Síť rychlonabíjecích stanic ČEZ se zdvojnásobí, díky financím z EU vznikne 125 dalších nabíječek

ČEZ, provozovatel nejrozsáhlejší tuzemské sítě veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily, začne brzy stavět další desítky rychlodobíječek.

Elektromobil Volkswagen e-Golf u rychlonabíjecí stanice ČEZ
foto: ČEZ

ČEZ uspěl s žádostí o dotační podporu z Operačního programu Doprava, financovaného z prostředků EU a spravovaného Ministerstvem dopravy ČR. Nové stanice vzniknou ve všech krajích napříč Českou republikou.

Nabít elektromobil bude zas o něco snazší. Celkem 125 dalších rychlodobíjecích stanic postaví ČEZ za podpory Evropských strukturálních a investičních fondů napříč Českou republikou.

Paralelně bude ČEZ pokračovat ve výstavbě dalších stanic z vlastních prostředků a z dvojice grantů evropského programu CEF. Rychlodobíjecí stanice, kterých v tuto chvíli ČEZ provozuje již více než 100, umožňují dobití většiny kapacity typů elektromobilů do 20-30 minut.

„V současné době stavíme tempem jedné dobíjecí stanice týdně a toto tempo chceme ještě zrychlit. Díky podpoře z Operačního programu Doprava se posuneme výrazně vpřed. Překážky pro rozvoj elektromobility v Česku postupně padají a mě těší, že k tomu významnou měrou přispívá i Skupina ČEZ,“ říká Pavel Cyrani, člen představenstva a ředitel divize obchod a strategie ČEZ.

Síť veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, která už se svým rozsahem vyrovnává větším řetězcům klasických čerpacích stanic, začala vznikat v roce 2012. V lednu před sedmi lety zahájila pod vlajkou ČEZ provoz první běžné dobíjecí stanice a 20. září stejného roku ji následovala první rychlodobíjecí stanice, obě umístěné před centrálou společnosti v Duhové ulici.

Od té doby se ze sítě veřejných dobíjecích stanic ČEZ stal jeden ze symbolů této formy ekologické dopravy. Nyní ČEZ provozuje více než 160 dobíjecích stanic, z toho přes 100 rychlodobíjecích.

Při čerpání prostředků z Operačního programu Doprava je důležité především to, aby, bylo zajištěno pokrytí celé České republiky. Dobíjecí stanice za podpory Operačního programu Doprava vzniknou ve všech krajích a čeští elektromobilisté to budou k nim mít zas o něco blíž.

Zatímco grant z evropského nástroje CEF pokrývá jen hlavní dopravní tahy, prostředky z Operačního programu Doprava umístí dobíjecí stanice také přímo do měst.

Projekt výstavby stanic má rozpočet necelých 129 milionů korun, z toho dotace pokryje maximálně 60 procent způsobilých nákladů projektu, zbytek platí ČEZ. Všech 125 stanic vznikne během 2,5 roku.

„Developmentu lokalit se nyní začneme intenzivně věnovat a věřím, že zúročíme nejen naše dosavadní zkušenosti, ale i míru připravenosti našeho projektu, která byla jedním z kritérií hodnocení naší žádosti. Pevně věřím, že stanice budou v rychlém sledu přibývat. I tak nás ale čeká spousta mravenčí práce, kterou každá nová lokalita před uvedením do provozu obnáší. Jsme rádi, že realizací projektu přispějeme nejen k naplnění strategie ČR, ale především zlepšíme dostupnost veřejného dobíjení pro uživatele na území celé České republiky,“ říká manažer útvaru čisté technologie ČEZ Tomáš Chmelík.

Stojany dobíjecí sítě ČEZ dodaly loni do baterií elektromobilů úhrnně téměř 1 milion kWh elektřiny. Standardem v síti rychlodobíjecích stanic ČEZ je stojan ABB umožňující nabíjení všech typů a značek elektromobilů.

Stojan je vybavený DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS o výkonu až 50 kW. Součástí nabídky dobíjecí stanice je také AC nabíjení se standardním konektorem Mennekes, který umožňuje nabíjení s výkonem až do 22 kW.

Pro výstavbu veřejných dobíjecích stanic využívá ČEZ jednak vlastní prostředky, z části je dále financována také z dvojice grantů evropského programu CEF (Connecting Europe Facility), v jehož výzvách ČEZ v minulosti uspěl.

Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

V České republice je aktuálně registrováno téměř 3000 elektromobilů. V roce 2017 přibylo 400 vozů na elektrický pohon, loni 725 elektromobilů a letos do konce června 381 e-aut. Odhady dalšího vývoje hovoří počínaje příštím rokem o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů.

tisková zpráíva

126 Comments on “Síť rychlonabíjecích stanic ČEZ se zdvojnásobí, díky financím z EU vznikne 125 dalších nabíječek”

  1. Zdarec. Má někdo možnost mi změřit kapacitu baterek na
    Zdarec. Má někdo možnost mi změřit kapacitu baterek na leafovi2? Mám najeto 106 000 a od novoty mi dojezd moc nespadl…jestli 10 km, tak možná moc. I nyní jsem schopen dojet 300 km „normální“ jízdou. Díky. Kdyžtak kontaktovat na mail karelcervenka@email.cz

    PS: modrý zub do obd mám (2 různé jsem zkoušel), program Leafspy na to taky (zkoušel jsem i jiný), ale nějak nekomunikuje.

