Škoda Auto dodala loni rekordních 81 700 elektromobilů Škoda Enyaq

Škoda Auto zvýšila dodávky oproti předchozímu roku o 18,5 %. Nejvýraznějšího nárůstu dosáhla modelová řada elektromobilu Škoda Enyaq (+52,1 %).

Škoda Auto v roce 2023 výrazně zvýšila své dodávky zákazníkům. Celkem se jedná o 866 800 vozů, což odpovídá nárůstu o 18,5 %.  Největším trhem zůstává Německo se 157 800 vozy (+17,6 %), solidní výsledek však Škoda Auto zaznamenala i na českém trhu: 87 800 dodaných automobilů (+23,4 %). 

Nejvýraznější meziroční nárůst prodejů vozů Škoda připadl na Německo, Spojené  království a Českou republiku. Modelová řada plně elektrického modelu Enyaq dosáhla s 81 700 dodávkami (+52,1 %) absolutního rekordu od svého uvedení na trh a v roce 2023 se Enyaq na mnoha evropských trzích stal jedním z nejprodávanějších elektromobilů.  Podzimním vstupem na vietnamský a kazachstánský trh automobilka systematicky  pokračuje v rozvoji internacionalizace. 

Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Naši zákazníci dali  jasně najevo svůj názor a já jsem jim opravdu vděčný za jejich důvěru ve značku Škoda. Tvrdá  práce a nasazení lidí, kteří naše vozy navrhují, vyrábějí a prodávají, zajistily v roce 2023  působivý výsledek, a to navzdory všem ekonomickým a tržním nesnázím uplynulého období.  Rostoucí poptávka napříč našimi modelovými řadami nahrává naší strategii nabízet  zákazníkům při přechodu k elektrické mobilitě možnost volby mezi spalovacím, čistě  elektrickým a hybridním pohonem. Již letos přitom zahájíme uvedení šesti nových elektromobilů modelem Elroq. Náš obchodní model je stabilní, i když zůstáváme ostražití vůči  novým výzvám na nepředvídatelném globálním trhu. I nadále se soustředíme na to, co zákazníci vyžadují, a na neustálé zvyšování naší schopnosti rychle reagovat na vývoj trhu, včetně investic do soustavného rozvoje našich zaměstnanců, abychom společnosti Škoda  Auto zajistili perspektivní budoucnost.“ 

Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing, dodává:  „Loni jsme u celosvětových dodávek zákazníkům dosáhli výrazného meziročního nárůstu o 18,5 %, což představuje 135 500 vozidel. Naším nejdůležitějším trhem zůstává Evropa, v Západní Evropě jsme posílili o 27,4 % a zajistili jsme si sedmou pozici mezi nejúspěšnějšími značkami na kontinentu. K vynikajícími výsledku výrazně přispělo Německo, náš největší trh,  kde jsme zaznamenali meziroční navýšení dodávek o 23 600 vozů, dále Spojené království s odbytem zvýšeným o 20 700 vozů a Česká republika s nárůstem o 16 600 vozů. Enyaq se  stal nejprodávanějším elektrickým vozem v České republice a na Slovensku a dostal se mezi  nejžádanější elektromobily v dalších klíčových evropských trzích, například v Německu byl  v listopadu a prosinci vůbec nejprodávanějším elektromobilem. Mimo Evropu jsme dosáhli  významného milníku v Indii, kde jsme překonali hranici 100 000 dodaných vozů za poslední  dva roky, a byli jsme také úspěšní na dalších trzích, jako je Turecko nebo Tchaj-wan. Navíc  jsme vstoupili na vietnamský trh a zahájili novou strategickou spolupráci v Kazachstánu.“ 

Holger Peters, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Finance, IT a právo, uvádí: „Dodávky 866 800 vozů po celém světě v uplynulém roce dokazují, že i v ekonomicky  náročných dobách naše modelové portfolio přitahuje velký zájem díky vynikajícímu poměru  ceny a kvality. Naším závazkem pro následujících dvanáct měsíců bude v takto nastaveném  kurzu setrvat. Zvýšením efektivity a produktivity můžeme ve střednědobém horizontu  dosáhnout ještě vyšší ziskovosti. S pomocí úsporného programu Next Level Efficiency+,  přísné nákladové disciplíny a prostřednictvím výhod nabízených umělou inteligencí a robotickou automatizací procesů vytváříme nezbytný manévrovací prostor pro další investice v budoucnosti a elektrifikaci naší modelové nabídky.“ 

