Škoda Auto zaznamenala na českém trhu úspěšné první čtvrtletí roku 2024. Autorizovaní obchodníci prodali 20 573 nových vozů Škoda, což proti stejnému období loňského roku znamená nárůst přes 3,2 %.
Dařilo se i prodejní síti Škoda Plus, která zákazníkům dodala 14 010 prověřených ojetých vozů. Oproti loňským 12 450 kusům to představuje meziroční nárůst 12,5 %. Jiří Maláček, vedoucí Škoda Auto pro český trh, říká:
„Úspěch vozů Škoda na domácím trhu za první kvartál potvrzuje, že moderní modelová řada je pro české motoristy atraktivní. Rozhodně to platí i o nejnovějších generacích modelů Superb a Kodiaq, jejichž nástup se naplno projeví až v následujících měsících. Významnou roli hraje i naše síť autorizovaných obchodníků, jimž patří poděkování za každodenní nasazení ve všech regionech.“
Škoda Auto upevnila pozici lídra českého automobilového trhu
V České republice se za první čtvrtletí roku 2024 zaregistrovalo 57 605 nových osobních vozů. Škoda Auto k tomuto výsledku přispěla 20 573 automobily a meziročně si polepšila o více než 3,23 %. Také v relativních číslech domácí automobilka posílila, protože její podíl na českém trhu za toto období dosáhl 35,7 %.
Vděčí za to především silné modelové paletě, kterou na začátku letošního roku obohatily modernizované modely Scala, Kamiq a Octavia i zcela nové generace vrcholných řad Superb a Kodiaq.
Auta značky Škoda obsadila první čtyři příčky. Nejprodávanějším vozem českého trhu byla v prvním kvartálu letošního roku Škoda Octavia s 6 326 nově registrovanými vozy, následovaly modely Škoda Fabia (2 734), Škoda Scala (2 682) a Škoda Kamiq (2 614).
Úspěšné období mají za sebou také prodejci autorizované sítě Škoda Plus. U nich si prověřený ojetý vůz pořídilo 14 010 zákazníků. Ukazuje se, že čeští motoristé i při nákupu ojetého automobilu upřednostňují vozy s prověřenou historií a dobrým technickým stavem.
Prodej podpořily nové modely vozů Škoda i poprodejní služby
Zákazníci projevili zvýšený zájem také o doplňkové služby, jako je předplacený servis či prodloužená záruka. Zatímco v prvním čtvrtletí loňského roku se pro výhodný přeplacený servis na 5 let a 60 000 až 150 000 km rozhodlo 7,3 % kupujících nových vozů Škoda, letos tento podíl stoupl na 10,8 %.
Podobný trend lze pozorovat v segmentu náhradních dílů a příslušenství. Ze sortimentu Škoda Originálního příslušenství se největšímu zájmu zákazníků těšily zejména zimní kompletní kola, ale i střešní nosiče, příčníky nebo střešní boxy. Zákazníci také oceňují praktické doplňky do interiéru.
zdroj: tisková zpráva
Velká gratulace k návratu Enyaqu na pozici nejhůře prodávané škodovky vůbec. Hrob už máte vykopaný, začněte se zasypávat.
Asi dva tři dny zpátky jsem pročítal diskusi pod článkem o Číně a EV atd. (české periodikum)
Neuvěřitelné kam až může zajít sebeklam hlupáků 😅……Oni si vážně myslí, že můžeme zastavit vývoj, izolovat se od technologického pokroku a při tom nezlikvidovat vlastní průmysl 😱.. Teď v 21st, kdy je to všude kousek… 🙄