Siemens Mobility dodá 50 dvouzdrojových lokomotiv pro DB Cargo a DB Bahnbau Group

Společnosti DB Cargo AG a DB Bahnbaugruppe GmbH si společně objednaly celkem 50 lokomotiv od společnosti Siemens Mobility.

  • Poslední míle bez nutnosti výměny lokomotivy díky Vectronu Dual Mode
  • Udržitelná koncepce díky kombinaci elektrického a dieselového provozního režimu
  • Výroba v závodě Siemens Mobility v Mnichově-Allachu

Dvouzdrojové lokomotivy Vectron Dual Mode budou dodány se specifickými úpravami pro plánované spektrum provozního nasazení u společností DB Cargo a DB Bahnbau Group. Lokomotivy mohou být provozovány buď v naftovém, nebo elektrickém režimu. Touto zakázkou DB využívá opci z rámcové smlouvy uzavřené v září 2020.

Díky této objednávce se vozový park DB Cargo rozroste na 146 lokomotiv Vectron Dual Mode a DB Bahnbau Group získá první čtyři lokomotivy tohoto typu. Dodávky lokomotiv budou zahájeny v roce 2026 a budou vyráběny v závodě Siemens Mobility v Mnichově-Allachu.

„Naše lokomotivy Vectron Dual Mode podporují DB při přeměně jejich vozidlového parku na klimaticky šetrný. Na liniově elektrifikovaných úsecích bude lokomotiva Vectron Dual Mode pracovat v čistě elektrickém režimu a na neelektrifikovaných úsecích může přejít na naftový provoz a tím eliminovat nutnost výměny lokomotiv. Použití naftového pohonu jen na neelektrifikovaných úsecích sníží emise CO2, náklady na údržbu a pomůže DB zavést udržitelnější dodavatelské řetězce,“ řekl Albrecht Neumann, generální ředitel pro kolejová vozidla ve společnosti Siemens Mobility.

Přestože jsou hlavní železniční tratě v Německu již elektrifikovány, tzv. poslední míli lze obvykle provozovat pouze pomocí naftou poháněných lokomotiv. Lokomotiva Vectron Dual Mode nabízí udržitelnou a hospodárnou náhradu za konvenční dieselové lokomotivy.

Společnost Siemens Mobility dosud prodala 195 dvouzdrojových lokomotiv Vectron Dual Mode 18 zákazníkům. Lokomotiva je založena na osvědčených komponentech lokomotiv Vectron, je navržena pro provoz na tratích napájených střídavém napětí 15 kV a je vybavena německým vlakovým zabezpečovačem PZB.

zdroj: tisková zpráva

Napsat komentář