    Díky

    1. Dojezd nemá s kapacitou tolik společného jak se zdá.
      Dojezd nemá s kapacitou tolik společného jak se zdá. Každý řidič EV dojezd neustále zlepšuje, proti tomu klesá kapacita baterie, takže výsledný dojezd je součet těchto hodnot. Já mám po 50 tis km dojezd o 20 km delší, přičemž kapacita baterie poklesla o cca 2%.

      1. U EV s nizsim napetim baterky nikdy nedosahnete plneho vykonu
        U EV s nizsim napetim baterky nikdy nedosahnete plneho vykonu 50kW, protoze soucin z napeti a max. proudu nabijecky bude vzdy mene nez 50kW. Treba Leaf 1 nebo C-Zero maji napeti neco malo pres 300 VDC. Tesla je zrejme napetove optimalizovana pro plne vyuziti poskytovaneho vykonu.

    1. Dobře jim tak. Doufám že to sem taky přijde. Akorát to
      Dobře jim tak. Doufám že to sem taky přijde. Akorát to odserou zase ty chudý, jako vždycky. Ty co mají levný starý plecky co zerou a musí každý den do práce. Holt svět je nespravedlivého, tak už to je.
      Koza holt musí celej den žrát zelený aby nechcipla hlady a noci skoro nespat, a lev si chytne něco jednou za týden a pěkně se prospí. Teda lvice mu to chytnou.

    2. „Dá se čekat, že německý nápad bude inspirovat
      „Dá se čekat, že německý nápad bude inspirovat nátlakové skupiny prosazující elektromobilitu i v dalších zemích….“

      1) je fakt že levná eletríka a drahá nafta fgermányji donutí lecjakého germána koupit elektromobil 😉
      2) starou dízlpopelnici tím pádem prodá do bazáru kde ji žádný němec nekoupí ale koupí ji čech a odveze do čezkýho skanzenu ;)))))

      VÝSLEDKEM BUDE : VÍC ČISTŠÍ NĚMECKO a DÍZLPRASÍCÍ ČEZKO :)))))))))

  2. Tak to už se konečně dočkáme i J. Hradce, jůůů, já se
    Tak to už se konečně dočkáme i J. Hradce, jůůů, já se ale těším :-). Je pravda, že za poslední rok se infrastruktura docela rozrostla. EON prý plánuje asi 140 DC, ČEZ prakticky totéž, tak to bychom se měli mít o dost lépe. Ovšem mám trošku obavu, že zase udělají „ostrůvky“, kde bude x nepotřebných nabíječek, ale opravdová bílá místa vykryta nebudou.

      1. No počkejte za dva roky. Vím, že se to tu stále omílá,
        No počkejte za dva roky. Vím, že se to tu stále omílá, ale též věřím, že rok 2020 bude pro rozvoj EV zásadní (až revoluční) a s určitým citelným dopadem i na ČR.
        Navíc stále mnoho lidí věří, že EV nejezdí bez speciální elektřiny, kterou dodávají jen ty veřejné nabíječky. Takže je asi snazší jim postavit síť veřejných nabíječek, než jim vysvětlit, že si EV klidně nabijí doma ze zásuvky.
        Takže ty počty a plány berte jako přípravu na expanzi EV v příštích dvou až třech letech. V té naší kotlině bych to tipoval na termín, kdy s EV přijde škodovka.

    1. jsem taky rád za víc nabíječek, ale zrovna mě fakt víc
      jsem taky rád za víc nabíječek, ale zrovna mě fakt víc vadí absence nuceného chlazení u mého Leafa. Pokud se nabíjí víc jak cca 4-5x za den, tak ta teplota leze hodně rychle nahoru. Při delší cestě jsem dříve jel pomaleji, abych dojel. Teď můžu letět jako vítr, ale po chvíli musím opět zpomalit, abych uchladil baterky…:(
      Pro mě je nyní řešením pohodlnějšího cestování v EV min. kapacita 60kWh a s nuceným chlazením tzn zatím stále čekám až se něco rozumného na trhu objeví a to má být údajně 2020-21… takže uvidíme.

  3. Hm…
    „Stojany dobíjecí sítě ČEZ dodaly loni do baterií

    Hm…

    „Stojany dobíjecí sítě ČEZ dodaly loni do baterií elektromobilů úhrnně téměř 1 milion kWh elektřiny.“

    Těch stanic mají kolik, 125?, to znamená průměrný odber cca. 8000 kWh za jednu stanici za rok, cca. 22 kWh za den. To se mi nějak nezdá, přijde mi to hrozně málo, to se nemůže zaplatit… to je tak 1-2 nabití malého EV za den.

    Nebo počítám špatně?

      1. No myslel jsem, že ty nabíječky jsou více vytížené, to
        No myslel jsem, že ty nabíječky jsou více vytížené, to je vše. Takto to je v praxi tak, že průměrně je každá nabíječka v provozu tak půlhodiny za den, vždyť to je směšné 🙂

        Čekal jsem právě, že na nich bude větší provoz, když majitelé EV pořád brečí že těch nabíječek je málo nebo že jim je blokují majitelé Tesel na dlouho a pod. A z té statistiky to vypadá, že nabíječek je ve skutečnosti víc než je potřeba, alespoň těch od ČEZ.