Na cestě do elektrické budoucnosti  

Rodina plně elektrických vozů Škoda Enyaq zaznamenala v uplynulém roce nárůst dodávek  o více než 50 procent. Tento úspěch znovu potvrzuje, že strategie elektrifikace je správná. Škoda Enyaq byla v roce 2023 nejprodávanějším elektromobilem v České republice a také na Slovensku. V dalších evropských zemích, jako je Švýcarsko, Německo, Finsko, Norsko nebo  Nizozemsko, se umístila mezi pěti nejprodávanějšími elektromobily. 

Ve snaze oslovit ještě více zájemců o elektrifikovaný pohon nabízí Škoda u nedávno představených nových generací oblíbeného SUV Kodiaq a modelu Superb také plug-in hybridní verze s dojezdem na elektřinu více než 100 km

Překonání důležitých milníků internacionalizace  

Pro využití potenciálu, jaký nabízí celý region ASEAN, vstoupila Škoda Auto v září  na vietnamský trh. Tato země má předpoklady pro největší růst v oblasti a očekávaný roční  objem prodeje vozů Škoda po roce 2030 přesahuje 40 000 automobilů.

Vietnam rovněž poskytuje významné synergie s aktivitami společnosti v Indii. V nedávno otevřeném  logistickém centru v Púně se budou indické modely Slavia a Kushaq připravovat ve formě kompletně rozložených sad (CKD – Completely Knocked Down) na export do Vietnamu  ke konečné montáži.

V Indii oslavila Škoda Auto významný milník: během posledních dvou let zde dodala zákazníkům 100 000 vozů. Automobilka také navázala strategickou spolupráci  s novým partnerem v Kazachstánu, kde brzy znovu vstoupí na trh a bude lokálně montovat modely Octavia, Kamiq, Karoq a Kodiaq.

Celosvětové dodávky vozů v roce 2023 ve vybraných prodejních regionech: 

Prodejní regionDodávky v r. 2023 (Dodávky v r. 2022; meziroční změna v %)
Evropa 712 000 vozů (574 800 vozů; +23,9 %)
EU 27, Norsko a Island 601 100 vozů (477 700 vozů; +25,8 %)
Západní Evropa 480 100 vozů (377 000 vozů; +27,4 %)
Německo (největší jednotlivý trh) 157 800 vozů (134 300 vozů; +17,6 %)
Spojené království 70 300 vozů (49 600 vozů; +41,8 %)
Střední Evropa 185 000 vozů (148 000 vozů; +25,1 %)
Česká republika 87 800 vozů (71 200 vozů; +23,4 %)
Východní Evropa 46 800 vozů (49 900 vozů; -6,2 %)
Indie 48 800 vozů (51 900 vozů; -5,8 %)
Čína 22 800 vozů (44 600 vozů; -48,9 %)
Tchaj-wan 10 000 vozů (6 600 vozů; +51,5 %)
Ostatní regiony 83 200 vozů (60 000 vozů; +38,6 %)
Turecko 33 600 vozů (18 500 vozů; +81,8 %)
Izrael 14 500 vozů (13 600 vozů; +7,3 %)
Celkem na světě 866 800 vozů (731 300 vozů; +18,5 %)

Dodávky vozů Škoda zákazníkům v roce 2023  

(v kusech, zaokrouhleno, po modelech; změna v % oproti roku 2022): 

Škoda Octavia 191 900; +36,0 % 

Škoda Kamiq 116 500; +21,0 % 

Škoda Kodiaq 105 900; +12,1 % 

Škoda Karoq 100 100; +14,1 % 

Škoda Fabia 94 400; +1,9 % 

Škoda Enyaq 81 700; +52,1 % 

Škoda Superb 67 ,400; +10,9 % 

Škoda Scala 59 200; +49,8 % 

Škoda Kushaq 26 600; -0,6 % 

Škoda Slavia 19 900; -4,9 % 

Škoda Rapid 3 300; -81,0 % 

zdroj: tisková zpráva

64 Comments on “Škoda Auto dodala loni rekordních 81 700 elektromobilů Škoda Enyaq”

    1. Ale cílem sankcí na ropu nebylo aby se ruská ropa neprodávala vůbec. Takový objem ropy by dost chyběl a cena veškéro ropy by šla nahoru. Cílem bylo dostat ruskou ropu na trh tak aby Rusko prodávalo ale utržilo na tom minimum. A to funguje. Pokud Malajsie prodává ruskou ropu dál, tak za to Rusko rozhodně nedostane plnou cenu. Překupník nebude pracovat zadarmo.

