ten zákaz vyžadován úřady….
Je to podobné jako s hospodama: Můžeš být jako majitel rasista, ale nemůžeš do svého veřejně přístupného podniku zakazovat někomu vstup, jen proto že se ti nelíbí barva jeho kůže…A je to tak správně…
Skoro bych řekl, že účelová šikana elektromobilisty je na žalobu….
Pokud chce majitel/provozovatel parkoviště někomu LEGÁLNĚ zakazovat vjezd, musí si nejprve se svými argumenty vyběhat souhlas úřadů…
Kdyby měl pocit bezprostředního ohrožení, asi by mohl zakázat vjezd okamžitě, ale taky by musel jít hned k soudu, požádat o předběžné opatření (nebo tak nějak 😃)
Nejsme na divokém západě.
Firemní areál a parkovací dům nejsou veřejné komunikace ani veřejně poskytované služby a můžou si tam zakázat/povolit vjezd podle jakýchkoliv kritérií.
Pro mě je zajímavé, že HZS vydal už před dvěma lety metodické doporučení omezující parkování elektromobilů.
PS: Hlásím, že jsem s lepidlem neuspěl. V obchodě jsem byl i s tlumočníkem, ale nenašel a neporadili. Do Vánoc bude ještě jedna příležitost, ještě tomu dám jeden pokus.
pro Runnču… K prvnímu odstavci…. To si teda nejsem úplně jistý – protidiskriminační zákony platí na celém území ČR…. Pokud je vpouštěna veřejnost (a ne pouze členové ,,klubu“), tuším že ty ,,jakékoliv“ zákazy zas tak ,,jakékoliv“ být nemohou…😉
Díky za snahu s lepidlem… Možná se zastavím v jedné dílně, kde vím že ho taky používali… Asi ho budou mít v počítači, tak bych si opsal přesné údaje.
Takže to uzavřeme : běhna není schopen říct o jakou se jedná firmu, takže si všechno vymyslel. Není totiž nic jednoduššího, než si to ověřit. Takto je to jednoduché. Prorusska onuce zase lže. To je mi překvapení 😂
Mám dvě námitky.
Zákon 198 definuje v podstatě jediný aplikovatelný případ, který lze na to vztáhnout.
Paragraf 1 odstavec 1 bod J říká: „přístupu ke zboží a službám, včetně bydlení, pokud jsou nabízeny veřejnosti nebo při jejich poskytování“.
Firemní areál ani firemní parkovací dům není služba nabízená veřejnost.
Druhou námitkou je, že disktriminace se vždy vztahuje pouze a jedině na jedince na základě jeho osobních charakteristik, nikoliv na technický prostředek, jako je jeho auto.
Fakt, že provozovatel soukromého parkoviště provozovaného jako veřejná služba zakáže používání nějakého technického prostředku, není diskriminací. Soukromé parkoviště je totiž opt-in princip – vjezd je zakázán tomu, komu není povolen a je naprosto v pořádku bránit ve vjezdu elektromobilům, CNG vozidlům , traktorům nebo čemukoliv jinému, co uzná provozovatel za vhodné nebo nutné omezení.
pro Runnču…. Nesmysl… Když mi hlídač parkoviště řekne, že nesnáší škodofky a ať vodprejsknu – a já stejně zaparkuju – , tak je v právu jó??
A možná na mě ještě zavolá policajty a odtahovku 😁😆
Provozovatel parkoviště je v právu. Například si tam může pustit jen některé RZ, případně ho vyhradit pro nějaké klienty – hosty hotelu, svatebčany a tak dále a tak dále. Překvapení?
Pro Runnču…. Tak že příklad s odpůrcem škodofky ti nestačil??🙄
Doufám že nemáš profesně nic společného s justicí 😱
Uz se ti nahromadilo dost nevyrizenych restu.
Trajekt-zakaz EV. Tak jak se jmenuje ten trajekt?
rusacko-fotky prokazujici pobyt v rusacku. Kde uvidime fotky?
parkoviste-zakaz EV. viz ostatni
lavrov42 lze jako lavrov.