  4. A co ty nové tarify?
    Někde jsem zaslechl (četl) sliby, jak

    A co ty nové tarify?
    Někde jsem zaslechl (četl) sliby, jak se teď ČEZ zaměří na vytvoření několika vhodných tarifů dle frekvence používání.
    Protože například mě se paušál 545,- Kč / měsíčně nerentuje vůbec, když u ČEZ nabíječky nabíjím tak 3X ročně, ale pro někoho kdo nabíjí i 2X denně je to super.

    1. Ono se to hlavně hodně vyplatí např. taxislužbě. Když
      Ono se to hlavně hodně vyplatí např. taxislužbě. Když taxi vůz najezdí cca. 5000/měs., za čip dá pětistovku, tak je na nákladech 10 hal./km, což je směšné. Předpokladem je, samozřejmě, jezdit v okruhu nabíječky, ve městě a nabíjet výhradně na ČEZ. To ale není u taxi vozů problém.

        1. Nepsal jsem , že se to vyplatí jenom taxislužbě, nic
          Nepsal jsem , že se to vyplatí jenom taxislužbě, nic neomezuji. Napsal jsem HLAVNĚ. A myslel jsem obecně takový ten režim, že auto najezdí hodně a nabíjí výhradně mebo většinově na nabíječce ČEZ, když už ten čip má. Pro takovéto případy je ten čip super (pro toho uživatele, pro ČEZ už moc ne) a náklady pak nízké. A určitě se shodneme, že typickým příkladem je taxislužba, ne? Ale nikde jsem nepsal, že je to jediný příklad…

                1. Jenomže jsou i lidi, co mají EV jenom na jízdy kolem
                  Jenomže jsou i lidi, co mají EV jenom na jízdy kolem baráku nebo ve známém prostředí a delší cesty s tím neabsolvuji. Těmto se to nevyplati. Vy jste napsal, že se vyplatí všem.

                  Klidně si tady udělejte průzkum, jistě najdete majitele EV, kteří vám to potvrdí.

                2. Marku, pětset korun je deset piv ve slušnější restauraci.
                  Marku, pětset korun je deset piv ve slušnější restauraci. Je ti snad deset piv, to jest každý třetí den jedno pivo moc za jistotu dojezdu ????
                  Byls někdy večer ve městě a chtél jít na pivo ? Všude je narváno. Takže znovu píšu. Buď chceš, nebo nechceš. Ostatní jsou kecy.
                  Jo a kdo nemá rád pivo, ať si to hodí na limču. Asi dopadne ještě hůř.

                3. Ale to já chápu. Píšu tady o někom, kdo třeba výhradně
                  Ale to já chápu. Píšu tady o někom, kdo třeba výhradně nabíjí doma, I takový člověk je. A pak někdy i venku, ale třeba má možnost si vybrat nabíjení jinde. Nikam daleko nejezdí, protože nepotřebuje nebo na to má spalovací vůz, atd. A o kdyby, tak přeci ten čip není nutnost, aby na ČEZ nabídl, ne? Může nouzově nabít a zaplatit jednorázové, to přeci jde, ne? Člověk, který toto bude nouzově potřebovat jednou za uhersky rok, si přeci nebude kupovat čip na paušál, to nedává smysl. A ti lidé jsou o tady, ty názory jsem četl od nich, uživatelů EV.

                4. Čez jim tu možnost dal – přes Polyfazer. Ano, je to drahý.
                  Čez jim tu možnost dal – přes Polyfazer. Ano, je to drahý. Takže těm, co vadí drahý paušál vadí i Polyfazer. A jsou i jiní poskytovatelé nabíjení, laciní. Ale zase něco vadí – nejsou zrovna cestou, sakra.
                  Vždycky se najdou lidi, kterým vadí skoro všechno. OK, ať si EV nekupujou a počkají si deset let. Benzín bude všude za 45 kaček nabíječek jak naseto ale elektřina za deset. A zase to bude naprd.
                  Kdo chce, hledá cestu, kdo nechce, hledá výmluvy.

                5. No vždyť jo. Pokud někdo chce nabít jenom párkrát za
                  No vždyť jo. Pokud někdo chce nabít jenom párkrát za rok, nabije bez čipu přes Polyfazer, tak jsem to myslel. Prostě šlo mi o to, že pokud někdo ten čip nevyužívá, tak je blbost si jej kupovat jenom proto, aby měl jistotu, že nabije, když to bude potřebovat. Protože ta jistota tu je i bez čipu, s aplikací Polyfazer. Už si rozumíme?

      1. Já jsem si chip nepořídil, říkal jsem to teoreticky. A
        Já jsem si chip nepořídil, říkal jsem to teoreticky. A nepořídil jsem si jej právě z výše uvedeného důvodu.
        Víte kolik bych na Polifazeru zaplatil, když nemám na autě rychlodobíjecí konektor, ale nabíjím jen palubní nabíječkou 3,2 kW?