  1. „Největším trhem zůstává Německo“

    Největším trhem pro Škodu byla Čína, dokud tam totálně nepropadli. Pak bylo největším trhem fašounský russko, dokud to tam neskončilo v únoru 2022 ze dne na den. No a teď už musej vzít za vděk aspoň s tím Německem. To je celá krása Škodováckého propadu odbytu.
    Teď VW drsně propadá v Číně a o iD7 tam vůbec není zájem. Jsou zlý časy Kamile!

    1. V Číně jede reklamní kampaň ve smyslu „kupujte čínské“. Strašně rychle se tam mění smýšlení lidí. Co je západní, to je špatné, co je čínské, to je super. Neplatí to jen pro auta. Tesle to tam prochází z jediného důvodu. Není symbolem „prohnilého“ nepřátelského Západu. Z nějakého důvodu je spojena s vizionářstvím a dostupností. Tesla je v Číně dost levné auto, levnější než konkurence od Nio, XPeng, BYD nebo Li Auto.

      Ale i na Teslu dřív nebo později dojde a Tesla to ví a proto hledá nové možnosti výroby v oblasti Indo-Pacifiku.

    2. Podle naší ekonomické projekce by se Rusko mohlo tento rok stát třetím největším evropským automobilovým trhem a předstihnout Itálii i Francii.
      Aktuálně je 5. největším trhem, ale roste zdaleka nejrychleji i po odečtení vlivu odložené spotřeby z důvodů sankcí.
      Velký vliv na to má fakt, že Rusko jako jedna z mála G20 ekonomik světa vykázala minulý rok růst reálných mezd (s Čínou a Mexikem).

                1. Dobře, takže si to napsal jen tak. Není nutné odvádět pozornost k jiným věcem.

                2. Nenapsal jsem to jen tak. Je to oficiální zpráva vydaná Ministerstvem zahraničních věcí na základě informace z velvyslanectví v Moskvě.
                  „“Ruská vláda chce, aby v roce 2030 bylo patnáct procent ze všech prodaných automobilů elektromobilů, ideálně domácí výroby. Za deset let by tak v něm mělo jezdit 1,4 mil. vozů s elektrickým pohonem.““

                3. pro Visper… Já tomu věřím…
                  Čína se stane (už je) naprosto zásadním partnerem Ruska. Čínská elektromobilní revoluce je v plném proudu a když do Ruska nepůjdou spalováky ze západu, přifrčej elektriky made in China🔋👍
                  Vypadá to, že Kotlinka zase zůstane na té zaostávající straně drátěného závěsu🙁

                4. Psal jsi, že Putin chce, Nejsi do schopen doložit, místo toho odkazuješ na zprávy lobbyistů z období před válkou, kdy snili o dodávkách evropských elektromobilů na ruský trh.

                  V Rusku se žádné elektromobily neprodávají a Čína, která trh defakto převzala, tam lifruje výhradně spalováky. Abych nekřivdil, bylo registrováno cca 7000 elektromobilů pro speciální účely. To ja na milionovém trhu nic.

                5. Je to vláda jednoho muže takže je jedno jestli se napíše Putin chce nebo vláda chce. Každá země má vědce kteří informují své vůdce o vážnosti klimatické změny. Vůdcové většinou nejsou blbí a chápou to. Prostý lid to nechápe a remcá, že ho politici nutí.

                6. Visper si nikdy elektromobil nekoupí. Říká to jeho soused, který to prý slyšel od Visperovi manželky.

                7. Někde to psal tvůj soused a můj pes to také potvrzuje, tak to musí být pravda.

          1. Jojo… Oboustranný neléčený zápal plic. Prý to je osvědčená metoda CIA jak eliminovat osobu, jejíž návrat z vazby je nežádoucí… Subjekt dostává pravidelnou nakládačku do hrudníku, až se objeví v plicích voda… Obličej a zuby zůstávají OK a pro veřejnost jde vlastně jen o smutnou nemoc… Taky mu mohli chudákovi dát o deku víc – si řeknou…A pustí to z hlavy😡

                1. Jedno A-50 se definitivne zritilo do more a je 100% na odpis. A druhe po zasahu udelalo nouzove pristani. Ale jelikoz tam byl hlasen pozar, tak bude zrejme take na odpis. Doufam ze posadka uz do valky nezasahne. Ta z A-50 se chladi v Cernem mori a ta z Il-22 se zase upekla. Lada uz prijmula dalsi objednavky.

