Škoda Auto posílila svoji pozici na českém trhu

Škoda Auto zaznamenala na českém trhu úspěšné první čtvrtletí roku 2024. Autorizovaní obchodníci prodali 20 573 nových vozů Škoda, což proti stejnému období loňského roku znamená nárůst přes 3,2 %.

Dařilo se i prodejní síti  Škoda Plus, která zákazníkům dodala 14 010 prověřených ojetých vozů. Oproti loňským  12 450 kusům to představuje meziroční nárůst 12,5 %. Jiří Maláček, vedoucí Škoda Auto pro český trh, říká:

„Úspěch vozů Škoda na domácím trhu  za první kvartál potvrzuje, že moderní modelová řada je pro české motoristy atraktivní.  Rozhodně to platí i o nejnovějších generacích modelů Superb a Kodiaq, jejichž nástup se  naplno projeví až v následujících měsících. Významnou roli hraje i naše síť autorizovaných  obchodníků, jimž patří poděkování za každodenní nasazení ve všech regionech.“ 

Škoda Auto upevnila pozici lídra českého automobilového trhu 

V České republice se za první čtvrtletí roku 2024 zaregistrovalo 57 605 nových osobních vozů. Škoda Auto k tomuto výsledku přispěla 20 573 automobily a meziročně si polepšila o více než 3,23 %. Také v relativních číslech domácí automobilka posílila, protože její podíl  na českém trhu za toto období dosáhl 35,7 %.

Vděčí za to především silné modelové paletě, kterou na začátku letošního roku obohatily modernizované modely Scala, Kamiq a Octavia  i zcela nové generace vrcholných řad Superb a Kodiaq. 

Auta značky Škoda obsadila první čtyři příčky. Nejprodávanějším vozem českého trhu byla v prvním kvartálu letošního roku Škoda Octavia s 6 326 nově registrovanými vozy, následovaly modely Škoda Fabia (2 734), Škoda Scala (2 682) a Škoda Kamiq (2 614). 

Úspěšné období mají za sebou také prodejci autorizované sítě Škoda Plus. U nich si prověřený  ojetý vůz pořídilo 14 010 zákazníků. Ukazuje se, že čeští motoristé i při nákupu ojetého automobilu upřednostňují vozy s prověřenou historií a dobrým technickým stavem. 

Prodej podpořily nové modely vozů Škoda i poprodejní služby 

Zákazníci projevili zvýšený zájem také o doplňkové služby, jako je předplacený servis či  prodloužená záruka. Zatímco v prvním čtvrtletí loňského roku se pro výhodný přeplacený servis na 5 let a 60 000 až 150 000 km rozhodlo 7,3 % kupujících nových vozů Škoda, letos tento podíl stoupl na 10,8 %.

Podobný trend lze pozorovat v segmentu náhradních dílů  a příslušenství. Ze sortimentu Škoda Originálního příslušenství se největšímu zájmu zákazníků těšily zejména zimní kompletní kola, ale i střešní nosiče, příčníky nebo střešní boxy. Zákazníci  také oceňují praktické doplňky do interiéru. 

zdroj: tisková zpráva

2 Comments on “Škoda Auto posílila svoji pozici na českém trhu”

    1. Asi dva tři dny zpátky jsem pročítal diskusi pod článkem o Číně a EV atd. (české periodikum)
      Neuvěřitelné kam až může zajít sebeklam hlupáků 😅……Oni si vážně myslí, že můžeme zastavit vývoj, izolovat se od technologického pokroku a při tom nezlikvidovat vlastní průmysl 😱.. Teď v 21st, kdy je to všude kousek… 🙄

Napsat komentář