          1. Pan Marek_ to odhadl správně. Ion je do Prahy zbytečně
            Pan Marek_ to odhadl správně. Ion je do Prahy zbytečně veliký – stejně když už jedu, tak sám. Zhi-Do má bez 2 cm 3 metry, takže smí parkovat kolmo k chodníku v řadě stojících vozidel. Což neskutečně zvyšuje pravděpodobnost najití parkovacího místa.

            I on samozřejmě má ChaDeMo.

      1. Aby to nevyznělo, že to někomu nepřeju, to pozor, já jsem
        Aby to nevyznělo, že to někomu nepřeju, to pozor, já jsem za ten aktuální tarif rád, mnoha elektromobilistům vyšel vstříc a to je jen dobře.
        Jen bych chtěl aby měli nějaký i pro ta další skupiny.
        Třeba jeden v základu za 100,- Kč = max 4 nabíjení měsíčně, s možností dokoupení dalších.
        A pak třeba jeden nastavený stejně jako PRE nebo E-on
        Tyhle tři by pokryly potřeby většiny.

          1. Nemyslím, že bych si protiřečil.
            Myšleka je taková, že

            Nemyslím, že bych si protiřečil.
            Myšleka je taková, že jsem rád za vše co se pro rozvoj elektromobility v ČR udělá a to i za to, co zrovna není přínosem pro mne.
            Takže konkrétně u toho tarifu – pro určitou skupinu uživatelů EV je určitě dobrý, ale zrovna já do té skupiny nepatřím. Takže jsem rád (za tu danou skupionu), že existuje, ale zároveň bych chtěl nějaký další tarif pro skupinu, do které bych spadal i já.

            Co by jste o Židovi rád věděl?, nebo jste myslel toho JACka co jsem si nekoupil, ale dostalo se mi té cti si jej vyzkoušet?

            1. Židi mě nezajímaj. Pokud jste skutečně vyměnil Iona za
              Židi mě nezajímaj. Pokud jste skutečně vyměnil Iona za ZhiDo nebo ho přikoupil, sdělte nám své dojmy, myslím, že sem ještě žádný jeho majitel nepsal.
              A co by mě zajímalo? Asi to, co všechny – materiály, zpracování, baterie, dojezd, čím to topí/chladí, možnosti a rychlost nabíjení, cena atd.
              Proboha alespoň občas jste dle Vás jezdil v Ionu, tak snad víte, co lidi zajímá.
              JAC budu projíždět ze zvědavosti příští týden. Budu už taktéž poctěn.

              1. Iona máme jen jako spoluvlastnictví se sousedem.
                Iona máme jen jako spoluvlastnictví se sousedem. Administrativně v TP je jeho, já jsem jen dával polovinu kupní ceny, a mohu ho kdykoliv používat.
                Zhi-Do jsme si koupili jen sami pro sebe. Pro naše potřeby ideální. Když už vůbec někam jedeme tak 95% jízd autem jsme stejně jezdili v jednom člověku – nakoupit, k doktorovi, na poštu atd…
                Spousta lidí mi tu říká, že máme zvláštní výjimečný životní styl – takže mé odpověď tipu, že my jsme nadšení je též možná výjimečná, ale je na racionálním zvážení všech, jestli skutečně ta svá pětimístná auta s kufrem potřebují a využívají, respektive (asi využívají) ale zda neexistuje efektivnější varianta (efektivnější myslím, rychlejší lacinější, pohodlnější).
                Taky bych dokázal jezdit nakoupit půlku chleba, máslo či vyzvednout dopis kombíkovou oktávkou, ono by to šlo třeba i dodávkou. 😀

                Co se technických parametrů týče, tak lepší budou přímo údaje od prodejce:
                http://www.zd-cars.cz

                1. Rozumím a rozhodně vás za jeho pořízení nebudu
                  Rozumím a rozhodně vás za jeho pořízení nebudu kritizovat. Už jsem si na vaše potřeby zvykl.
                  Samozřejmě že technický list řekne hodně, vaše dojmy tam ale nebudou.
                  Chtěl jste ho, koupil jste si ho, tak ať vám dělá hodně radosti.
                  Já mám objednané eNiro 64 a taky budu pro spoustu lidí magor. Ale je mi to jedno. Pokud mi to auto udělá radost, jako že udělá, obohatí mě. Což paradoxně peníze nedokážou. A lidi jako běhač a honzík mě můžou bejt u zadku.
                  Pro ně budu za blbečka – ale to je jejich problém, ne můj.
                  Hodně šťastných kilometrů.
                  A jen si uvědomte, že jako se oni strefují do nás, i vy jste to před časem dělal.

                2. Niro je skvělá volba. Shodou okolností jsem měl tu čest
                  Niro je skvělá volba. Shodou okolností jsem měl tu čest si jej asi před 3 týdny vyzkoušet.
                  Jak tu nejdřív byla první vlna Iony, a Leaf I, případně ještě uplně dřevní auta tipu předělávka Citroenu Saxo, tak pak přišla druhá vlna na které se teď všichni všeobecně vezeme Ioniq, Kona, Leaf II atd… a Niro už je podle mě počátek třetí vlny. To auto je o stupeň dál, než soudobý meinstream.