                2. Když to tvrdí Ukrajinci, tak to bude určitě pravda. 😂👎

                3. Včera Ukrajinci sestřlili dvě ruská letadla včasné výstrahy.

                  Takže je poledne další den a prý byl střepinou poškozen Il-22M – doloženo fotografí z letiště s poškozením směrovky.
                  O A-50 se ověřitelného neví nic.
                  Stejně tak už nikdo netvrdí, že něco sestřelili Ukrajinci.

                  Tak ještě počkáme, ne? 😉

                4. Pro Runnču …. Jak ,,střepinou“? Celej ocas je děravej jako cedník… A s tím přistáli! Akcie Iljušina letěj do nebes..

          2. Beloruska junta zavrazdila zase dalsiho politickeho vezne. Zemrel na zapal plic. Do nemocnice ho nechteli pustit. Cekali az to bude bezvychodne a pak ho nechali prevezt do nemocnice aby tam umrel. rusko-belorusacky gangsteri maji na svedomi tisice nevinnych lidi. Jen absolutni lidsky odpad muze takove rezimy obhajovat.

  2. A prodali by 2x tolik, ježe oni se radši babraj s rakovinometama a s fňukáním nad Euro7, místo aby se plně vrhli na svoje baterkáče o který je na rozdíl od těch od Volkswagenu zájem.
    V Bolce furt tupě doufaj že jsště uspějou s rakovinometama a že ty elektromobily a Čínu ubrzděj patama. Nepoučitelný dinosauři.

    1. Slepým nadšencům do EV obvykle moc nejde ekonomika. Takže vysvětlím jednoduše. Škoda investovala dlouho do nových továren a linek a zaměstnává desítky tisíc zaměstnanců. Kdyby to chtěla změnit, tak ztratí investice do linek a musela by masivně propouštět a platit odstupné. To by ji položilo ze dne na den. Nemůže zrušit ICE, protože drtivá většina zákazníků stále chce ICE a zároveň musí investovat do EV, kterých prodá méně. Takže je v ďábelském kolotoči z kterého se obtížně dostává ven. Protože taková změna trvá víc jak desetiletí. A VW ji v tom moc nepomáhá, protože ten stahuje výrobu EV do Německa a pokud to bude nezbytné, klidně ze Škody udělá výrobce náhradních dílů, protože Volkswagen First.

      Navíc EV vyrábí zde a prodává zde draho, protože jednoduše v EU je všechno drahé. Číňan tu doveze auto, které vyrobí levně v Číně, kde jsou tržní ceny téměř poloviční. Číňan zaplatí dopravu – levné a trapně nízké clo a pak tu prodává levně. Zároveň Čína exportní automobilky dotuje.

      V USA to pochopili a zavedli clo takové, jaké nedávno měla Čína a k tomu to vosolili tím jejich IRA a zachrání si automobilový průmysl. Věčně ustrašená EU to neudělá, protože hlavním tématem nařizování kolik kdo musí vyrobit čisté energie a zda by jsme měli mít záchody pro LGBT.

      Nejsem odpůrce EV, ale radikální fofr změny nejsou jednoduše proveditelné.

      1. V podstatě tady popisujete proč Škoda zanikne. Hlavní důvod , není schopna se přizpůsobit tempu inovací , které probíhají na automobilovém trhu. Já bych dodal ani nechce. Nevidím důvod ,proč je podporovat. S arogancí celého koncernu bychom tady ještě za sto let jezdili v toxických spalovacích autech a stále by to nešlo.

        1. Koncern není arogantní. Má jednoduše smůlu, že vyrábí v EU. Proč myslíte, že tu dávno není plno čínských továren na elektromobily a vůbec i na spalováky? No protože se tu setsakra špatně podniká. Podniky musí plnit milión podmínek a nařízení, stavby a linky se musí schválit, povolovací orgány mají absurdně moc pravomocí, postavit a rozjet linku trvá od rozhodnutí investora do spuštění i více jak 5 let. Je to tu samej tlustej odborář a drahé energie. A samozřejmě přístup lidí. Oni ti eko bio nadšenci s mizernou morálkou klidně koupí číňana, ale aby si nechali postavit chemičku a rafinérku na suroviny pro EV to už nééé. A pak si musí evropské automobilky kupovat suroviny a materiál z opačného konce světa, akceptovat cenu a pak to sem dovézt. Samozřejmě, že se jim pak do EV moc nechce.

