Škoda Auto má novou crash testovou laboratoř, auta budou díky ní ještě bezpečnější

Škoda Auto otevřela na testovacím polygonu v Úhelnici u Mladé Boleslavi vysoce moderní crashovou laboratoř. Je připravena také na crash testy elektromobilů.

Technické vybavení umožňuje všechny aktuální scénáře crash testů včetně nejnovějších testů Euro NCAP.
foto: Škoda

Škoda Auto uvedla do provozu vysoce moderní crashovou laboratoř. Zkušebna, která se nachází u testovací dráhy v Úhelnici nedaleko Mladé Boleslavi, je dimenzována na všechny známé scénáře nárazových zkoušek, v první řadě na nové předpisy European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) platné od začátku roku 2020.

Osvětlovací systémy na bázi LED diod a nejmodernější kamerová technika poskytují vysoce kvalitní dokumentaci všech crash testů a zároveň umožňují výraznou úsporu energie.

Pro manipulaci s elektromobily po nárazové zkoušce Škoda Auto nově zřídila vlastní zónu. V nové laboratoři bude v budoucnosti možné provádět zkoušky pasivní bezpečnosti jak modelů značky Škoda, tak i vozů ostatních značek koncernu Volkswagen.

Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje, vysvětluje: „Naše nová crashová laboratoř nám umožňuje ještě rozsáhlejší a reálným podmínkám bližší simulace nehod a vytváří tak důležitý základní technický předpoklad k tomu, abychom mohli vysokou úroveň bezpečnosti našich vozů ještě dále zvyšovat. Zkušební zařízení kromě toho splňuje také veškeré technické požadavky pro testy elektromobilů. V příštích letech budeme kapacity pro nárazové zkoušky dále postupně rozšiřovat. S naší crashovou laboratoří opět přebíráme další část odpovědnosti v rámci celého koncernu Volkswagen.“

Oproti dosavadní zkušebně má nová crashová laboratoř více než dvojnásobnou velikost. Zkušební hala je přes 180 metrů dlouhá. Samostatná hala disponuje speciálními zařízeními pro práci s elektromobily.

Kapacita laboratoře roste společně s požadavky pro testované vozy a Škoda Auto tak bude kapacitu rozšiřovat i v následujících letech. Srdcem laboratoře je elektrický pohonný systém, který urychlí dvě čelně proti sobě jedoucí vozidla, každé o hmotnosti až 3,5 tuny na rychlost až 65 km/h nebo jedno vozidlo o hmotnosti až 3,5 tuny na maximální rychlost 120 km/h.

Další testovací zařízení zahrnuje například vysoce moderní saňový vozík tzv. „Flying Floor“, jehož pomocí se urychlují vozy pro důležitou zkoušku bočního nárazu na kůl. K zařízením zkušebny patří také statický simulátor převrácení, bariéra pro čelní náraz s malým přesazením tzv. „Small Overlap“, bariérové vozíky pro nárazy zezadu a pro crash Car to Car podle nejnovějších požadavků Euro NCAP.

Měřicí siloměrná stěna měří síly vznikající při nárazu. Pro případ neočekávaných událostí spojených s poškozeným elektrovozem vybudovala společnost Škoda Auto samostatnou budovu se zařízením pro nouzové zaplavení vozidla.

Navíc Škoda Auto zahájila nový projekt pro sběr veškerých dat v digitální podobě. Mnoho zkouškových dat se již zaznamenává pouze pomocí tabletu. Posádku testovacích vozidel simuluje devět dospělých a čtyři dětské figuríny různých konstrukcí.

Figuríny jsou do vozidel umísťovány s pomocí optického zařízení, přičemž správné držení jejich těla se měří statickou fotogrammetrií. 20 statických vysokorychlostních kamer a 30 „on board“ vysokorychlostních kamer – všechny disponující rozlišením HD – dokumentuje průběh a výsledky nárazových zkoušek.

Aby dodaly optimální kvalitu obrazu, instalovala Škoda Auto nový osvětlovací systém na bázi LED diod s intenzitou světla 100 000 luxů. Tato technika umožňuje souběžně s vyšší kvalitou filmových záběrů také čtyřicetiprocentní úsporu elektřiny a vysokou tepelnou stabilitu.

tisková zpráva

5 Comments on “Škoda Auto má novou crash testovou laboratoř, auta budou díky ní ještě bezpečnější”

    1. A který přechod? Já shodou okolností dnes jel kolem 17
      A který přechod? Já shodou okolností dnes jel kolem 17 hod. CZ-DE po D5 (A6), Rozvadov. No a všiml jsem si, že ze směru DE-CZ je doprava stažená do jednoho pruhu, omezení na 60 a pak dál na dálnici policajti s plácačkama. Auta zpomalovala, ale co jsem si všiml, tak asi 2 projela bez povšimnutí, resp. příslušník nahlédl dovnitř a pustil je. Jedna dodávka a jedno SUV s rakví na střeše 🙂 Tak nevím… asi policajt usoudil (mozkovým myšlením), že je vše v cajku a proto je pustil v pohodě dál.

      https://www.autorevue.cz/policie-meri-hloubku-dezenu-mozkovym-myslenim

      PS:
      koukám, že taky asi často cestujete…

Napsat komentář