                  PS: kdy jsem se do koho strefoval?

                3. Trefoval jste se do všech, kdo chtěli větší baterii =
                  Trefoval jste se do všech, kdo chtěli větší baterii = větší dojezd.
                  Přečtěte si své první příspěvky a zkuste to číst jako někdo, kdo není kerosin.
                  Dnes- Niro je skvělá volba …
                  Dříve – víc než 15 Kwh do EV je úplná kravina …
                  Každý se vyvíjí. A pokud jste i vy uznal, že 64 Kwh je skvělé, tak vám k tomuto posunu gratuluji.

                4. Částečně máte pravdu, ale mícháte dohromady dvě
                  Částečně máte pravdu, ale mícháte dohromady dvě věci.
                  To ohledně malých baterií, jsem říkal o vozech pro převážnou většinu lidí, jejich denní skladba jízd je (děti do školy, sami do práce, po práci nakoupit, vyzvednout děti a domů) – tj. několik desetikilometrových tras, které za den v součtu povětšinou nepřekročí 75km a jen u výjimek je to v součtu za den přes 100km.
                  Druhou skupinou jsou lidí, jejichž pracovní náplň obsahuje pravidelně ježdění velkých vzdáleností s časovým harmonogramem. Dobrým příkladem jsou obchodní zástupci, ale třeba také dálkový kurýři, či smluvní přeprava osob, a pro takové chápu, že je třeba mít auto s možností dojezdu stovek kilometrů na jedno nabití – tj. velkobaterkáče.
                  Nic to nemění na tom, že si myslím, že taková auta nejsou (a teď budu hádat) pro 80% populace potřeba.

                  Takže i nadále si myslím, že převážné většině lidí by stačila auta s baterií okolo 20 kWh, která z domácí zásuvky nabijí za 6 hodin, a ve výjimečných případech na nějaké veřejné nabíječce přes DC za cca 30 min.

                  Vemte si už jenom to, jak všichni hořekují na ČEZ, že „rychlo“ nabíječkou nazývají 50 kW DC (klasické ABB stojany), a jak je to zastaralé a že by měli instalovat 150 kW. No pokud si všichni pořídí Tesly, Nira, Rivany atd… tak ano.
                  Ale kdyby jsme měli E-UPy, Leafy (myslím jedničkový), Iony atd… tak nám aktuální síť perfektně vystačí a už se opakuji – uspokojí to potřeby drtivé většiny lidí.

                5. A kdybysme měli koně, tak nepotřebujeme ani nabíječky,
                  A kdybysme měli koně, tak nepotřebujeme ani nabíječky, ani benzínky.

                6. Nikdy jsem koně neměl, ale tipuji, že je s ním mnohem
                  Nikdy jsem koně neměl, ale tipuji, že je s ním mnohem více práce než s maličkým EV. 🙂
                  A navíc, například v mých rukou, by se jistě navíc jednalo o týrání zvířat. 🙂

                7. Jezení 2x vyuzeného koňského salámu přeci není žádné
                  Jezení 2x vyuzeného koňského salámu přeci není žádné týrání zvířat. Osobně vyzkoušeno 🙂

                8. No ale nevím zda dvojnásobné uzení lze nazvat zrovna
                  No ale nevím zda dvojnásobné uzení lze nazvat zrovna chovem koní. 🙂 Pokud ano, tak jsem párkrát za rok též chovatelem. 🙂

                9. Chlapi kam vy na ty koniny chodíte.
                  Chlapi kam vy na ty koniny chodíte.

                10. Shání se to blbě, konina je poměrně vzácná v našich
                  Shání se to blbě, konina je poměrně vzácná v našich zemích. Občas jarmark, občas vánoční trhy. Lidi (zvláště ženského pohlaví) mají ke koňům takový jiný vztah, nevzali by ho do huby. Něco jako my nejíme morčata, jsou to domácí mazlíčci. Mexičan, a vůbec Jihoameričan, nechápe, co jsme za to trotly. Vždyť je normální jídlo. Ovšem zkuste říci v Anglii, že jíme králíky, a budete za masového vraha. Oni je chovají jako my ta morčata. Třeba Rumun koně rád. Do tahu i na talíři. A Asiat sní všechno. Rostliny i živočichy, hmyz nevyjímaje.

                11. Asi nejsem asiat. Že by Mexičan ???
                  Asi nejsem asiat. Že by Mexičan ???

                12. Já jsem Mexičan. Tequila je super!
                  Já jsem Mexičan. Tequila je super!

  5. A kdy uz se konecne dockame stanic 100kW+?
    Ty reci o vetsine

    A kdy uz se konecne dockame stanic 100kW+?
    Ty reci o vetsine elektromobilu jejichz kapacitu nabijete za 20-30min. jsou uz fakt trapne.
    Vetsinu elektrickych kilometru maji i v Cesku na svedomi Tesly nebo jine velkobaterkace a ty si za 20-30min. na 50kW stanici nenabijou ani 50%.

