Škoda Auto otevřela na testovacím polygonu v Úhelnici u Mladé Boleslavi vysoce moderní crashovou laboratoř. Je připravena také na crash testy elektromobilů.
foto: Škoda
Škoda Auto uvedla do provozu vysoce moderní crashovou laboratoř. Zkušebna, která se nachází u testovací dráhy v Úhelnici nedaleko Mladé Boleslavi, je dimenzována na všechny známé scénáře nárazových zkoušek, v první řadě na nové předpisy European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) platné od začátku roku 2020.
NEPŘEHLÉDNĚTE Škoda Octavia RS iV: výkonný plug-in hybrid i v kombíku; na trh jdou 4 elektrifikované Octavie
Osvětlovací systémy na bázi LED diod a nejmodernější kamerová technika poskytují vysoce kvalitní dokumentaci všech crash testů a zároveň umožňují výraznou úsporu energie.
Pro manipulaci s elektromobily po nárazové zkoušce Škoda Auto nově zřídila vlastní zónu. V nové laboratoři bude v budoucnosti možné provádět zkoušky pasivní bezpečnosti jak modelů značky Škoda, tak i vozů ostatních značek koncernu Volkswagen.
Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje, vysvětluje: „Naše nová crashová laboratoř nám umožňuje ještě rozsáhlejší a reálným podmínkám bližší simulace nehod a vytváří tak důležitý základní technický předpoklad k tomu, abychom mohli vysokou úroveň bezpečnosti našich vozů ještě dále zvyšovat. Zkušební zařízení kromě toho splňuje také veškeré technické požadavky pro testy elektromobilů. V příštích letech budeme kapacity pro nárazové zkoušky dále postupně rozšiřovat. S naší crashovou laboratoří opět přebíráme další část odpovědnosti v rámci celého koncernu Volkswagen.“
Oproti dosavadní zkušebně má nová crashová laboratoř více než dvojnásobnou velikost. Zkušební hala je přes 180 metrů dlouhá. Samostatná hala disponuje speciálními zařízeními pro práci s elektromobily.
Kapacita laboratoře roste společně s požadavky pro testované vozy a Škoda Auto tak bude kapacitu rozšiřovat i v následujících letech. Srdcem laboratoře je elektrický pohonný systém, který urychlí dvě čelně proti sobě jedoucí vozidla, každé o hmotnosti až 3,5 tuny na rychlost až 65 km/h nebo jedno vozidlo o hmotnosti až 3,5 tuny na maximální rychlost 120 km/h.
Další testovací zařízení zahrnuje například vysoce moderní saňový vozík tzv. „Flying Floor“, jehož pomocí se urychlují vozy pro důležitou zkoušku bočního nárazu na kůl. K zařízením zkušebny patří také statický simulátor převrácení, bariéra pro čelní náraz s malým přesazením tzv. „Small Overlap“, bariérové vozíky pro nárazy zezadu a pro crash Car to Car podle nejnovějších požadavků Euro NCAP.
Měřicí siloměrná stěna měří síly vznikající při nárazu. Pro případ neočekávaných událostí spojených s poškozeným elektrovozem vybudovala společnost Škoda Auto samostatnou budovu se zařízením pro nouzové zaplavení vozidla.
Navíc Škoda Auto zahájila nový projekt pro sběr veškerých dat v digitální podobě. Mnoho zkouškových dat se již zaznamenává pouze pomocí tabletu. Posádku testovacích vozidel simuluje devět dospělých a čtyři dětské figuríny různých konstrukcí.
Figuríny jsou do vozidel umísťovány s pomocí optického zařízení, přičemž správné držení jejich těla se měří statickou fotogrammetrií. 20 statických vysokorychlostních kamer a 30 „on board“ vysokorychlostních kamer – všechny disponující rozlišením HD – dokumentuje průběh a výsledky nárazových zkoušek.
Aby dodaly optimální kvalitu obrazu, instalovala Škoda Auto nový osvětlovací systém na bázi LED diod s intenzitou světla 100 000 luxů. Tato technika umožňuje souběžně s vyšší kvalitou filmových záběrů také čtyřicetiprocentní úsporu elektřiny a vysokou tepelnou stabilitu.
OFF Nové snímky elektrické Škody
OFF Nové snímky elektrické Škody Enyaq
https://fdrive.cz/clanky/skoda-enyaq-neunikla-objektivu-fotografa-k-videni-je-temer-bez-maskovani-5088
Na fdrajvu jsou slepý jak patrony. Ty budou čubrnět až jim
Na fdrajvu jsou slepý jak patrony. Ty budou čubrnět až jim to vodmaskujou. :)))))
OFF:Tak jsem se dnes vratil z DE a na hranicich kde nic tu
OFF:Tak jsem se dnes vratil z DE a na hranicich kde nic tu nic. Ani letaky, ani teplomerici. Nikde na me nevyskocil plakat BibiSillerove a Kena. No proste pohodovy prechod.
A který přechod? Já shodou okolností dnes jel kolem 17
A který přechod? Já shodou okolností dnes jel kolem 17 hod. CZ-DE po D5 (A6), Rozvadov. No a všiml jsem si, že ze směru DE-CZ je doprava stažená do jednoho pruhu, omezení na 60 a pak dál na dálnici policajti s plácačkama. Auta zpomalovala, ale co jsem si všiml, tak asi 2 projela bez povšimnutí, resp. příslušník nahlédl dovnitř a pustil je. Jedna dodávka a jedno SUV s rakví na střeše 🙂 Tak nevím… asi policajt usoudil (mozkovým myšlením), že je vše v cajku a proto je pustil v pohodě dál.
https://www.autorevue.cz/policie-meri-hloubku-dezenu-mozkovym-myslenim
PS:
koukám, že taky asi často cestujete…
Byl to maly prechod Sebnitz-Dolni Poustevna. Jsem neposeda. No
Byl to maly prechod Sebnitz-Dolni Poustevna. Jsem neposeda. No nejak to nepasuje, protoze pri te neposednosti v aute sedim 🙂