          Mně už je to jedno, mám roky a finance na solidní důchod. Ale až tady padne automobilový průmysl, tak to bud takový průser, že to bude může přejít až do občanských nepokojů. Zásadně zchudneme a z Evropy se stane čínský psík na vodítku. Číňana si koupí leda morální odpad.

          1. Domnívám se , že koncern arogantní je a to velmi. Léta lhali a lhát budou dál. Nevidím žádný důvod , proč je bránit. Továrny na auta tu může postavit kdokoliv bude progresivní. Tesla také nestavěla Berlín 5 let. Koncern je plný lidí , kteří nechtějí žádné změny , jen to nějak ještě doklepat do důchodu. Zkorumpovat politiky pod záminkou zaměstnanosti a dál vyrábět prudce jedovaté toxíky bez ohledu na lidi. A kdyby náhodou někdo chtěl měřit reálné emise co ty auta vydávají , tak to nějak zfixlovat nebo včas zarazit , jen aby to mohlo jet ještě alespoň pár roků.

            1. A ano pokud bude Evropa podporovat zastaralé , neprogresivní firmy. Firmy ,které brzdí inovace a ovlivňují zákony tak , aby inovace nebyly možné. Pak bude Evropa chudá. A ne proto , že pár automobilek co dělají auta patřící do minulého století , bude nahrazeno automobilkami , která dělají auta , která odpovídají začátku našeho století..

      2. Pro Po.lyn Jojo je to,,ďábelský kolotoč“ …
        Akorát že se na něm Škodovka s VW a zbytkem Evropy točí už minimálně 15 let zbytečně… Měli skoro neomezené možnosti a všechno poďáli možná nenapravitelně…
        Mimochodem teď jsem postřehl zprávu, že se ruší ukončení výroby malých dízlových dodávek francouzských značek a budou dál montovat minulost…
        Pád na hubu bude tvrdý, i když už se pustili francouzský byrokrati do boje proti čínské konkurenci. Nic víc než odsunutí konfrontace evropských zaostalců s čínskými lídry elektromobility z toho nebude 🥴

        1. No tak určitě, samozřejmě točí se v něm zbytečně 😀 Všechny evropské resp západní automobilky byly z nějakého důvodu stejně „hloupé“. To je zvláštní…

          Ne, všechny západní automobilky umí počítat. A EV jim prostě nevychází a spalováky i přes emisní normy pořád vychází. Ani v Číně EV moc nevychází, pořád jsou dražší než ICE, ale měly zatraceně příjemné dotace a hlavně kdo chtěl jezdit, tak neměl moc na výběr, protože registrovat spalovák je mnohem náročnější resp trvá to, než EV a tak si to EV koupí. Takže do EV byli jednoduše donuceni a to více než my v EU. Ve velkých městech se bavíme, v případě spalováku, klidně o roce. Navíc vláda ty automobilky dotuje. NIO je ukázkový příklad. Naneštěstí na to u nás vlády nemají. Německo nebo Francie nejsou Čína.
          Automobilky v EU nemají podporu od státu co se řetězce suroviny týče. Čína zařídila suroviny pro EV od A až po Z. Buď po levotě zatáhla do finančních problémů různé projekty v Africe a pak je za pár šupů koupila a případně si to pojistila armádou. Zajistila si podobným systémem i přístavy na pronájem za nula nula nic na velmi dlouhou dobu. Opět stejný postup – projekt pro banánovou republiku, kde se vláda mění pomalu co měsíc, projekt nemaj šanci finančně utáhnout, jako záruka je přístav a ejhle, maj za pár šlupek přístav a tlačí suroviny do Číny.
          Proti tomu nemají evropské automobilky šanci. Naneštěstí různí nadšenci do EV a Tesly vystupující na YT mají nulové geopolitické znalosti. Vidí svoje EV, vrtule a panely a už se nekoukají kolem, protože tam začíná to, co je nepříjemné a komplikované a často krvavé.