    1. tady jde o korupci, opětovnou krádež peněz daňových
      tady jde o korupci, opětovnou krádež peněz daňových poplatníků pro podřadné stojany s nadřazenou cenou…. už to konečně pochop, k čemu západu jsme 🙂

      prostě musíme dřít pro nadnárodní korporace a jejich mentálně nemocné bankstery, nikdo jiný nemá právo svobody a hotovo 🙂

      1. Jo to bude opačný extrém než Tesla u 50kw na 3 hodiny,
        Jo to bude opačný extrém než Tesla u 50kw na 3 hodiny, malobaterkac na 20min bude blokovat 150kw, fakt radši bych byl za 3stani vedle sebe 50kw a k tomu u každé AC když to tam někdo nechá na půl dne než jednu 150kw, ty ať staví hlavně na dálnicích ale ne ve městě.

      2. Jo to bude opačný extrém než Tesla u 50kw na 3 hodiny,
        Jo to bude opačný extrém než Tesla u 50kw na 3 hodiny, malobaterkac na 20min bude blokovat 150kw, fakt radši bych byl za 3stani vedle sebe 50kw a k tomu u každé AC když to tam někdo nechá na půl dne než jednu 150kw, ty ať staví hlavně na dálnicích ale ne ve městě.

        1. Přestože fandím nadšencům co se s malobaterkáči
          Přestože fandím nadšencům co se s malobaterkáči vydávají na dlouhé cesty je nutné si přiznat, že jak tu někdo nedávno napsal, malobaterkáče patří do města na dojíždění do práce a na nákupy a měli by se nabíjet jen přes noc doma.

          Chápu, ale že ne každý má tu možnost nabíjet doma nebo v práci a přitom chce také jezdit na elektřinu a proto jim nemám za zlé, že blokují DC nabíječky těm co potřebují nabíjet na dlouhých trasách.

          1. Proto bych se přimlouval za spíš více stání a dobijecek
            Proto bych se přimlouval za spíš více stání a dobijecek na jednom místě 50kw a případně na jednu rychlou, ale bude to chtít osvětu aby si zbytečně malobaterkac nestoupl k 150kw, ideál je Tesla supercharger, tam si malobaterkac nestoupne ani náhodou, ale fosil klidne

            1. Ale toto vyřeší jedině způsob účtování. Třeba EON v
              Ale toto vyřeší jedině způsob účtování. Třeba EON v Německu má sice sazbu za kWh, ale na AC 22kW je to levnější než na DC 50kW.

              Nemůžete bránim např. řidiči Ioniqu, aby si nabíjel u výkonnější nabíječky, když chce a jeho auto to umožňuje.

              1. Určitě by se to dalo regulovat cenou.
                Tedy jak píšete AC

                Určitě by se to dalo regulovat cenou.
                Tedy jak píšete AC nejlevněji, 50kW dráž a 100+kW nejdráž.

                On stejně všechny tyhle diskuze a spory vyvolává jen ten nešťastnej čip od ČEZu. Sám si ho sice platím, ale raději bych byl za jiný druh účtování, který by vyháněl od stojanů ty co nepřijeli nabíjet, ale parkovat.
                K čemu je mi, že mohu nabíjet neomezeně, když to pak jednou za čtvrt roku někde potřebuju a je tam obsazeno, někým kdo nabíjí poslední dvě procenta 25minut…

                1. Přesně tak. V takovém případě si vyfotím obrazovku a
                  Přesně tak. V takovém případě si vyfotím obrazovku a schodům to tlačítkem. Bohužel jinak reagovat již neumím. Pokud mu to dobíjí ještě rychle tak čekám. Rychlo nabíječka DC je od slova rychle a ne pomalu

                2. Považuji za slušné a praktické uvádět pod víčkem na
                  Považuji za slušné a praktické uvádět pod víčkem na nabíjecí zásuvku svůj kontakt. Když nenabíjím, víčko je zavřené a nikdo se na mě kontakt nedozví, ale když nabíjím, víčko je otevřené a stačí si přečíst telefonní číslo a zavolat nebo napsat SMS. Pak můžu s klidným svědomím zaběhnout za roh třeba na zmrzlinu. U Leafa1 je to vcelku nápadné, kdo hledá, kontakt najde.

                3. Na Tesle je to nabíjacie viečko dost malé, tak číslo
                  Na Tesle je to nabíjacie viečko dost malé, tak číslo dávam za sklo.
                  Ale každopádne je to dobrý nápad.

                4. Skoda ze plugshare/chargemap nebonzuje z mobilu/auta
                  Skoda ze plugshare/chargemap nebonzuje z mobilu/auta automaticky..ale hlasim se u kazde stanice..takze kontakt je tam.. 🙂

            2. Ono by bylo ideální ve městech 50kW. Na tom si něco
              Ono by bylo ideální ve městech 50kW. Na tom si něco člověk nabije i během nákupu.
              A k dálnicím 100+kW pro dlouhé přejezdy.

              Na ideální variantu si, ale ještě počkáme a tak jsem samozřejmě rád i za těch 50kW. Jen mě mrzí, že už něco rychlejšího alespoň někde neběží.

              Třeba ta Ionity u Berouna bude super. Sice blíže Plzni by to bylo lepší, ale i tak dobré.
              Hlavně to dává naději, že nebudou slepě kopírovat SC, což by třeba nám s Teslama moc nepomohlo.

