Škoda Auto chce Česko jako evropské centrum polovodičů

Škoda Auto zdůrazňuje důležitost technologických inovací pro pokrok v zavádění elektromobilů prostřednictvím pokračující spolupráce s firmou onsemi, jedním z předních světových hráčů na poli polovodičového průmyslu působícím v České republice.

Během setkání v Praze diskutovali Karsten Schnake, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Nákupu, a Hassane El-Khoury, prezident, výkonný ředitel a hlavní představitel společnosti onsemi, o významu polovodičů pro automobilový průmysl a zdůraznili, že jejich důležitost v nadcházejících letech rychle poroste s tím, jak budou zákazníci požadovat více autonomních funkcí a přechod na elektrifikaci. Cílem úsilí obou společností je trvale přispívat k posílení pozice  České republiky jako evropského centra polovodičů. 

Karsten Schnake, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Nákupu  a vedoucí polovodičového projektu COMPASS sdružující jednotlivé značky koncernu Volkswagen (Cross Operational Management Parts & Supply Security), říká: „Polovodiče  jsou pro nás jako výrobce automobilů zásadní hnací silou inovací. Umožňují nám nabízet zákazníkům vozy s atraktivními asistenčními systémy a jsou klíčovým faktorem naší  probíhající transformace směrem k elektromobilitě. Úzce spolupracujeme s našimi dodavateli v celém hodnotovém řetězci i s našimi novými partnery z polovodičového průmyslu, abychom si zajistili přístup k nejmodernějším polovodičům a mohli tak našim zákazníkům poskytovat skvělé výrobky. Strategické partnerství se společností onsemi je obrovským přínosem nejen pro Škoda Auto, ale pro celý koncern Volkswagen.“ 

Výkonný ředitel společnosti onsemi Hassane El-Khoury uvádí: „Společnost onsemi  neustále inovuje své inteligentní technologie pro napájení a senzoriku, aby umožnila  výrobcům automobilů vyvíjet bezpečnější a energeticky účinnější vozidla. Využitím našich  technologií mohou výrobci automobilů, jako jsou Škoda Auto a celý koncern Volkswagen, splnit požadavky dnešních řidičů pomocí nejmodernějších pokročilých asistenčních funkcí  a ještě více urychlit přechod na elektrifikaci.“ 

Hybná síla inovací z České republiky 

Škoda Auto společně s koncernem Volkswagen a politickými i obchodními partnery usiluje o přeměnu své domovské základny, České republiky, v centrum elektromobility.  Polovodičový průmysl je důležitou součástí tohoto komplexního projektu.

Společnost onsemi  hraje v tomto úsilí klíčovou roli a v současné době zaměstnává v České republice více než 2 200 zaměstnanců v závodech na přípravu krystalů a výrobu destiček a také ve dvou  designových centrech. Česká republika posiluje svou pozici polovodičového centra a v současnosti je společně s německým Saskem lídrem polovodičového průmyslu v Evropské unii.

zdroj: tisková zpráva, foto: Škoda Auto

4 Comments on “Škoda Auto chce Česko jako evropské centrum polovodičů”

    1. Všechna teréní auta které mají sání až už střechy a díky tomu brodivost kolem 1,5 m ?

      Respektive pomalu by to asi projelo cokoliv. Té vody tam není ani nad kola, jak je vidět na tom stojícím autě. A sání bývá i u běžných aut docela vysoko, takže pokud člověk nezkouší udělat z auta „ponorku“ s vodou přelévající se až přes čelní sklo, tak projet lze lecos.

      Mimochodem opačný pohled. Je dobrý nápad vjet do hluboké vody když mám kousek od sebe různé věci kde je napětí několik set voltů ?

      1. Jeste ze jste neuvedl nejake vojenske obojzivelniky. Bezny clovek takove terenaky nema a bylo to mysleno pro bezna auta.
        Jak je videt, ten VW Beetle to jednoduse nedal a utopil se. A vody je v urcitem bode daleko vic nez po kola.
        Napeti baterky vam nic neudela, protoze to neni napeti proti zemi, je to izolovany zdroj a musel byste sahnout na oba poly aby se uzavrel okruh. K tomu ale nedojde. A kolik ze bylo mrtvych kvuli zasahu proudu z EV? Ani jeden. Tak nekecejte blbosti.
        I kdyz to Tesla zvlada, tak ja bych s moji Teslou nikdy do takove vody nevjel. Netesnost se vzdy muze najit a muzou to byt dlouhodobe nasledky. V Passatu me jednou zatekla voda skrz odtokove kanalky az do kabiny a znicilo to ridici jednotky ktere jsou umistene pod sedackami. To byla takova porucha, ktera se vyskytla jen obcas a dokazala dukladne znehodnotit cele auto.

        1. „…Všeobecně lze však říci, že větší a robustnější SUV zvládnou i víc než půlmetrovou hloubku…“
          https://www.garaz.cz/clanek/suv-v-terenu-drzte-se-skalnich-zasad-a-myslete-dopredu-21004378

          Tj. projela by to určitě většina SUV. Jsou to dostatečně běžná auta když už mají kolem 50% trhu ?

          Jinak pokud ten Brouk jel stejným stylem jako tak Tesla, tak není divu že neprojel. Prostě u běžných aut voda nesmí jít přes kapotu.

Napsat komentář