Škoda Auto zaznamenala navzdory složité situaci s dodávkami dílů solidní prodejní výsledky. Elektrická ofenziva přináší výsledky – nárůst odbytu modelu Enyaq iV (meziročně +20 %).
Navzdory přetrvávajícímu nedostatku polovodičů, válce na Ukrajině, potížím v dodavatelském řetězci, rostoucím cenám energií a surovin a pokračující nejistotě na globálních trzích dodala automobilka zákazníkům celkem 731 300 vozů. Vysoký zůstává i počet zatím nevyřízených objednávek.
To dokládá, že poptávka po vozech Škoda je stále na vysoké úrovni. Vzrůstající popularita plně elektrického modelu Enyaq iV (+20 %) ukazuje, že elektrická ofenziva značky Škoda byla zahájena úspěšně. Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Prodej a marketing, potvrdil, že již v roce 2026 uvede Škoda Auto na trh tři nové plně elektrické modely a další budou následovat. Kromě toho se i nadále těší velké zákaznické oblibě modely Škoda se spalovacími motory, nejprodávanější je i nadále Octavia následovaná vozy SUV Kamiq a Kodiaq.
V roce 2022 Škoda také výrazně posílila své aktivity v oblasti internacionalizace. Na strategicky významném a rostoucím indickém trhu Škoda Auto své dodávky dokonce více než zdvojnásobila. Dalším klíčovým krokem k využití růstového potenciálu bude expanze na vietnamský trh.
Celosvětové dodávky vozů v roce 2022 ve vybraných regionech:
Region | Dodávky od ledna do prosince 2022 | (Dodávky v roce 2021; změna v %) |
Západní Evropa | 377 000 vozů | (409 000 vozů; -7,8 %) |
Německo (největší jednotlivý trh) | 134 300 vozů | (136 800 vozů; -1,8 %) |
Střední Evropa | 148 000 vozů | (164 100 vozů; -9,8 %) |
Česká republika | 71 200 vozů | (79 900 vozů; -11,0 %) |
Východní Evropa (bez Ruska) | 31 600 vozů | (35 800 vozů; -11,9 %) |
Rusko | 18 300 vozů | (90 400 vozů; -79,8 %) |
Čína | 44 600 vozů | (71 200 vozů; -37,4 %) |
Indie | 51 900 vozů | (22 800 vozů; +127,7 %) |
Zbytek světa | 60 000 vozů | (85 000 vozů; -29,3 %) |
Celkem (na celém světě) | 731 300 vozů | (878 200 vozů; -16,7 %) |
Dodávky vozů Škoda zákazníkům v roce 2022:
(v kusech, zaokrouhleno, po modelech; změna v % oproti roku 2021)
Škoda Octavia 141 100; -29,7 %
Škoda Kamiq 96 300; -20,3 %
Škoda Kodiaq 94 500; -4,2 %
Škoda Fabia 92 700; -6,5 %
Škoda Karoq 87 700; -26,4 %
Škoda Superb 60 800; -8,0 %
zdroj: tisková zpráva
Nové el modely 2026 , to je sebevražda v přímém přenosu. Až Tesla zlevní Model Y i v Evropě , tak Škoda auto nebude prodávat už vůbec nic .
Kolaps Škodovky pokračuje.
Za pět let klesly její prodeje na domácím trhu z 84.138 kusů (2017) na 62.905 kusů (2022).
Debakl na globálním trhu je doslove epický z 1.200.500 kusů (2017) na 731.300 kusů (2022).
Za pouhých pět let poloviční automobilka. Wow, to je jízda jak se Škodovkou.
PS: V článku je buď úmyslně nebo neúmyslně, uvedeno chybné číslo prodejů v ČR. Čísla hovoří o jakýchsi „dodávkách“, aniž by bylo vysvětleno, co to znamená. Nejspíš se jedná o lživou manipulaci PR oddělením Škodovky, které už tence kaká. Čísla registrací v ČR kategorie M1 značka Škoda rok 2022 hovoří jasně – 62.905. Víc ani prd.
PSS: Chybí zmínka o Udržitelnosti!!! Jako by snad nechtěli tento skvělý trend po zásluze udržet až do klasického německého hořkého konce.