      1. Tak to jsou skvele zpravy!
        V tom Beroune bych potreboval

        Tak to jsou skvele zpravy!
        V tom Beroune bych potreboval Ionity v pondeli az povezeme toho Mieva. Z SC u Koblitzu do Vestce je to 210km. To bude s odrenyma usima, kdyz nebudu chtit v Koblitzu nabijet moc dlouho.
        To asi nestihnou co? 🙂

    2. A vy si svou Teslu nenabijite doma když v ní máte celkem
      A vy si svou Teslu nenabijite doma když v ní máte celkem slušnou nabíječku a nebo na Tesla chargeru? Proč jezdíte blokovat ostatním normální s bidou tzv 50kw nabíječky po tak dlouhou dobu?

      Odpovím za vás, protože když už mě Tesla stala tolik peněz tak musím ty peníze nějak dostat zpátky a platil peníze doma nebo u Tesly chargeru když nemám doživotní zadara nebudu přece.

      Radši to tam postavím na 3 hodiny a spackuju kolem auta aby nedej bože mi to nějaký malobaterkac co potřebuje 5kw za 5min aby se přesunul k volně nabíječce, nevypnul, to pak je naštvání co?

      1. Ano 2/3 veškerého nabíjení probíhá podle statistiky
        Ano 2/3 veškerého nabíjení probíhá podle statistiky paluní nabíječkou, tedy většinou doma.

        Ano přednostně využívám SC už proto, že tam nabíjím doživotně zdarma.

        Při nájezdu 60tis.km/rok se občasné nutnosti nabíjet i jinde (vždy jen tolik abych dojel) než doma nebo na SC nevyhnu.

        Na nejbližší DC nabíječku jsem to měl do nedávna 50km, od nedávna 30km, takže by se mi fakt vyplatilo tam dojíždět nabíjet.
        Laskavě si odpusťte ten tón, když o mě nic nevíte.

        PS: Přestože mám doživotní nabíjení na SC zdarma jsem neváhal nechat za 420eur uprvait svojí Teslu i pro nabíjení na CCS, kde to již vždy platím. Důvod je takový, že nabíjím vždy tak aby byla cesta co nejrychlejší nikoli nejlevnější…

        1. Mám bohužel s vašimi kolegy rozdílné zkušenosti.
          Mám bohužel s vašimi kolegy rozdílné zkušenosti. Omlouvam se vám že nejste typický vzorek a že se vymykate z tohoto průměru.

          Např Chodov kde dvě Tesly naschvál blokují podélné jeden stojan tak aby i v případě jejich nabití nemohl nikdo fyzicky ke stojanu.

          Přitom jedna se nabíjí na AC a druhá je nabitá na chademu ale stojan blokuje.

          Další Tesla x na druhém stojanu na chademu po dobu skoro tři hodin, v okamžiku kdy jsem mu to odepnul v 98% po cca jeho 3hodinach tak jsem byl malém inzultován. To jsou také uživatele tesel. Ty tam auto nechají a odejdou. Lidé s malobaterkaci se domluví, každý tam tráví minimum času max 20min, a podle potřeby si vyhoví, stačí jim pár kW a jedou dál.

              1. Kde jsou časy kdy jsem viděl někoho naproti baráku
                Kde jsou časy kdy jsem viděl někoho naproti baráku zápasit s nepojízdným autem a šel jsem mu pomoci to opravit, protože jsem měl stejné auto a spoustu náhradních dílů.

                Na oplátku, když mi jednou někde umřelo auto, tak jsem během pár minut stopnul někoho kdo mě odtáhl na nejbližší pumpu, a když se tam ukázalo, že to na místě neopravím, měl jsem během chvíle dobrovolníka, který jel stejnou trasu a odtáhl mě přes 100km až domů…

                To už dneska nehrozí.

                1. Opravdu ne, asi jsme už dynosauri na vymreni
                  Opravdu ne, asi jsme už dynosauri na vymreni

                2. Tak ono to dneska uz nejde ani dost dobre technicky –
                  Tak ono to dneska uz nejde ani dost dobre technicky – svepomoci nic neopravis a spousta aut uz ma v navodu zakazane i to tazeni. Na druhou stranu prakticky kazdy ma k povinnemu ruceni asistencku, ktera mu pomuze vic, nez jakykoliv nahodny kolemjedouci.

                3. To je pravda.
                  Pravděpodobně tohle plus to, že už dnes

                  To je pravda.
                  Pravděpodobně tohle plus to, že už dnes neřídí jen řidiči, přineslo mezi motoristy ono odcizení.

                4. U motorek to jeste (alespon do urcite miry) funguje, nekde
                  U motorek to jeste (alespon do urcite miry) funguje, nekde jsem stal (daval [pauzu) a nekdo zastavil, jestli potrebuju pomoc.

                5. Jj.
                  Já dva roky skoro nejezdil neb jsem si užíval Tesly a

                  Jj.
                  Já dva roky skoro nejezdil neb jsem si užíval Tesly a taky jsem loni ještě doma něco stavěl.
                  Letost si to vynahrazuju a taky si užívám té soudržnosti.

                6. Motorkáři fungují, letos vytáhnu bohužel teda fosil
                  Motorkáři fungují, letos vytáhnu bohužel teda fosil motorku Yamahu V max 1200, snad mi zelení prominou.