      3. Hloupe kecy. Skodovka i matka VW cele roky strilela proti elektromobilite a sirili lzi. To samozrejme poznamenalo znacnou cast jejich zakazniku a take samotne smerovani firmy. Ted to dochazi aspon casti managementu, ale ta druha je navzdy spojena se spalovakem a proto prechod brzdi kde to jen jde. V takovych podminkach je vyvoj prakticky nemozny a automobilka je paralyzovana. Rozseknout to muze jenom pad na hubu a restart. Otazkou je, zda na ten restart budou mit energii. Odpurci EV nam ukradli budoucnost.

        1. Střílela a lhala protože je v dost zoufalé situaci – viz výše. Jsou tlačeni do konkurence, kde mají dost malé šance uspět. Pouze jediná západní automobilka dokázala a snad výhledově dokáže konkurovat čínské EV – Tesla. Ta měla ale štěstí, že ji podržela vláda a taky, že zákazníci akceptovali dlouhé roky dost zásádní nedodělky. Tesla nemá problém řešit problémy v běhu a její zákazníci to tolerují. Jenže těžko si typicky zákazníky Škodárny nebo VW koupí něco jako TM3 z první sérií, to by mohli zavřít krám hned.

      4. Po.lyn > ano ekonomika ti moc nejde, na Enyaq ma Skodovka nejvetsi marzi ze vsech modelu, a to prez 12%, vsechny ostatni auta vcetne treba Superbu ci Kodiaq kde je tesne pod 6% a treba Octavii kde je lehce nad 3% nebo Karoq kde je lehce pod 2% maj marze proste male, na zbylejch modelech jsou to vesmes jiz jen zaporne marze, tedy Skodovka musi ty auta dotovat…….

        nejlepsi bylo kdys zrisili elektricke Citigo na ukor eUP, meli na Citigu iV marze prez 8%, ale eUP se prodaval jeste o chlup draz, tedy byla na nem asi mareze jeste o chlup lepsi, ale tak hlavne ze Ceska media o CitigoiV psaly jak na nem Skodovka prodelava 😀

        jeste predloni jsme delal ve Skodovce v PR, takze moje cisla pochazi z te doby roku 2022, jak to maj ted netusim, ale predpokladam ze se to moc nezmenilo, teoreticky se to mohlo zmenit u baterek, kde cena od Q3 2023 zacala klesat a ted v Q1 2024 je vyklesana na temer polovinu za tech 6 mesicu, tedy je tam prostor na vysovani marzi

        1. Ach jo a další ekonomický analfabet. Bavím se snad o AUTOMOBILCE a ne o modelu. Enyaq je ekvivalentem Kodiaku. Kdo si dnes kupuje Kodiak je horko těžko zaplatí o čtvrt mega navíc. Enyaq si kupuje jiná skupina zákazníků. Jenže Škoda potřebuje takové, kdo si koupí stávající modely ICE za stejnou cenu v provedení EV a zároveň vydělat. Schálně, kolik lidí si koupí Octavii, která bude EV a o 200 k dražší? Všichni? Těžko. Navíc automobilky potřebuje růst, takže všichni + další % nových zákazníků.

    1. Četl jsem nějaké články a návrh je, že se jim přenechá nejvyšší podlaží a nebo místa, kde se s nimi bude lépe manipulovat a kde je dobrý odtah kouře. Bude to značné omezení a doufám, že to neudělají tak, že takové místa pro parkování EV budou zakázané pro ICE. To už by fakt bylo lepší chodit pěšky.

      1. To souhlasí. Prostory, kde lze realizovat ta povinná opatření a snížit tu hodnotu rizika pod předepsanou hodnotu.
        Když jsem to četl nabyl jsem dojmu, že třeba v Praze nevím o jediném objektu, který by to splňoval. Možná parkoviště ve Waltrovce.
        Až tohle vyjde ve sbírce, elektromobilisté se z toho pos****.

        1. primarne se resi riziko pri nabijeni – tedy umisteni dobijecich stanic – osobne nevim o zadnych nabijecich mistech v -2 a nize, vsechny jsou vzdy jen v 0 nebo v -1 patre …

          z komara velblouda – horeni je pouze chemicka reakce – slucovani s O2, staci zamezit pristup O2.. prikryt to dekou a je po pozaru..

          + taktez tu mame nehorlave baterie.. napr LFP, LTO atd

Napsat komentář