                7. Nemyslim, ze pro motorku bude v dohledne dobe uspokojive
                  Nemyslim, ze pro motorku bude v dohledne dobe uspokojive reseni – stovky kilo baterek se tam (narozdil od auta) schovat nedaji a nabijeci sit tak husta, aby nebylo vic zajizdek nez cesty, asi taky ne.

                8. Pokud neudělají nabíjení na DC, nevím proč jim to tak
                  Pokud neudělají nabíjení na DC, nevím proč jim to tak dlouho trvá.

                9. To takhle plácneš někde na internetu, že chceš dovézt
                  To takhle plácneš někde na internetu, že chceš dovézt auto z Německa a někdo se ozve a doveze ti ho až domů zdarma.
                  A prý že to dneska nehrozí.

                10. Jste posledni Mohykan. Treba o Vas nejaky novodoby Cooper
                  Jste posledni Mohykan. Treba o Vas nejaky novodoby Cooper napise knihu 🙂

              2. Bohuzel. Nekdy ani v Japonsku ne. Tady je vetsinou nutny davat
                Bohuzel. Nekdy ani v Japonsku ne. Tady je vetsinou nutny davat na nabijeci mista u supermarketu plastikove kuzele, jinak tam taky casto zaparkuje spalovak. Vetsinou kdyz je uplne plno. Sice ty lidi castecne chapu ale neomlouva je to. Taky si muzou koupit auto do zasuvky.

          1. Nicmene tohle je primarne problem provozovatele nabijecich
            Nicmene tohle je primarne problem provozovatele nabijecich stanic, ze neni schopny udelat tarify tak, aby se tohle nedelo. Spolihat na to, ze vsichni vlastnici elektroaut budou fungovat jako jedna velka slunickova rodina co si budou maximalne pomahat, je bohuzel utopie…

                1. A jak? I v obchodním centru kde je zpoplatněn parkovací
                  A jak? I v obchodním centru kde je zpoplatněn parkovací čas to tam někdo nechá stát nabitý 3 hodiny a nepreparkuje

                2. Tak samozrejme opravdu zabranit tomu nedokaze, ale je rozdil
                  Tak samozrejme opravdu zabranit tomu nedokaze, ale je rozdil kdyz nabijiciho to stani nic nestoji (a je jedno ze je to na placenem parkovisti – nejspis tam neco dela, takze by to preparkoval na parkovaci misto vedle a platil stejne), a kdyz ho kazda minuta bude stat koruny navic (ktere uz nevyuziva na nabijeni)….

                3. Tak i provozovatele musí zajímat aby se nabíjeli co
                  Tak i provozovatele musí zajímat aby se nabíjeli co nejrychleji a co největší množství a i odliší AC aby se odebíralo i tam. Když to někdo nechá stát 3hodiny na AC protože jde do kina a vedle funguje DC tak je to v pohodě, akorát teda už nikdo z výrobců nabíječek neumí zorganizovat AC nabíjení. Musel jsem si udělat vlastní redukci z mennekesu na 3x schuco, takže na jednom sloupku mohou nabíjet tři auta podle potřeby.

          2. Budu za rypaka, ale je fer drit pausal tak, ze „mam 1kWh za
            Budu za rypaka, ale je fer drit pausal tak, ze „mam 1kWh za desetnik“ (uz nevim, kdo to napsal, mimochodem to taky znamena vic nez tri hodiny denne na nabijecce), takze ho tem, kteri ho pouzivaji rozumne brzy zrusi? Kdyz teda neni fer „nabijet tri hodiny v kuse“?

    1. Nabíjení – o tom mluvil na Ampéru pan Marušinec už před
      Nabíjení – o tom mluvil na Ampéru pan Marušinec už před dvěma lety, že správně je „nabíjení“, ne „do …“. Vždy si na to vzpomenu, když čtu „dobíjení“ a dokonce na oficiálních firemních materiálech a „oficiálních“ článcích.

    1. Tak zase to chce upřesnění.
      Rychlý šmejd protože elektro

      Tak zase to chce upřesnění.
      Rychlý šmejd protože elektro se ve městě odpichne rychleji než fosil.
      Pokud jezdí ve městě kolem komína tak alespoň necoudi lidem pod nos.

      Ale Rychlý šmejd co jezdí dlouhé střely Teslou za 3mega po dálnici, fakt nevím proč by měl mít nějaké dotace a úlevy.

      Z

      1. kecáš, za mega EV koupíš městské vozítko, tedy
        kecáš, za mega EV koupíš městské vozítko, tedy předraženou parodii a můžeš s tím jezdit jen kolem komína
        za 1,5 mega koupíš už Teslu a máš ji na všechno

        k čemu jsou úlevy, když fosilní výrobci o to zvýší cenu EV? Jen Tesla nenavyšuje cenu dle úlev, tedy úlevy mají smysl jen pro Teslu a za 2. pouze Tesla se snaží o rozvoj EV jako jediná, všichni ostatní jen hrajou hru, typické pro fosilní teroristy. Tedy jen Teslu má smysl podporovat, oni chtějí dávat levnější a levnější auta dle nákladů, ale musí za začátku trochu nejdřív vydělat.

Napsat komentář